Cevaplandı Tarikat eleştirisi yapılmalı mıdır? Faruk Beşer

UBEYDUN

Ordinaryus
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
2,548
Tepkime puanı
286
Puanları
0
Konum
göçmen
takriben 40 yıldır tasavvufun içinde olan bir kardeşiniz olarak bu konuyla alakalı şahsi fikrim, günümüzdeki ehli Tasavvuf maalesefki ifrat ve tefritte aşırıya gitmektedir.
bunlara öz eleştiri olarak birkaç örnek verebiliriz ( hemen hangi cemaattensin diyenler çıkacak yahutta sen tasavvufa kurukuruya gitmişsin diyeceklerdir)
ya şeyh efendiyi PEYGAMBER efendimiz savden daha fazla deger verilmekte yahut ashabıkiramdan daha degerli görülmektedir
.ALLAH cc dan istemek duruken efendi hazretlerinden dünyevi ve uhrevi isteklerde bulunulmakta, sıkışıldıgı an ALLAHdan cc yardım istemek yerine efendiden yardım istenmektedir. bu işin bir yanı
diger taraf ise hemen hemen tüm cemaatler birer şirkete dönüştürülmüş durumdadır haç ve umre seferleri, banka kredisiyle umreye götürmek.
kitap ve dergi cd vs vs yanmayan seccadeler yanmayan kefenler gibi satışlar, marketler, su dagıtım şirketleri. kreşler, ve aklıma gelmeyen birsürü ticaret haneler.
bu ticaret haneler vesilesiyle iflasa götürülen sayısız ihvan
son yıllarda ise tekfir hastalıgı hakim olmaya başladı bir cemaat diger cemaati neredeyse düşman görür hale geldi.

bu açıklamaları yaptıgım ve sizlerin kafasında soru işaretleri bıraktıgım için kusuruma bakmayın. inanıp inanmamakta serbestsiniz
Bugünlerde İsmail saymazın gerek kitabında gerekse programlarda dillendirdiği bir konu bu.
Soru şu ; Cemaatler umuma açık camilerde toplanıp dağılması gereken kurumlarmıdır? Eğer Cemaatlerin hedeflerinde islamın da şiarı olan eğitim,öğretim, yardımlaşma gibi konular varsa bunları asrı saadetteki gibi camilerde yapabilirlermi? Eğer pratik değil deniliyorsa kurumsallaşması binalarının araçlarının,personellerinin vs olması gerekir. Bunlarda parayla yapılacak şeylerdir. Diğer soru ise şu; Bu cemaatler bu parayı nasıl temin edecekler.?
Ya çok zengin bir sponsor bulacaklar yada her sohbetten sonra para toplayacaklar gibi.
Salisen bu cemaatlerin para temin işlerinde isteyici mi olmaları hayırlıdır yoksa bir takım işyerlerine sahib olup finansal ihtiyaçlarını böyle karşılamalarımı ?

Siz şimdi yaptığınız genellemede hangi cemaatin gösterildiğinin aksine suistimal içinde olduğunu belirtmeniz lazım gelir.

Yada cemaatlerin işlerinde nasıl hareket edeceklerine dair çözüm önerileri.
Cübbeli Ahmed hakkında verdiğiniz örnekleri hoca açıkladı. Bu bağlamda siz müfteri olmuyormusunuz?
Hoca gerekçesini ve adedini söyledi.Bunun böyle olmadığını belirtmemeniz halinde nasıl helallik alacaksınız. Bu hareket şık değil demek başka şirketleşmişler demek başka.
Son söz olsun müslümanın eti zehirlidir.Ağzına lanı zehirler
 

AHMED OĞLU

İhvan Forum Üye
Katılım
17 Tem 2019
Mesajlar
18
Tepkime puanı
9
Puanları
0
cübbeli ismi dahi geçmezken söylemimizi ona atfetmişiniz halbuki bu olayı sanal yahut sair medyadada görebilirsiniz.
konuya gelecek olursak
elbetteki ticaret olamksızın varlıgını idame ettiremezler lakin bizim kastımız usulsüzlüklerin olmaması yönünde idi
bulundugumuz bölgede banka faiziyle umreye götürme programlarına,
banka faiziyle ticaret haneler açılma olayına
bu ticaret hanelerin sayılarını her beldeye aktarabilmek amacıyla garib gurebayı zor durumda bırakmalarına idi.
burdan cemaat ismi vermemi istemişsiniz ancak bunu yapmayacagımı ilk mesaımda bildirmiştim.
inanaıp inanmamak sizin tercihiniz.

evet kardeşinizin etini yemeyin buyrulur lakin o eti hemen hergün yiyenler bir başkalarına sende yeme diyebiliyor demekki uyarın için teşekkür ederim.
uyarınıza uyup konuyla ilgili açıklama yapmayacagım illaaaaa dersen özelden konuşalım o eti birlikte yiyelim olurmu
 

UBEYDUN

Ordinaryus
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
2,548
Tepkime puanı
286
Puanları
0
Konum
göçmen
cübbeli ismi dahi geçmezken ...

evet kardeşinizin etini yemeyin buyrulur lakin o eti hemen hergün yiyenler bir başkalarına sende yeme diyebiliyor demekki uyarın için teşekkür ederim.
uyarınıza uyup konuyla ilgili açıklama yapmayacagım illaaaaa dersen özelden konuşalım o eti birlikte yiyelim olurmu

Yanmayan seccade kefen diyeceksiniz cübbeli demedim diye beni ayıplayacaksın :)
Akla ziyan
Her gün kardeşimin etini yiyenler deyincede çok kızdım gerçekten. Müslüman kimliğinizle beraber müfteri vasfınızı da yanından ayırmayorsunuz demekki. Siz beni tanıyormusumuz gerçekten
Biz müslümanların buluştuğu cemaatlerin ptoblemleri olması başka çare olmak yerine tümden kötülemek başka
Ete gelince Size afiyet olsun sevdiğiniz belli oldu
 

ilke

Paylaşımcı
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
875
Tepkime puanı
188
Puanları
0
Yanmayan seccade kefen diyeceksiniz cübbeli demedim diye beni ayıplayacaksın :)
Akla ziyan
Her gün kardeşimin etini yiyenler deyincede çok kızdım gerçekten. Müslüman kimliğinizle beraber müfteri vasfınızı da yanından ayırmayorsunuz demekki. Siz beni tanıyormusumuz gerçekten
Biz müslümanların buluştuğu cemaatlerin ptoblemleri olması başka çare olmak yerine tümden kötülemek başka
Ete gelince Size afiyet olsun sevdiğiniz belli oldu
Ne oldu UBEYDUN ? Daha dün bu adamın mesajına Rabbimizin Rasulullah Efedndimize "Hilm ile davranmazsan senden uzaklaşırlar." ayetini örnek göstererek sahip çıkmıştın ! Şimdi ne oldu da adamı birden mufteri yaptın? Yoksai senin jetonun da bu forumdaki pek çoğu gibi rötarlı mı düşüyor ?
 

ilke

Paylaşımcı
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
875
Tepkime puanı
188
Puanları
0
Bu menzil sofileri de bu işin iyice çivisini çıkardı arkadaş ! Şüphesiz ki Hak Tarikatlarda böyle şeyleri görmezsiniz ve böyle bir şey olsa bile bunun faş edilmesi asla olmaz !
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,139
Tepkime puanı
3,185
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Bu menzil sofileri de bu işin iyice çivisini çıkardı arkadaş ! Şüphesiz ki Hak Tarikatlarda böyle şeyleri görmezsiniz ve böyle bir şey olsa bile bunun faş edilmesi asla olmaz !
Aynısının çeyreğini desem, 7 sene sapık dersin postharici postihtiyar

Demek bir tek ehli tariki tekfir etmiyon
Mekanizmanı çözdük artık
 

ilke

Paylaşımcı
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
875
Tepkime puanı
188
Puanları
0
Aynısının çeyreğini desem, 7 sene sapık dersin postharici postihtiyar

Demek bir tek ehli tariki tekfir etmiyon
Mekanizmanı çözdük artık


Henüz İslâm dairesinden içeri girememiş Ey Mezhebsiz Şaşkın !
Sen bir şey çözeceksen en önce Şeytanın Bukağından kendini çöz kendini !...
 

erdemceerdem

Profesör
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
2,700
Tepkime puanı
394
Puanları
83
Yaş
41
Konum
Garb'ın Âfâk
Konu: Tarikat eleştirisi yapılmalı mıdır? Faruk Beşer

Cübbeli hoca Fetö operasyonları olana kadar ve kendisi hapishaneden beraatı alana kadar ( bu beraat alma işi kendisinin hapishaneden çıkmasından çok sonradır) temkinli hareket etmiştir.

Adını ettiğin adamın temkinli hareket edebilmesi için kendi kendisine enaz 5 yıl hiç konuşmama yasağı getirmesi lazımdır ! Başka türlü hiç bir hareketi ve davranış temkin sayılmaz !

Bahsettiğim kişi adam peki sen ? ? ?
İlmin ne katkın ne, anca köşeden şu şöyle bu böyle demek mi ???

Adamının nasıl bir dönek ve şaklaban olduğunu bütün dünya biliyor ve görüyor ! Bizim katkımız da bu tiplerin müslümanlarca kolayca belirlenmesine yardımcı olmak ! Ne oldu rahatsız mı oldun ? O halde adamınla birkikte bir deniz safasına çık ve jet ski kayak yap !..

iki farklı tarikatı savunanların atışması...
****

Hz. Yusuf dizisini izlediniz mi?

Amon'a tapanlar, ank maho...

******
Orta çağ, yeni çağ ve yakın çağ...

Kiliselerdeki tarikatler
*****
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,139
Tepkime puanı
3,185
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Tabi ki onu çözmezsin-çözemezsin !
Çünkü, sen bu foruma şeytan tarafından özel olarak gönderildin ! Verdiği görevi ifa ediyorsun !
Senin şeyhine tabi olmayan herkes şeytanın görevlisi sana göre

Bir kere aynaya bak ihtiyar ama boş
Beynin şartlanmış batiniliğe
Ne desem boş
 

Darul_Beka

Profesör
Katılım
17 Kas 2013
Mesajlar
2,214
Tepkime puanı
174
Puanları
63
Takikatten önce islamı bilmek gerekmez mi?
bu şart
bir kişinin tarikata girmeden özellikle akaid ilmini öğrenmesi şarttır

Velayet konusunda zaman zaman ölçüler kaçırılmakta, velinin bir öğretmen olduğu unutulmaktadır. Bu açıdan, kişilerin tasavvuf yoluna girmeden evvel İslâmî ilimlerde olgunlaşmaları gerekir. Konunun önemine binaen Cüneydî Bağdadî (ö. 297): Kim Kur'ân'ı ezberleyip Hadisi yazmazsa bizce, tasavvuf konusunda ona itibar edilmez. Bizim bu bilgilerimiz Kitap ve Sünnetle kayıtlıdır."[99] Binaenaleyh, tasavvufî velayet konusunda ölçüyü kaçırmamak için şu önemli tespitleri hatırda tutmak zorundayız:
1. "Mürşid", velayet sahibi olmak itibarı ile, makamı ne olursa olsun peygamberin mertebesine asla ulaşamaz. Çünkü, Cüneyd'in (k.s) çok güzel bir şekilde ifade ettiği gibi; "Velinin sahip olabileceği yakînin en yüce mertebesi nebilerin mertebelerinin başlangıcıdır."
2. Velayetle nübüvvet makamları arasında sıddıkiyet denen bir makam vardır. Sıddık'lık şöyle tanımlanmıştır: Veliliğin bütün derecelerinden yüce, nübüvvet derecesinden aşağı olan bir mertebedir. Bu mertebeyi elde etmek için peygamberin tebligatını ilim, fiil ve söz yoluyla tasdik etmiş ve peygamberle olan sıkı münasebetinin kazandırdığı imkandan da yararlanarak onun batını dünyasına aşina olmak gerekiyor. Bunun elde eden bir benlik sıddik olur.[100]
3. Mürşid'in aracılık vasfı geçicidir. Öteki sistemlerin, özellikle Hristiyanlığın aksine tasavvufta mürşidin aracılığı geçici bir süre içindir. Bunun bir neticesi olarak müridin atılması söz konusu olmaz. Söylenmek istenen şu; müridin feyzini kesip artık terakkisine yardımcı olmama imkanı varsa da verilen geri alınmaz. Kısacası mürşid bir ışık yakar ve çekilir. Yolu yürüyecek olan müriddir.[101]
Allah'a muhabbet ve velayet iddiasında bulunup da Allah'ın emir ve yasaklarına uymayan kişinin velilik iddiası boşunadır. O, Allah Teala'nın velilerinden değildir.[102] Velayet makamındaki kişi nitelikli olmalıdır. Velî'de bulunması gereken nitelikleri şu şekilde ifade edilebilir:
1. Velî şeriatın zahiri hükümlerine ve şer'i ölçülere saygılıdır. Bunları titizlikle uygular.[103] Bir takım ruhî-manevî makamlara sahip olduğunu öne süren bir zatı dinlemek için önce onun şeriatle ilgisine bakmalıyız. Aksini kabul etmek İslâmî esasların ortadan kalkmasına kadar gider.[104] Ebu Yezid bir gün veli olduğu söylenen birinin mescidden çıkmasını beklerken, o zatın, çıkış kapısının önünde tükürdüğünü görmüş ve hemen oradan ayrılmıştı. Yanındakilere; şeriat adabına riâyet etmeyen bir kimsenin Hakk'ın sırlarını anlamayacağını söylemiştir.[105]
2. Velî, günah üzerine ısrar etmekten korunmuştur. Hak Teâla onları günaha düşmekten değilse bile, düştükleri günahta ısrar etmekten korur. Velî, hasbelbeşer günah işler ama tevbe eder ve günahta ısrar etmez. Hata etmemek ve yanılmamak, velinin şartlarından değildir.[106]
3. Bir silsile ile Hz. Peygamber'e bağlı olmak. Batınî feyz verme iddiasındaki her fert bu feyzi, bir silsile ile Hz. Peygamber'den aldığını ispatlamak zorundadır. Tasavvufî gelenek hüdâi nabit cinsinden bir mürşid anlayışına karşıdır.
4. Mürşid, sülukunu tamamlayarak halk arasına girmiş olmalıdır. Sülukunu tamamlamamış, "temkin" hâline ulaşmamış sâlikler sürekli değişmektedirler. Hâlleri asla birbirini tutmaz. Bunlar bir nevi geçici meczupluk hâli içindedirler. Meczuptan mürşid olmaz.
5. Mürşid nefsi emmaresini tamamen dizginlemiş, saf dışı bırakmıştır. "Ölmeden evvel ölünüz" nüktesi buna işarettir. Bunun için, mürşidde acelecilik, şehvet, öfke, sabırsızlık ve kavgacılık yoktur.
6. Mürşid itmi'nana ermiş olmalıdır. Kur'ân-ı Kerim bu hâli "Allah'tan razı olmak ve Allah'ın razı olması" şeklinde tanımlıyor: "Ey itmi'nana ermiş ruh: Dön Rabb'ine, sen O'ndan O senden razı olarak."[107]
7. Mürşid, muhsin olmalıdır. Allah Resulünün İhsan Hadisi'nde belirttiği gibi murakabeyi makam hâline getirmek sureti ile, her an "Rabbanî gözetim" altında olduğunu bilmelidir.
8. Mürşid, fakih olmalıdır. İrşad edilen insanların her türlü itikâdi, sosyal ve ahlâkî problemleri ancak fakih bir önderin gayreti ile çözülür.
9. Mürşid, insanları Allah yoluna hikmetle çağıran, "hakim" olmalıdır. "Rabb'inin yoluna hikmetle ve güzel öğütle çağır ve onlarla en güzel bir biçimde mücadele et. Şüphesiz senin Rabb'in, yolundan sapanı bilendir"[108] âyeti onların bu özelliğine işaret etmektedir.
10. Mürşid, insanlardan alan değil, onlara sürekli olarak veren bir kişi olmalıdır. İnsanları menfaat elde etmek için başına toplamaz. Kur'ân-ı Kerim bu inceliğe şu âyette temas etmektedir: "Sizden hiçbir ücret istemeyen kimselere uyun. Onlar hidâyete ermiş kimselerdir."[109] Seriyyi Sakatı (v.257) yeğeni ve müridi Cüneydi Bağdadî'ye (k.s): "Sana cennete giden çok kısa bir yol göstereceğim; insanlardan bir şey isteme onlara yarayacak şeyleri elinde tutma" demiştir.[110]
 

ilke

Paylaşımcı
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
875
Tepkime puanı
188
Puanları
0
Takikatten önce islamı bilmek gerekmez mi?

Yav Beyler ! Sizi İslâm Dinini öğrenmeden , İslâm'ın özellikle ve en evvelâ 5 şartını yerine getirmeden tariakata davet eden mi oldu ? Kendi kendinize gelin-güvey olmayın ! Hem sonra tarikata girmek değil, o yolun değişmez yolcularından olup, o yala alınmak ve nefsini tekamül ettirmek önemliir. Bu da ancak bu mustesna yolun seçilmiş kullarına muyesser olacak bir durumdur. Öyle bir konuşuyorsunuz ki, sanki tarikatlar size yalvar-yakar "Aman bize gel, sen olmasan biz ne yaparız, tarikatımız söner gider." diyormuş gibi, bir eda ve tavır takınıyorsunuz ! Size her şeyen önce şunu tavsiye edeyim ki, nere bulunursanız bulunun kendinizi asla fasulye gibi nimetten saymayın ve hiç bir zaman kendinizde bir ayrıcalık ve rüçhaniyet görmeyin ! Bu durum her halükârda sizin lehinize olacaktır. Önce, hiç olmaya çalışın, ondan sonra sizi bir baltaya sap yapan belki çıkar !
 

erdemceerdem

Profesör
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
2,700
Tepkime puanı
394
Puanları
83
Yaş
41
Konum
Garb'ın Âfâk
Yav Beyler ! Sizi İslâm Dinini öğrenmeden , İslâm'ın özellikle ve en evvelâ 5 şartını yerine getirmeden tariakata davet eden mi oldu ?
dinsizler>islamiyet>tarikat ehli

Kendi kendinize gelin-güvey olmayın !
kendi kendine gelin güvey olan! sizin kafa değil mi!

Öyle bir konuşuyorsunuz ki, sanki tarikatlar size yalvar-yakar "Aman bize gel, sen olmasan biz ne yaparız, tarikatımız söner gider." diyormuş gib
aslında yalvar yakar girmeye çalışanlar bizleriz, kabul edilmeyince çamur atıyoruz :cool: :)
nere bulunursanız bulunun kendinizi asla fasulye gibi nimetten saymayın
önce aynı nasihatleri kendinize de etmenizi tavsiye ederim.

hiç bir zaman kendinizde bir ayrıcalık ve rüçhaniyet görmeyin !
ayrıcalık ve rüçhaniyet bu hal ve tavır sizden hariç kişilerden daha fazla sizde bulunuyor mu!!
sizin gibi düşünmeyene islamiyeti bilmediği iddiasında bulunabiliyorsunuz, maşaallah!!...
maşallah (ünlem): Umulmadık durumlar karşısında şaşkınlık ve sitem belirtmek için söylenen bir söz

hiç olmaya çalışın, ondan sonra sizi bir baltaya sap yapan belki çıkar !

siz hiç olmadan olmuşsunuz.... biz ham olduğumuz için, sizin gibi tepeden bakamıyoruz...
 

ilke

Paylaşımcı
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
875
Tepkime puanı
188
Puanları
0
dinsizler>islamiyet>tarikat ehli
kendi kendine gelin güvey olan! sizin kafa değil mi!
aslında yalvar yakar girmeye çalışanlar bizleriz, kabul edilmeyince çamur atıyoruz :cool: :)
önce aynı nasihatleri kendinize de etmenizi tavsiye ederim.
ayrıcalık ve rüçhaniyet bu hal ve tavır sizden hariç kişilerden daha fazla sizde bulunuyor mu!!
sizin gibi düşünmeyene islamiyeti bilmediği iddiasında bulunabiliyorsunuz, maşaallah!!...
maşallah (ünlem): Umulmadık durumlar karşısında şaşkınlık ve sitem belirtmek için söylenen bir söz
siz hiç olmadan olmuşsunuz.... biz ham olduğumuz için, sizin gibi tepeden bakamıyoruz...

Politika bataklığında debelenenlerin en bariz özelliği gördüğünüz gibi, cevap vermek için maça yemeyince onun yerine işkembe-i kubradan karın gurultusuyla birlikte laf ve lakırdı etmeleridir ! Elbette ve tabidir ki, bizim hiç bir zaman laf ve lakırdı kabul eden bir özelliğimiz olmadı ! Laf ve lakırdı dolmasını sen git de kankalarınla birlikte paylaş ! Onlar meramını çok güzel anlarlar ! Bizim sorularımız ise, yukarıda ucu sivri kazık gibi cevaplanmak üzere bekliyor !
 

furkanoz

İhvan Forum Üye
Katılım
9 Eyl 2019
Mesajlar
48
Tepkime puanı
17
Puanları
0
cevap vereceğim ama önce adımı talib olarak değiştirsinler :) eski hesabımın şifrelerine erişemedim.
 

erdemceerdem

Profesör
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
2,700
Tepkime puanı
394
Puanları
83
Yaş
41
Konum
Garb'ın Âfâk
bilader doğru olan hangi tarikat? yani senin tarikatin hangisi....

süleymancılar seçim önü; iyi parti dedi taşa tuttular....

falancılar - filancılar; evet hayır da evet, cumhurbaşkanlığında reis, istanbulda binali dediler...

nasıl bir tarikat anlayışı!! zannediyorum senin üstad da evetçi, reisçi, binalici....
***

süleymancılar tu kaka mı şimdi? tarikat ehlinden çıktılar mı?
***

üstadlarınızın yukarıdaki görüşleri diğer türlü olsa idi takınacağınız tutumu samimiyetle merak ediyorum...
***
 
Üst