Sorgulama yaparak doğrusuna ulaşmak

naib45

Paylaşımcı
İhvan Üyesi
Katılım
6 Mar 2007
Mesajlar
164
Puanları
18
Web sitesi
www.facebook.com
İkra bismi rabbikellezi halak söz konusu olan ayeti celilenin mealini doru olarak yazabilirmisiniz ... İlk inen ayeti celile
 

Kaptan

Mecra Yazarı
İhvan Üyesi
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,146
Puanları
113
Ayeti dogru anlamak icin, Allah Resulu ümmi miydi değil miydi sorusunun cevabiyla işe başlamak lazım..
 

naib45

Paylaşımcı
İhvan Üyesi
Katılım
6 Mar 2007
Mesajlar
164
Puanları
18
Web sitesi
www.facebook.com
Peygamberin ümmi olması sıfatlarındandır peygamberin ümmiliği ni tartışanlar ayet-i celilenin mealini saptırmak için gerekçe olarak kullanmak kastıyla tartışıyor
 

Kaptan

Mecra Yazarı
İhvan Üyesi
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,146
Puanları
113
O halde size kolay gelsin, başlığı da değiştirin bir zahmet.
 

naib45

Paylaşımcı
İhvan Üyesi
Katılım
6 Mar 2007
Mesajlar
164
Puanları
18
Web sitesi
www.facebook.com
Tartışmanın peygamberin ümmiliği tartışmasına dönüşmesini istemediğim için öyle yazdım yoksa konu dağılır peygamberin geçmiş peygamberlere gelmiş vahye dayanarak kur'an-ı Kerim'in kendisinin yazdığı iddiasını ortaya atan kafirlere cevap konusunda dönüşsün istemedim
 

ilke

Paylaşımcı
İhvan Üyesi
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
746
Puanları
43
Ayeti dogru anlamak icin, Allah Resulu ümmi miydi değil miydi sorusunun cevabiyla işe başlamak lazım..
Hey Red ! Sen akıl tutulması yaşayan gurubuna göre çok gerilerden geliyorsun ! Çünkü, onlar Peygamberimizin ÜMMİ olduğunu kabul ediyorlar da elan ÜMMİ'nin anlamını çarpıtmakla meşguller ! ÜMMİ'nin anlamı güyâ okuma-yazma bilmeyen değil de saf, temiz veya atalarının dinine tabi olmayan demekmiş ! Ümmi kelimesine bu karşılıklar hangi lûgatta veya literatürde verilmiş diye sorduğunuzda ya dut yemiş bülbüle dönüyorlar yahutta sizi OKUYANİYE MEZHEBİNİN kurucusuna yönlendiriyorlar iyi mi ?..
 

naib45

Paylaşımcı
İhvan Üyesi
Katılım
6 Mar 2007
Mesajlar
164
Puanları
18
Web sitesi
www.facebook.com
İkra kelimesi zaten Türkçeye geçmiş türkçeleşmiş bir kelime değil mi sükut ikrardan gelir atasözünün anlamı ne
 

adams77

Kanalizasyoncu
İhvan Üyesi
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
24,307
Puanları
113
ben forumda sorgulama yapacak kimseyi göremiyorum :)
 

muallim08

Paylaşımcı Üye
İhvan Üyesi
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
7,142
Puanları
113
İkra kelimesi zaten Türkçeye geçmiş türkçeleşmiş bir kelime değil mi sükut ikrardan gelir atasözünün anlamı ne
اقرا oku demek. قرا fiilinin emri. اقرار ise karar kılmak onaylamak demektir. Bir ر harfi fazlalığı var. Mevzu nereye varacak merak ediyorum😊
 

naib45

Paylaşımcı
İhvan Üyesi
Katılım
6 Mar 2007
Mesajlar
164
Puanları
18
Web sitesi
www.facebook.com
اقرا oku demek. قرا fiilinin emri. اقرار ise karar kılmak onaylamak demektir. Bir ر harfi fazlalığı var. Mevzu nereye varacak merak ediyorum😊
Resulullah s.a.v. kendisine gelen oku emrini yerine getirmedi mi okuma yazmayı öğrenmeye rek ümmî kalarak itaatsizlik mi yaptı tövbe haşa
 

naib45

Paylaşımcı
İhvan Üyesi
Katılım
6 Mar 2007
Mesajlar
164
Puanları
18
Web sitesi
www.facebook.com
اقرا oku demek. قرا fiilinin emri. اقرار ise karar kılmak onaylamak demektir. Bir ر harfi fazlalığı var. Mevzu nereye varacak merak ediyorum😊
Cenabı Allah ilk defa vahiy alan peygamberine kendini tanıtıyor ayet-i celile de rap ve halk ismi Şerifleri de geçiyor rabbimiz bu 2 ismi şerifi ile peygamberine kendini tanıtıyor kendine yalnızca halı Kınıkını rap edin buyuruyor ayti celileyi bu şekilde anlıyorum
 

naib45

Paylaşımcı
İhvan Üyesi
Katılım
6 Mar 2007
Mesajlar
164
Puanları
18
Web sitesi
www.facebook.com
اقرا oku demek. قرا fiilinin emri. اقرار ise karar kılmak onaylamak demektir. Bir ر harfi fazlalığı var. Mevzu nereye varacak merak ediyorum😊
Bir kelime Arapçadan Türkçeye kopyala yapıştır şeklinde harfi harfine mi geçmesi gerekiyor diller arasındaki telaffuz farkından dolayı harf farkı oluşamaz mı Arapçadan Türkçeye geçmiş başka bir sürü kelime var onlarda da durum nasıl acaba sadece anlamak ve öğrenmek için soruyorum
 

ilke

Paylaşımcı
İhvan Üyesi
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
746
Puanları
43
Resulullah s.a.v. kendisine gelen oku emrini yerine getirmedi mi okuma yazmayı öğrenmeye rek ümmî kalarak itaatsizlik mi yaptı tövbe haşa
Görüldüğü gibi ağzı olan konuşuyor ! Yav arkadaş sizin bu konuda bilginiz ne sıklettir ki, Rasulullah -sallallah aleyhi veselllem- Efenimizin Ümmiliğini -haşa- ortadan kaldıracaksınız ! Tefsir uleması bu ayeti tefsir ederken şu açıklamaları yapmıştır... Önce okuyun ve öğrenin ondan sonra da halâ kafanıza soru işaret kalırsa soru sorun!

1. Rabbinin adıyla oku!. Yani onun yüce adıyla, "Allah" yüce ismi ile başlayarak oku. Okumaya başla. Yukarıda geçtiği üzere bu emir inerken, başlangıçta Hira mağarasında Hz. Muhammed'in zatına melek gelip canına tak diyen şiddetli bir sıkıştırma ile yalnız "oku" demiş. O zamana kadar Hz. Muhammed okumak bilmediği için "ben okumuş değilim" yani okumak bilmem ki ne okuyayım? demişti. Bunun üzerine yine şiddetli bir sıkıştırma ile "oku" demiş. O da yine "ben okumuş değilim" demişti. Demek ki o ilk iki "oku" emri henüz Kur'ân değil, okuma denilen işe başlamak için heceletme cinsinden hazırlayıcı bir emir teklif idi. Kur'ân, üçüncü defaki sıkıştırmadan sonra olan iş bu "Rabb'inin adıyla oku!" emri ile başlamıştı. Şu halde bu emir, ilk inmesinde hem yaratıcı bir mahiyette Hazreti Peygamber'i okumazken okur yapmış, hem öğretici bir şekilde nazmı ile okunanı belirtmeye başlamış, hem mânâsı ile ilk vazifenin böyle yaratan, terbiye eden Allah'ı tanıtmak ve onun ismiyle okumaya başlamak olduğunu yükümlü tutmak şeklinde anlatmıştır. Bu başlangıçta şöyle demek olur: Gerçi sen bu zamana kadar okumadın. "Sen Kur'ân'dan önce bir kitap okumuyordun." (Ankebut 29/48) kitabın niteliğini, imanın esasının neden oluştuğunu bilmezdin... "Sen önceleri kitap nedir iman nedir bilmezdin." (Şurâ, 42/52) Fakat işte yaratmak denilen işin sahibi olup kâinatı yaratan ve seni yaratıp yetiştiren, sana ve her işine sahip olan Rabb'in seni kudretiyle şu anda bir okur yaptı, okunacak bir Kur'ân, bir kitap indirmeğe başladı. Böyle öğretildiği gibi o Rabbi'nin ismiyle başlayarak oku!

"Kur'ân okumak istediğin zaman, Allah'ın rahmetinden kovulmuş şeytanın şerinden Allah'a sığın." (Nahl, 16/98) âyetinde de geçtiği üzere Kur'ân okumanın hakikati, sözü rastgele söylemekten daha güzel bir şekilde düzgün olarak bağlayarak birbiri ardınca ağızdan sesle çıkarmaktır ki, gerek ezberden ve gerek yüzünden, gerek gizli ve gerek açık mutlak olarak okumak demektir. Kitabın kitap olması için, gerçekten yazılmış olması şart olmadığı gibi, okumak için de mutlaka yazı şart değildir.

Gözle mütalaaya (okumaya), zihinden hatırlamaya okumak demek de mecazdır. Hakikaten kırâetin kemali ezbere okumaktır. Hz. Peygamber'in hadisinde söylendiği üzere yüzünden okumanın sevab ve fazileti, kavrama ve ezberlemeye vesile olmasından dolayıdır. Resulullah'ın kırâati, yazıya ihtiyacı olmaksızın Allah tarafından kendine böyle inmiş olan Kur'ân'ı ezberinden en mükemmel şekilde okumaktır ki, kendi kendine veya namazda veya diğerlerine tebliğ için okumayı, okutmayı ve yazdırmayı kapsar. İşte eskiden hiç kitap okumamış, yazı yazmamış olan Ümmî Peygamber'e bu emir ile bir mu'cize olarak okunacak bir kitab verilmeye başlanmış ve kendisine yazmadan okuyacak okutacak, emir yoluyla yazdırtacak bir kırâet kudreti ihsan buyurmuştur. Buna besmele ile başlanması da emrolunmuştur. Ve bunun hikmeti, uluhiyet gereği olduğu da özellikle "senin Rabbin" izafeti ile anlatılmıştır. Hiç bir kitap okumadan ve kalem ile yazıyı bellemeden böyle bir kırâet mucizesi nasıl mümkün olur? gibi bir şüpheye meydan bırakılmaması için kalem işine kadar gelinmek üzere aşağıdaki gibi yaratıcılık vasfı (niteliği) ve yaratılışın başlangıcı ile uluhiyet hükmü hatırlatılarak ve açıklanarak buyuruluyor ki: O Rabb'in ki yarattı, yani olmayan şeyi yaratmak kendisinin vasfı olan, yahut seni ve her şeyi yaratan Rabb'inin ismiyle oku ki

2. O insanı bir kan pıhtısından yarattı.
 

naib45

Paylaşımcı
İhvan Üyesi
Katılım
6 Mar 2007
Mesajlar
164
Puanları
18
Web sitesi
www.facebook.com
Görüldüğü gibi ağzı olan konuşuyor ! Yav arkadaş sizin bu konuda bilginiz ne sıklettir ki, Rasulullah -sallallah aleyhi veselllem- Efenimizin Ümmiliğini -haşa- ortadan kaldıracaksınız ! Tefsir uleması bu ayeti tefsir ederken şu açıklamaları yapmıştır... Önce okuyun ve öğrenin ondan sonra da halâ kafanıza soru işaret kalırsa soru sorun!

1. Rabbinin adıyla oku!. Yani onun yüce adıyla, "Allah" yüce ismi ile başlayarak oku. Okumaya başla. Yukarıda geçtiği üzere bu emir inerken, başlangıçta Hira mağarasında Hz. Muhammed'in zatına melek gelip canına tak diyen şiddetli bir sıkıştırma ile yalnız "oku" demiş. O zamana kadar Hz. Muhammed okumak bilmediği için "ben okumuş değilim" yani okumak bilmem ki ne okuyayım? demişti. Bunun üzerine yine şiddetli bir sıkıştırma ile "oku" demiş. O da yine "ben okumuş değilim" demişti. Demek ki o ilk iki "oku" emri henüz Kur'ân değil, okuma denilen işe başlamak için heceletme cinsinden hazırlayıcı bir emir teklif idi. Kur'ân, üçüncü defaki sıkıştırmadan sonra olan iş bu "Rabb'inin adıyla oku!" emri ile başlamıştı. Şu halde bu emir, ilk inmesinde hem yaratıcı bir mahiyette Hazreti Peygamber'i okumazken okur yapmış, hem öğretici bir şekilde nazmı ile okunanı belirtmeye başlamış, hem mânâsı ile ilk vazifenin böyle yaratan, terbiye eden Allah'ı tanıtmak ve onun ismiyle okumaya başlamak olduğunu yükümlü tutmak şeklinde anlatmıştır. Bu başlangıçta şöyle demek olur: Gerçi sen bu zamana kadar okumadın. "Sen Kur'ân'dan önce bir kitap okumuyordun." (Ankebut 29/48) kitabın niteliğini, imanın esasının neden oluştuğunu bilmezdin... "Sen önceleri kitap nedir iman nedir bilmezdin." (Şurâ, 42/52) Fakat işte yaratmak denilen işin sahibi olup kâinatı yaratan ve seni yaratıp yetiştiren, sana ve her işine sahip olan Rabb'in seni kudretiyle şu anda bir okur yaptı, okunacak bir Kur'ân, bir kitap indirmeğe başladı. Böyle öğretildiği gibi o Rabbi'nin ismiyle başlayarak oku!

"Kur'ân okumak istediğin zaman, Allah'ın rahmetinden kovulmuş şeytanın şerinden Allah'a sığın." (Nahl, 16/98) âyetinde de geçtiği üzere Kur'ân okumanın hakikati, sözü rastgele söylemekten daha güzel bir şekilde düzgün olarak bağlayarak birbiri ardınca ağızdan sesle çıkarmaktır ki, gerek ezberden ve gerek yüzünden, gerek gizli ve gerek açık mutlak olarak okumak demektir. Kitabın kitap olması için, gerçekten yazılmış olması şart olmadığı gibi, okumak için de mutlaka yazı şart değildir.

Gözle mütalaaya (okumaya), zihinden hatırlamaya okumak demek de mecazdır. Hakikaten kırâetin kemali ezbere okumaktır. Hz. Peygamber'in hadisinde söylendiği üzere yüzünden okumanın sevab ve fazileti, kavrama ve ezberlemeye vesile olmasından dolayıdır. Resulullah'ın kırâati, yazıya ihtiyacı olmaksızın Allah tarafından kendine böyle inmiş olan Kur'ân'ı ezberinden en mükemmel şekilde okumaktır ki, kendi kendine veya namazda veya diğerlerine tebliğ için okumayı, okutmayı ve yazdırmayı kapsar. İşte eskiden hiç kitap okumamış, yazı yazmamış olan Ümmî Peygamber'e bu emir ile bir mu'cize olarak okunacak bir kitab verilmeye başlanmış ve kendisine yazmadan okuyacak okutacak, emir yoluyla yazdırtacak bir kırâet kudreti ihsan buyurmuştur. Buna besmele ile başlanması da emrolunmuştur. Ve bunun hikmeti, uluhiyet gereği olduğu da özellikle "senin Rabbin" izafeti ile anlatılmıştır. Hiç bir kitap okumadan ve kalem ile yazıyı bellemeden böyle bir kırâet mucizesi nasıl mümkün olur? gibi bir şüpheye meydan bırakılmaması için kalem işine kadar gelinmek üzere aşağıdaki gibi yaratıcılık vasfı (niteliği) ve yaratılışın başlangıcı ile uluhiyet hükmü hatırlatılarak ve açıklanarak buyuruluyor ki: O Rabb'in ki yarattı, yani olmayan şeyi yaratmak kendisinin vasfı olan, yahut seni ve her şeyi yaratan Rabb'inin ismiyle oku ki

2. O insanı bir kan pıhtısından yarattı.
Evet Ağzı olan sorar Hakkı hakikati araştırır bilgisi olan da cevaplar kelime-i şehadet getirirken iddia ettiği şahitliği doğru bir şekilde gerçekleştirir yalancı şahit olmadan peygambere oku emri geldiği zaman neyi okuması istendi yanında sayfalar mı geldi ya da kur'an-ı Kerim ezberimde miydi de oku emri Cebrail aleyselam in sıkması ilepeygamberin okumayı mucize olarak öğrendiğini yazmışsın müşrik ler ile yapılan anlaşmanın üzerindeki Allah resulü yazısını Hz Ali'ye sorarak kendisi siliyor madem okumayı öğrendi peygambere peygamberlik Hira mağarası'nda geldi peygamber kendine peygamberlik verildiği ni örtüsü ne bürünüp yatınca idrak edip anladı halık ismi şerifinin manasını açıklar mısın Bir de rap ismi şerifinin manasını açıklar mısın.
 

ilke

Paylaşımcı
İhvan Üyesi
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
746
Puanları
43
Evet Ağzı olan sorar Hakkı hakikati araştırır bilgisi olan da cevaplar kelime-i şehadet getirirken iddia ettiği şahitliği doğru bir şekilde gerçekleştirir yalancı şahit olmadan peygambere oku emri geldiği zaman neyi okuması istendi yanında sayfalar mı geldi ya da kur'an-ı Kerim ezberimde miydi de oku emri Cebrail aleyselam in sıkması ilepeygamberin okumayı mucize olarak öğrendiğini yazmışsın müşrik ler ile yapılan anlaşmanın üzerindeki Allah resulü yazısını Hz Ali'ye sorarak kendisi siliyor madem okumayı öğrendi peygambere peygamberlik Hira mağarası'nda geldi peygamber kendine peygamberlik verildiği ni örtüsü ne bürünüp yatınca idrak edip anladı halık ismi şerifinin manasını açıklar mısın Bir de rap ismi şerifinin manasını açıklar mısın.
Yuakrıdaki açıklamalar bize ait değil ! Tefsir Alimi merhum Elmalılı Hamdi Yazır Efendiye ait... Sende de iyi ki ağız varmış, fehim ise hiç yok ! Çünkü, okuduğunu anlamaktan dahi acizssn ! Rasulullah -sallallah aleyhi veselllem- Efendimizin okuması işittiğini ezbere okumasıydı... Metine bu bilgi şu paragrafta "Resulullah'ın kırâati, yazıya ihtiyacı olmaksızın Allah tarafından kendine böyle inmiş olan Kur'ân'ı ezberinden en mükemmel şekilde okumaktır ki, kendi kendine veya namazda veya diğerlerine tebliğ için okumayı, okutmayı ve yazdırmayı kapsar. İşte eskiden hiç kitap okumamış, yazı yazmamış olan Ümmî Peygamber'e bu emir ile bir mu'cize olarak okunacak bir kitab verilmeye başlanmış ve kendisine yazmadan okuyacak okutacak, emir yoluyla yazdırtacak bir kırâet kudreti ihsan buyurmuştur. " geçmektedir ! Bir daha oku ve anlamazsan anlayana kaddar oku paşam !..
 

Kaptan

Mecra Yazarı
İhvan Üyesi
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,146
Puanları
113
Dede, vahiy yazılı olarak mı inmistir?

Ve bu ayetler bize ne anlatıyor?

"Vahyi tam alma telâşı yüzünden dilini kımıldatma. Onu zihninde toplayıp okumanı sağlama işi bize aittir.
O halde onu okuduğumuz zaman sen onun okunuşunu takip et.
Sonra onu anlatmak elbette bize aittir."
 

Hakperest

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
6,960
Puanları
113
Okuma; bir iletinin, alıcı tarafından kod çözümü aşamasıdır.
Bu ileti yazılı, görsel, işitsel, dijital olabilir. Bir ürün satın aldığınızda, barkodu cihaza okutmak da aynı şeydir; Bir izcinin izleri takibi, hava durumu işaretlerini okuması da bir okumadır.

Bir okuma olabilmesi için; gönderenin veya aslın izleri, işaretleri bir kod sökümü ile bir anlam kazanmalıdır.

Peygamber sav inziva ile hakikatin kapısını çaldı, hakikatin sahibi de al mesajlarımı oku dedi. Burda hakikatin sahibi kodları hangi araçla gönderdiği yine Onun tercihidir. Metlüv yani kelimeler sabit olabildiği gibi, gayri metlüv de olabilir yani gelen mesaj kalp ile okunur, kelimesizdir. Yada kanatta saklı hikmetsel dizgelerdir. Kainattaki ayetler ise herkese açıktır. Melekut aleminin mesajı da her okuyabilene açıktır ancak bu peygamber vahyi demek anlamına gelmez. Arılığı durulugu ise kişiden kişiye değişir.

İnen ilk ayetlerde yaratılıştan bahis ise sözünü ettiğimiz bir okumadır.
Yani kainatı oku ki rabbinin ikramını göresin.
 

naib45

Paylaşımcı
İhvan Üyesi
Katılım
6 Mar 2007
Mesajlar
164
Puanları
18
Web sitesi
www.facebook.com
Yuakrıdaki açıklamalar bize ait değil ! Tefsir Alimi merhum Elmalılı Hamdi Yazır Efendiye ait... Sende de iyi ki ağız varmış, fehim ise hiç yok ! Çünkü, okuduğunu anlamaktan dahi acizssn ! Rasulullah -sallallah aleyhi veselllem- Efendimizin okuması işittiğini ezbere okumasıydı... Metine bu bilgi şu paragrafta "Resulullah'ın kırâati, yazıya ihtiyacı olmaksızın Allah tarafından kendine böyle inmiş olan Kur'ân'ı ezberinden en mükemmel şekilde okumaktır ki, kendi kendine veya namazda veya diğerlerine tebliğ için okumayı, okutmayı ve yazdırmayı kapsar. İşte eskiden hiç kitap okumamış, yazı yazmamış olan Ümmî Peygamber'e bu emir ile bir mu'cize olarak okunacak bir kitab verilmeye başlanmış ve kendisine yazmadan okuyacak okutacak, emir yoluyla yazdırtacak bir kırâet kudreti ihsan buyurmuştur. " geçmektedir ! Bir daha oku ve anlamazsan anlayana kaddar oku paşam !..
Allah Celle celalühü bu ayet-i celileyle peygamberine ve bizlere neyi anlatıyor neyi anlamamızı istiyor ayet celilenin indiği dönemde Kabe'nin içine müşriklerin doldurduğu putlar ne işe yarıyordu bu memleketin en azılı kafir bile kur'an-ı kerim'e saldırırken bu ayeti celileyi hedef alarak saldırmıştır anlaşılan bu kafir bu ayeti celileyi bizden çok iyi anlıyordu Elmalı Hamdi yazar da tefsirini o dönemde yazmıştır kur'an-ı Kerim'in ancak ibadet kısmı anlatıla biliyordu o dönemde
 

Hakperest

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
6,960
Puanları
113
Allah Celle celalühü bu ayet-i celileyle peygamberine ve bizlere neyi anlatıyor neyi anlamamızı istiyor ayet celilenin indiği dönemde Kabe'nin içine müşriklerin doldurduğu putlar ne işe yarıyordu bu memleketin en azılı kafir bile kur'an-ı kerim'e saldırırken bu ayeti celileyi hedef alarak saldırmıştır anlaşılan bu kafir bu ayeti celileyi bizden çok iyi anlıyordu Elmalı Hamdi yazar da tefsirini o dönemde yazmıştır kur'an-ı Kerim'in ancak ibadet kısmı anlatıla biliyordu o dönemde
Bilmeden konuşuyorsun
Öyle kafadan sallama ile olmaz bu işler
 

naib45

Paylaşımcı
İhvan Üyesi
Katılım
6 Mar 2007
Mesajlar
164
Puanları
18
Web sitesi
www.facebook.com
Okuma; bir iletinin, alıcı tarafından kod çözümü aşamasıdır.
Bu ileti yazılı, görsel, işitsel, dijital olabilir. Bir ürün satın aldığınızda, barkodu cihaza okutmak da aynı şeydir; Bir izcinin izleri takibi, hava durumu işaretlerini okuması da bir okumadır.

Bir okuma olabilmesi için; gönderenin veya aslın izleri, işaretleri bir kod sökümü ile bir anlam kazanmalıdır.

Peygamber sav inziva ile hakikatin kapısını çaldı, hakikatin sahibi de al mesajlarımı oku dedi. Burda hakikatin sahibi kodları hangi araçla gönderdiği yine Onun tercihidir. Metlüv yani kelimeler sabit olabildiği gibi, gayri metlüv de olabilir yani gelen mesaj kalp ile okunur, kelimesizdir. Yada kanatta saklı hikmetsel dizgelerdir. Kainattaki ayetler ise herkese açıktır. Melekut aleminin mesajı da her okuyabilene açıktır ancak bu peygamber vahyi demek anlamına gelmez. Arılığı durulugu ise kişiden kişiye değişir.

İnen ilk ayetlerde yaratılıştan bahis ise sözünü ettiğimiz bir okumadır.
Yani kainatı oku ki rabbinin ikramını göresin.
Burada senin de belirttiği gibi okul kelimesi bugün anlaşılan anlamı ile kullanılmıyor demek ki sallamıyorum değil mi anlatılanın idrak edilmesi talep ediliyor ayet-i celile de yalnızca oku kelimesi geçmiyor rap ve Halık ismi Şerifleri geçiyor bizlerden neyi idrak etmemizi isteniyor yoksa üniversitede antik Yunanca dersi alan edebiyat fakültesi öğrencisi de okuyor bu ayet-i celileyi okurken kur'an-ı Kerim'de geçen Allah'tan başkasına sakın rab edinmeyin ayeti celilesini de dikkate almamız gerekiyor firavun Ben sizin rabbinizim derken neyi kastetmiştir bugünkü şeriat düşmanları biz Allah'a inanıyoruz derken neyi kast ediyorlar mekkeli müşrikler de aynısını söylüyordu biz bu putlara tapmıyoruz onlar bizim Rabbimiz diyorlardı
 
Üst