şuur, kemal ve saire, ancak batından zahire süzülmüştür...açıklarmısınız | ihvan forum – Özgür Düşünce ve Paylaşım Platformu!

şuur, kemal ve saire, ancak batından zahire süzülmüştür...açıklarmısınız

&Ta-Ha&

Doçent
İhvan Üyesi
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
1,044
Puanları
0
Yaş
36
Web sitesi
hayattanizler.spaces.live.com
şuur, kemal ve saire, ancak batından zahire süzülmüştür...açıklarmısınız

zahirde görünen hayat, şuur, kemal ve saire, ancak batından zahire süzülen zayıf bir tereşşuhtur. Yoksa batın camid, meyyit olup da ilim ve hayatı dışarıya vermiş olduğuna zehaba ihtimal yoktur.Evet, karnın (miden) evinden, cildin gömleğinden ve kuvve-i hafızan senin kitabından, nakış ve intizamca daha yüksek ve daha gariptir. Binaenaleyh, alem-i meleküt alem-i şehadetten, alem-i gayb dünya ve ahiretten daha ali ve daha yüksektir. Maalesef, nefs-i emmare, heva-i nefisle baktığı için, zahiri, hayatlı, ünsiyetli bir perde gibi meyyit ve zulmetli ve vahşetli zannettiği batın üstüne serilmiş olduğunu görüyor.

arkadaşlar bu paragraftan ne anlıyorsunuz...doğrusu ben tam anlayamadım...
 

meyve

Asistan
İhvan Üyesi
Katılım
15 Eki 2006
Mesajlar
762
Puanları
0
Arkadaşım geçtiği yeri belirtirseniz oradan bakılıp daha sıhhatli açıklama yapalır. Mesnevi'den sanki ama sayfa nosu bi zahmet :)
 

meyve

Asistan
İhvan Üyesi
Katılım
15 Eki 2006
Mesajlar
762
Puanları
0
Zahir: Dış, görünen
Batın: İç, görünmeyen
Aslında açık bir bölüm olduğundan daha fazla açmakta zorlanacağım:)

Zahir hayat, mükemmellikler batınının zayıf sızıntılarıdır. Mesela miden evinden, cildin gömleğinden, kuvve-i hafızan kitabından daha mükemmel, daha nakışlı, daha muntazamdır. Örneklerde geçen mide, cilt ve kuvve-i hafıza zahire batına misaldir. Ev, gömlek ve kitap ise zahire misaldir. Bunun gibi ruhlar alemi şehadet aleminden(dünya), gayb alemi dünya ve ahiret aleminden daha yüksektir. İşin hakikat noktası bu. Bilinmesi gereken şu aslında: Her zaman batın zahirden mükemmel, muntazam, âlî ve hayattardır.
Fakat nefs-i emmare daima nefsin arzularına baktığı için nefsine hitap eden zahire bakıyor, batınının hakikatini göremiyor ve zahiri batının çirkinliğini örten perde telakki ediyor. Ya aslında çok manadan dışarı çıkmaktan korktum daha fazla açmak istemedim. Anlayamadığınız veya anlatamadığım yer varsa sorabilirsiniz.:)
 

&Ta-Ha&

Doçent
İhvan Üyesi
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
1,044
Puanları
0
Yaş
36
Web sitesi
hayattanizler.spaces.live.com
sağolasın güzel açıklamalar oldu...
ama şuraya hala kafam takıldı gayb alemi dünya ve ahiretten daha yüksektir diyor gayb aleminden kasıt nedir? benim aklıma ahiret geliyordu gayb alemi deyince...
 

meyve

Asistan
İhvan Üyesi
Katılım
15 Eki 2006
Mesajlar
762
Puanları
0
hmm güzel soru :)Aslında ben sizin gibi düşünüyordum.
Alem-i Gayb çok geniş bir alem aslında. İçine bir çok bilinmeyen alemi de alıyor. Kelime manası bilinmeyenler alemi. Ahiret hakkında hadis ve ayetlerden az çok bilgimiz olduğu için belki de gayb alemine dahil edilmemiştir burada. Ama başka bir yerde ahiret de gayb alemine dahildi. Sizden de bekliyorum açıklama :)
 

&Ta-Ha&

Doçent
İhvan Üyesi
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
1,044
Puanları
0
Yaş
36
Web sitesi
hayattanizler.spaces.live.com
bilmiyorum bilsem sormazdım:) ama şöyle olabilir dünyanın ve ahiretin zahir kısmına nazaran onların batını onlardan daha yüksek demek istemiş olabilir...yani dünyadanın bir zahiri bir batını, bir mülk bir meleküt vechi var aynen öyle ahiretin de o şekilde olabilir... yani gayb alemi dediğimiz varlığın meleküt vechi olabilir...en doğrusunu Allah bilir...selametle
 

meyve

Asistan
İhvan Üyesi
Katılım
15 Eki 2006
Mesajlar
762
Puanları
0
Evet ya neden olmasın. Çok doğru. Bu saatte maşallah :)
 
Üst