TesettÜr Rİsalesİ Şerh....tavsİye Ederİm..

MEKTUBATCI

Üye
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
SELAMUNALEYKUM CENNET YOLCULARI...İLK KONUM BU RABBİM DEVAMINI NASİPEDER İNŞAALAH..
...EVET TAVSİYE EDİYORUM..SAİD BEDÜÜZAMAN NURSİ inin..Risale i Nur Külliyatından ..çok güzel bir kitap..CİLBAB(ÇARŞAF)ÜZERE KAPANMAK ÜZERE VE AKLINIZA GELECEK AYET VE HADİSLERİN ISPATI İLE ..MÜBAREK O İNSANIN DÜŞÜNCELERİNİ OKUYACAĞIZ İNŞAALLAH...

..TAHSİYE BASIM YAYINEVİ...YALNIŞ OKUMADIM İSEM..ŞERH EDEN..EL HAC MOLLA MUHAMMED ...

....ben aciz avam kul mektubatcı ahmed türk..Allahın cici kulları..esselamunaleykum..
 

islamveinsan

Doçent
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,360
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Suvas
S.a
Öncelikle hoş geldin...
Sitede daha önce bu kitap hakkında bi kaç defa yazdım ve önerdim... Yine de tşk ederim...
Kitap sadece ayet ve hadis ile değil ulema ve akıl ile dahi isbat ediyor...
Kitap ı yazan; El Hac Molla Muhammed Ali Doğan.. Hulusi abinin talebesi......
(İsteyene maliyetine gönderilir. özele msj atabilirsiniz)
Selametle...
 
R

rasul_aşığı

Guest
SA ben said nursi hakkında bazı şeyler duydum ama kitaplarını okumak nasip olmadı. ancak int.güzel sözlerini okuyabiliyordum. İnş kitabı okuma şansım olur. AE O
 
R

rasul_aşığı25

Guest
Sa . Bizleri Bilgilendirdiğiniz Için Rabbim Razi Olsun. Sayenizde Ben De Sait Nursi Hz.lerinin Kitaplarini Okumaya Başladim. Allah'a Emanet Olun . Selametle......
 

mselim

Üye
Katılım
20 Ocak 2008
Mesajlar
71
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Kardeşim mezkur kitabda güzel nakiller var ve fakat cilbab ayetini sadece çarşafla izahın zorlama bir yorum olduğunu düşünüyorum.Yani tüm ulemamız böyle düşünmüyor demek istiyorum.Evet çarşaf en güzelidir denebilir.Sadece, yalnız budur denemez.Önemli olan örtünmr kritrleri olup, bu kriterlere uyan her türlü örtünme ayetin kapsamına girer..

Kitab elimizde .Gayet güzel izahlarıda var.Molla Muhammed Muşiye teşekkür ederiz.
 

TALHAEMİN

Üye
Katılım
30 Ocak 2008
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
S.A Tesettür ile ilgili Konyalı Mehmet Efendinin Hülasatül Bayan tefsirinden Ahzap ve Nur surelerindeki ayetleri okuyun inşaallah. çok ehem 350,000 tefsir cilbap ayetini çarşaf olarak anlamışlar. Kadının siperi ve kalası çarşafıdır. Tesettür Risalesi ve şerhini muhakkak temin ederek okuyalım.
 
R

rasul_aşığı25

Guest
Sa En Büyük Sorunumuz Kapanmanin Anlamini Bilememek. Günümüzde Bazi Kapali Insanlar Var. Yani Onlara Kapali Demeye Bin şahit Gerek . Onlari Görünce Ben Utaniyorum . Onlar Böyle Olunca Da Doğru Düzgün Kapanan Kardeşlerimize Laf Gelmemesi Mümkün Değil. Hep şöyle Derler " Kapali Ama Ne Yaptiği Belli Değil " Rabbim öylelerini Islah Etsin . Kisacasi En Büyük Sorunumuz Kapanmayi Tam Anlamiyla Bilememizdir. Sadece Saçini Kapatmakla Kapanmak Olmuyo..... En Emin Olana Emanet Olun Kardeşlerim. Selametle....
 

mselim

Üye
Katılım
20 Ocak 2008
Mesajlar
71
Tepkime puanı
0
Puanları
0
S.A Tesettür ile ilgili Konyalı Mehmet Efendinin Hülasatül Bayan tefsirinden Ahzap ve Nur surelerindeki ayetleri okuyun inşaallah. çok ehem 350,000 tefsir cilbap ayetini çarşaf olarak anlamışlar. Kadının siperi ve kalası çarşafıdır. Tesettür Risalesi ve şerhini muhakkak temin ederek oku

kardeşim kim okumuş bu 350bin tefsiri?Evet çarşaf diyen ulemamız var amma sadece çarşaf demeyen ulemamız dahi var...
 

Ahi Evran

Profesör
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,695
Tepkime puanı
14
Puanları
38
Yaş
45
Cilbab çarşaf değildir...

2- CİLBAB

Bu tabir de doğrudan kadınların "vücutlarını" örtmeleri ile ilgilidir.

"Ey peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle; dışarı çıkarken üzerlerine örtülerini alsınlar. Tanınıp da eziyet edilmemeleri için en uygun olan budur. Allah çok bağışlayıcıdır, sevgi ve merhamet kaynağıdır." (Ahzap; 33/59)

Ayette "örtülerini" diye çevirdiğimiz "celabîbihinne" kelimesi CELB kökünden gelir ve "teşhir edip dikkat çekmek için vücudun açılmasına mani olan dış örtü" demektir.

Kelimenin kökünü biraz deşersek;
CELB: Sözlükte "getirmek, kazanmak, çekmek, celbetmek" demektir. Getirmek, celbetmek (isticlâb), çekici, büyüleyici, albenisi olan (cellâb), ithal edilmiş, yabancı mal (celeb), dürtü, münasebet, sebep olan şey (meclebe), entari, uzun gömlek, genişçe başörtüsü (cilbâb), kendine doğru çekmek (celb ilâ nefsihi), atı teşvik için haykırmak (celb alâ fersihi) kelimeleri bu köktendir�
Görüldüğü gibi cilbâb, bir kadının erkekleri kendine çekmesi, celb etmesi, kışkırtması, vücut güzelliği ve cinsel cazibesi ile tesir altına almasına mani olmak için üzerine aldığı genişçe örtü demektir. Böylece bir kadın erkekleri cinsel cazibesi veya dişiliği ile "kendine çeken" veya onları "kışkırtması ile tanınan" birisi olmaktan çıkacaktır.

İlginçtir, bugünkü İngilizce'de kadın artistler için kullanılan "ünlü, şöhret, meşhur, çekici" anlamındaki celebtrity kelimesi de hem anlam hem yazılış bakımından aynı şeyi çağrıştırır. Demek ki Müslüman kadınlara dışarı çıkarken tanınıp eziyet edilmelerine, kendilerine lâf atılmasına, peşlerine düşülmesine karşı üzerlerine örtü (cilbab) almaları emrediliyor. Cinselliklerini ve vücut güzelliklerini ön plâna çıkarmamaları isteniyor. Çünkü o günkü toplumda bunları yapan; yani erkekleri vücut güzelliklerini ve cinsel cazibelerini bir silâh gibi kullanarak etkilemeye çalışan, onları kendine çeken, davetkâr tarzda dekolte giyinen, erkeklerin başını döndürmeyi, büyülemeyi, kendine celbetmeyi (celebtrity olmayı) âdeta meslek edinmiş kadınlar vardır.


İşte Kuran, mümin kadınlara, bunlar gibi olmamalarını, üzerlerine genişçe örtü olarak "dişiliklerini" geri plânda tutup, "kişiliklerini" ön plâna çıkarmalarını öğütlüyor.

İyice düşünecek olursak insan ruhunu derinlemesine bilen yüce bir bilgelik kaynağı ile karşı karşıya olduğumuzu apaçık görürüz� Erkek karakterinde varolan "bakmak, seyretmek, istemek, sahip olmak" karşısında, ona kendini tutmayı öğütleyerek "Bakma, olanla yetinmesini bil" diyor. Kadın karakterinde varolan "istenilmek, beğenilmek, ilgi çekmek, arzulanmak, kendine celbetmek" karşısında da, ona bütün bunlara karşı kendini tutması (imsak), dışarıya çıktığında (kamusal alanlarda) çekici, kışkırtıcı, celb edici davranışlarda bulunmaması, toplumsal yaşamda kültürü ve ahlâkî meziyeti ile yer alması gerektiği hatırlatılıyor. Yani ilâhî hitap erkeğe ve kadına en zayıf oldukları yerden sesleniyor. İnsan olmak, tam da "kendini tutmasını bilmek" ile ilgili bir şey değil midir?
 

mselim

Üye
Katılım
20 Ocak 2008
Mesajlar
71
Tepkime puanı
0
Puanları
0
çarşaf

Usameciğim.Ne senin sözün, nede benim sözüm dinde delil değil.Yalnız sen bu konuda cemaat taassubu içindesin.''Tesettür Risalesi '' okumakla bu konuda kesin hüküm verilemez.Bu konuda bu forma bir yazı yazdım.Neresinde bilemem.

Ararsan orada biraz nakiller görürüsün.Mollaa Muhammed Muşi hocamız maalesef bu konuda ifrada kaçmış.Cemaat taasubu iyi değil...Biraz daha araştır..
 

mselim

Üye
Katılım
20 Ocak 2008
Mesajlar
71
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Cilbab, bedenin kabarık kısmını tamamen örten uzun ve geniş libas demektir.İster

bu iki parça ve ister bir parça olsun...
Savi tefsirinde, cilbab kelimesi çarşaf olarak tefsir olunmuştur.Taberani Tefsirinde, elbiselerin üzerinde bırakılan üstlük olarak tefsir edilmiştir.Zemahşeri Keşşafi Tefsirinde cilbaba iki şekil mana vermiştir:
1-Bir tek parçanın tüm beden üzerinde bırakılmasıdır,cilbab,
2-Cilbab, bir perdenin bir parçasıyla başını örtmek, diğer parçasını da bedenin üzerine brakılmasıdır.Onun bu tarifine göre cilbabın Türkçesi, ferace, farisisi ise

car'dır.Nitekim:'' Came biser ta pa begireften'' yani :'' Perdeyi baştan ayağa kadar bırakmaktır'' demişlerdir....Nitekim RuhulBeyan tefsirinde böyle tarif edilmektedir.Mecmaut-Tefasir ve Tefsiri Kebirde yani Razi'de cilbab çarşaf olarak mana edilmiştir...

Nadroğlu Şumeyl'e göre cilbab, kadınların baş örtülerinden daha uzun ve geniş bir örtüdür ki sırtın üst kısmını ve göğsü örter.Kimiside kadını onunla örtündüğü başörtüsü olarak mana vermiştir.
Kurtubi de şunları söylemiştir:Gerçek şu ki cilbab bütün bedeni örten ve kabarık kısmını göstermeyen örtüdür.

Demkki ulema ayetten anladıklarını böyle sıralıyorlar.Aralarında görüldüğü gibi değişik mana verenleride var, çarşaf diyenleri de var.
 

mselim

Üye
Katılım
20 Ocak 2008
Mesajlar
71
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Nadroğlu Şumeyl'e göre cilbab, kadınların baş örtülerinden daha uzun ve geniş bir örtüdür ki sırtın üst kısmını ve göğsü örter.Kimiside kadını onunla örtündüğü başörtüsü olarak mana vermiştir.
Kurtubi de şunları söylemiştir:Gerçek şu ki cilbab bütün bedeni örten ve kabarık kısmını göstermeyen örtüdür.

Usameciğim anlamak istediğin gibi anlıyorsun ,ne diyeyim..
 

mselim

Üye
Katılım
20 Ocak 2008
Mesajlar
71
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Sen galiba örtü ile çarşafı aynı kabul ediyorsun.Sözlerinden öyle anlaşılıyor

''.hah bak sende başka nakil yapamıyorsun. Hepsi demişler ki cilbab örtüdür. Biz ne diyoruz? Cilbab örtüdür, ayetin emri setr-i ziynettir.''

Şimdi bak, setri ziyneti sadece çarşaf mı sağlar...Kurtubi de şunları söylemiştir:Gerçek şu ki cilbab bütün bedeni örten ve kabarık kısmını göstermeyen örtüdür.Şimdi bu tarife göre cilbab sadece çarşaftır denebilir mi?Muşi hocamız böyle söylüyor.Bizde diyoruzki, ulemanın aktardıklarına göre, bu çarşafta olur, başkasıda olur...Yani örtünme kriterlerini sağlayan herşey buna dahil..
 
Üst