Teheccüd ve Vitir Namazları / Hükmü?

Ebu Huzeyfe

Asistan
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
450
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.misakonline.com
Vitir namazı 3 mezhepte sünnet, Hanefilerde ise vacip. Ancak;

Bir mezhepte genel bir hüküm verildiğinde, tüm mezhep ulemasının aynı görüşte olduğu anlamına gelmez. Mesela tüm Hanefiler vitir için vaciptir dememişler. Mesela İmam-ı Azam vaciptir derken, İmameyn (Ebu Yusuf ve Muhammed) sünnettir demişlerdir.

Hanefi fıkhının temayüllerine göre, imameyn hocaları İmam Ebu Hanife'ye karşı birleştikleri zaman onların görüşü tercih edilir. Çünkü Ebu Hanife'nin vefatından sonra yeni delillere ulaştıkları varsayılır ve görüşleri alınır. Ama burada nedense tercih edilmemiş.

************

Vitirin zaten asıl vakti yatsının hemen arkası değil, bilakis teheccüd namazının hemen arkasıdır. Öyleyse, yatsının hemen ardından vitir kılmak mahzurlu mudur? Belki değildir ama camide kılmak da belki mahzurludur. Çünkü camide yatsının hemen ardından vitir kılmak, o gece teheccüd kılmamayı ilan etmektir.

Bize göre, bu sebeple vitirin en azından camide hemen yatsıyı müteakip kılınması uygun değildir.

Selam ve Dua ile...
 
H

hiç

Guest
hmm teheccüd namazı mevzu bahis midir ki zaten..:thinking: yatsıyı kılacaksın üstelik camide hem ama vitr eve saklayacaksın zor be abim bilmem bana mı zor sadece..?:wallbash[1]:

5 vakitini kılabilen evliya sayılıyor şimdilerde...teheccüd namazı gerçekten ne kadar yaygın..? hiç :thinking:
 

Ebu Huzeyfe

Asistan
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
450
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.misakonline.com
O zaman soruyu belki şöyle değiştirebiliriz:

Namaz kılma sorunu neden bizim ülkemizde (İslam ülkeleri içinde) en üst düzeyde?

Acaba adını sünnet veya müstehap ama hükmü dolaylı olarak farz koyduğumuz namazlarla sayısını iyice artırmış olmamız olabilir mi?

Bir kimse hiç sünnet ve vacip kılmasa, ama bunun yerine gece teheccüdlerini kılsa hangisi efdal?

Selam ve Dua ile...
 
H

hiç

Guest
hiç sünnet kılmasa gece teheccüde kalkabilir mi...?

sabah namazı 4 rekat ama taleplisi de az...dedigin üzere azaltarak bir imani getiri olsa idi herkes sabah namazını kılar yatsıyı kılamazdı.sünnetler hepten terk edilse yine de kılmayan kılmayacak abi.hatta bir hocanın sözü vardı kimdi hatırlayamadım "peygamber şimdilerde yeniden dünyaya gelse wallahi namaz kılmayan yine kılmayacak"

sence fazla olması bıkkınlık verici de o yüzden mi sorun abi..?
 
F

fesuhul_lisan

Guest
S.Aleyküm

Tabiinin büyüklerinden Esved ile Alkame: "Teheccüd uykudan sonradır" demişlerdir. Resulullah (s.a.s) Abdullah b. Amr'e "Ey Abdullah! Senin her gün oruç tuttuğun ve her gece baştan başa namaz kıldığın haberi bana ulaşmadı mı sanırsın " buyurmuşlardır. Abdullah da, "Evet öyledir, ya Resulullah! Bütün gece namaz kılarım" demiştir. Rasûl-i Ekrem, "Sakın öyle yapma. Kâh oruç tut, kâh iftar et, gecenin bir kısmında namaz kıl, bir kısmında uyu" buyurmuştur

Peygamber Efendimiz (s.a.s)teheccüd namazının faziletli vaktini şöyle belirtmiştir: "Farz namazdan sonra en faziletli namaz gece namazıdır. Geceyi iki kısma bölersen son kısmı namaz için en faziletli vakittir. Eğer geceyi üçe bölersen ortası en faziletli vakittir"
 

&Ta-Ha&

Doçent
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
1,044
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Web sitesi
hayattanizler.spaces.live.com

Bir kimse hiç sünnet ve vacip kılmasa, ama bunun yerine gece teheccüdlerini kılsa hangisi efdal?

her zaman vacip sünnete racidir.bir vacip binler sünnete mukabil gelmez o yüzden başka bir sünnet için vacibin terkedilmesi gibi şey söz konusu olamaz.
hem sabahın sünneti ve öğlenin sünneti sağlam sünnetlerdendir yani efendimiz(sav)in sürekli yaptığı sünnetlerdendir. dolayısıyla bunları bırakma gibi bir şey söz konusu olamaz.


muhabbetle
 

&Ta-Ha&

Doçent
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
1,044
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Web sitesi
hayattanizler.spaces.live.com
Eğer bu namazların hükmü imameynin fetvaları esas alınarak sünnet kabul edilseydi, kazaları gerekmeyecekti.

doğrusu nasıl bir mantığınız var anlamış değilim ne yani hükümler verilirken bir namazın kılınmaması halinde kazaları gerekip gerekmeyeceği düşünülerek mi vacip veya sünnet olduğuna hükmedilicek..madem ümmet bu namazları vacip olarak kabul etmiş bize de uymak düşer.Ama eğer imameyne de uyulabiliyorsa buyrun siz ona göre amel edin.
muhabbetle...
 

MiHRiMaH

Son gülen... :/
Katılım
6 Ara 2006
Mesajlar
2,752
Tepkime puanı
769
Puanları
0
Konum
İstanbul...
Eğer bu namazların hükmü imameynin fetvaları esas alınarak sünnet kabul edilseydi, kazaları gerekmeyecekti.

Ne demek yani? Ebu Hanifeyi es geç, imameyni kabul et mi diyorsunuz?! Ben sizin nereye varmak istediğiniz konusunda hüznü zan yapamıyorum kardeşim?!?!?!? Başka konularda da burda da yazdıklarınızla insanların aklını bulandırıyorsunuz gibime geliyor... Bu cümlenize bakarsak yanmışız... İmameynin dahi farklı görüşü yine Ebu hanifeye karşı olmak için değildi, sadece bildiklerini bildirmekle mükellef oldukları içindi... Bakınız Peygamberimizin . bir emri ne diyor...

"""Server-i âlem efendimiz, uzak ülkelere gönderdikleri Sahabe-i kirama, güçlük karşısında kalınca, âyet-i kerimelere müracaat etmelerini, orada bulamazlarsa, hadis-i şeriflere müracaat etmelerini, orada da bulamazlar ise, kendi rey ve ictihadları ile hareket etmelerini, kendilerinden daha yüksek ilimli ve fikirli olsalar dahi, başkalarının ictihadına uymamalarını emrederdi. """

Dİkkat edelim... Sizin bu dediğinize göre şu anlaşılıyor, eğer bu fırın iyi pişirseydi, börekler katı olmayacaktı!, diğer fırında iyi pişiyor!!!!!! Kaza gereksin, dizinizmi aşınır? Ayağınızmı?
 
Üst