Teravih namazı; Resul devrinde camilerde kılınmayan bir namazdı.

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun


Katilir veya katilmassiniz bilemem

*

Ramazan aylarında toplumun kıldığı teravih namazı; resul devrinde camilerde kılınmayan bir namazdı.
Teravih; kelime olarak rahatlama anlamında kullanılır.

İftar arkası; bedenini rahatlatmak isteyen Müslümanlar; yürüyüş, spor yapacaklarına, nafile namaz kılarak, yediklerini eritmeyi düşünmüşlerdir.

Bugün insanların çoğu aşırı yemenin ardından, yürüyüş veya spor yaparak bedenlerini rahatlatırlar.
Teravih namazları resulün vefatından sonra mescitlerde toplu olarak peyderpey kılınmaya başlanılmıştır. Bugünkü gibi imam başkanlığında, bir seremoni olarak kılınmamıştır. Yatsı namazlarından sonra bazı Müslümanlar cemaatle teravih kılmışlar. Bu durumu gören Ömer'in "Ne güzel bidat" dediği rivayet edilir.

Resulün bir defa mescitte tek başına; cemaatle değil ramazanda yatsı sonrası namaz kıldığı, sorulduğunda "teravih" yani rahatlamak için dediği rivayet edilir. Ertesi günü kılmamış. İlk gün onunla birlikte kılmak isteyenler olmuştur. Sorulduğunda "farz yerine koymanızdan korktum" dediği hadislerde kayıtlıdır. Rivayetlerin doğruluğu yanlışlığı tartışılır. Kesin olan bir şey var ki; İslam dininin teravih namazı diye bir namazı yoktur. Bu yönde de bütün mezhepler neredeyse birlik içindedir.

Seremoni şeklinde, günümüzdeki gibi teravi namazlarının kılınması çok sonraları toplumda uygulanmaya başlanmıştır.

Bugün oruç tutan çoğu Müslümanın kafasında; teravih namazı sünnet yani nafile olarak kabul edilmesine karşın, çoğu farz namazlarını kılmazken teravih namazını kaçırmamaya dikkat ederler. Böylece farz olarak kabul etmedikleri teravih namazlarına verdikleri anlam pratikte farzdan üstün noktasına getirilir.

Olayı özetlersek:


1. İslam kuralları içinde teravih namazı yoktur.

2. Resul devrinde teravih namazları diye bir namaz bugünkü gibi kılınmamıştır.
3. Teravih namazlarının camilerde, mescitlerde, evlerde cemaatle kılınması bidattir. (2. halife Ömer)
4. Teravih namazına farz namazlardan daha fazla önem veren Müslümanlar; İslam'ın özünden saparak ehli kitaplaşmışlardır. Çünkü; İslam'da olmayan bir şeyi; İslam'da olan bir şeyin önüne geçirmişlerdir.
5. Teravih namazı nafile bir ibadet olarak resul veya daha sonraki otuz yıl içinde, hiç bir zaman yirmi rekat olarak cemaatlerle kılınmamıştır.
6. İsteyen istediği kadar, bireysel olarak evinde veya camide kılabilir.
7. Evinde bireysel kılınan namazların fazileti daha çoktur.

Mehmet Coban
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
İhsan Şenocak - Hz. peygamber imamlık ederek teravih kıldırmıştır..

Abdulaziz hoca-Ama islam tarihinde Hz. Ömer imamlık ederek kıldırmamıştır.

İhsan Şenocak- Evet çünkü Hz. Ömer Devlet adamıydı işi başından aşkındı kendisinin yerine sesi ve kur'anı iyi bilen bir başkasını atadı..

Abdulaziz hoca - Senin tezine göre hz. peygamber kıldırdı ise O da devlet adamıydı ,işi başından aşkındı.. peygamber kıldırdı ise, Ömer'de kıldırmıştır..!

İhsan şenocak- evet kıldırdı ...!!

Abdulaziz hoca- delil..?

ihsan Şenocak-hönk
huh.gif
?

 

Dut_agaci

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
7,219
Tepkime puanı
330
Puanları
0
Web sitesi
www.Menzil.Net
Tamaaammm

Ramazan geldimi tarikat düşmanlığı azıcık azalır.

Tarikat düşmanlarının yeni konuları tozlanmış raflardan iner aşağıya.

Her yıl, temcid pilavı gibi ümmetin beynini bulandırmak için ellerinden gelen yapılır.

Teravih yok, orucu fazla tutuyoz, çıplak namaz kılınabilir, sakız orucu bozmaz, ıbık, zıbık....

Tövbe estağfirullah
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,879
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
İhsan Şenocak - Hz. peygamber imamlık ederek teravih kıldırmıştır..

Abdulaziz hoca-Ama islam tarihinde Hz. Ömer imamlık ederek kıldırmamıştır.


Selam Kaptan

Hz. Ömer neye dayanarak kıldırmamıştır? Vahyin şekillendiği bir elçiden gördüğü halde neden kıldırmamış olabilir? Yani burada sünneti devre dışımı bırakıyorsun? Bu ümmet bu namazı peygamberden görmediği halde uydurup mu kıldı?
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,879
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
islam dininde böyle bir namaz yok azizim.Yukarda tartışmışlar.kimse senin namazına karşamaz.istersen ramazanda 100 rekat kıl.

Fakat peygamber böyle yaptı allah böyle emretti diyemezsiniz.


Sünnet ne oluyor?
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Bir namazın ismi o kadar önemli değildir. Peygamberimiz'in ömründe bir kez de olsa, ziyade bir namazı kılması ya da kıldırması önemlidir. Peygamberimiz, Ramazan ayında ve o aya mahsus olmak üzere Yatsı Namazı'ndan sonra ziyade bir namaz kılmış ve az da olsa o namazı da cemeate (Sahabi arkadaşlarına) kıldırmıştır.

Ramazan Ayı'na mahsus Peygamberimiz'in uygulamasıdır. Kılan ecir alır kılmayan da günah yüklenmiş olmaz. Sahabe nafilelere farklı bakmış olabilir, dolayısıyla onların üzerinden (Hz Ebubekir, Hz Ömer, Hz Osman vs.) ziyade namazı yok saymak doğru değildir.

Aynı hal bugün de devam etmektedir. Zorunlu bir namazın olmadığını bilmeyenimiz yoktur teravihin.

NOT

Bugün teravih namazlarında cemeatin camileri doldurmasını da eleştirmek doğru değildir. 1923'ten bu yana (daha evvelki dönemleri de var) İslam, Kur'an ve Peygamber müslümanın elinden alındı ve kalbinden silindi ve bu uğurda da zulümler ve işkenceler birbirini takip etti. Ve tek düşman olarak İslam bu toprakların göbeğine oturuverdi. Dolayısıyla, falancaların pisliklerini müslümanlardan çıkarmak da doğru değildir. Erkek olan müslümanla değil rejimle, sistemle uğraşır ve ona meydan okur. Eee, bunu yapmak zor olunca, insanlar sinirini müslümandan çıkarıyor. Ve krakilerle müslümanlarla dalga geçiyorlar. Be hey gafil! Kur'an'ı bu toplumun hayatından silmek için önüne gelen müslümanı kılıçtan geçiren rejime karşı mücadele edebildin mi? Edemedin değil mi..? Hanımlığı güzel beceriyorsun ya da uşaklığı, helal olsun sana... Kendinle dalga geçiyorsun farkında değilsin.

NOT

Rejime karşı mücadele edenlerin tamamı da, Peygamber'in öğretisine ve alimlerin ilmine saygı gösterenler olmuş iyi mi..? Bu da bir kapak olsun...
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Hz Ömer'in bir namaz için "bid'at" terimini kullanmasını, Abdü'laziz BAYINDIR'ın bid'ati, "zahiri" anlamıyla tasavvuru ahlaki değildir. İhsan ŞENOCAK'ın bu konu ile alakalı bid'ati tasavvur etmesi ise ahlakidir.
Çünkü, Hz Ömer'in, Peygamberimiz tarafından ömründe bir kez de olsa kılınmamış bir namaz için asla müsadesi olamazdı. Kesinlikle buna izin vermezdi. O'nun izin vermesi dahi bu uygulamanın Peygamberimiz'e dayandığının bir delilidir.

Hz Ömer kılmamış, yok Hz Ebubekir kılmamış, bu cümleler farklı bir boyutun ifadesidir, teravihin kılınmasıyla alakalı değildir.
 

Dut_agaci

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
7,219
Tepkime puanı
330
Puanları
0
Web sitesi
www.Menzil.Net
islam dininde böyle bir namaz yok azizim.Yukarda tartışmışlar.kimse senin namazına karşamaz.istersen ramazanda 100 rekat kıl.

Fakat peygamber böyle yaptı allah böyle emretti diyemezsiniz.

Peygamber Efendimiz (sav) teravih namazı kılmıştır. Cemaatle kılmamıştır, orası ayrı.

Böyle bir namaz vardır.
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Peygamber Efendimiz (sav) teravih namazı kılmıştır. Cemaatle kılmamıştır, orası ayrı.

Böyle bir namaz vardır.

Ziyade namaz denmiştir buna. Dolayısıyla, Peygamberimiz bu namazı çok az da olsa kıldırmıştır. Sahabe Yatsı Namazı'nı kılınca Peygamberimiz'i neden mescidde beklemişlerdir. Sahur yaklaşınca koşa koşa evlerine gitmişlerdir. :) :) Sebebi, böyle bir namazı cemeatle kılmış olmalarındandır.
 

lübb

Paylaşımcı
Katılım
5 May 2013
Mesajlar
197
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Hz Ömer'in bir namaz için "bid'at" terimini kullanmasını, Abdü'laziz BAYINDIR'ın bid'ati, "zahiri" anlamıyla tasavvuru ahlaki değildir. İhsan ŞENOCAK'ın bu konu ile alakalı bid'ati tasavvur etmesi ise ahlakidir.
Çünkü, Hz Ömer'in, Peygamberimiz tarafından ömründe bir kez de olsa kılınmamış bir namaz için asla müsadesi olamazdı. Kesinlikle buna izin vermezdi. O'nun izin vermesi dahi bu uygulamanın Peygamberimiz'e dayandığının bir delilidir.

Hz Ömer kılmamış, yok Hz Ebubekir kılmamış, bu cümleler farklı bir boyutun ifadesidir, teravihin kılınmasıyla alakalı değildir.


hadi "bidat" demesini geçtik...

iyi de

niye ömründe bir defa kıldırmamıştır?

niye ömründe bir defa cemaate katılmamıştır?
 

Kadir Razlık

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
2,280
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Konum
manisa
Peygamber Efendimiz (sav) teravih namazı kılmıştır. Cemaatle kılmamıştır, orası ayrı.

Böyle bir namaz vardır.
Teravih namazı

Sual: Teravih namazı kaç rekâttır? Cemaatle kılmak gerekir mi?
CEVAP
Peygamber efendimiz, 3-4 gün teravihi cemaatle kıldırdı, daha sonra evden çıkmadı. Sebebi sorulunca, (Teravih namazının size farz olacağından korktuğum için, evden çıkmadım) buyurdu. (Buharî)

Teravihin 20 rekât oluşu ve cemaatle kılınması hadis-i şerifle bildirilmiştir. Sünnet olduğu icma ile sabittir. (Merakıl-felah şerhi)

Peygamber efendimiz, teravihi, 8, 12 ve 20 rekât olarak da kılmıştır.(S. Ebediyye)

İbni Abbas hazretleri bildiriyor ki: Resulullah, yatsıdan sonra, vitirden önce, 20 rekât namaz kıldıktan sonra, (Ramazanda 20 rekât teravih namazı kılanın, yirmi bin günahı affolur) buyurdu. (İbni Ebi Şeybe)

Teravihin 20 rekât olduğuna inanmayanın bid’at ehli olduğu Nur-ül-izah şerhinde de yazılıdır. İmam-ı a’zam hazretleri, (Teravih namazı müekked sünnettir. Hazret-i Ömer, teravihin 20 rekât olarak cemaatle kılınmasını kendiliğinden ortaya çıkarmadı. O, elindeki sağlam esasa, yani Resulullah’ın sünnetine dayanarak emretti)buyuruyor. (El-İhtiyar)

Resulullah “sallallahü aleyhi ve sellem” teravihi hiç kılmasa bile, Hulefa-i raşidin’in yani dört halifenin kılması, sünnet olması için kâfidir. Hadis-i şerifte, (Sünnetime ve Hulefa-i raşidin’in sünnetine sımsıkı sarılın) buyuruldu. (Buharî)

Teravihin cemaatle kılınması, sünnet-i kifâyedir. Yani bir mahallede cemaatle kılınınca, diğerleri evde kılsa da, sünnet ifa edilmiş olur.(Nimet-i İslam)

Erkeklerin camide cemaatle namaz kılmalarının, evde kıldıkları namazdan 27 derece daha fazla sevab olduğu, kadınların ise, evde namaz kılmalarının, camide namaz kılmalarından daha çok sevab olduğu hadis-i şeriflerle bildirilmiştir. Kadınlar, cemaatle namaz kılmak için camiye gidemez.

Kadınların, beş vakit namaz için veya cuma, teravih ve bayram namazları için, camiye gitmeleri caiz değildir. (Redd-ül-muhtar)

Teravih namazı iki veya dört rekâtta bir selam verilerek kılınır, fakat iki rekâtta bir selam vermek daha iyidir. Teravih namazını on rekâtta bir selam vererek iki selamla bitirmek mekruhtur. Şâfiî’de ise hiç sahih olmaz. Teravih, vitirden önce kılınır. Vitirden sonra da kılmak caizdir. Ta’dil-i erkân, Hanefî’de vacib, Şâfiî’de ise farzdır. Bunun için ta’dil-i erkâna riayet etmeli, teravihi hızlı kılmamalı.
 

Veyselcan

Kısıtlı Erişim
Katılım
5 Haz 2015
Mesajlar
460
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Eyyyy müslümanlar...

Şurada tartışıp duruyorsunuz teravih namazı varmıydı ,yokmuydu...!

Peygamberimiz kıldırdıydı, kıldırmadıydı hep lafı güzaf..!
Şuhoca bunu dedi öyeki hoca diğerini dedi.....!!

KİMSENİN AKLINA KUR'ANA BAKMAK GELMİYOR MU..???

TERAVİH NAMAZI KUR'AN DA VAR MIDIR...????
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,879
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
Eyyyy müslümanlar...

Şurada tartışıp duruyorsunuz teravih namazı varmıydı ,yokmuydu...!

Peygamberimiz kıldırdıydı, kıldırmadıydı hep lafı güzaf..!
Şuhoca bunu dedi öyeki hoca diğerini dedi.....!!

KİMSENİN AKLINA KUR'ANA BAKMAK GELMİYOR MU..???

TERAVİH NAMAZI KUR'AN DA VAR MIDIR...????

Herşey kuran 'da var mı?
 

Veyselcan

Kısıtlı Erişim
Katılım
5 Haz 2015
Mesajlar
460
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Herşey kuran 'da var mı?


Evettt...

HİÇ ŞÜPHENİZ OLMASIN Kİ BİZ MÜSLÜMANLARA GEREKLİ HERŞEY KUR'ANDA VARDIR..

Bu durum kur'anda AÇIKÇA belirtilmiştir.. Dininiz bu kitapla tamamlanmıştır,
her şey detaylı olarak açıklanmış olduğu bildirilmiştir....
Biz müslümanlar sadece ve sadece AZİZ KUR'ANLA SORUMLUYUZ...
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,879
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
Evettt...

HİÇ ŞÜPHENİZ OLMASIN Kİ BİZ MÜSLÜMANLARA GEREKLİ HERŞEY KUR'ANDA VARDIR..

Bu durum kur'anda AÇIKÇA belirtilmiştir.. Dininiz bu kitapla tamamlanmıştır,
her şey detaylı olarak açıklanmış olduğu bildirilmiştir....
Biz müslümanlar sadece ve sadece AZİZ KUR'ANLA SORUMLUYUZ...

O zaman bu milletin sıkıntısı nedir?

Oruç nasıl tutulur var mı?
Namaz nasıl kılınır var mı?
Hac nasıl edilir var mı?

Akşam bir tv programında kızın biri işimden dolayı namazımı kılamıyorum kaza etsem olur mu diyordu? var mı bu sorunun cevabı?

açık değil galiba açık etmek gerek :)
 
Üst