Söz Taşımak

Gülçehre

Asistan
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
858
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
35
Konum
...Malatya...
Hasan Basri(k.s)Hazretleri'ne bir adam gelir ve:

_Falanca senin hakkında şöyle dedi, der.

_Ne zaman?

_Bugün

_Nerede?

_Evinde

_Onun evinde ne yapıyordun?

_Ziyafeti vardı, onun için girmiştim.

_Orada ne yedin?

_Şunu.Şunu,hatta sekiz çeşit yemeğin hepsini yedim.

Bunun üzerine Tabiinin büyük imamı:

_Be adam,sekiz çeşiy yemeği karnına sığdırdın da,bu sözü sığdıramadın mı? Kalk git yanımdan. der...
 

LoNeLY

Kişisel Biri
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
258
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Yaş
35
Konum
İstanbul
teşekkürler. nickinizin anlamı nedir :)
 

Gülçehre

Asistan
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
858
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
35
Konum
...Malatya...
estağfirullah.. okuduğunuzda benim gibi bir pay çıkardıysanız ne mutlu sizlere kardeşim

"Nihaye"de yer aldığı üzere; "Allah Teâlâ'nın isimlerinden olan "ehad" "Ezelde ve lâyezelde hep bir olan ve beraberinde bir başkası bulunmayan fert, tektir." Bu öyle bir isimdir ki beraberinde zikrolunabilecek herhangi bir sayıyı nefy (red) ve inkâr için bina kılınmıştır: Arapça'da "Bana hiçbir kimse gelmedi." denir, bu ifadede "hemze " vavdan bedeldir, çünkü aslı vahiddir, o da vahdettendir ilh..."

"Ehad" lafzı bir demek olan "vâhid" anlamında dahi kullanılır ise de aslında aralarında önemli farklar vardır. Vahdetin kendinden başkasını nefyetmek demek olan esas mânâsında ehad sözü en beliğ olan ifadedir. "Vahid" kelimesi izafî ve itibarî de olabilir ve sayısal bir anlam ifade eder. "Ehad" ise zatın ne bölünme ve izafiyet ne de başka birisi şeklinde hiçbir sayıyı kabul etmeyen, hiçbir şekilde iki olması veya ikinci birinin bulunması ihtimali olmayan gerçek birdir, hep bir ve daima bir demektir. "Vâhid" ile "ehad " eş anlamlı kelimeler değildir. Razî'nin naklettiği şekilde Ezherî demiştir ki: Allah Teâlâ'dan başka hiçbir şey "ehad" ile tavsif olunamaz. Meselâ; recülün ehadun, dirhemün ehadün denilemez, racülün vâhidun, dirhemün vâhidun denilir. "Ehad" ferd, yani tek demektir. Ehad Allah'ın sıfatlarından bir sıfattır ki, yalnızca kendisine mahsustur. O'nda ona hiçbirşey ortak olamaz. Bundan başka vâhid ile ehad arasında daha birçok bakımdan farklılıklar ortaya koymuşlar: Birincisi vahid ehadde dahildir, ancak ehad vahidde dahil olmaz. Yani ehad sözü vahid kavramını da içine alır, lâkin her vahid, ehad demek olmaz. Ehad denilmekle vahid denilmiş olur, fakat vâhid denilmekle ehad denilmiş olmaz.

Aslında ben bu kadar düşünmedin ama sorunca bir arama yaptım kısaca bu demek..yani EHAD

esenlikler dilerim..:)
 
Üst