tarikatle ilgili birkaç kelime

Kadir Razlık

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
2,280
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Konum
manisa
KALBLER ANCAK ELLÂHÜ TE'ÂLÂ'YI ZİKR ETMEKLE MÜTME'ÎN OLUR." RA'D SÛRESİ,28.ÂYET-İ KERÎME...
BU ÂYET-İ KERÎMEYİ REHBER EDİNİP DE ZİKR EDENLERİ GÖRÜYORUZ,BİZİM RASTLADIKLARIMIZDAN HİÇ BİRİNİN,KALBLERİNİN İTMİNÂNA KAVUŞDUĞUNA ŞÂHİD OLAMIYORUZ.BU NİÇÜN BÖYLE OLUYOR,ZİKRİN,HÂŞÂ FÂİDESİ Mİ YOK..BA'ZEN ZİKRİN,ZÂKİRİN, VASFINDAN KAYNAKLANAN NOKSANLIKLAR SEBEBİYLE ZARARLI OLDUĞUNA BİLE ŞÂHİD OLABİLİYORUZ,BUNU İFRÂTA VARDIRANLAR,TARÎKATA BİLE DÜŞMÂN OLABİLİYORLAR.HÂLBÛKİ,BU,TARÎKATIN DEĞİL,O TARÎKATIN VEYÂ,O TARÎKAT MENSÛBUNUN NÂKIS HÂLLERİNDEN KAYNAKLANMAKDADIR.
ÖYLEYSE,ZİKRDEN,TARÎKATDAN İSTİFÂDE NASIL EDİLECEK,EMEKLER NASIL BOŞA GİTMEYECEK,VEYÂ YAPILAN ZİKRİN FÂİDELİ OLMASI VEYÂ ZARARLI OLMAMASI İÇÜN NE YAPILACAK...İSLÂMDA İLK BİLİNMESİ GEREKEN AKÂİDDİR,DAHÂ SONRA FIKH ÖĞRENİLECEKDİR,BUNLAR EDİNİLMEDEN,TARÎKATA GİRENLER,İMÂM-İ MÂLİK'İN rahmetüllâhi 'aley BUYURDUĞU GİBİ,ZINDIK OLURLAR,KÜFRE DÜŞERLER.NEMÂZIN ERKÂNI BİLİNMEDEN,MEHÂRİC-İ HURÛFÂT ÖĞRENİLMEDEN,BEY' VE ŞİRÂ' (TİCÂRET HUKÛKU) YA'NÎ HARÂM-HELÂL BİLİNMEDEN YAPILAN BÜTÜN İBÂDETLER FÂSİD OLUR,KABÛL OLMAZ..HADÎS-İ ŞERÎFDE BUYURULDU Kİ : " BİR ZEMÂN GELECEK,FARZLAR UNUTULUP,NÂFİLELERLE İŞTİĞÂL OLUNACAKDIR."
CEHRİ TARÎKATLARDA MÛSİKÎ HÂKİMDİR.MÛSİKÎNİN HARÂMLIĞI HAKKINDA BİLGİ EDİNMEK İSTEYENLER,İMÂM-İ RABBÂNÎ'NİN guddise sirruh MEKTÛBÂT-İ ŞERÎF,C.1,266.MEKTÛBUN SON SAHÎFELERİNİ OKUMALARI GEREKİR.
SAKAL BIRAKMIŞ,ŞALVAR GİYMİŞ,HER ŞEY' TEMÂM ZANNEDİP,ZİKRE BAŞLAYANLARIN SONU FELÂKETDİR.ONLARIN ÇOKLARI DA,ŞEYHÜLİSLÂM EBÜSSÜ'ÛD EFENDİNİN İFÂDESİYLE,SÜNNET-İ ŞERÎF OLMAYAN,GAYR-İ MÜSLİM SAKALIDIR,SÜNNET-İ ŞERÎF OLAN SAKAL DUDAKDAN,DÖRT PARMAK,ÇENE ALTINDAN İKİ PARMAK OLAN,BİR TUTAM DENİLENİDİR..
.BİR DE ÇOK MÜHİM OLAN ŞU HUSÛS MUTLAKA BİLİNMELİDİR.BIRAKIN MÜRÎDLERİ,ŞEYH KABÛL ETDİKLERİ KİŞİLER ACABA BUNLARI BİLİYORLAR MI,BU DA ÜZERİNDE EHEMMİYYETLE DURULMASI GEREKEN MES'ELEDİR...
BUNDAN BAŞKA,ESHÂB-İ KİRÂMI radıyellâhü 'aleyhim ecmâ'în KÜFREDEN ŞEYHLER,İSLÂMA ÇOK BÜYÜK ZARAR VEREN KÂFİRLERİ MEDH EDEN ŞEYHLER TÜREDİ.BUNLARA UYUP DA ZİKR EDENLERİN Mİ KALBLERİ MÜTME'ÎN OLACAK,HUZÛR BULACAK.RABBİMİZ BİZLERİ VERDİĞİ AKLI KULLANIP,ŞERÎ'ATİ ÖĞRENİP HAKK YOLDA YÜRÜYEN,MEZÂHİB-İ ERBE'AYA UYAN KULLARINDAN EYLESİN.
BU MES'ELENİN DİĞER EN MÜHİM KISMI DA,TABİ'ATLARA GÖRE ZİKR YAPILMASIDIR...SICAK YAPIYA SÂHİB,SICAĞI DAYANAMAYAN İNSÂN,SICAK HARFLİ ZİKRLERİ ÇEKERSE SIKINTI YAPAR,SOĞUK TABİ'ATLİ İNSÂN DA SOĞUK HARFLER İHTİVÂ EDEN ESMÂYI ZİKR EDERSE,ZARARI OLUR,HAKÎKÎ ŞEYHİN, BUNLARI KALB GÖZÜYLE GÖRÜP, ONA GÖRE ZİKR TA'LÎMİ YAPDIRMASI GEREKİR.iNSÂNLAR,TABİ'ATLERİNİ BİLMEDEN,KENDİLERİNİN SEÇDİKLERİ ZİKRİ YAPARLARSA, DEĞİL HUZÛR BULMAK,ZARARLI OLACAKLARDIR,BUNUN ÇOK DİKKÂT EDİLMESİ GEREKİR,ZİKR YAPARAK AKLINI YİTİREN,EHL BİR MÜRŞİD BULAMADIĞINDAN BAĞLANDIĞI MÜTEŞEYYİH(SAHTE ŞEYH) SEBEBİYLE İNTİHÂR EDEN,AKLINI YİTİRENLER AZ DEĞİLDİR.TABİ'ATLARI HAKKINDA BİRAZ DA OLSA, MA'LÛMÂT SÂHİBİ OLMAK İSTEYENLER,ES'SEYYİD İBRÂHÎM HAKKI ERZURÛMÎ'NİN guddise sirruh,MA'RİFETNÂME KİTÂBINA MÜRÂCE'AT ETMELİDİRLER.
 

efonaltı

Kısıtlı Erişim
Katılım
13 May 2015
Mesajlar
703
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Yaş
43
Konum
almanya
tarikatlara girip en yuksek seviyeye gelemek istiyorum.Tarikatlar nedense aile hiyerarşisinden sıyrılamıyor.İnsanda ister istemez soruyor;Ne yani,tüm veliler bu ailedenmi çıkıyor? diye..
 

Kadir Razlık

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
2,280
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Konum
manisa
tarikatlara girip en yuksek seviyeye gelemek istiyorum.Tarikatlar nedense aile hiyerarşisinden sıyrılamıyor.İnsanda ister istemez soruyor;Ne yani,tüm veliler bu ailedenmi çıkıyor? diye..



Ot, ağaç olabilir mi?

Seyyid Abdülhakim Arvasi hazretleri “kuddise sirruh”, büyük alim ve Velidir. Talebesinden biri, bu zatı ziyarete gitti bir gün.

Yolda düşündü kendi kendine:
“Gidince arz edeyim. Bana bir himmet etsinler de, tasavvufta yüksek makamlara ereyim onun gibi”.

Bu düşünce içinde vardı huzura.
Dergahın önünde oturmaktaydı büyük Veli.

Edeble varıp oturdu yanına.
Tam mevzuya girecekti ki, mübarek zat, oradaki bir ağacı gösterdi bu gence ve sordu:

- Bu ne ağacıdır evladım?
- Çınar ağacı efendim.

Sonra bir gül fidanını gösterdi.
- Şu nedir?
- Gül fidanı hocam.

Sonra da yerdeki otları gösterdi.
- Peki şunlar nedir?
- Çimendir efendim.

Sonra sordu ona:
- Peki evladım, bunların suyu, havası ve toprağı aynıdır da, boyları niçin farklıdır acaba? Hiç düşündün mü?

Genç omuzlarını kaldırdı:
- Düşünmedim hocam.

Tekrar yerdeki otları gösterdi mübarek zat:
- Mesela şu otlara ne yaparsan yap, gül olabilir mi?
- Olmaz efendim.

Sonra gülü gösterdi:
- Peki şu gül, çok emek verilse de çınar olabilir mi?
- Olmaz efendim.

Ve sustu büyük Veli.

O genç, ancak anlayabildi hocasının ne anlatmak istediğini.

Pişman olup sarıldı ellerine:
- Bağışlayın hocam, yanlış düşünmüşüm.


Bir kalbde iki sevgi

Bir gün de biri bu mübarek zata gelip;
- Efendim, herkes tarafından sevilmek istiyorum. Ne yapayım? diye sordu.

Cevaben o kimseye;
- Öyleyse kendini sevme, buyurdu. Bir kalbde iki sevgi bulunmaz kardeşim. İnsan ya Allah’ı sever, ya da kendini.

Ve özetledi:
- Kendini sevmezsen, seni herkes sever. Seversen, kimse sevmez. Şimdi anladın mı?

- Anladım hocam.

 

efonaltı

Kısıtlı Erişim
Katılım
13 May 2015
Mesajlar
703
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Yaş
43
Konum
almanya

Ot, ağaç olabilir mi?

Seyyid Abdülhakim Arvasi hazretleri “kuddise sirruh”, büyük alim ve Velidir. Talebesinden biri, bu zatı ziyarete gitti bir gün.

Yolda düşündü kendi kendine:
“Gidince arz edeyim. Bana bir himmet etsinler de, tasavvufta yüksek makamlara ereyim onun gibi”.

Bu düşünce içinde vardı huzura.
Dergahın önünde oturmaktaydı büyük Veli.

Edeble varıp oturdu yanına.
Tam mevzuya girecekti ki, mübarek zat, oradaki bir ağacı gösterdi bu gence ve sordu:

- Bu ne ağacıdır evladım?
- Çınar ağacı efendim.

Sonra bir gül fidanını gösterdi.
- Şu nedir?
- Gül fidanı hocam.

Sonra da yerdeki otları gösterdi.
- Peki şunlar nedir?
- Çimendir efendim.

Sonra sordu ona:
- Peki evladım, bunların suyu, havası ve toprağı aynıdır da, boyları niçin farklıdır acaba? Hiç düşündün mü?

Genç omuzlarını kaldırdı:
- Düşünmedim hocam.

Tekrar yerdeki otları gösterdi mübarek zat:
- Mesela şu otlara ne yaparsan yap, gül olabilir mi?
- Olmaz efendim.

Sonra gülü gösterdi:
- Peki şu gül, çok emek verilse de çınar olabilir mi?
- Olmaz efendim.

Ve sustu büyük Veli.

O genç, ancak anlayabildi hocasının ne anlatmak istediğini.

Pişman olup sarıldı ellerine:
- Bağışlayın hocam, yanlış düşünmüşüm.


Bir kalbde iki sevgi

Bir gün de biri bu mübarek zata gelip;
- Efendim, herkes tarafından sevilmek istiyorum. Ne yapayım? diye sordu.

Cevaben o kimseye;
- Öyleyse kendini sevme, buyurdu. Bir kalbde iki sevgi bulunmaz kardeşim. İnsan ya Allah’ı sever, ya da kendini.

Ve özetledi:
- Kendini sevmezsen, seni herkes sever. Seversen, kimse sevmez. Şimdi anladın mı?

- Anladım hocam.

Ne güzel teşbih ! Biz ot olduğumuzdan şeyh olamıyoruz.seyyid abdulhakim arvasi sülalesi her ne halt yesede şeyhlikden düşmüyor!!:D


otları sığırların yediğinide unutma!
 

Kadir Razlık

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
2,280
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Konum
manisa
ne güzel teşbih ! Biz ot olduğumuzdan şeyh olamıyoruz.seyyid abdulhakim arvasi sülalesi her ne halt yesede şeyhlikden düşmüyor!!:d


otları sığırların yediğinide unutma!
sana siğir demedim o kadarda edepsiz değilim ama islam alimlerinin kendileri kitaplari sözleri aynadir bakan kendini ahlakini sifati görür
 

efonaltı

Kısıtlı Erişim
Katılım
13 May 2015
Mesajlar
703
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Yaş
43
Konum
almanya
sana siğir demedim o kadarda edepsiz değilim ama islam alimlerinin kendileri kitaplari sözleri aynadir bakan kendini ahlakini sifati görür
bizde kimseye bir şey dediğimiz yok.Doğal gerçekler zikredildi.Sığırların ot yemesi nezamandır edebsizlik oldu anlamadım.Biz insanız sığırlarla aynı karineden değiliz dimi?
O halde neden gocunuyorsun?Takdir almam lazım değilmi?
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
seçilmişler lortlar ingiliz gavurları seçlmişler yahudiler seçilmiş seyitler onlardanda şıhlar bunlar doğulur olunmaz islamla zıt tamamen islamdışı görüşler
kalpler ancak ALLAHI c.c. zikretmekle mutmain olur demek ALLAH c.c. lafsını papağan gibi tekrarlamak değildir ancak ALLAH c.c. zikretmek ona uymakla mümkün olur kurana uymakla olur yoksa nefes alıp vermen bile zikirdir
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
11659416_911645625545925_5221133518683220634_n.jpg
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Makşibendiliğin "Din" olduğunu kim söylemiş, refarans var mı..???
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Makşibendiliğin "Din" olduğunu kim söylemiş, refarans var mı..???

Insanin hür iradesiyle sectigi yasam bicimine "DIN" denir. Bu yasam biciminin kaynagi Allah olabilecegi gibi, toplum da olabilir baska seyler de, izmler (demokrasi,laisizm) vs gibi veya tasavvuf gibi (http://www.iskenderpasa.com/3D9E54C4-8E90-41F6-9A76-1B9DE80BA20D.aspx) Hak veya batil olmasi din olmasina mani degildir.

Nitekim Kureys'in putperest dini icin soylenmis olan "Sizin diniz size benim dinim bana" ayeti bunu böyle
anlamamiz gerektigini anlatir bize.
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Insanin hür iradesiyle sectigi yasam bicimine "DIN" denir. Bu yasam biciminin kaynagi Allah olabilecegi gibi, toplum da olabilir baska seyler de, izmler (demokrasi,laisizm) vs gibi veya tasavvuf gibi (http://www.iskenderpasa.com/3D9E54C4-8E90-41F6-9A76-1B9DE80BA20D.aspx) Hak veya batil olmasi din olmasina mani degildir.

Nitekim Kureys'in putperest dini icin soylenmis olan "Sizin diniz size benim dinim bana" ayeti bunu böyle
anlamamiz gerektigini anlatir bize.

Bu yorumun refarans mı yani...???

Nakşibendilik bir din değildir... Kur'an da değildir... İslam da değildir... Bunu sen de iyi biliyorsun...

Nakşibendilik, bir disiplinin adıdır... Allah'ın gönderdiği Kur'an'ı ve Din'i, Peygamber'in öğretisiyle yaşama, kuşanma ve hayata aksettirme disiplinidir... Dolayısıyla Nakşibendiliğin buna havi kıstasları vardır... Başka da bir şey yoktur... Bu takdir edilecek bir durumdur...

Bütün nakşibendiler, Allah rızası için namaza, Allah rızası için oruca, Allah rızası için hacca vs. şeklinde niyetlerini ikame ederler... Çünkü, Nakşibendiler "Nakşiliği" Din edinmemişlerdir... Anladın mı..???

Menat adına... Lat adına... Firavun adına... Gibi diyenler şirklerini "DİN" edinmişlerdir...

İşte sen bu düz kontak halinle, "şirk"i, "nakşibendilikle" harmanlamaya çalışıyorsun...

Ucuz oynuyorsun..!!! Kötü bakıyorsun...!!! Belamca yorum yapıyorsun..!!!
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
soru sordun cevap verdik

Naksibendilik ve/veya diger bütün batil dinler senin anladigin manada Islam'dan neset eden salt masumane bir disiplin ise a isi gucu bos konusmak olan Tahsin Emin; devasi bir kulliyatla mistik bir düsünce sistemi olusturan Tasavvufun "kesfi bilgiye" yükledigi degeri nereye koyuyorsun? Ve bu bilgi iddia edildigi gibi risksiz ve masum mudur?
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
soru sordun cevap verdik

Naksibendilik ve/veya diger bütün batil dinler senin anladigin manada Islam'dan neset eden salt masumane bir disiplin ise a isi gucu bos konusmak olan Tahsin Emin; devasi bir kulliyatla mistik bir düsünce sistemi olusturan Tasavvufun "kesfi bilgiye" yükledigi derin anlami nereye koyuyorsun? Ve bu bilgi iddia edildigi gibi risksiz ve masum mudur?

Hay hay çok kolay, "keşif hali" (kesbi de deriz farketmez) sadece tasavvufçulara "özel" değildir, nadir olarak o "derinlik" yer yer bütün müslümanlarda olan bir derinliktir bende de oluşmuştur, öyle anlarımız vardır ki, Allahü Teala bir anda bir şeyin halini kalbimize ilga etmiştir...

Tasavvufun burada yaptığı hata, "keşif derinliği" ( ya da kesbi hal) değildir, "keşif derinliği"ni ona buna pazarlamaktır, özelden (mahremden) çıkarmaktır... Hata buradadır...

Dolayısıyla, keşif ya da kesbilik olsun bunlar her müslümanın özelidir... Bunlar olağan şeylerdir... İlim ifade etmezler... Bu da ayrı bir durumdur...

Bunlardan yola çıkarak "Nakşibendilik Din'dir" demek çocuk kandırmak gibi bir şey olur...

Çocuksu oynama, az seviyeli ol, bırak bu ayak oyunlarını...
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
tamam birakayim Tahsin EMIN, seni mi kiracagim :)
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
tamam ben cikiyorum, birsey diyonuz mu?
arkamdan konusarak günaha girmeyin ha :)
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Sen bilirsin ama yaptığın öyle bir şey...

Bir tek din vardır, o da "İSLAM"dır... Nakşisi de bunu ifade eder... Kadirisi de bunu ifade eder... Vs...

konu uzun ve ben sadece bir örnekle yetindim
daha verilecek cok örnek ve söylenecek cok söz var ama bosver nasilsa anlamayacaksin :)
 
Üst