SeTTaR
Profesör
Önemli olan konuştuğumuz dili tam olarak alfabeye dökmektir. Zamana göre ve konuşulan dile göre karar vermek lazım.
zaten Kök diye okunur o yazılar ki , "kök" anlamı da "mavi" dir..bizim şimdiki anladığımız manada bitki kökü gibi kullanılmaz..Orhun Abidelerinde geçen ''Gökte Tengri, yerde ben'' cümlesinin yanlış tercüme edildiği kanaatindeyim. Zira Tengriizimde Vahdet-i Vücut itikadı vardır. Bu cümlenin doğrusu ''KÖKTE TENGRİ, YERDE BEN'' olacak. Gök Tengri ise yukarda anlamında bir GÖK değil, tam tersine bütün varlığın kökünde bir Tanrı inancıdır. Dolayısıyla KÖKTE TENGRİ YERDE BEN sözü, Yunus'un BİR BEN VAR BENDEN İÇERÜ sözüyle parallellik arz eder; ve kökten gelen tecelliyatla yerde, yani zahirde/mekanda ben, anlamındadır.. Delilin nedir diye soracak olursanız derim ki: Dikkat edin, bakın! Tanrısını dışta tasavvur eden bütün dinler muhakkak o tanrının heylekini yapmıştır. Çünkü zahirde tasavvur ediyor, mekanlaştırıyor.. Buna karşın Tengriizimde hiçbir Tanrı heykeli yoktur. Liderinin heykelini anıtta verdiği mesaj bağlamında yapan bir kavim nasıl olur da tanrısını heykelleştirmez? Çünkü Tanrı vehmini GÖKTE değil, KÖKTE tasavvur ediyor. Bence bu ciddi bir şekilde araştırılmalı.. Pagan Avrupa zihniyyeti bu tasavvura yabancıdır. Bu yüzden Avrupalı Türkolokların yorumlarına saplanıp kalınmamalıdır..
Tuba ağacının kökleri niye yukarıdadır? Bir şeyin kök olması onun ayak altında olmasını icab ettirir mi? Şartlanmışlıkları kırarak mana alemine geçmeye davet ediyorum seni..zaten Kök diye okunur o yazılar ki , "kök" anlamı da "mavi" dir..bizim şimdiki anladığımız manada bitki kökü gibi kullanılmaz..
"Üze kök tengri"..üstte mavi gökyüzü diye tercüme edilir.
Senin bahsettiğin manada "kök" kelimesine karşılık gelen başka kelimeler mevcuttur..
Tuba ağacının kökleri niye yukarıdadır?
Literatürde yazılanı ilan edeceğin yere beni örken al fikir üret.. Saksıyı çalıştır hemşerim..
Şimdi bu Avrupalılar bu yazıtları okuyup anlamlandırınca senin için muteber olabiliyor, bizim tezimiz uydurukça oluyor öyle mi? Zihnini arındır güzel kardeşim, arındır.. Yoksa hep aynı yerde kalır, üretime geçemezsin..
saksıyı çalıştırmakla uydurmayı birbirine karıştırmışsın
Tuğba ağacı ne alaka şimdi, köktürkçe olmadı tuğba ağacı mı verelim diyorsun
kök böri geçer destanlarda, bozkurt demektir, hadi araştır..
sen de gidip incelersin araştırırsın ortaya "uyduruk" olmayan bir tez koyarsın..böyle forumda uydur uydur söylemekle tez olmaz..önce bunu öğrenŞimdi bu Avrupalılar bu yazıtları okuyup anlamlandırınca senin için muteber olabiliyor, bizim tezimiz uydurukça oluyor öyle mi? Zihnini arındır güzel kardeşim, arındır.. Yoksa hep aynı yerde kalır, üretime geçemezsin..
güzel ayakları yere basan bir tez getir arkadaş..Bak seninle evrim teorisini tartışmıştık. Ne demiştin? Uydurukça!.. Tamam işte, orda ki tavrını evrimle sınırlama, yay...
İtiraz etmiş olmak için yazıyorsun, bunun farkındayım. Dolayısıyla ayakları yere basan tez mez laf... Hocan kim, onu söyle bari de oradan vuralım!..güzel ayakları yere basan bir tez getir arkadaş..
sen kendince batıni bir anlam veriyorsun kök budur diyorsun..ee senin bu tezin,
kaynaklardaki diğer kullanımla tutmuyor onu diyoruz..en basit örnek verdim kök böri..bozkurt demektir..hayır öyle demek değildir diyorsan buyur tezini sun adam akıllı..
sen bu kafayla hiçbiryerden vuramazsınİtiraz etmiş olmak için yazıyorsun, bunun farkındayım. Dolayısıyla ayakları yere basan tez mez laf... Hocan kim, onu söyle bari de oradan vuralım!..