• Reklamsız versiyon için ÜYE OL

tokalaşmak

özzey

♥özlemzeynep♥
İhvan Üyesi
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
3,116
Beğeniler
87
Puanları
0
#1
karşı cinsle toklaşmak günah mı?
 

özzey

♥özlemzeynep♥
İhvan Üyesi
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
3,116
Beğeniler
87
Puanları
0
#3
bu yazıda "kadınlarla tokalaşmak" demiş, çünkü ilk hamleyi erkekler yapıyo ama ya bilmiyosa elini uzattıysa mesela iş arkadaşımızsa napıcaz
 

Bedrin_Aslanı

Profesör
İhvan Üyesi
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
1,792
Beğeniler
3
Puanları
0
#4
İki cinsin birbiri ile toklaşması caiz değil tabi ki.
Eğer bir erkek size elini uzatma (Affedersiniz ama)eşekliğini yapıyorsa sizde geri çevirebilirsiniz. Eli uzattığında kendi elinizi kalbinize götürün. ve bence sakın ama sakın tokalaşmayın. Zaten o kişi bir daha size el uzatmaz. Böylelikle bir kişiyi saf dışı etmiş olursunuz... :)
 

islamveinsan

Doçent
İhvan Üyesi
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,360
Beğeniler
1
Puanları
0
#6
Ce: tokalaşmak

s.a
Kesinlikle haram...
Ya iş arkadaşınız Ya Allah... Birinden birini kıracaksın.. Tercih sizin...

Hem Allah ın senin elini tuttuguna tutmadığına da ihtiyaç ı yok
Senin haramdan kaçmaya ihtiyaç ın var


Selametle
 

islamveinsan

Doçent
İhvan Üyesi
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,360
Beğeniler
1
Puanları
0
#8
S.a

Günah ile Haram ı ayırt edemiyormu yoksa aynı şeymi sanıyorsunuz ?

HARAM BEA.....

Selametle..
 

islamveinsan

Doçent
İhvan Üyesi
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,360
Beğeniler
1
Puanları
0
#10
Sa.

Din-i İslam 1400 sene önce ne ise bugünde "O" olmalıdır...
Din öyle katı ve tutucudur ki çağlara göre esneme, değişme ve modernleşmekten fersah fersah uzak şer i hükümlerdir...

Hz. Muhammed sas in anladığından ve yaşadığından/yaşattığından gayrısı islam a mal edilemez... Sünnet i seniye sadece Hz Muhammed sas in yaşadıkları ve söyleldikleri de değildlir... Eğer Efendimiz sükut etmişse bu da sünnetdir... Efendimizin telkin ettigi ve başkasına yaşamasını söyledigi ( kadınlar/eşleri) her davranış ve sözde sünnet i seniyeyi içerisine alır...

1400 sene sonra bugün; din için reform, ılımlı çabalar, light kavramlar, modern anlayışlar, çağdaş zihniyetler Din-i İslam ın hakikisinden uzak heva ve hevesle ortaya çıkan, nefsin tuzağı bir o kadar da islam ın uzağıdır.... vesselam..

Dün ün haram ve günah kavramları yerine bugün, bu da mı olur muş şekline algılanması ne kötü;
yaşadıklarımıza mı iman edeceğiz/bizden bu kadar mı diyeceğiz ?

Kadın ın yüzü helal diye kim söylemiş ?
Eğer delil olarak Ayet (Nur suresi ) ise bu ayeti bu şekilde tefsir eden kim ?
Evet yüz helal dir ama mahremlerine; namahrem e haramdır...

Kadın ın yüzü güzeldir... Kadın yüzüyle güzeldir... Kadın ın bütün güzelliği yüzünde zuhur etmiştir... Allah ın örtü emriyle muradı: güzelligin gizlenmesidir.
Bedenin en güzel yerinin açıkta bırakılıp helal sayılması; belki en çirkin kılların gizlenmesi ?


Sadece Ayet ile değil; akıl ile dahi çelişiyor...

Tokalaşmak ve yüze bakmak haramdır...
Görmek helaldir; bakmak haramdır...

Mecbur kalmış, unutmuş, yada topluma uymak bozulmamak adına yapanlar haram oldugunu kabul etmek zorundadır. Haram ama mecbur kaldım nefsime uydum derse bir adam günahkar olur... İman ı gitmez... Tövbe etmelidir
Bişey olmaz helaldir derse kafir olur...

Selametle....
 

xxxtalhaxxx

Üye
İhvan Üyesi
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
4
Beğeniler
0
Puanları
0
#11
tabiki namahrem biri ile tokalaşmak haramdır peygamberimiz s.a.w benden sonra başınıza en büyük fitne olarak kadınlar dır diye buyurmuştur
 
S

Sidar

Misafir
#12
İki cinsin birbiri ile toklaşması caiz değil tabi ki.
Eğer bir erkek size elini uzatma (Affedersiniz ama)eşekliğini yapıyorsa sizde geri çevirebilirsiniz. Eli uzattığında kendi elinizi kalbinize götürün. ve bence sakın ama sakın tokalaşmayın. Zaten o kişi bir daha size el uzatmaz. Böylelikle bir kişiyi saf dışı etmiş olursunuz... :)
helal sana kanka :) ben meseLa bunu okul'un kantininde çok yapıom demi :p
 

hasret

Asistan
İhvan Üyesi
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
748
Beğeniler
29
Puanları
0
#13
hadisi şerifte efendimiz s.a.s''gözlerin zinası bakmaktır''buyurmuştur binaenaleyh tokalaşmak elbetteki haramdır...
 

BADUH

Asistan
İhvan Üyesi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
506
Beğeniler
1
Puanları
0
#14
SA,

HARAM'ın tanımı (mutlak tanımı) nedir?

Kur'an-ı Kerim'de Cenab-ı Allah'ın yapılmasını emrettiği şeylere FARZ yapılmamasını emrettiği şeylere de HARAM (aslında buna da FARZ yani yapılmaması FARZ) diyoruz.

Rasulullah Sallallahu Teala Aleyhi Vesellem'in FARZ dışındaki birşekilde (kavlen, fiilen vs.) yapılmasını emrettiği şeylere de SÜNNET diyoruz. Peki yapılmamasını emrettiği (kavlen veya fiilen) şeyleri de Kur'an-ı Kerim için HARAM (FARZ) diye tanımladığımız tanımla aynen tanımlayacak mıyız yoksa onun da ayrı bir tanımı var mı?

Bu tanımların mutlaka yapılması gerekiyor. Zira bazı arkadaşlar çok ağır (hatta en ağır) ithamlarda çok rahatlıkla bulunabiliyorlar. Örneğin tokalaşmak haram değildir diyen kafirdir diye. Tokalaşmak Kur'an-ı Kerim'de bizzat haramdır hükmü mevcut olmadan bir insana kafir demenin de mutlaka bir hükmü vardır.
 

yakarış

Üye
İhvan Üyesi
Katılım
18 Eyl 2006
Mesajlar
32
Beğeniler
0
Puanları
0
Yaş
34
#15
s.a. arkadaşlar Kur'an-ı Kerim'de zaten elle tokalaşmak haramdır diye bir tabir bulamayız.Ancak biliyoruzki her şey zaten alenen yazmamaktadır,bunu Sünnet-i seniyyeden öğreniyoruz.insanın başparmağıyla işaret parmağı arasında sevgi damarı vardır.insanların tokalaşmasında da bu sevgi damarı faaliyete geçiyor tabiiki.muhabbet artıyor.o yüzden birbirine mahrem olan insanların tokalaşması haramdır.gerçi bunu biz ilahiyatçılar söyleyince gericilik,yobazlık oluyor bazı insanlara göre.ancak bilimsel olarak da yanlış hatırlamıyorsam Boğaziçi ünv.bir dergisinde açıklama yapıldı"zina tokalaşmadan başlar". ...gerisini size bırakıyorum.sürç-i lisan ettiysem affola.fiemanillah.
 

islamveinsan

Doçent
İhvan Üyesi
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,360
Beğeniler
1
Puanları
0
#16
S.a

Ayetler kadar hadislerde kesindir... Haram olması için hadis olması bizim için yeterlidir... Biz ehli sünnet iz... Hadis; Kur'an ın tefsiridir, muhatap olmakda zaruret vardır.

Haşa; Hz Muhammed (sas) sözlerini heva ve hevesinden mi söylemiş ki ?
Keyfiyetini mi bulaştırmış ki ?
Bizim için; ehli sünnet den bahsediyorum, hadis; en az ayet kadar delildir...

Selametle..
 

nur_Sahra

Asistan
İhvan Üyesi
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
552
Beğeniler
0
Puanları
0
#17
ben yurtdisinda yasiyorum tokalasmamak imkansiz her ne kadar bundan kacinsamda doktorda olsun ögretmenlerle olsun tokalasmamam imkansiz o an tokalasmak abez diyemiyorum cunki henuz dinimiz hakkinda yeterli bilgiye sahip degiller ve böyle dedigimi dusunursek cok tuhaf kurallariniz var demelerinden sakiniyorum..
 

dré@m

...uzaklarda...
İhvan Üyesi
Katılım
24 Eki 2006
Mesajlar
1,980
Beğeniler
0
Puanları
0
Yaş
33
Web sitesi
www.ihvan-forum.com
#18
kapalı olmanın en büyük avantajlarından birisi de erkekler kıyafetine bakıyolar ellerini uzatmıyolar..Allah'ım nasıl seviniyorum o zaman:)
 

Sofuoglu

Ordinaryus
İhvan Üyesi
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
4,442
Beğeniler
170
Puanları
0
Web sitesi
www.vuslatkervani.com
#19
SA,

HARAM'ın tanımı (mutlak tanımı) nedir?

Kur'an-ı Kerim'de Cenab-ı Allah'ın yapılmasını emrettiği şeylere FARZ yapılmamasını emrettiği şeylere de HARAM (aslında buna da FARZ yani yapılmaması FARZ) diyoruz.

Rasulullah Sallallahu Teala Aleyhi Vesellem'in FARZ dışındaki birşekilde (kavlen, fiilen vs.) yapılmasını emrettiği şeylere de SÜNNET diyoruz. Peki yapılmamasını emrettiği (kavlen veya fiilen) şeyleri de Kur'an-ı Kerim için HARAM (FARZ) diye tanımladığımız tanımla aynen tanımlayacak mıyız yoksa onun da ayrı bir tanımı var mı?

Bu tanımların mutlaka yapılması gerekiyor. Zira bazı arkadaşlar çok ağır (hatta en ağır) ithamlarda çok rahatlıkla bulunabiliyorlar. Örneğin tokalaşmak haram değildir diyen kafirdir diye. Tokalaşmak Kur'an-ı Kerim'de bizzat haramdır hükmü mevcut olmadan bir insana kafir demenin de mutlaka bir hükmü vardır.
s.a. arkadaşlar Kur'an-ı Kerim'de zaten elle tokalaşmak haramdır diye bir tabir bulamayız.Ancak biliyoruzki her şey zaten alenen yazmamaktadır,bunu Sünnet-i seniyyeden öğreniyoruz.insanın başparmağıyla işaret parmağı arasında sevgi damarı vardır.insanların tokalaşmasında da bu sevgi damarı faaliyete geçiyor tabiiki.muhabbet artıyor.o yüzden birbirine mahrem olan insanların tokalaşması haramdır.gerçi bunu biz ilahiyatçılar söyleyince gericilik,yobazlık oluyor bazı insanlara göre.ancak bilimsel olarak da yanlış hatırlamıyorsam Boğaziçi ünv.bir dergisinde açıklama yapıldı"zina tokalaşmadan başlar". ...gerisini size bırakıyorum.sürç-i lisan ettiysem affola.fiemanillah.


Islâmda dini hükümler iki temel kaynaga dayanir:
Kitap ve Sünnet.
Islamin ortaya koydugu bütün dînî ve
serî hükümler, bu iki kaynaktan alinmistir.
Bu iki temel kaynagin disinda kiyâs ve icmâ adinda iki kaynak daha
vardir ki, bunlar asil itibariyle müstakil kaynak degillerdir,
Kitaba ve Sünnete dayanmaktadirlar.

Kitap, > Kurân-i Kerîmdir.
Sünnet, >Peygamberimizin(s.a.v) söyledigi sözler ve yaptigi islerdir. Peygamberimizin(s.a.v) sözlerine kavlî sünnet, islerine
fiilî sünnet denir.
Peygamberimizin(s.a.v) sahâbelerden birinin söyledigi bir sözden, yahut isledigini gördügü bir
isten, onu men etmeyip susmalarina da takrirî sünnet denir.
Bunlarin hepsine birden Hadîs denilebilirse de, bu tâbir, bilhassa, Peygamberimizin(s.a.v) sözleri için (kavlî sünnet)
kullanilir.
Kiyâs,>bir mesele hakkinda Kurân ve Sünnette bulunan bir hükmü, aralarindaki sebep benzerliginden
dolayi diger bir mesele hakkinda da vermektir.
Meselâ: Sarabin içilmesinin haram oldugu hem Kitap, hem de
Sünnet ile sabittir. Sarabin haram kilinma illeti, sarhosluk vermesidir.
O halde sarabin disinda sarhosluk veren
bütün alkollü maddelerin içilmesi haram olmalidir.
Bu hüküm kiyâs> yoluyla ortaya çikmaktadir. Kiyâsi herkes
yapamaz, ancak > müctehid seviyesindeki din ve fikih alimleri yapabilirler.
Icmâ-i Ümmet, bir asirda bulunan Islâm müctehidlerinin bir mesele üzerinde ictihad yoluyla verdikleri
hükümlerde ittifak etmeleridir.

Serî hükmü, serî delilden çikarmak için olanca ilmi kuvvetini sarf etmeye > ictihad denir.
Ictihadi yapabilecek
ilmî ehliyete sahip olan kimseye de>müctehid denir.

Ictihad yapabilmek için Kitabi, Sünneti, Kiyasi, Icmâi, bütün
teferruatiyla ve incelikleriyle bilmek sarttir.


cikip illede kuran kuran diye soylemlerde bulunmak kuran-i kerime yapilan en buyuk saygisizliktir......

selametle
 

Bedrin_Aslanı

Profesör
İhvan Üyesi
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
1,792
Beğeniler
3
Puanları
0
#20
helal sana kanka :) ben meseLa bunu okul'un kantininde çok yapıom demi :p
Yok kardeş ben öyle bir olaya şahit olmadım.(Hatırlamıyorum :D ) Senin işin olmaz.


Kuranın Tevsiri Sünnettir. İslamı en iyi Efendimiz S.A.V yaşamıştır. Hakikatı en iyi o anlamıştır. Kimse onun yanına bile yaklaşamaz. Buda demek oluyor ki Kuranı anlamak ve yaşamak için sünnet şart. Biz Efendimizden S.A.V den daha iyi mi bilecez nasıl yaşayıp nasıl davranacağımızı. Sünnete uymayan , ona uymaya çalışmayan kimse Kuran ahlakıyla ahlaklanamaz. Sünnetleri farz gibi görüp ona göre yaşamamız lağzım. Her sünnet insanı Allah C.C e yaklaştırır.
 
Üst