Sizce hangi alfabe daha Türk?

Hangisi daha Türk?


  • Kullanılan toplam oy
    29

SeTTaR

Profesör
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
1,148
Tepkime puanı
135
Puanları
63
Konum
Biryerlerde
Önemli olan konuştuğumuz dili tam olarak alfabeye dökmektir. Zamana göre ve konuşulan dile göre karar vermek lazım.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Sizlere sunu diyeyim herhangi dil onun kendi alfabesi var mi yoksa yok mu dil var ise onun alfabesi de var olur bu normal de hep böyle olur.
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
güzel ve ilginç . Aslında biraz incelediğimizde günümüzde kullandığımız dilin öz türkçeden çok uzak olduğunu fark ediyoruz. Günümüzde ve son dönemde kullandığımız dil aşırı melez bir dil. Yarısı arapça ve farsça desek yanlış olmaz.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Dile uygun harf diye bir şey yok, bunu artık aklınızdan çıkartın!!!! DİNE UYGUN HARF VARDIR..

Dünya milletlerinin harflerini belirleyen şey DİL değil DİN..

Ortodokslar Kiril Alfabesi, Katolikler Latin Alfabesi, Budist dinler Asya-Çin sembollerinin versiyonlarını kullanır.. Buralarda olduğu gibi İslam dinine mensup kavimlerde Arap Elifbası kullanmış.. Mesela Osmanlı döneminde Konya civarında Ortodoks olduğu bilinen Türk topluluklar yaşamış. Arşivlerde/Kütüphanelerde bunların el yazması kitapları mevcut. Bu kitaplarda Kiril Alfabesi kullanılmış, dil ise Türkçe! Yani Türkçeyi Kirille yazmışlar.

Bu böyle olmakla birlikte her millet, sesine göre birkaç harf türetmiş; lakin kök, dediğim gibi, mensup olunan dinin kutsal kitabında kullanılan harflerden ibaret..

Tengri dinine mensup kadim Türkler Runik Harfler kullanmıştır..

Bu arada diplomalı cahil cühelaya duyrulur(!); Türklerin kadim dini ŞAMANİZİM değil, TENGRİİZİM'dir.. Bu ikisi arasında büyük farklar var, sapla samanı karıştırmamak gerek! Bu konuda benim bir tezim var: Orhun Abidelerinde geçen ''Gökte Tengri, yerde ben'' cümlesinin yanlış tercüme edildiği kanaatindeyim. Zira Tengriizimde Vahdet-i Vücut itikadı vardır. Bu cümlenin doğrusu ''KÖKTE TENGRİ, YERDE BEN'' olacak. Gök Tengri ise yukarda anlamında bir GÖK değil, tam tersine bütün varlığın kökünde bir Tanrı inancıdır. Dolayısıyla KÖKTE TENGRİ YERDE BEN sözü, Yunus'un BİR BEN VAR BENDEN İÇERÜ sözüyle parallellik arz eder; ve kökten gelen tecelliyatla yerde, yani zahirde/mekanda ben, anlamındadır.. Delilin nedir diye soracak olursanız derim ki: Dikkat edin, bakın! Tanrısını dışta tasavvur eden bütün dinler muhakkak o tanrının heylekini yapmıştır. Çünkü zahirde tasavvur ediyor, mekanlaştırıyor.. Buna karşın Tengriizimde hiçbir Tanrı heykeli yoktur. Liderinin heykelini anıtta verdiği mesaj bağlamında yapan bir kavim nasıl olur da tanrısını heykelleştirmez? Çünkü Tanrı vehmini GÖKTE değil, KÖKTE tasavvur ediyor. Bence bu ciddi bir şekilde araştırılmalı..



Shamans_Drum.jpg


Tengriizm'de vahdet-i vücut tasavvuru var demiştim. Tanrı heykeli yapmazlar, semboller kullanırlar.. Mesela bu kadim çizimde Tengri bütün varlık alemini kaplayan tek bir vücut şeklinde sembolize ediliyor. Kollarından bereket yağdırıyor ve bütün bir kainat onun tecellisiyle zahire geliyor; O'ndan geldik, O'na döndürüleceğiz anlamında bir ok işareti kullanılmış. Dolayısıyla Gök Tengri değil, doğrusu Kök Tengridir.

Ne acaip değil mi? Kadim dinlerde tevhid akidesinin izlerine rastlıyoruz. Müthiş!!! Ayetel Kürsi'yi sembollerle tefsir et deseler ancak bu kadar yapılabilirdi:

Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla.
Allah ki, O'ndan başka ilah yoktur. O hayydır, kayyumdur.
Kendisine ne uyku gelir ne de uyuklama.
Göklerde ve yerdekilerin hepsi O'nundur.
O'nun izni olmadan katında kim şefaat edebilir?
O, kullarının yaptıklarını ve yapacaklarını bilir.
O'nun bildirdiklerinin dışında insanlar O'nun ilminden hiçbir şeyi tam olarak bilemezler.
O'nun kürsüsü gökleri ve yeri içine alır, onları koruyup gözetmek kendisine zor gelmez.
O, yücedir, büyüktür.


Şimdi herif bu sembolleri bir davulun üzerine çiziyor. Bu manaları düşünerek murakabe halinde bu davulu çalıp zıplıyor.. Demem o ki, bu adamların Kur'an okuması da bu oluyor. Yani sen Ayetel Kürsi'yi okuyarak bereket bulurken onlarda bu davulu çalarak bereket, belki şifa buluyor.

Allah, hiçbir millet yoktur ki peygamber göndermemiş olalım diyor. Bu peygamberler, her kavmin idrakine uygun muamelatla gönderilmiş.. Ana hakikat olan tevhidin aslı hep aynı, fakat şekil ve muamelat başka başka..

Ne acaip yahu!..

.....................

Bu arada Avatar çizgifilmi ve filmi, Tengriizmin reklamı yapıyor diye eleştirildiğini biliyor muydunuz? Yabancı sitelerde bu eleştirilerden bolca mevcuttur..

......................

Cumhuriyeti kuranların niyeti Türkleri Anglo-Sakson Hristiyan yapmaktı. Harf inkılabı ile buna başladılar... Bu beladan kurtulmanın tek yolu Osmanlı Elifbasına geri dönmekle mümkün. Bu yapılmalı..

........................

Türkler İslama geçmeden önce medeni bir kavim değildi. Şehirciliği, medeniyeti biz İslamdan aldık. Ondan öncesi sağdan soldan yağmalanmış üretimlerle ve ticaret yollarını tutarak vergi almalarla ayakta kalan guruplardan ibaret.. Tarihimizi bileceğiz, lakin bunu, bizden başkası yoktu zihniyyetiyle yapmayacağız. Türkler M.S. 400'lerde ebatları çarpık çurpuk heykel yaparken Helen'ler M.Ö. 1000'lerde insanın saç kıllarına ve kollardaki damar kabartılarına kadar birebir heykelini çıkartabiliyordu. Şehir, estetik, sanat, edebiyat, ... Bunlar boş zamanı çok olan toplumların lüksü.. Boskır malesef buna müsait değil.. İnsanlık tarihinde medeniyet oluşumunun ana dinamiklerini anlamak istiyorsak bunun izini büyük çerçevede sürmek zorundayız..

DostunDostu
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Orhun Abidelerinde geçen ''Gökte Tengri, yerde ben'' cümlesinin yanlış tercüme edildiği kanaatindeyim. Zira Tengriizimde Vahdet-i Vücut itikadı vardır. Bu cümlenin doğrusu ''KÖKTE TENGRİ, YERDE BEN'' olacak. Gök Tengri ise yukarda anlamında bir GÖK değil, tam tersine bütün varlığın kökünde bir Tanrı inancıdır. Dolayısıyla KÖKTE TENGRİ YERDE BEN sözü, Yunus'un BİR BEN VAR BENDEN İÇERÜ sözüyle parallellik arz eder; ve kökten gelen tecelliyatla yerde, yani zahirde/mekanda ben, anlamındadır.. Delilin nedir diye soracak olursanız derim ki: Dikkat edin, bakın! Tanrısını dışta tasavvur eden bütün dinler muhakkak o tanrının heylekini yapmıştır. Çünkü zahirde tasavvur ediyor, mekanlaştırıyor.. Buna karşın Tengriizimde hiçbir Tanrı heykeli yoktur. Liderinin heykelini anıtta verdiği mesaj bağlamında yapan bir kavim nasıl olur da tanrısını heykelleştirmez? Çünkü Tanrı vehmini GÖKTE değil, KÖKTE tasavvur ediyor. Bence bu ciddi bir şekilde araştırılmalı.. Pagan Avrupa zihniyyeti bu tasavvura yabancıdır. Bu yüzden Avrupalı Türkolokların yorumlarına saplanıp kalınmamalıdır..
zaten Kök diye okunur o yazılar ki , "kök" anlamı da "mavi" dir..bizim şimdiki anladığımız manada bitki kökü gibi kullanılmaz..

"Üze kök tengri"..üstte mavi gökyüzü diye tercüme edilir.

Senin bahsettiğin manada "kök" kelimesine karşılık gelen başka kelimeler mevcuttur..
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
zaten Kök diye okunur o yazılar ki , "kök" anlamı da "mavi" dir..bizim şimdiki anladığımız manada bitki kökü gibi kullanılmaz..

"Üze kök tengri"..üstte mavi gökyüzü diye tercüme edilir.

Senin bahsettiğin manada "kök" kelimesine karşılık gelen başka kelimeler mevcuttur..
Tuba ağacının kökleri niye yukarıdadır? Bir şeyin kök olması onun ayak altında olmasını icab ettirir mi? Şartlanmışlıkları kırarak mana alemine geçmeye davet ediyorum seni..

Literatürde yazılanı ilan edeceğin yere beni örnek al da fikir üret, saksıyı çalıştır hemşerim.. :p
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Tuba ağacının kökleri niye yukarıdadır?

Literatürde yazılanı ilan edeceğin yere beni örken al fikir üret.. Saksıyı çalıştır hemşerim.. :p

saksıyı çalıştırmakla uydurmayı birbirine karıştırmışsın :D
Tuğba ağacı ne alaka şimdi, köktürkçe olmadı tuğba ağacı mı verelim diyorsun :D
kök böri geçer destanlarda, bozkurt demektir, hadi araştır..


 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83

saksıyı çalıştırmakla uydurmayı birbirine karıştırmışsın :D
Tuğba ağacı ne alaka şimdi, köktürkçe olmadı tuğba ağacı mı verelim diyorsun :D
kök böri geçer destanlarda, bozkurt demektir, hadi araştır..


Şimdi bu Avrupalılar bu yazıtları okuyup anlamlandırınca senin için muteber olabiliyor, bizim tezimiz uydurukça oluyor öyle mi? Zihnini arındır güzel kardeşim, arındır.. Yoksa hep aynı yerde kalır, üretime geçemezsin..

Bak seninle evrim teorisini tartışmıştık. Ne demiştin? Uydurukça!.. Tamam işte, orda ki tavrını evrimle sınırlama, yay...
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Şimdi bu Avrupalılar bu yazıtları okuyup anlamlandırınca senin için muteber olabiliyor, bizim tezimiz uydurukça oluyor öyle mi? Zihnini arındır güzel kardeşim, arındır.. Yoksa hep aynı yerde kalır, üretime geçemezsin..
sen de gidip incelersin araştırırsın ortaya "uyduruk" olmayan bir tez koyarsın..böyle forumda uydur uydur söylemekle tez olmaz..önce bunu öğren :D
tamam felsefe yapmaya meraklısın ama sadece meraklısın be arkadaş..yapamıyorsun :D
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Bak seninle evrim teorisini tartışmıştık. Ne demiştin? Uydurukça!.. Tamam işte, orda ki tavrını evrimle sınırlama, yay...
güzel ayakları yere basan bir tez getir arkadaş..
sen kendince batıni bir anlam veriyorsun kök budur diyorsun..ee senin bu tezin,
kaynaklardaki diğer kullanımla tutmuyor onu diyoruz..en basit örnek verdim kök böri..bozkurt demektir..hayır öyle demek değildir diyorsan buyur tezini sun adam akıllı..
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
güzel ayakları yere basan bir tez getir arkadaş..
sen kendince batıni bir anlam veriyorsun kök budur diyorsun..ee senin bu tezin,
kaynaklardaki diğer kullanımla tutmuyor onu diyoruz..en basit örnek verdim kök böri..bozkurt demektir..hayır öyle demek değildir diyorsan buyur tezini sun adam akıllı..
İtiraz etmiş olmak için yazıyorsun, bunun farkındayım. Dolayısıyla ayakları yere basan tez mez laf... Hocan kim, onu söyle bari de oradan vuralım!.. :D
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
İtiraz etmiş olmak için yazıyorsun, bunun farkındayım. Dolayısıyla ayakları yere basan tez mez laf... Hocan kim, onu söyle bari de oradan vuralım!.. :D
sen bu kafayla hiçbiryerden vuramazsın :D
anca havanda su döversin :)
itiraz etmiş olmak için yazıyor diyorsun,ama kendin hiç mesnetsiz uyduruk bir iddia ortaya atıyorsun "hadi buna inanın" diyorsun..bu kadar muhalif olmak için çabalama..meraklıysan araştırırsın güzelce,iddiana tutarlılık kazandırırsın..uydurmalarla iddia olmaz arkadaş..

kök böri dedik gık çıkmadı senden bak..çünkü iddian o kadar çürükki nerden tutsam elimde kalacak biliyorsun..
 
Üst