Cevaplandı Tarikat eleştirisi yapılmalı mıdır? Faruk Beşer

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,139
Tepkime puanı
3,185
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Takdisi konuşuyorduk. Bu arada İslam’ın ortayol olma/vasatıyye özelliğine bir kez daha değinelim ve şu sözümüzü tekrarlayalım: Bana her hangi bir fikrin iki ucunu gösterin ben size İslami olanı söyleyeyim. İnsanlar mukaddes değildirler ama mükerrem ve mübarek olabilirler.








MAKALEYİ SESLİ DİNLEMEK
İÇİN TIKLAYIN





Takva çizgisine vera derecesinde riayet eden bir müminle, inandım deyip bırakan bir müminin manyetik alanları, manevi etkileri aynı olabilir mi? Eşyanın etrafına manyetik etkisi olur da insanın olamaz mı? İnsanları kutsama anlamında mukaddes bilmekle, onları manevi etkileşimden tamamen soyutlama da iki ayrı uçtur, her ikisi de hatadır. Doğru olan bunların orta çizgisidir. Ancak denebilir ki, insanı ilahi sıfatlarla muttasıf görme ifratı, onda hiçbir manevi boyut görmeme tefritinden daha büyük hatadır. Çünkü bu ifratta Allah’ın hukukuna tecavüz, yani şirk vardır, diğerinde ise insanın değerini tenkis vardır. O halde şirk anlamına gelebilecek, hatta böyle bir ihtimal taşıyan inanışlardan şiddetle kaçınmak gerekir. Hıristiyanlığın şirke vardırılmasının asıl sebebi budur. Resulüllah (sa) bu tehlikeye en başından dikkat çekmiştir: ‘Sakın, Hıristiyanların Meryem oğlu İsa’ya yaptıkları gibi siz de beni övgüde aşırı gitmeyin; ben Allah’ın kuluyum, bana Allah’ın kulu ve resulü deyin’. Bu şerefli söz muhteşem bir ölçüdür.

Biz ezanımızda ve namazlarımızda bile Resulüllah’ı tebcil ve tazim ederiz, manevi bereketini, yani mübarek oluşunu tasdik ederiz, ama bunu yaparken kullandığımız kelimeler çok ilginçtir, ezanda ve tahiyyatta onu yüceltirken onun için hep ‘Allah’ın kulu ve resulü’ deriz. Allah’ın resulü olması büyük bir makamdır, ama bu makamı, önce onun da Allah’ın bir kulu olduğunu söyleyerek dillendiririz ki, namazı sanki biraz Allah için biraz da onun için kıldığımız anlamı çıkmasın. Onun bütün büyüklüğüne rağmen Allah’ın kulu olduğunu unutmayız.

Şimdi bu ölçülerle fırkalar haline gelen tarikatlarımıza bakarsak tehlikeli noktalara ulaşmış arızaları görmemiz çok kolay olur.

Mesela bugün Batınilikte en aşırı fırkalarımızdan biri, liderlerinin velayeti ve nübüvveti kendisinde topladığını söylüyor ve bağlılarına bunu empoze ediyor. Bu Hıristiyanlarınkini de geçen ve adını koymaktan çekindiğimiz korkunç bir sapmadır. Geçmişte de abilerinin haftada bir evliyaya, ayda bir de enbiyaya sohbet verdiğini anlatıyorlardı. Buna neden ihtiyaç duyuyorlar? Çünkü ilimden ve Allah’ın bizden istediği ölçüden yoksun olan bağlıları gruptan ayrıldıkları takdirde nebilerin de velilerin de yolundan ayrılmış olacağını bilecek ve böyle bir kaybı göze alamayacaktır.

Pek çoğu kendi şeyhlerinin dünyanın tasarrufunu elinde bulunduran yegâne gavs olduğunu, insanların ancak ona bağlılıkla kurtulabileceklerini, hidayetin onun eliyle dağıtıldığını anlatmıyorlar mı? Ehlibeytten olma prim yapınca kendisini evirip çevirip Hasanî ya da Hüseynî (canımız onlara feda olsun) yapan müteşeyyihler yok mu? Yatağınızda hanımınızla yatarken bile sizi gözetleyemeyen, avucunun içine bakıp ne yaptığınızı bilemeyen, kalbinizi okuyamayan, her yaptığında bir hikmet bulunmayan bir şeyh bugünkü şartlarda mürşit sayılır mı? Peki, bu vasıflar sadece Allah’a özel vasıflar değil midir? İnsanların böyle bilinmesi, bu vasıflarda kulun Allah’a ortak görülmesi anlamına gelmez mi?

Durum böyle olunca da bağlıların başta Allah’ın kitabı olmak üzere İslam’ın temel bilgilerini bilmeleri, fırkanın dağılmadan korunması adına tehlikeli bir gelişmedir ve istenmeyen bir durumdur. Oysa eskiler, Kitap ve Sünnet’ten yeterli bilgisi olmayanları halkaya dâhil etmezlerdi.

Böyle eleştirileri yaparken şeriata, yani Kitaba ve Sünnet’e bağlı olan tasavvuf anlayışlarını sürekli müstesna bildiğimizi tekrar tekrar hatırlatalım.

Burada şu noktaya bir kez daha değinelim; sahabe-i kiram efendilerimizin Resulüllah’la (sa) ve ona ait eşyaya değer vermeleri kutsamanın değil, teberrükün bir örneğidir. Ancak bunun kutsamaya vardırılması ihtimalinin bulunduğu her yerde, sedd-i zerayi kuralınca bundan kaçınmak da lazım değil, belki elzemdir. Teberrükün anlamı da, mesela müttaki bir kulun kendisine ya da her hangi bir eşyasına kutsallık bulaşmış olması demek değildir, öyle mübarek bir kulun hatırasına saygıyı Allah’ın ona verdiği değerlere saygı olarak kabul buyuracağı anlamında olabilir. Burada da Hz. Ömer’in bizzat kendi oğlunun başını çektiği tazimde aşırılığı önlemek için, Resulüllah’ın gölgesinde oturup dinlendiği ve sırf bunun için bazılarının gidip altında oturmaya başladıkları ağacı kestirmesini hatırlamalıyız.

Durum böyle olmakla beraber tarikatlardaki şeriatsizlikleri dile getirenlere yöneltilen hücum âlimleri korkutuyor. O halde tarikatlar ya munsıf eleştirileri makul karşılayacaklar, ya da bunu kendileri yapacaklardır.
 

ilke

Paylaşımcı
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
875
Tepkime puanı
188
Puanları
0
Adama sormazlar mı ?
Faruk Beşer Efendi acaba ömründe hiç bir tarkata grmiş ve tediris-i adabından geçmiş mi ki, böyle bir yazı kaleme almış ?..
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,139
Tepkime puanı
3,185
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Soruyu tersten sordun!.. Tarikatı eleştirmek için tarikatın ne olduğunu bilmek ve yaşamak lazım !
Kıstas kitap ve sünnettir
Haram ve helal dairesi bellidir
Tarikate girip yaptıklarına kılıf uydurunca islami olmaz

Buyrun söylerinin neresi yanlış izah edin
Faruk beşer hatırı sayılır bir alim ve fıkıhçı
Naslar ile meseleyi izah edin lütfen
 

ilke

Paylaşımcı
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
875
Tepkime puanı
188
Puanları
0
Kıstas kitap ve sünnettir
Haram ve helal dairesi bellidir
Tarikate girip yaptıklarına kılıf uydurunca islami olmaz

Buyrun söylerinin neresi yanlış izah edin
Faruk beşer hatırı sayılır bir alim ve fıkıhçı
Naslar ile meseleyi izah edin lütfen


Faruk Beşer >Efendiye kendi sayfasında yanılgılarına ve yanlışlıklarına cevap vermiştim. Geri dönemedi maalesef ! İkincisi tarikat meselesi bu forumda o kadar kitaptan ve sünnetten delillerle işlendi ki, benim bir daha o kanulara girip izah etmeye çalışmam beyhude ve zaid olur ! Çok merak ediyorsan aç forumun arşiv sayfalarını, ordaki bilgilerle Faruk Efendiye sen bile cevap verebilirsin!
 

ihs@n

İhvan Forum Üye
Katılım
17 Haz 2019
Mesajlar
71
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Kıstas kitap ve sünnettir
Haram ve helal dairesi bellidir
Tarikate girip yaptıklarına kılıf uydurunca islami olmaz

Buyrun söylerinin neresi yanlış izah edin
Faruk beşer hatırı sayılır bir alim ve fıkıhçı
Naslar ile meseleyi izah edin lütfen

Şaşar beşer hoca, ''internet deccaldir'', ''kredi ile ev alınabilir, katılım bankaları caizdir'' demişmidir? O önce yanlış kendi işine baksın, bıraksın da tarikatı gören -duyan- yaşayan yersin veya övsün.. Hoca olması, çok din kitapı okuması, ona bu hakkı vermez.

Cevat Akşit gibi doğrusundan bugüne kadar şaşmamış- taviz vermemiş, televizyona çıkmış hoca yoktur. Benim gördüğüm budur..
 
Son düzenleme:

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,139
Tepkime puanı
3,185
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Şaşar beşer hoca, ''internet deccaldir'', ''kredi ile ev alınabilir, katılım bankaları caizdir'' demişmidir? O önce yanlış kendi işine baksın, bıraksın da tarikatı gören -duyan- yaşayan yersin veya övsün.. Hoca olması, çok din kitapı okuması, ona bu hakkı vermez.

Cevat Akşit gibi doğrusundan bugüne kadar şaşmamış- taviz vermemiş, televizyona çıkmış hoca yoktur. Benim gördüğüm budur..
Bir ateistsin bir tasavvufçusun
Bir karar ver kuzum
 

ihs@n

İhvan Forum Üye
Katılım
17 Haz 2019
Mesajlar
71
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Koç, kararı ben değil sen vereceksin.. Bana her yol Trabizon..
Hem laik, hem müsliman olan sizlersiniz!. Benim akçeli işim yok. Hiç bir ideolojiden krş menfaatim yok. Allah Tayyip Erdoğan ve Fetoş ve gayri hukuki bu düzene kim yardım ve yataklık yapıyor. Bekası için değirmene su taşıyor, verdiği verginin hesabını sormuyor, gelene ağam- gidene paşam diyor, bana dokunmayan yılan bin yaşasın diyor, güçsüz ezilirken ses çıkarmıyorsa, yetimin hakkı- fakirin hakkı dururken gereksiz kamu harcaması- personel besliyor- paraları duble yol- beton-beton-beton- makam çerez oto kiralarna, oralara-buralara aktarıyor, vatandaşına açlık sınırı altı geliri reva görüyor- görenin peşinden gidiyor, şakşaklıyor ise belasını versin!. Ölmeden öncede -öldükten sonra da cezasını versin.. Bu toplum biziz- haksızlığa seyirciyiz- dilsiz şeytanlarız. Hepimiz cehennete gideceğiz. 1 tane çocuk kaldırımda yürürken, bina çküntüsünde ölüyor ve bunun hesabını yargı sormuyor, sizde bu haksızlığa karşı bir türban mitinginin zerresi kadar tepki göstermiyor, ses çıkarmıyorsanız , hepimizi -hepinizi toplumen ancak ve ancak ''kat haviye' paklar. Kemlaisti-dincisi- evliyası- azizi- atesiti-desiti fark etmez.. Bizim toplumumuzun layıkı ateştir, zillettir

Onun için sen derslerine çalış. Dünyadan nemalanabildiğin kadar nemalan.. ''Allah helak edeceği adamı en tepeye çıkarır sonra oradan aşağı atar''

 
Son düzenleme:

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,139
Tepkime puanı
3,185
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Koç, kararı ben değil sen vereceksin.. Bana her yol Trabizon..
Hem laik, hem müsliman olan sizlersiniz!. Benim akçeli işim yok. Hiç bir ideolojiden krş menfaatim yok. Allah Tayyip Erdoğan ve Fetoş ve gayri hukuki bu düzene kim yardım ve yataklık yapıyor. Bekası için değirmene su taşıyor, verdiği verginin hesabını sormuyor, gelene ağam- gidene paşam diyor, bana dokunmayan yılan bin yaşasın diyor, güçsüz ezilirken ses çıkarmıyorsa, yetimin hakkı- fakirin hakkı dururken gereksiz kamu harcaması- personel besliyor- paraları duble yol- beton-beton-beton- makam çerez oto kiralarna, oralara-buralara aktarıyor, vatandaşına açlık sınırı altı geliri reva görüyor- görenin peşinden gidiyor, şakşaklıyor ise belasını versin!. Ölmeden öncede -öldükten sonra da cezasını versin.. Bu toplum biziz- haksızlığa seyirciyiz- dilsiz şeytanlarız. Hepimiz cehennete gideceğiz. 1 tane çocuk kaldırımda yürürken, bina çküntüsünde ölüyor ve bunun hesabını yargı sormuyor, sizde bu haksızlığa karşı bir türban mitinginin zerresi kadar tepki göstermiyor, ses çıkarmıyorsanız , hepimizi -hepinizi toplumen ancak ve ancak ''kat haviye' paklar. Kemlaisti-dincisi- evliyası- azizi- atesiti-desiti fark etmez.. Bizim toplumumuzun layıkı ateştir, zillettir

Onun için sen derslerine çalış. Dünyadan nemalanabildiğin kadar nemalan.. ''Allah helak edeceği adamı en tepeye çıkarır sonra oradan aşağı atar''

Mutlak iyi dünyada olamaz
Herkes kendi tarafına çeker kuzum.
Hoş heryerde farklı yoğunluk kazanır ama yine de mühim olan niyettir.

Son bir yüzyıl büyük bir kıyım var. Türklük, kürtlük, müslümanlık tahrip edilmeye çalışıldı ama başarılamayınca ortaya karışık bir batılı olduk.
Şimdi de kalkmış hem laik hem Müslüman diyorsun bize, dalganı buluyorsun. Ki bizi bu hale getirenin, efendin kemalist ideoloji olduğunu unutuyorsun.
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Allah ile arasına aracilar koyanların akıbetleri hüsrandır.

Ortak koşanların vay haline..
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,139
Tepkime puanı
3,185
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Ee şimdi tarikat masum mu oldu
Tek yaptığınız alimlere saldırmak
Şehid s. Kutuba sapık
Mevdudiye merdudi
Nureddin yıldıza vehhabi demek
Saldır ha saldır

Yıllar önce seminerde faruk beşer bu hataya düştüğünü anlattı zaten
Daha o zamanlar tartışmalı idi mesele üstelik.

Sen bırak bunları da eleştirilerden itirazın olduğu noktayı yaz
 
Son düzenleme:

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Ona bakarsak Cübbeli de şöyle demisti :

"Fethullah dememiz caiz değildir, Fethullah Hocaefendi diyeceksiniz" Efendi hazretleri öyle söyledi.
 

ihs@n

İhvan Forum Üye
Katılım
17 Haz 2019
Mesajlar
71
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Mutlak iyi dünyada olamaz
Herkes kendi tarafına çeker kuzum.
Hoş heryerde farklı yoğunluk kazanır ama yine de mühim olan niyettir.

Son bir yüzyıl büyük bir kıyım var. Türklük, kürtlük, müslümanlık tahrip edilmeye çalışıldı ama başarılamayınca ortaya karışık bir batılı olduk.
Şimdi de kalkmış hem laik hem Müslüman diyorsun bize, dalganı buluyorsun. Ki bizi bu hale getirenin, efendin kemalist ideoloji olduğunu unutuyorsun.

Mantık sorunun çözmeden tartışmamızın, sana ve seninle aynı saplantıda takılı kalanlara bir şey anlatmamızın imkanı yok!.
 

ihs@n

İhvan Forum Üye
Katılım
17 Haz 2019
Mesajlar
71
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Ona bakarsak Cübbeli de şöyle demisti :

"Fethullah dememiz caiz değildir, Fethullah Hocaefendi diyeceksiniz" Efendi hazretleri öyle söyledi.
caiz değildir sözü ekleme sanırım. Duyduğum an cübbeliyi çöpe attım. Nasıl ama? Velev ki bu efendini sözü diyelim; Efendi aynı zamanda benim bir sünneti terk ettiğim, bir aykırı işimi gördüğünüz an beni terk edin demiştir. Hülasa; ''terk de özgürsünüz'' Ayrıca, aklı olup kullanmayıp fetoşa hoca diyen kabahatlidir, cübbeli kendinizi gidin köprüden atın dedi diye atacakmısınız? Adam(Ustaosmanoğlu) zaten konuşamıyor.. Cübbbeli gidiyor adama kendi söylediklerini iletiyor. Adamın ne dediği bile belli değil, sonra çıkıyor yanından ben hocaya danıştım olur aldım diyor. Orayı bir açıklığa kavuşturalım. Ayrıca buna benzer bir hadis var; Adamın biri geliyor adama güzel sözler söylüyor peygamber. Arkasında sahabeye bu adam kötüdür diyor yani.. Oradan fetoşa ''hocaefendi'' denilmiştir. Bu hocadır kanısına varılması söz konusu olamaz.
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,655
Tepkime puanı
2,337
Puanları
113
Konum
istanbul
Ee şimdi tarikat masum mu oldu
Tek yaptığınız alimlere saldırmak
Şehid s. Kutuba sapık
Mevdudiye merdudi
Nureddin yıldıza vehhabi demek
Saldır ha saldır

Yıllar önce seminerde faruk beşer bu hataya düştüğünü anlattı zaten
Daha o zamanlar tartışmalı idi mesele üstelik.

Sen bırak bunları da eleştirilerden itirazın olduğu noktayı yaz


Faruk beşer eleştirdi diye tasavvuf kötü mü oldu?

Fethullah gülen fıkhı ne demek?
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,139
Tepkime puanı
3,185
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Faruk beşer eleştirdi diye tasavvuf kötü mü oldu?

Fethullah gülen fıkhı ne demek?
Ne fetönün kitaplarını okudum nede f.beşer hocanın
Ancak bu hoca bazı ayağı yere basan eleştiriler yapıyor. Siz cevap vermek yerine saldırı yaparsanız bunların vereceği cevabı yok derim.
Fetö haini üzerinden kendini aklamak da ne!
Buyrun eleştirilere usulünce cevap verin
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,655
Tepkime puanı
2,337
Puanları
113
Konum
istanbul
Ne fetönün kitaplarını okudum nede f.beşer hocanın
Ancak bu hoca bazı ayağı yere basan eleştiriler yapıyor. Siz cevap vermek yerine saldırı yaparsanız bunların vereceği cevabı yok derim.
Fetö haini üzerinden kendini aklamak da ne!
Buyrun eleştirilere usulünce cevap verin


Fethullah Gülen Fıkhı gibi bir başlıkla kitap yazan adamın tasavvufu eleştirecek ciddiyeti olabilir mi ya? Hiç mi kafanız basmıyor? Fethullah Gülen Fıkhı ne demek bir söyler misin?
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,139
Tepkime puanı
3,185
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Fethullah Gülen Fıkhı gibi bir başlıkla kitap yazan adamın tasavvufu eleştirecek ciddiyeti olabilir mi ya? Hiç mi kafanız basmıyor? Fethullah Gülen Fıkhı ne demek bir söyler misin?
Ön yargılı bir yaklaşım
Öyle bir başlığı olan bir kitapta ne var kestirmek zor
Eleştiri mi var
Tavsiye mi var bilemezsin

Sen bu işin erbabı değilsin
Fıkıh kelimesini sadece İslama endeksleyebilirsin
Halbuki fıkıh insanın anlayışıdır
Yani türkçesi fetö anlayışı oluyor

Cevap veremeyip bir başlığa takılıyorsun
Yoksa bir cevabı var derdim
 
Üst