sual soruyorum ehli sünnetçiler cevaplasın

Kadir Razlık

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
2,280
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Konum
manisa
Onun niyeti şapka mıydı yoksa yönetim miydi?

Aynı şapkayı o olaylar olmadan önce Halife Padişah taksaydı da aynı tepkiyi verecek miydi?
sen onun yazdığı kitabı bile okumamışsın islam alimlerinin şapka hakkında fetvalarına bakmamıssın küfür yazıyor küfürün ne olduğunu biliyormusun
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,625
Tepkime puanı
2,321
Puanları
113
Konum
istanbul
İskilipli atıf hocanın şehadeti siyasi bir meseleydi şapka işin bahanesiydi. Sözlerim yanlış anlaşılmasın şapka takılmasını savunmuyorum. Ama şapka üzerinden insanlara kafir demek de doğru değil. Senin kafir hükmünü verdiğin imam Allahu alem senden benden hayırlı bir insan, mürted dediğin cemaatte de kimbilir ne cevherler var. Şimdi o kadar kişinin hakkını nasıl ödeyeceksin? Adam Ehli sünnetim, imanında islamın da şartlarına iman ettim diyecek bizde yok sen şapka takıyorsun o halde kafirsin mi diyeceğiz?

Velhasılı kelam bir kıyafet eğer islam düşmanlarının sembolüyse ( haç gibi, kipa gibi..vs ) o zaman takılması haram olur. Şapka sembol değildir. Şapka takan adama kafir dersen eğer ve adam müslümansa bu fetvan döner seni bulur.
 

Kadir Razlık

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
2,280
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Konum
manisa
İskilipli atıf hocanın şehadeti siyasi bir meseleydi şapka işin bahanesiydi. Sözlerim yanlış anlaşılmasın şapka takılmasını savunmuyorum. Ama şapka üzerinden insanlara kafir demek de doğru değil. Senin kafir hükmünü verdiğin imam Allahu alem senden benden hayırlı bir insan, mürted dediğin cemaatte de kimbilir ne cevherler var. Şimdi o kadar kişinin hakkını nasıl ödeyeceksin? Adam Ehli sünnetim, imanında islamın da şartlarına iman ettim diyecek bizde yok sen şapka takıyorsun o halde kafirsin mi diyeceğiz?

Velhasılı kelam bir kıyafet eğer islam düşmanlarının sembolüyse ( haç gibi, kipa gibi..vs ) o zaman takılması haram olur. Şapka sembol değildir. Şapka takan adama kafir dersen eğer ve adam müslümansa bu fetvan döner seni bulur.
islam alişmlerini de içine al onlarda kafir fetvayı veren onlar ben mi uyduruyorum açıkça küfür yazıyor kabul etmek işine gelmiyormu
 

garip70

Ordinaryus
Katılım
30 Kas 2009
Mesajlar
2,779
Tepkime puanı
309
Puanları
0
Haram de canımı ye. Ama kafir ne demek ya? Birine kafir demeden önce Allah'tan korkmanızı tavsiye ederim.
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,625
Tepkime puanı
2,321
Puanları
113
Konum
istanbul
islam alişmlerini de içine al onlarda kafir fetvayı veren onlar ben mi uyduruyorum açıkça küfür yazıyor kabul etmek işine gelmiyormu

Derdimi anlatamıyorum galiba.

Sen bana neden jeanin insanı neden kafir etmediğini anlatır mısın ( Has amerikan malı, amerikan icadı, amerikan kıyafeti ) ?

Ayrıca işime gelmemek gibi bir durum yok. Takvanın en alt basamağı inanmaktır. İnanan kurtulur. Ben senden benden çooooook hayırlı insanların önüne şapkayla gelen gördüm ama senin verdiğin fetvayı onlardan duymadım. Din nasihattır. Sana diyorum ki bu kadar kolay tekfir olmaz. İmamı azam adamın imanına delil getirmek için kırk dağdan su aşırtıyor biz kafir etmek için...
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,625
Tepkime puanı
2,321
Puanları
113
Konum
istanbul
bir gayrimüslim, İslâma girmek gibi bir niyeti olmaksızın, Müslümanlara mahsus bir alâmeti taşımakla, Müslüman sayılamıyacağı gibi; "gayrimüslimlere benzeme kasdı olmaksızın, soğuk-sıcak vb. sebeplerle onlara mahsus alâmetleri giyen bir Müslüman da kâfir sayılmaz." (Fetâvâ-yı Hindiye, II, 276, Bulak 1310 h. Bkz. Fetâva-yı Alî Efendi] Hele hele kâfirlerin şiârı olmayan bir takım kıyafet ve davranışlarda gayrimüslimlere benzeyen kimse asla tekfir edilemez (Ali el-Kârî, Şerhu'ş-Şifâ, II, 522, İstanbul 1309 h.]

Ancak "Mecûsilerin mümeyyiz vasfı olan şapkalarını ve zimmîlerin küfrün şiârından olan kalensövelerini, onlara benzemek kasdıyla giymek ya da hristiyan ve Mecûsilere ait olan zünnarı kuşanmak küfür sayılmıştır." [Şeyhzâde, Hâşiyetü Şeyhzâde alâ Tefsîr el-Kâdî el-Beydâvî, I, 108, Matbaatü's-Sultâniyye, Dâr'ül-Hilâfe, 1282 h.; Ali el-Kârî, Şerhu'l-Fıkhi'l-Ekber, 167, Mısır, 1323 h.; M. Ertuğrul Düzdağ, Şeyhülislâm Ebussuûd Efendi Fetvaları Işığında XVI. Asır Türk Hayatı, İstanbul 1983, 118]
 

garip70

Ordinaryus
Katılım
30 Kas 2009
Mesajlar
2,779
Tepkime puanı
309
Puanları
0
ben demiyorum anlamıyorsun galiba islam alimleri küfür diyor fetvayı veren islam alimleri derdin itirazın varsa onlara

Bana itirazını islam alimlerine yap diyorsun ya, işte onun üzerine cevap yazayım dedim:


“Bir kimse din kardeşine kafir derse, bu söz ikisinden birine döner.” (Buhari, Edeb, 73/Müslim, İman, 111)

“Her kim bir adama: Ey kafir veya Allah’ın düşmanı der de o adam dediği gibi değilse, o sözler bunları söyleyene döner.” (Müslim, İman, 112)

“Ey iman edenler! Samimi bir tevbe ile Allah’a dönün. Umulur ki Rabbiniz sizin kötülüklerinizi örter.” (Tahrim Suresi, ayet 8)


Yani haram bir iş işleyen tövbe ederse günahları affedilir.

Şimdi, eğer senin de bir itirazın varsa, Allah'a ve Resulüne yap. Bana değil.

Ben söyledim sözümü... İnsanın kıymeti son nefesindedir. Son nefes çıkmadan bir insana kafir demek çok cesurca bir laftır. Yani şöyle ifade edeyim, cahil cesarati.
 

Kadir Razlık

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
2,280
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Konum
manisa
Derdimi anlatamıyorum galiba.

Sen bana neden jeanin insanı neden kafir etmediğini anlatır mısın ( Has amerikan malı, amerikan icadı, amerikan kıyafeti ) ?

Ayrıca işime gelmemek gibi bir durum yok. Takvanın en alt basamağı inanmaktır. İnanan kurtulur. Ben senden benden çooooook hayırlı insanların önüne şapkayla gelen gördüm ama senin verdiğin fetvayı onlardan duymadım. Din nasihattır. Sana diyorum ki bu kadar kolay tekfir olmaz. İmamı azam adamın imanına delil getirmek için kırk dağdan su aşırtıyor biz kafir etmek için...
jeanın ne olduğunu bilmiyorum
 

Kadir Razlık

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
2,280
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Konum
manisa
bir gayrimüslim, İslâma girmek gibi bir niyeti olmaksızın, Müslümanlara mahsus bir alâmeti taşımakla, Müslüman sayılamıyacağı gibi; "gayrimüslimlere benzeme kasdı olmaksızın, soğuk-sıcak vb. sebeplerle onlara mahsus alâmetleri giyen bir Müslüman da kâfir sayılmaz." (Fetâvâ-yı Hindiye, II, 276, Bulak 1310 h. Bkz. Fetâva-yı Alî Efendi] Hele hele kâfirlerin şiârı olmayan bir takım kıyafet ve davranışlarda gayrimüslimlere benzeyen kimse asla tekfir edilemez (Ali el-Kârî, Şerhu'ş-Şifâ, II, 522, İstanbul 1309 h.]

Ancak "Mecûsilerin mümeyyiz vasfı olan şapkalarını ve zimmîlerin küfrün şiârından olan kalensövelerini, onlara benzemek kasdıyla giymek ya da hristiyan ve Mecûsilere ait olan zünnarı kuşanmak küfür sayılmıştır." [Şeyhzâde, Hâşiyetü Şeyhzâde alâ Tefsîr el-Kâdî el-Beydâvî, I, 108, Matbaatü's-Sultâniyye, Dâr'ül-Hilâfe, 1282 h.; Ali el-Kârî, Şerhu'l-Fıkhi'l-Ekber, 167, Mısır, 1323 h.; M. Ertuğrul Düzdağ, Şeyhülislâm Ebussuûd Efendi Fetvaları Işığında XVI. Asır Türk Hayatı, İstanbul 1983, 118]
o soğuk sıcak zaruri olursa sıcakdan ölmek soğukdan donmak tehlikesi olursa
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,625
Tepkime puanı
2,321
Puanları
113
Konum
istanbul
erkeklerin dar baldırlarını8 kalçalarını belli eden dar elbise giymeleri haramdır


Daha bir kaç mesaj önce günah değil diyordun?

bunlar adette bidattır günah değildir ama şapka küfür alametidir herkes taksada hüküm değişmez küfür alametleri zamanın değişmesiyle değişmez

Arkadaş inad etmenin bir lüzümu yok internette çok kısa bir araştırmayla şunu buldum:

Büyük fakihlerin ekserisi "Kafirlere mahsus ve onların kıyafet alâmeti olan kalensöve yani şapkayı bir zaruret olmadan kendi arzusu ile giymek küfürdür. Zira bu küfür alâmetidir. Onun için bunu, ancak Mecûsilik, Hıristiyanlık, Yahudilik gibi küfrün çeşitlerinden birini seçenler ve kalpleri küfür rengi ile boyanmış olanlar giyebilirler. Esasen zâhir alâmetlerle bâtınî işlere istidlâl ve onun üzerine hükmetmek aklen ve şer'an makbul ve mu'teber bir yoldur" diyorlar.
Fukahâdan bazıları ise; "Mecûsi, Hıristiyan ve sair kâfir milletlere mahsus ve onların kıyafet âdeti olan kalensöve yani şapkayı kendi arzusu ile giyen bir Müslüman, onlara benzemiş ve onları taklid etmiş olduğu için günahkâr olursa da kâfir olmaz" diyorlar (İskilipli Atıf Hoca, Frenk Mukallitliği ve İslâm, İstanbul 1975, 21).


şu linki bi okumanı tavsiye ederim:

http://www.mollacami.net/soru-ve-cevaplar-125.html
 

Kadir Razlık

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
2,280
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Konum
manisa
Daha bir kaç mesaj önce günah değil diyordun?



Arkadaş inad etmenin bir lüzümu yok internette çok kısa bir araştırmayla şunu buldum:

Büyük fakihlerin ekserisi "Kafirlere mahsus ve onların kıyafet alâmeti olan kalensöve yani şapkayı bir zaruret olmadan kendi arzusu ile giymek küfürdür. Zira bu küfür alâmetidir. Onun için bunu, ancak Mecûsilik, Hıristiyanlık, Yahudilik gibi küfrün çeşitlerinden birini seçenler ve kalpleri küfür rengi ile boyanmış olanlar giyebilirler. Esasen zâhir alâmetlerle bâtınî işlere istidlâl ve onun üzerine hükmetmek aklen ve şer'an makbul ve mu'teber bir yoldur" diyorlar.
Fukahâdan bazıları ise; "Mecûsi, Hıristiyan ve sair kâfir milletlere mahsus ve onların kıyafet âdeti olan kalensöve yani şapkayı kendi arzusu ile giyen bir Müslüman, onlara benzemiş ve onları taklid etmiş olduğu için günahkâr olursa da kâfir olmaz" diyorlar (İskilipli Atıf Hoca, Frenk Mukallitliği ve İslâm, İstanbul 1975, 21).


şu linki bi okumanı tavsiye ederim:
http://dinimizislam.com/kafirlere-benzemek/
http://www.mollacami.net/soru-ve-cevaplar-125.html
http://dinimizislam.com/kafirlere-benzemek/
 

Kadir Razlık

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
2,280
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Konum
manisa
Daha bir kaç mesaj önce günah değil diyordun?



Arkadaş inad etmenin bir lüzümu yok internette çok kısa bir araştırmayla şunu buldum:

Büyük fakihlerin ekserisi "Kafirlere mahsus ve onların kıyafet alâmeti olan kalensöve yani şapkayı bir zaruret olmadan kendi arzusu ile giymek küfürdür. Zira bu küfür alâmetidir. Onun için bunu, ancak Mecûsilik, Hıristiyanlık, Yahudilik gibi küfrün çeşitlerinden birini seçenler ve kalpleri küfür rengi ile boyanmış olanlar giyebilirler. Esasen zâhir alâmetlerle bâtınî işlere istidlâl ve onun üzerine hükmetmek aklen ve şer'an makbul ve mu'teber bir yoldur" diyorlar.
Fukahâdan bazıları ise; "Mecûsi, Hıristiyan ve sair kâfir milletlere mahsus ve onların kıyafet âdeti olan kalensöve yani şapkayı kendi arzusu ile giyen bir Müslüman, onlara benzemiş ve onları taklid etmiş olduğu için günahkâr olursa da kâfir olmaz" diyorlar (İskilipli Atıf Hoca, Frenk Mukallitliği ve İslâm, İstanbul 1975, 21).


şu linki bi okumanı tavsiye ederim:

http://www.mollacami.net/soru-ve-cevaplar-125.html
bunuda okudun mu
Mecûsî başlığı
Sual: Mecûsîlerin giydiği başlığı kullanmak küfür olur mu?
CEVAP
Din kitaplarında deniyor ki:
Mecûsîlere mahsus kalensüveyi [başlığı] kullanmak, sahih kavle göre küfürdür. Eğer sıcaktan veya soğuktan korunmak için bir zaruret varsa, o zaman küfür olmaz. (Hindiyye)

Başka zaruretler de böyledir.
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,625
Tepkime puanı
2,321
Puanları
113
Konum
istanbul


bunlar verdiğin linkte yazıyor:

Peygamber efendimiz, bazen Rum, bazen Arap elbisesi giyerdi. Kolları dar Rum cübbesi giydiği Tirmizî’deki hadis-i şerifle bildirilmiştir.(Mevâhib-i ledünniyye)
(Bir kavme benzeyen onlardandır) hadis-i şerifindeki benzemek, imanda ve ibadetlerde benzemektir. Kılık kıyafetle ilgili şeyler âdettir. Çirkin olmayan âdetlerde kâfirlere benzemek günah olmaz. İbadette kâfirlere benzemek bazı yerlerde mekruh, bazı yerlerde haram, bazı yerlerde küfür olur. Mesela Noel’i kutlamak küfür olur. Fakat kâfir gömleği giymek, uçağa binmek, masada yiyip içmek, çatal kaşık kullanmak, dikiş makinesi, bilgisayar, elbise gibi şeylerse âdettir, bunları kullanmak günah olmaz. Hattâ lüzumlu olanları kullanmak gerekir.
İmam-ı Rabbanî hazretleri buyuruyor ki: Resulullah’ın âdet olarak yaptığı şeyleri yapmamak bid’at değildir. Bunları yapıp yapmamak, ülkelerin ve insanların âdetlerine bağlı olup, dînî hükümler değildir. Her ülkenin âdeti başka başkadır. Hattâ bir ülkenin âdeti zamanla değişir. Bununla beraber, âdete bağlı şeylerde de, Resulullah’a “sallallahü aleyhi ve sellem” uymak, dünya ve âhirette insana çok şey kazandırır ve çeşitli saadetlere yol açar.(1/231)
 
Üst