Tasfiye Dergisi | ihvan forum – Özgür Düşünce ve Paylaşım Platformu!

Tasfiye Dergisi

ismail

Yeni
İhvan Üyesi
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Puanları
0
Yaş
42


Tasfiye – Temmuz/Ağustos ‘10

Şiir
Ümit Aktaş “Anne”, 4.
Enes Malikoğlu “Devrik Devrimci Ağıdı”, 5.
Mahmut Yavuz “Deccal’e Karşı”, 7.
Serdar Bülent Yılmaz “Taş Çocukları”, 8.
Erdem Bayazıt “Sürüp Gelen Çağlardan”, 33.
Şahin Gürçay “Türk! Öğün. Çalış. Güven..”, 83.
Bünyamin Doğruer “Muhkem Tut Kalbini”, 85.
Özhan Uçan “Un”, 88.
Öykü
Ahmet Örs “Cellât Darağacına Dönüşen”, 10.
Hafsa Esen “Oyun ve Yön”, 13.
Caner Arslan “Kediler, Köpekler ve Zabıtalar”, 16.
Kevser Beyazyüz “Yetim Dilim”, 19.
Sabiha Çimen “Yol”, 23.
Italo Calvino, “Kütüphanede Bir General”, 27.
Deneme, Eleştiri, Anı
Abdülaziz Tantik “İslamcılık ve Edebiyat”, 2.
“Calvino Kronolojisi”, 25.
Habil Sağlam, “I Nostri Antenati: Modern İnsanın Soykütüğü”, 29.
Ahmet Örs “Erdem Bayazıt’ın ‘Sürüp Gelen Çağlardan’ Şiiri”, 35.
Ömer Faruk Karagüzel “Modern Bir Düşünce Olarak Muhafazakârlık”, 39.
Halit Alper Şimşek “Sağcılığın Anatomisi”, 51.
Alaattin Uras “Paramparça Kardeşlik ve Kırmızı Sınır Yazıları”, 56.
Kevser Çakır “Çakır Baba ve Kır At”, 60.
Adnan Akan “Albert Camus ve Düşündürdükleri”, 62.
Enes Malikoğlu “Herşey Tüccarların Elinde, Bu Kitap Bile!”, 65.
Mustafa Özeke “Labirentin Şiiri: Savaşlar Kararında”, 68.
Furkan Çoban “Şair ve Patron”, 70.
Mustafa Özeke “Edebiyat Hayat Memat Meselesi mi?” 72.
Mehmet Sacit “Jitem İktidardaydı”, 74.
Sacide Uras “Beş Otuz Bir’e Adım Adım”, 76.
Mustafa Kıyak “Kurgu Değil Gerçek: Hesap Günü”, 80.
Çetin Yıldırım “Kanlı Dut”, 82.
Halit Alper Şimşek “İntihar”, 84.
Süleyman Ceran “Beyazperdenin Yeni Çerezi Çığlıklar Ülkesi Irak”, 86.
Özhan Uçan “Tasfiye Dergisi Dizini (1-25)”, 89.




 

ismail

Yeni
İhvan Üyesi
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Puanları
0
Yaş
42







Şiir

Mahmut Yavuz, “Girdapta Boğulan Çocuk”, 2

Kerim Yusuf “Rejim Tehlikede”, 36
Hermann Krückberg “Okul İçin Üç Şiir”, 58
Serdar Bülent Yılmaz, “Sıkılmış Bir Yumruğun Harmonisi”, 73
Mansur & Assy Rahbâni, “Şehirlerin Çiçeği”, çev: Bülent Şahin Erdeğer, 74
Ahmet Çarpar, “Nokta”, 89
Şahin Gürçay, “Kaybolan Şehir”, 91
Ergün Munduz, “Kaç Kere”, 94

Öykü

Mustafa Başpınar, “Şapka”, 4

Ahmet Örs, “Okul Hikâyeleri”, 8
Caner Arslan, “Vicdan Yahut Vicdan”, 13
Sabiha Çimen, “Sınav Kağıdı İptal”, 14

Deneme, Eleştiri, Makele, Anı


Beytullah Emrah Önce, “Türkiye’de İktidar, Eğitim ve Resmi İdeolojisi İlişkisi”, 18

Alaattin Uras, “Eğitimi Kurtarmak ya da Okula ‘Lâ’ Demek”, 24
Ahmet Örs, “Ali Emre’nin ‘Nuh’un Dağa Çıkan Oğlu İçin Takdir Belgesi’ Şiiri”, 29
Habil Sağlam, “Sömürgeci/Öğretmen Beyaz Adam: Robinson Crusoe”, 31
Kevser Çakır, “Eğitim Şart Öyle mi?”, 34
Büşra Bulut, “Sistem İçi Eğitimde Zihni Öğütüm ve Alternatif Arayışları”, 37
Rüştü Hacıoğlu, “Endoktrinasyon ve Türkiye’de Toplum Mühendisliği”, 40
Enes Kuşçu, “Sırada Ters Duran Haylaz: Holden Caulfield”, 50
Mehmet Sacit, “12 Eylül Kıskacında Edebiyat Eğitimi”, 53
Emre Karaca, “Dilin Toplumsallığı Üzerine”, 56
Ayşegül Çimen, “Seni Seviyorum ve Yitirilecek Bir Şeyimiz Yok”, 59
Mürşide Gökgöz, “Köy Enstitüleri ve Köy Edebiyatı”, 62
Şehmuz Kurt, “Yaşasın 23 Nisan Direnişimiz”, 65
Taha Yasin Sarı, “Eğitim ve İdeoloji İlişkisi”, 67
Birsen Korkmaz, “Bunun Türkçesi Nedir”, 69
Sacide Uras, “Hayatı Alttan Alan Çocuklar”, 70
Habil Sağlam, “Yol Yapım Çalışmaları”, 75
Ömer Faruk Karagüzel, “Modern Bir Düşünce Olarak Muhafazakârlık-II”, 77
Ahmet Örs, “Saat Tamirhanesinden Yakın Tarih Tanıklığı: Saatçi Musa”, 87
Çetin Yıldırım, “Başka Bir Halkı Ezen Özgür Olamaz”, 90
Mustafa Kıyak, “Bütün Dünya Bilmeli”, 92
Sevgi Engin, “Bir Küçük Kilise Mumu”, 95
 

ıtri

Üye
İhvan Üyesi
Katılım
30 Ağu 2009
Mesajlar
1,235
Puanları
0
Yaş
34
Şöyle bir konularına baktımda dolu dolu bir dergi.
Ama adına kafayı taktım, neden Tasfiye?
Zannederim ilk sayısında açıklamışlardır kendileri.
Bilmek güzel oludu.
 

ismail

Yeni
İhvan Üyesi
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Puanları
0
Yaş
42


Tasfiye Dergisi 27. Sayı

Edebiyat-Düşünce dergisi Tasfiye’nin 27. sayısı çıktı. Tasfiye, Ocak-2011 sayısından başlayarak yayınını aylık olarak sürdürecek.

Tasfiye’nin 27. sayısının şairleri Mahmut Yavuz, Şahin Gürçay, Özkan Şahin, Habil Sağlam ve Serdar Bülent Yılmaz. Serdar Bülent Yılmaz’ın “Dersimî der göremedim yüzünü/ nedem baharını, nedem güzünü/ hayat veren Kitabımın sözünü/ kesene yuh, kestirene yuh olsun” son dörtlüğünü de içeren şiiri halk şiirine hayat veren bir tarz olarak dergi sayfalarında okuyucularını bekliyor.

Ahmet Örs’ün toplam beş ayrı kısa öyküden oluşan “Hayat Hikâyeleri” başlıklı çalışması Tasfiye’nin Ocak sayısının öykülerini içeriyor. Ahmet Örs, emek sömürüsünden günlük uğraşılar içerisinde varlıklarının farkına varan insanları anlattığı öykülerinde edebiyatla hayatı can alıcı damarlardan buluşturmayı hedefliyor: “Sema, iyice kötüledim simit yemekten diyor. Biraz kilolu, yemeye düşkün. Öğle yemeği ayaküstü, öğle namazını bazen kılamam. Koşturmaktan, patronun söylenmesinden… Allahım affetsin, namaz bile kılamazsam çalışmayı neyleyim. Sema diyor ki ben bu düzeni bozarım. Patron bizi işten atıyor. Haftalığımız içerde. Caddede bir uğultu, ellerinde kölelere özgürlük yazan pankartla yürüyen kalabalık. Karışıyoruz aralarına.”

Asım Öz, edebiyatı bir kimlik mücadelesinin elemanı olarak, varlığı anlamlandıran bir üretim biçimi olarak görmek ve sürdürmekte ısrar eden Arif Ay’ın edebiyat yolculuğunu anlattığı “Belirgin Çizginin Sürekliliği: Arif Ay’ın Düşünce ve Edebiyat Dünyası” yazısını “Şu kadarını söylemek gerekli sanırım: Yazmayı bir sorumluluk olarak algılayan Arif Ay dünya görüşüyle bütünleşmekten söz eder. Meselesiz, duruşsuz bir edebiyat ortamı Arif Ay’ın karşı olduğu bir edebiyat ortamı. Arif Ay’ın şiir dünyasına, yazılarına ve çıkarmakta olduğu Edep dergisine bu ifadelerle bakmak onu daha iyi anlamanın başlangıç ilkeleri olabilir.” paragrafı ile bitiriyor.

Kadrican Mendi, ilk kez yer aldığı Tasfiye’de Reşat Nuri’nin ‘Yeşil Gece’ romanını tahlil ediyor. Yeşil Gece’nin aydınlanma iddiasını, bu iddianın din karşısında aldığı tavrı, bu arada yazarın alt metinde işlediği yenilikçi din anlayışını tartışan Mendi, romanla ilgili olarak “Bir propaganda romanı olan Yeşil Gece’nin topluma ve taşradaki din algısına, politik aktörlere getirdiği eleştiriler, dönemin İslamcılarının tezleriyle örtüşür. Ancak “gericiliğe” İslamcıların tabiriyle “cehalet”e yönelik İslamcı itiraz, cumhuriyete geçişin yol açtığı kırılma dolayısıyla sonraki yıllarda örtülmüş ya da çoğu zaman fark edilmemiştir.” tespitini yapıyor.

Enes Malikoğlu, “İkinci Yeni gibi estetizme mahkûm olup sembolizmde kaybolan bir şiir ortamında sözünü eğip bükmeden sözü bir taş gibi masaya koyan bir şiir görürüz. Bunu yaparken de asla şiirden taviz vermez; belki de şiirini özgün kılan da bu dosdoğru söyleyebilme yetisidir. Bunu salt slogana ve propagandaya kaymadan yapabilmek ancak bir ustanın işidir.” sözleriyle değerlendirdiği Cumali Ünaldı Hasannebioğlu’nun yeni şiir kitabı “Andolsun Aşka”yı tanıtıyor ve şairin duruşundaki sürekliliği öne çıkarıyor.

Ahmet Örs, dergideki şiir tahlillerini İsmet Özel’in “Aynı Adam” şiiriyle sürdürüyor. “Tozludur saçlarım, saçlarımdan/ devrilmiş sarayların dumanları savrulur/ yüzüm yanıktır/ yüreğime bir karanfil sokuludur/ ve partizanca darbelerin dünyaya ilen şavkı/ benim göğsüme göğsüme vurup durur.” Giriş bölümü olarak bu mısralar şairin devrimci karakterini hemencecik okuyucunun önüne kartvizit olarak koyuverir. Devrilmiş saraylar karşıt egemenleri sembolize eder ve insanoğlunun tarihi kadar eskidir tabii ki. Saray sömürü üzerine inşa olunmuştur. Saraylar mutlak manada barakaları doğurmaktadır. Barakaların, gecekonduların yanında olup da saraya karşı olunmaması mümkün değildir.” cümleleri, şiirin devrimci özünü işaret ediyor.

Habil Sağlam, “Müzik Edebiyatın İçinde: ‘Dutlar’ ve ‘Lara Larissa’” yazısıyla edebiyatla müzik irtibatını ele alan ilgin bir çalışmaya imza atıyor. “Bu yazıda daha özel bir yaklaşımla, birkaç örnek üzerinden yakın dönem edebiyatımızda müziğin nasıl düzlemlerde kullanıldığı ve ifade edişe ne gibi etkileri olduğu sorusu etrafında durmayı tasarlıyorum.” İfadeleri ile yazının amacını belirten Sağlam, Bilge Karasu’nun “Dutlar”, Cihan Aktaş’ın “Lara Larissa” öykülerini bu doğrultuda çözümlüyor.

Mustafa Kıyak, “‘New York’ta Beş Minare’ ve Sinemada Ilımlı İslam” yazısında Mahsun Kırmızıgül’ün çok izlenip tartışılan son filmini, ılımlı İslam ekseninde değerlendiriyor. Yazısında, “Türkiye’de çekilen 11 Eylül, radikal İslam, El Kaide vs. konulu filmler genellikle dünyadaki genel anlayışa uygun bir şekilde çekilmiştir ve hiçbir eleştirel boyut taşımadığı gibi emperyalistlerin çıkarlarına hizmet eder.” tespitini yapan Kıyak, meselenin uluslar arası ayağını da yazısında etraflıca tartışıyor.

Süleyman Ceran, dergideki bir diğer müzik yazısında Grup Yürüyüş’ün “Kuyu” parçasından hareketle müziğin hayata değen tarafını kaleme almış: “Şeyh Said’ten İskilipli Atıf ’a pek çok öncüyü kasteden “Kıyamlara sor beni/ Cellâtlı sabahlara” dizesi “Kuyulara sor beni/ Kıyılan Mahrumlara” cümlesiyle birleşince Silopi’de kazılan asit kuyuları ve katledilen onca masumun kanının ülkenin her tarafına sıçradığını fark ettim. Memleketin her tarafı kanıyordu, her tarafı...”

Mehmet Sacit’in anıların 19. bölümüyle devam ettiği Tasfiye bundan böyle her ay okuyucusu ile birlikte olacak.

Şiir
Mahmut Yavuz, “Ben-i Kardan Adem”, 2
Şahin Gürçay, “Özyıkım”, 3
Özkan Şahin, “Savaşçı Çocuklarının Baba Bekleyişi”, 4
Habil Sağlam, “Ellerin Ezilenlerin”, 29
Serdar Bülent Yılmaz, “Yuh”, 43

Öykü
Ahmet Örs, “Hayat Hikâyeleri”, 5

Deneme, Eleştiri, Makale, Anı
Asım Öz, “Belirgin Çizginin Sürekliliği: Arif Ay’ın Düşünce ve Edebiyat Dünyası”, 9
Kadrican Mendi, “Reşat Nuri’nin ‘Yeşil Gece’ Romanı”, 16
Enes Malikoğlu, “Bir Ömrün Tarihçesi: Andolsun Aşka”, 27
Ahmet Örs, “İsmet Özel’in ‘Aynı Adam’ Şiiri”, 31
Habil Sağlam, “Müzik Edebiyatın İçinde: ‘Dutlar’ ve ‘Lara Larissa’”, 36
Mehmet Sacit, “İmam Hatipli Olup da”, 42
Mustafa Kıyak, “‘New York’ta Beş Minare’ ve Sinemada Ilımlı İslam”, 44
Süleyman Ceran, "Kuyu", 47
Şakir Kocabaş, “Şairler Lisanı Nasıl Kullanır?”, 48
 

ismail

Yeni
İhvan Üyesi
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Puanları
0
Yaş
42
“Putları Reddet, İdealleri Koru!”



Tasfiye dergisinin 28. sayısı çıktı! Tokat merkezli çıkan derginin bu sayısında sosyal adalet temalı öyküler öne çıkıyor.

Tasfiye'nin bu sayısında sosyal adalet temalı öyküler öne çıkıyor. Mustafa Başpınar'ın "Ürperti ve Umut", Mustafa Kıyak'ın "Büyük Yazarlar, Küçük Dünyalar Azalan Umutlar, Biten Ömürler Unutulan İnsanlıklar" ile Ahmet Örs'ün "Kömürü Olmayan Şu Rüzgârlı Bahçe" adlı hikâyeleri yoksulluk ve çaresizliğin fotoğraflarını çekerken Veysel Altuntaş da "Yürekteki Ayaklanma" hikâyesinde Şeyh Sait'i anlatıyor.
Süleyman Ceran'ın Mısır ve Tunus intifadalarını selamlayan "Tahrir Günleri" denemesi ile başlayan Tasfiye'de M. Ali Başaran, Ammar Kılıç ve Umut İslam Ayar şiirleriyle ilk kez yer alırken derginin bir diğer şairi Bünyamin Doğruer.
Asım Öz bu sayıda İshak Reyna'yı "Yazarın Kuramı" kitabı hakkında konuşturmuş. Yazarların "eserimi neden yazdım" soruları üzerine önemli bir mülâkat. Ahmet Örs'ün bir seri olarak yayımlanan şiir tahlilleri de Necip Fazıl'ın "Destan" şiiri ile devam ediyor.
Tasfiye'nin bu sayısında iki kitap üzerinden iki değerlendirme var. Haşim Ay "Savaş Durduramasa da Savaşa Tavır Al(dır)an Hikâyeler: Pelâva Birîndar" başlıklı çalışmasında Evdile Koçer'in "Pelâva Birîndar" (Yaralı Postal) kitabını öykü özetleri eşliğinde değerlendiriyor. Beytullah Emrah Önce de "Kahverengi Atın Peşinde Bir Arayışın Hikâyesi" başlıklı yazısında Yıldız Ramazanoğlu'nun "Angelika" adlı öykü kitabından "At Hikâyesi" üzerinden değerlendirmeler yapıyor.
Dergide iki önemli inceleme var. Daha önce muhafazakârlık yazılarıyla dikkat çeken Ömer Faruk Karagüzel, "Toplumsal Düzen İçin Arayışlar: Semboller ve Simgeler" başlığı altında siyasal karşılıkları bağlamında sembollerin rolünü tartışmış. Yine dergide ilk kez yer alan isimlerden Zübeyr Berk de "Tüketim Toplumu: Tarihsel Gelişimi, Yapısı, Etkileri" adlı yazısında insanlığı tümden kuşatan kapitalizmin tüketim tasarımı ve işleyişini masaya yatırıyor.
Dergi, Mustafa Kıyak'ın "Hür Adam" filmini değerlendirdiği yazısıyla sona eriyor.


Dergi fihristi şu şekilde:
Şiir
Mehmet Ali Başaran, "Putları Reddet İdealleri Koru", 3
Ammar Kılıç, "Yapıbozumcu Bir Erol Yarar Güzellemesi", 4
Bünyamin Doğruer, "Ömrüm", 9
Umut İslam Ayar, "İsyanın Tunus'cası", 25

Öykü
Mustafa Başpınar, "Ürperti ve Umut", 5
Ahmet Örs, "Kömürü Olmayan Şu Rüzgârlı Bahçe", 10
Mustafa Kıyak, "Büyük Yazarlar, Küçük Dünyalar Azalan Umutlar, Biten Ömürler Unutulan İnsanlıklar", 13
Veysel Altuntaş, "Yürekteki Ayaklanma", 18

Deneme, Eleştiri, Makale, Mülâkât
Süleyman Ceran, "Mısır'da Tahrir Günleri!", 2
Asım Öz, "İshak Reyna ile 'Yazarın Kuramı' Üzerine", 23
Ahmet Örs, "Necip Fazıl'ın "Destan" Şiiri", 27
Beytullah Emrah Önce, "Kahverengi Atın Peşinde Bir Arayışın Hikâyesi", 31
Haşim Ay, "Savaş Durduramasa da Savaşa Tavır Al(dır)an Hikâyeler:
Pelâva Birîndar", 33
Ömer Faruk Karagüzel, "Toplumsal Düzen İçin Arayışlar: Semboller ve Simgeler", 37
Zübeyr Berk, "Tüketim Toplumu: Tarihsel Gelişimi, Yapısı, Etkileri", 41
Mustafa Kıyak, "Hür Adam", 45
www.tasfiyedergisi.com
 

HaZiRuN

Revizyonda
İhvan Üyesi
Katılım
15 Ara 2010
Mesajlar
2,591
Puanları
0
ilgimi çekmedi değil..
paylaşım için tşk.
 

ismail

Yeni
İhvan Üyesi
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Puanları
0
Yaş
42
ŞEYH SAİD'E DİNDAR TEPKİ

Gerçek şeyh olsa o ip kopardı!
Tasfiye Dergisinde Şeyh Said ile ilgili ilginç bir hikaye yayınlandı. Hikaye, Şeyh Said'e karşı dindarlara nasıl bir dil öğretildiğini de işlemiş.

Veysel Altuntaş Tasfiye dergisinin 28. sayısındaki hikâyesiyle Mısır ve Tunus'u selamlıyor; zalimlerin, çıldırmışların burnunu yere sürten bir selamlayışla. Zalimleşme ve mustazaflaşma çelişkisini yok eden bir hayatın öyküsünü anlatıyor Altuntaş. Öyküde köleleşmiş zihinlerin, insandışılaşmış varlıkların yaşamları arasında Kitabı yerden kaldıran bir kıyamın parıltısı var. Resmi ideolojinin zalimliğinin karşında Kuran’ın şahitliğini yapmış Şeyh Said’in feryadını anlatan öyküde dirilmenin, dik duruşun mücadelesi hayata en yakın en diri biçimiyle veriliyor.

Şeyh Said isyanı
"Gerçekten şeyh olsaydı, o ip boynuna geçirilir geçirilmez kopardı! Nerede bunun kerameti?" sorusuyla başlanan öyküde tevhidî bilince sahip olmayan insanların nasıl manipüle edilebildiğinin ipucu veriliyor. Uydurulmuş yalanların beyinleri şekillendirmede kullanılan dilin nasıllığını da gözler önüne sererek başlaması da öykünün hayatın gerçekliğini ıskalamadığını ispatlayan sadece bir örneği. Resmi tarihin kendini inşasında kullandığı Şeyh Sait olayını insanları endoktrine etmesindeki dilin niteliğini gözler önüne seren fotoğrafının öykünün daha başlangıcında bulunması edebiyatın zeminine dair de bir cevap sunuyor.
Öykünün en can alıcı noktaları ise Şeyh Said olayının gerçekliğinin izlerinin sürüldüğü diyaloglar... Diyaloglar üzerinden süregiden öykü Şeyh Said olayının nasıl gerçekleştiğini, Şeyh Said'in düşüncelerini, hislerini, mücadelesini yetkin bir şekilde bize sunan başarılı bir çalışma. En başta Şeyh Said olayını bunun gibi yakın tarihi 'kuru bir bilim dilinden' uzak hayatın gerçekliğiyle/yaşanmışlığın hissiyle dile getirilen öykülerle/edebiyatın diğer alanlarıyla anlatılmasının gerekliliğini bir kez daha kavratan bir örneklik sunuyor Veysel Altuntaş'ın öyküsü.

İslam, uygulamalı bir kitaptır!
"En büyük feryadın, sığınmanın iki damla yaşla geldiğini şeyh çok iyi biliyordu..." diyen öyküde "Efendiler bilirsiniz ki İslam bir kitaptır. Fakat eğer o kitap hayata geçirilmezse şarklıların garplıların çıkardığı ortaya attığı safsatalardan ileri gitmez!" derkenki sorumluluk bilincini hatırlatan Şeyh Said’in "Şeyh efendi siz buyuruyorsunuz ki Müslümanlar birbirinin kardeşidir. Müslümanı Müslüman üzerine vuruşmaya göndermek caiz midir? Yunan bütün memleketimizi çiğnerken, bu topladığınız dört bin kişiyle neden Yunan üzerine yürümediniz?" benzeri sorulara Şeyhin verdiği cevaplarla zihinler yenileniyor. Ayrıca öyküde olayın sonrasından öncesine doğru dönüşlerle, Şeyhin iç dünyasının yansıtılmasıyla dinamik bir anlatım sergilenmekte.

Bireyselleşen dimağlarımıza şiddetli bir uyarı!
Öykü Şeyh Said'in özelinde ulus-devletin kendini var edebilmek için öcü olarak gördüğü/gösterdiği İslam’a, Kürtlere ve diğer kesimlerin hikâyesine değiniyor. Ayrıca günden güne kısırlaşan dünyalarımıza, bireyselleşen dünyadaki köle haline gelmiş zihinlerimize mücadelenin diriliğini, Kuranın mesajını yeniden hatırlatıyor.
"Şeyhe idam gömleğini giydirdiler. Dudakları belli belirsiz hareket ediyordu. Müthiş bir çeviklikle darağacına yürüdü. Ölüm sehpasına geldiğinde Son Saat gazetesinin hatıra olsun için uzattığı deftere şu Arapça beyti yazacak kadar serinkanlı ve kendinden emindi:
Velaübali bi-salbi ala cüzui'r-redi'
Lev kane masrai fillahi ve fiddin
(Eğer Allah ve din için kavga vermişsem
Basit dallarda asılmaktan perva etmem.)
Önce iki rekat namaz kıldı. Sakindi. Sırtındaki idam gömleğinin rengi sakalı ve sarığı ile uyum içindeydi. Ellerini açıp dua etti ve darağacına yürüdü..."

Emre Karaca haber verdi
 

ismail

Yeni
İhvan Üyesi
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Puanları
0
Yaş
42


28 Şubat’ın Yansımaları



İçindekiler
Şiir
Şehmuz Kurt, “Pinçik”, 2
Mahmut Yavuz, “Karanlık Sağanağı”, 3
Mehmet Sait Çakar, “Mankürt”, 4
Mehmet Ali Başaran, “Hicrettir”, 8
Mehmet Garip Tanyıldızı, “Müzdelife”, 10
Özkan Şahin, “Türkiye İşsiz Marşı”, 44

Öykü, Anlatı
Mustafa Kıyak, “Biz Dünyayı Çok Sevdik, Ölüm Bizden Uzak Olsun”, 5
Ayşenur Bulut, “İnsana ve Emeğe”, 10
Sümeyye Ek, “Kızım Senin Derdin Ne”, 12

Deneme, Eleştiri, Makale

Ahmet Örs, “Asla Pes Etmemeli”, 17
Beytullah Emrah Önce, “28 Şubat’a Dokunan Hikâyeler, 28 Şubat’ın Dokuduğu Hikâyeler”, 19
Süleyman Ceran, “28 Şubat’ın Romana Yansımaları”, 28
Ahmet Örs, “Ali Özgür Özkarcı’nın ‘Buğulu Muğlakçılardan Niçin Hoşlanmadığımız.’ Şiiri”, 33
Kadrican Mendi, “Yoldaş Pançuni”, 37
Zübeyr Berk, “Türk Modernleşmesi ve Etno-Seküler Ulus İnşası”, 41
Ömer Faruk Karagüzel, “Peyami Safa’nın Siyasi Düşüncesine Bir Bakış”, 45

 

ismail

Yeni
İhvan Üyesi
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Puanları
0
Yaş
42
NASIL BİR EDEBİYAT

Edebiyat Tasfiyeyle direniyor
Uzun zamandır takip ettiğimiz Tasfiye dergisini editör ve yazarlarından Beytullah Emrah Önce’den dinledik.

Tasfiye dergisi 2005 yılında Tokat’ta, TOKAD derneğinin yardımıyla ortaya çıkan bir dergi. Tasfiye Dergisi “Direnen Edebiyat” sloganıyla karşılıyor bizi. Ve bizden nasıl bir edebiyat sorgulamasını yapmamızı istiyor.
Sakarya İlahiyat Fakültesi Mavera Öğrenci Topluluğu olarak Tasfiye Dergisini konuştuk bu hafta. Biz de aynı soruyla yola çıktık ve “Nasıl bir edebiyat?” sorusunu Tasfiye Dergisi editör ve yazarlarından Beytullah Emrah Önce ile konuştuk.

Beytullah Emrah Önce Tasfiye’yi anlattı

Beytullah Emrah Önce “Dergiler vahyi dayanağın kaleleridir ve sesimizi, mesajımızı ulaştırabileceğimiz en önemli işleve sahiptir bugün.” derken Tasfiyenin de bu mesajı ulaştırmak amacıyla yola koyulduğunu vurguladı. Edebiyat söyleyecek sözü olanların kullandığı en önemli silahtır. Düşüncenin kıyafetidir. Yine Önce, edebiyat anlayışımızın ideolojilerden bağımsız olmaması gerektiğini vurguladı. Çünkü ideolojiye sahip olmak sorunlarımıza karşı sorumluluklarımızı arttırmaktaydı.
Edebiyata Tasfiye’nin yüklediği anlam ‘direnmek’. Edebiyata dergi tarafından yüklenen bu anlam kamusal alanda oluşturduğumuz bir iktidarın da temsilidir aslında. Tasfiye, çiçek böcek edebiyatına direnerek kelimelerin tutsak olduğu şehirlerin insanlarının hayatlarına dokunarak evlerine misafir olan ve oradaki insanın çabasını, emeğini hikâyeye; duygularını şiire aktaran bir dergi. Bu insanların acılarını sorgulayarak sorunlarına içeriden bakan bir göz olma niyetini içselleştirmiş bir dergi aynı zamanda. Tasfiye, biraz da hayatı ıskalamadan insanların hikâyelerine dokunma ve onlara ortak olma çabasında bir dergi. İnsan hikâyelerine dokunmak ve onları anlamak derginin asıl hedefi denilebilir. Yine Tasfiye; İslam’a, vahye, hayata davet eden bir edebiyat anlayışından gocunmaz.

Tasfiye ne zaman çiçek böcek edebiyatı yapar?
Çiçek böcek edebiyatına karşı olan Tasfiye, çiçek böcek edebiyatını da ancak hayvanların, doğanın yok edilmesi karşısında harekete geçerek yapar. Oradaki bitkilerin, hayvanların sesi olur ve onların haklarını koruyan metinler üretir.
Tasfiye önemli bir yazar kadrosuna sahip aynı zamanda. Dergi; Ahmet Örs, Asım Öz, Mustafa Kıyak, Beytullah Emrah Önce, Süleyman Ceran, Sinan Ceran… ve burada isimlerini sayamadığım birçok başarılı kalemin sesi.
Tasfiye Dergisiyle gerçekleştirdiğimiz bu sıcak sohbetimizi derginin bazı sayılarının dosya konularını gözden geçirerek ve Edebiyata, Tasfiyeye dair merak ettiğimiz soruları Beytullah Emrah Önceye sorarak tamamladık.
Tasfiye insan hikâyelerine samimiyetle dokunan kalem erbablarını bekliyor.

Selma Elmas direnen edebiyatı anlattı
 

ismail

Yeni
İhvan Üyesi
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Puanları
0
Yaş
42


Tasfiye Dergisinin 30. Sayısı Çıktı!

Tasfiye Edebiyat Düşünce dergisinin 30. sayısı çıktı.
Dergide bu ay şiirler göz dolduruyor. Ümit AKTAŞ “Tahrir Meydan(lar)ına Ağıt” şiiriyle dünyanın tüm özgürleşmek isteyen halklarını anarken, Ünsal ÜNLÜ “Tünel” şiirinde tünel imgesiyle bir kapitalizm eleştirisi yapıyor, birey ve devlet ilişkisi içerisinde medeniyeti sorguluyor. Habil SAĞLAM yine “sağlam” bir şiirle karşımızda “ÇÖP”. Mehmet Sait ÇAKAR “Kar ve Devlet”, Şahin GÜRÇAY “Toplumların Sosyo-ekonomik Buhranları Üzerine Bir, Varsağı!”, Selim AKDEMİR “Devrim”, Özhan UÇAN “Piyon”, Ergün MUNDUZ “Gözlerim Kaldı” şiirleriyle Tasfiye’nin bu sayısını zenginleştiriyorlar.Ahmet ÖRS “Sararan Yaprak Düşen” hikâyesinde hayatın anlamını ve değerlerini sorguluyor. M. Ali BAŞARAN’ın “Çılgın Vuk ve Arz-ı Endam” masalı alegorik göndermelerle dolu. Mehmet Garip TANYILDIZI’nın öyküsü “Kâğıtçının Ölümü” modern hayatı devrimci bir bakış açısıyla yorumluyor; farklı karakterlerin kesişen dünyasında çıkmazlaşan ilişkileri de masaya yatırıyor. Veysel ALTUNTAŞ ise “Kısa Film Senaryosu” öyküsünde bireylerin otorite tarafından zorlandığı davranış kalıplarını ve onların saçmalığını gözler önüne sermekte. Özkan ŞAHİN, “Radikal Dinci” öyküsüyle İslamcı çevrelerde değişen, çöken idealleri işliyor.
Dergideki makaleler de oldukça ilgi çekici. Bülent Şahin ERDEĞER “Vahyin Edebi Dili: Kuran ve Edebiyat” makalesinde Kur’an’ın insanlara yaklaşımında kullandığı dili, kavramları bu kavramların insan zihninde karşılayageldiği anlamları nasıl barındırdığına dikkat çekiyor. Kur’an’ın insanlarla konuşma tarzını ve muhatabı insanlarda nasıl karşılık bulduğunu çarpıcı analizlerle ortaya koyuyor. “C.: Toplumun İçinde Topluma Yabancı” yazısında Enes KUŞÇU, Yusuf ATILGAN’ın Aylak Adam romanındaki “C.” Karakterine odaklanıyor, “yabancılaşma” kavramını edebiyatımız üzerinden irdeliyor. Cahide Gülnur SARI ise “Ulusun İnşası ve Resmi Edebiyat Kanonu” adlı makalesinde ulus devletin inşasında resmi ideoloji ve Türk Eğitim Sisteminin rolünü derinlemesine ele almış. Ömer Faruk KARAGÜZEL “Jön Türkler, Mizancı Murad ve Mülkiye Mektebi” makalesini okumak son dönem Osmanlı tarihi ve aydınlarının tavrını anlamada bize oldukça yol gösterici olabilir.
Ayşenur BULUT, Bejan MATUR’un çok ses getiren “Dağın Ardına Bakmak” kitabını okuyucuya samimi bir dille değerlendirirken dergide Mehmet SACİT’in anıları devam ediyor. Son olarak Esra Aydın, Tasfiye okuyucularına, “Yola Revân Olmak Yazıldı Bize” adlı belgesel hakkında bir değerlendirme sunuyor.
Tasfiye iletişim:
www.tasfiyedergisi.com
tasfiyedergisi@gmail.com
 

ismail

Yeni
İhvan Üyesi
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Puanları
0
Yaş
42



Tasfiye Dergisinin şair-yazar Metin Önal Mengüşoğlu’nu anlattığı 31. sayısı çıktı.

Dergide Metin Önal Mengüşoğlu’nun şairliğini, hikâyecilik ve romancılığını değerlendiren yazıların yanı sıra şairin düşünce ve sanat dünyasını değerlendiren, misyonunu tartışan yazılar yer alıyor.
Mengüşoğlu’nun gençlik yıllarına ait daha önce yayımlanmamış fotoğraflarına da yer verilen sayı, Ahmet Örs’ün “Yorgun Yoldaşların Yılmaz Savaşçısı” adıyla şairi anlatan bir şiiriyle başlıyor. Enes Kuşçu ile Habil Sağlam’ın şairle yapılmış bir mülâkâtıyla devam ediyor sayı. Devletten ve sermayeden yana tavır koyanlar, kalıcı olamazlar. Onların saltanatı sığındıkları iktidarların ömrü miktarıncadır. İktidara sığınanlar iktidarların geçici olduğunu hatırlamalıdır. Sermayenin gölgesinde yaşayanlarsa mülkün el değiştiren karakterini unutmamalıdırlar. İktidar ve sermaye ölümlü ve geçicidir.” diyor Metin Önal Mengüşoğlu, dolu dolu söyleşinin bir bölümünde.
Asım Öz, “Usûl ve Esas: Düalist Mantığın Ötesi Örfün İhyası” başlıklı yazısında şairin düşünce dünyasının temellerini ve açılımlarını incelerken Mustafa Başpınar da “Vahiy Penceresinden Sanata Bakabilmek” adlı çalışmasında Mengüşoğlu’nun “Vahiy ve Sanat” adlı eserini tahlil ediyor. Süleyman Ceran da Metin Önal Mengüşoğlu’nun hikâyeciliğini “Asyalı Ozan’ın Öykü Evreni” yazısında ele alıyor.
“Gür, Akışkan, Sarsıcı: Mengüşoğlu Şiiri” başlıklı incelemesinde Enes Malikoğlu, Mengüşoğlu’nun şiirlerine götürüyor okuyucuyu. Mehmet Sait Çakar da “Elaziz Örneği Üzerinden Türkiye Modernleşmesi Romanı: Yerler Mühürlendi” yazısında şairin bu çok katmanlı romanını ve romancılığını masaya yatırıyor. Ahmet Örs de, şiir tahlillerine Mengüşoğlu’nun “Babam, Köylüler ve Tren” şiiriyle devam etmiş. Son olarak Murat Soyak’ın “Metin Önal Mengüşoğlu’nun Edebî Şahsiyeti ve Eserlerinde Şehir Algısı” başlıklı geniş incelemesi yer alıyor Tasfiye’nin Mengüşoğlu sayısında.
 

ismail

Yeni
İhvan Üyesi
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Puanları
0
Yaş
42


TASFİYE HAZİRAN SAYISI


Şehir, şiir ve estetik arayışı
Tasfiye dergisi 32. sayısıyla birçok değerli ismin yazı, şiir ve hikâyelerini, okuruyla buluşturuyor.

Tasfiye dergisinin 32. sayısında yer alan şiir, yazı ve öyküler şunlar:

Şiir:
Ali Emre, “Bir Arasta Sedirinde Uyuyup Kalan Mahmur Çocuklar İçin Koçaklama”
Ümit Aktaş, “Yeni Söz”
Nebiye Arı, “Şiirler Tavize Eğildiğinde”
Mehmet Sait Çakar, “Ay Uykusu”
Bünyamin Doğruer, “Acıların Çölünde”

Öykü, masal:
Veysel Altuntaş, “Ev Hapsi”
Mehmet Ali Başaran, “Çılgın Vuk ve Ölgün Eğitim”
Cevat Akkanat, “Jimnastik Kurgu”
Habil Sağlam, “Üç Şey”

Deneme, eleştiri, makale, anı:
Ümit Aktaş, “Şehir, Şiir ve Estetik”
İbrahim Eryiğit, “Hendese, Şiir ve Şehir”
Ahmet Örs, “Mustafa Celep’in ‘Mecburi İstikamet’ Şiiri”
Asım Öz, “Eşikte Asılı Kalan Bilinç: Ahmet Hamdi Tanpınar’ı Yorumlamak”
Ahmet Örs, “Bugünkü Edebiyatımız Neyi İnşa Edecek?”
Özhan Uçan, “Bizim Hamza”
Enes Kuşçu, “Doğunun Kaybeden Oğullarından: Samba”
Mehmet Sacit, “Walkman Çağı”

Salih Kutluer haber verdi
 

ismail

Yeni
İhvan Üyesi
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Puanları
0
Yaş
42
CELEP'İN ŞİİRİ İNCELENDİ

Tasfiye şairi devrime çağırıyor!
Tasfiye dergisi 32. sayısıyla birçok değerli ismin yazı, şiir ve hikâyelerini, okuruyla buluşturuyor.



Tasfiye Edebiyat-Düşünce Dergisinin 32. Sayısı çıktı.
Tasfiye, sayfalarında ilk kez görülen Ali Emre’nin şiiriyle başlıyor. Bir Arasta Sedirinde Uyuyup Kalan Mahmur Çocuklar İçin Koçaklama” başlıklı şiirini Bir namaz kılalım önce omuzlarımız çürüsün kardeşlikten/ Koşup sonra biri gözünü kırpmadan yaksın tüm gemileri” mısralarıyla tamamlıyor Ali Emre.

Tasfiye’nin diğer şairleri ise Ümit Aktaş, Mehmet Sait Çakar, Bünyamin Doğruer ve yine ilk defa Tasfiye’de yer alan Nebiye Arı.

Derginin bu sayısında Veysel Altuntaş, biçimsel denemesiyle öne çıkan “Ev Hapsi”, şair Cevat Akkanat da Bursa temalı “Jimnastik Kurgu” ve Habil Sağlam “Üç Şey” adlı öyküleriyle yer alırken Mehmet Ali Başaran eleştirel masal dizisine “Çılgın Vuk ve Ölgün Eğitim” bölümü ile devam ediyor.

Ümit Aktaş, “Şehir, Şiir ve Estetik” başlıklı çalışmasında “Doğal Şehir Yapay Şehir, Şehir ve Estetik, Şehir ve Şiir” bölümlerinde şehir ve insan ilişkisini tartışıyor. Modern kapitalist yığılmacılığın şehirleşme olmadığını, insanı boğan bir karaktere haiz olduğunu vurguluyor. İbrahim Eryiğit, paralel çalışması “Hendese, Şiir ve Şehir”de “Şehir, hendese ile şiirin harmanlanmasıyla oluşan ruhun cisimleşmiş şeklidir yeryüzünde.” diyor, uzak alanlar olmayan şiir ile matematiğin birlikteliğini vurgulayarak.

Ahmet Örs, şiir tahlillerine Mustafa Celep’in yeni yayımlanan “Mecburi İstikamet” şiiriyle devam ediyor. “Şairi Devrime Çağırmak” ifadesiyle kapaktan duyurulan tahlilinde Mustafa Celep’in “elbette somuta inmelisin korkunç/ bir öfkeyle/ in masa başı şiirlerden/ maden ocaklarına/ koşarak çarparak surat asarak.” mısralarıyla başlayan şiirini devrimci, tavır alan bir şiir olarak nitelendiriyor.

Asım Öz, “Eşikte Asılı Kalan Bilinç: Ahmet Hamdi Tanpınar’ı Yorumlamak” adlı yazısında Sarah Moment Atiş’in “ÇağdaşTürk Hikâyesinde Semantik Yapı Tanpınar’ın Abdullah Efendinin Rüyaları’ndaki Hikâyelerinin Tahlili” kitabından hareketle Tanpınar’ın eşikte kalmışlığını tartışıyor.

Ahmet Örs’ün, “Bugünkü Edebiyatımız Neyi İnşa Edecek” yazısı edebiyatın misyonunu tartışıyor ve Mustafa Celep’in şiirine yaptığı tahlile paralel bir yazıyla derinleştiriyor.

Özhan Uçan, Ömer Faruk Dönmez’in “Hamza” kitabını “Bizim Hamza” adlı değerlendirmesinde tartışırken Enes Kuşçu da “Doğunun Kaybeden Oğullarından: Samba” yazısında Şeyh Hamidu Kan’ın Mahrem Macera romanını ele alıyor. Mehmet Sacit de İlim Yayma Yurdu anılarına “Walkman Çağı” başlıklı 21. bölüm ile devam ediyor.


Tasfiye İrtibat:
www.tasfiyedergisi.com
tasfiyedergisi@gmail.com
0505 259 07 15
Soğukpınar Mah.
Behzat Bulvarı, No: 220, Kat:2
TOKAT
 

ismail

Yeni
İhvan Üyesi
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Puanları
0
Yaş
42

Öykünün Bilinci



TASFİYE 33 | AĞUSTOS 2011
Öykünün Bilinci: Cemal Şakar
Öykü
Cemal Şakar, “Gidenler Gidenler”, 2
Cemal Şakar, “Sesler”, 46
Deneme, Eleştiri, Makale, Söyleşi
Asım Öz, “Hak ile Batılı Tefrike Uğraşanların Dayanak
Noktaları Elbette ‘Furkan’ Olandır.”, 4
Muhsin Bostan, “Cemal Şakar: İçimizden Biri”, 13
Selvigül Şahin, “Gidenler Gidenler”, 15
Köksal Alver, “Esenlik Zamanları”, 18
İsa Darakçı, “Cemal Şakar’a Açık Pencere”, 22
Tacettin Çetin, “Hikâyât = Âyetlerin Penceresi”, 26
Beytullah Emrah Önce, “Dağların Yürüyeceği, Suların Tutuşacağı
Günün Geleceği Bilinciyle Yazmak”, 28
Selim Somuncu, “Cemal Şakar’ın Asabi ve İdeolojik Söylemi”, 31
Mehmet Narlı, “Cemal Şakar Öyküsü Üzerine Kısa Kısa”, 33
Asım Öz, “Cemal Şakar ya da Doğruyu Eğriden Ayıran Bilinç”, 35
İletişim: tasfiyedergisi@gmail.com
 

ismail

Yeni
İhvan Üyesi
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Puanları
0
Yaş
42

Edebiyatın İdeolojiyle Kırılgan İlişkisi



Şiir
Tuba Kaplan, “Yeni Başlayanlar İçin Yılın İlk Şarkısı”, 2
Nebiye Arı, “60’lar, 70’ler, 80’ler”, 3
Mustafa Uçurum, “Uçsuz Bucaksız Asya”, 4
Şehmuz Kurt, “Ne Acem Ne Godjo”, 5
H.Mirza Aydın, “Barkot Boykot Otoportre”, 5
Bora Süngü, “Nokia 6300 Yazılım Güncelleme”, 6
Şahin Gürçay, “Sinir Uçlarından Dahlamak”, 8
Mehmet Ali Başaran, “Allah Pervasızları Sever”, 9
Öykü
Haruki Murakami, “Ayna”, 10
Mustafa Kıyak, “Babalara Dair Birkaç Cümle”, 12
Deneme Eleştiri, Makale, Anı
Ümit Aktaş, “Edebiyatın İdeolojiyle Kırılgan İlişkisi”, 16
Alain Badiou, “Mücadeleci Sanat Fikri Hâlâ Bir Anlam Taşıyor mu?”, 24
Hasan Turgut, “Akdenizli Kedi: Karasu’nun Altın Dengesi”, 30
Mehmet Sait Çakar, “Atatürkçüler Ferit Edgü’yü Anladılar mı?”, 33
Habil Sağlam, “Klima Ağustos Ayının Tanrısıdır yahut Enis Akın’ın Dağdaki Emirler’i”, 37
Ammar Kılıç, “STV’nin Kahraman Askerleri ya da Muhafazakârlığın Yeniden İnşası”, 41
Mehmet Sacit, “Güreşle Tren, Şiirle Dolunay, Karla Karakoç”, 47
 

ismail

Yeni
İhvan Üyesi
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Puanları
0
Yaş
42
Direnen edebiyat: 'Tasfiye' edebiyat ve düşünce dergisi




Tasfiye 35, Kasım 2011


Şiir
Ümit Aktaş, “İyilik Bekler”
Şahin Gürçay, “Sünvari Keşmekeş”
İbrahim Eryiğit, “Hurufat, Yeniden"
Tomas Tranströmer, “Dört Şiir”

Öykü
Cihan Aktaş, “Altın Dişlerim”
Nihan Kaya, “Duvar”
Veysel Altuntaş, “Sabah Treni”
Ahmet Örs, “Ben Stajımı Yaptım Abi”

Deneme, Eleştiri, Makale, Söyleşi
Ümit Aktaş, “Seyyid Kutub ve Toplumsal Adalet”
Asım Öz, “Metin Aktaş’la Nişancı Romanı Üzerine Söyleşi”
Ahmet Örs, “Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek”

Sema Erdoğan Başaran, “Mehmet H.Doğan’ın İkinci Yeni Antolojisi”
Ayşenur Bulut, “Papalagi: Bir Kabile Şefinin Yalın Diliyle Sosyoloji Tarihi”
Emrah Tekin, “Kıyı-Köşe”

İletişim:
tasfiyedergisi@gmail.com
 

ismail

Yeni
İhvan Üyesi
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Puanları
0
Yaş
42


Şiir
Nurettin Durman, “Kalır mı Sandın Ahı Mazlumun”, 2
Ali Emre, “Çakma Şiirler”, 3
Ünsal Ünlü, “Aşılmış Duvarlar”, 4
Mustafa Ökkeş Evren, “Pazar”, “Seferberlik”, 5
Mehmet Sait Çakar, “Sezai Karakoç’un Masalının Kürtçesi”, 5

Öykü
Ahmet Örs, “Üçgen”, 8

Eleştiri, Anı
Ümit Aktaş, “Siyaset Felsefemizi Adalet ve Özgürlük Temelinde Yeniden İnşa Etmeliyiz”, 9
Ahmet Örs, “İslamcılık Tartışmaları Fiili Direnişlerle Birlikte Yapılmalıdır”, 15
Asım Öz, “Neoliberal Ütopya ve Sanatın Metalaşması”, 18
Alain Badiou, “Bankaları Kurtarın!”, 23
Ali Emre, “Ünsal Ünlü Şiirinde İlk Durak: Savaşlar Kararında”, 26
Cemal Şakar, “Bir Tahkiye Olarak Safahat”, 28
Kadrican Mendi, “Türk Sağının Romandaki İzlerinden: Pervaneler”, 32
Hüseyin Etil, “Yitik İnsan Kentli”, 38
Halit Alper Şimşek, “Kerbela Yolculuğunda İsm-i Âzâm -I”, 42
Emrah Tekin, “Kıyı-Köşe”, 46
 

ismail

Yeni
İhvan Üyesi
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Puanları
0
Yaş
42
'Tasfiye' 37



Şubat-Mart 2012

Şiir
Ümit Aktaş, “Deniz”, 2
Nebiye Arı, “Dertleşme Makamında”, 3
Ahmet Örs, “Tarihî Otuz İki Aralık Grevi”, 4
Ünsal Ünlü, “Zaman Aşırı”, 5
Tuba Kaplan, “Üstadımız TDK’ya Göre ‘Ropdöşambr’”, 7
Baran Çaçan, “Savaşa ve Kadınlara Kavimler Göçü”, 8
Şehmuz Kurt, “Hutbenin Çürümesi”, 9
Habil Sağlam, “Beklenti”, 9

Öykü
Ahmet Örs, “Üçgen Üçgen”, 10
Görkem Evci, “Asfalt”, 11

Eleştiri, Deneme
Cemal Şakar, “Demokratik Bir Hak Olarak İslamcılık”, 24
Ümit Aktaş, “Adalet, Özgürlük ve Edebiyat”, 16
Ahmet Örs, “Allah’ın Yok mu Yazar!”, 30
Mehmet Sacit, “Saraç Hocanın Dersleri”, 60

Dosya: Italo Calvino
Italo Calvino, “Üç Kısa Öykü”, 29
William Weaver, “Italo Calvino ile Söyleşi”, 32
Ammar Kılıç, “Kente Direnen Kahraman: İşçi Marcovaldo’nun Öyküsü”, 40
Hüseyin Etil & Buket Teneke, “Calvino’nun Devrimci Coğrafyası: Kentler Atlası”, 51
Linda Badley, “Direniş Olarak Okuma: Bir Kış Gecesi Eğer Bir Yolcu Örneği”, 56
Habil Sağlam, “Modernitenin Soykütüğünü Masallarla Çıkarmak”, 37
 

ismail

Yeni
İhvan Üyesi
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Puanları
0
Yaş
42



Şiir
Baran Çaçan, “Burdayım Ben Balbalı”, 2
Tuba Kaplan, “Yasal Boşluk”, 3
Enes Malikoğlu, “Pişmanlık”, 4
Şehmuz Kurt, “Kahrname”, 23
Öykü
Ahmet Örs, “Kiralık Meydan”, 5
Görkem Evci, “Hesaplaşma”, 8
Mustafa Kıyak, “Ölümü Beklemek”, 10
Söyleşi
Sema Erdoğan Başaran, “Hüseyin Akın ile Söyleşi”, 12
Eleştiri, Deneme, Sohbet
Ümit Aktaş, “Edebiyat, İdeoloji ve Özgürlük”, 18
Cemal Şakar, “Kuram ve Eylem Bağlamında Rasim Özdenören”, 24
Enes Özel, “Ekrandaki Yara”, 30
Ahmet Örs, “Ben Fakir Göremiyorum Etrafımda”, 56
Selvigül Şahin, “Yol Hakkı”, 59
Dosya: Yeni Romancılar
Zeynep Arkan, “Nihan Kaya Romanlarında Parçalanmış Dünyaların Yanyanalığı”, 34
Görkem Evci, “Üçü Bir Arada: Kurgu, Üslup, Olay”, 38
İbrahim Alan, “Gecikmiş Modernizmin Gecikmiş Romancısı”, 41
Asım Öz, “Romantik Gerçekçilik: Burhan Sönmez Romanlarının Sunduğu İzler”, 46
 

ismail

Yeni
İhvan Üyesi
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Puanları
0
Yaş
42
Tasfiye 39




Haziran-Temmuz 2012


Şiir
Nurettin Durman, “Bir Ay Doğdu Geceden”, 3

Öykü, Deneme
Ahmet Örs, “Ayçöreği”, 4
İkbal Zeynep Dursunoğlu, “Marina”, 7
Mehmet Garip Tanyıldızı, “Korku”, 10
Alice Walker, “Annemin Mavi Kâsesi”, 12 (çev. Ayşegül Çimen)
Ümit Aktaş, “İmgeleri Yakalayan O Çıplak Bakış”, 14

Eleştiri, Sohbet, Makale
Jacques Rancière, “İnsan Hakları’nın Öznesi Kim?”, 17 (çev. Habil Sağlam)
Beytullah Önce, “Milli Eğitim’de Neoliberal Dönüşüm”, 26
Kadrican Mendi, “Emine Işınsu’nun ‘Cumhuriyetin Türküsü’ Romanı”, 31
Mehmet Sait Çakar, “Adonis’i Özdemir İnce’den Okuma Bedbahtlığı”, 37
Ahmet Örs, “Sosyal Adalet Söyleminin Erbain’deki Evrimi”, 41
İbrahim Alan, “Yusuf Üçlemesi ve Tersine Çevirme”, 52
Sümeyye Sevim, “Öze Dönüş Yolculuğunda Kur’ân’la Konuşan Şair”, 54
Ahmet Örs, “İşçi Sınıfı Cennete Gider mi?”, 58


İrtibat:

www.tasfiyedergisi.com
tasfiyedergisi@gmail.com
505 259 07 15
 
Üst