Siyonistle arkadaşlık mümkün mü?

Hasan

Kardeşiniz
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
6,112
Tepkime puanı
279
Puanları
0
Yaş
53
Konum
KALU BELA
Cahid

Musa Peygambere inanlara

Yahudimi denir

Yoksa Müsevi mi denir ?



BENCE HALA KAVRAM KARMAŞASI YAŞIYORUZ MESELA BİR ÖRNEK,

hz ALİ yi sevenlere sünni mi denir alevi mi
ikisi de denir çünkü ikisi de sver
yahudi de musevi de musaya inanır ama yahudi bunun kendi ırkına ait bir ayrıcalık olduğuna inanır.Olay bu.
 

cahid

Kıdemli Üye
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
6,069
Tepkime puanı
1,417
Puanları
113
Konum
Muamma...!
Cahid

Musa Peygambere inanlara

Yahudimi denir

Yoksa Müsevi mi denir ?

Müslümanlar da Hz. Musa'yı (a.s.) Peygamber olarak kabul eder ki imanın şartları arasında da yer alır malumunuz.. Bir Müslümana aynı zamanda Hz. Musa'yı (a.s.) kabul etmesi bakımından Mûsevî denebilir.. Fakat Yahûdî denemez.. Gerekçelerini yukarıda zikrettim.. Şimdikilere Musevî değil Yahûdi denir.. Çünkü Hz. Musa'nın (a.s.) şeriatından çıkmışlar , yolundan ayrılmışlardır.. Bu şuna benzer Hasan ağabeyin de dediği gibi Sünnî bir kimse aynı zamanda Alevîdir ama özel anlamıyla. (Hz. Ali'yi (k.v.) sevmesi bakımından).. Ki Hz. Ali'yi (k.v.) sevmeyen kimse de zaten sünnî kabul edilmez...
 

agbi

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
382
Puanları
0
Konum
İzmir
Müslümanlar da Hz. Musa'yı (a.s.) Peygamber olarak kabul eder ki imanın şartları arasında da yer alır malumunuz.. Bir Müslümana aynı zamanda Hz. Musa'yı (a.s.) kabul etmesi bakımından Mûsevî denebilir.. Fakat Yahûdî denemez.. Gerekçelerini yukarıda zikrettim.. Şimdikilere Musevî değil Yahûdi denir.. Çünkü Hz. Musa'nın (a.s.) şeriatından çıkmışlar , yolundan ayrılmışlardır.. Bu şuna benzer Hasan ağabeyin de dediği gibi Sünnî bir kimse aynı zamanda Alevîdir ama özel anlamıyla. (Hz. Ali'yi (k.v.) sevmesi bakımından).. Ki Hz. Ali'yi (k.v.) sevmeyen kimse de zaten sünnî kabul edilmez...

Biz sosyal yaşamdaki terimleri irdeliyoruz.

Hasan Bir örnek verdi YAHUDİ MİSYONER gördünüzmü diye yerinde bir tespit çünkü YAHUDİLER de düşünce temeli ırk tır. Yani Irk + Din : YAHUDİ

Şimdi geriye dönelim SİYONİZME

SİYONİSTLER in ise temeli DÜNYEVİ NİMETLERDİR ( Müslümanda Siyonist olur Hiristiyanda ) Bunlar Yahudi kökenlidir ve en üsttedirler Piramidin EVANGELİSTLER Bunların altında iki büyük gurup bvardır Rocelfeller & Bildergbergler İyi bir süzgeçten geçen Hiristiyan veya Müslüman bu gurupta olabilir ve görülmüşlerdir.

Türkiyede ise SEBATAİSTLER vardır bir ara Siyonizmin din anlayışına karşı çıkmışlar ve Korunmak için de Müslüman olmuşlardır ve daha Dün e kadar İSRAİL tarafından Sebetaistler kabul görmemiştir galiba son zamanlarda bakış açıları pozitivleşti.

Şimdi Üsküdar de Bülbül deresi mezarlığ var çok değindim SEBATEİST mezarlığı , Müslüman olmuş Yahudi mezarlığı , Müslüman olmuş Müseviler mezarlığı olarak nitelendirilir işin aslını biraz bilenelr içi BİLMEYENLER ise MÜSLÜMAN mezarlığı olarak görürler.

Günlük yaşamda kavram karmaşası olduğu doğrudur.

Bu konuda bir mesajımda belirttim.

SİYONİST bizlerle arkadaşlık kurmaz eğer biz etkin bir makam sahibi isek , Sosyal ekonomik güzel bir yerimiz var ise veya Bizi kendilerinin menfeatlerinde kullanacak bir sosyal toplum yerimiz var ise işte o zaman onlar bizlerle ARKADAŞLIK kuruarlar.
 

korakademik

Ordinaryus
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
2,236
Tepkime puanı
63
Puanları
0
"Yahudileri ve Hristiyanları Dost Edinmeyin!" Ayetini Açar mısınız?

Soru

"Yahudiler ve Hristiyanlara dostlar olmayınız" buyurulmamış, "Yahudi ve Hristiyanları dost edinmeyiniz" buyurulmuştur. Bu görüş Elmalılı Hamdi Yazır'ın. Üstad'ın görüşü de benzer, bildiğim kadarıyla. Burada ki "dost olamak-dost edinmek" farkını açıklar mısınız?
Kullanıcı: drerkan | Tarih: 26-Eylül-2008, Saat: 10:44:16

Cevap

Değerli Kardeşimiz;

"Yahudileri ve Hristiyanları dost edinmeyin." (Mâide Sûresi, 5/51) Ayetini Üstat, manası ve hükmü kati ve muhkem olanlar sınıfından saymamıştır. Zira bu ayeti sınırlandıran ve hükmünü daraltan hadisler ve fıkhi tatbikler söz konusudur.



Mesela ehlikitap bir kadın ile evlenmenin caiz olması, ehlikitabın kestiğinin helal olması, onlar ile ticaret hukukunun olması, İslam mahkemelerinde şahitlik yapabilmeleri, zimmi hukukunun olması, İslam devletinde memuriyetlik yapabilmeleri, bu ayetin mutlak yapısını sınırlandıran diğer hükümlerdir. Bu hükümlerden anlaşılan, bu ayet Yahudi ve Hristiyanlarla mutlak olarak münasebeti yasaklamıyor. Yasaklanan kısım, onların bozuk inanç ve örfleridir. Yani İslam ile bağdaşmayan inanç ve muamelelerine yaklaşmaktan men ediyor.
"Hem de hüküm müştak üzerine olsa, me'haz-ı iştikakı, illet-i hüküm gösterir."(1)



Hüküm, türetilen kelime üzerine bina oluyorsa, kelimenin türetildiği kaynak, hükmün asıl sebebi oluyor. Yani “dostluk kurmayın” emri ayetin hükmüdür, bu hükmün bina edildiği kelimeler ise Hristiyanlık ve Yahudilik kelimeleridir. Öyle ise kelimenin türediği kaynak; Hristiyanlık ve Yahudilik dinleridir. Yani siz Yahudilik ve Hristiyanlık dinini dost edinmeyin anlamına geliyor. Zira ayette nazara verilen şahıs değil, şahsın sıfatlarıdır.



Başka bir örnek verecek olursak; Okul müdürü öğrencilere; “öğretmenlerinize karşı hürmetli olun” derse, burada hürmetin asıl sebebi öğretmenlik sıfatınadır, öğretmenlerin şahsına değildir.



O zaman ayette men edilen yasak, sadece batıl dinleriyle ilgili olup, diğer sıfatlar bu kapsama girmez. Yoksa, insan olma, yurttaş olma, komşu olma gibi çok münasebetler ile irtibat kurulabilir, hatta dost olunabilir. Dürüst bir Hristiyan tüccarı, hileci bir Müslüman tüccara tercih etmek doğal bir davranıştır. Ayetin yasak kapsamına girmez. Zira burada “dostluk” dine değil, ticaret sıfatınadır.


Bahsi geçen yerin devamında gereken izahı Üstat şöyle yapıyor;
"Hem de bir adam zâtı için sevilmez. Belki muhabbet, sıfat veya san'atı içindir. Öyleyse herbir Müslümanın herbir sıfatı Müslüman olması lâzım olmadığı gibi, herbir kâfirin dahi bütün sıfat ve san'atları kâfir olmak lâzım gelmez. Binaenaleyh, Müslüman olan bir sıfatı veya bir san'atı, istihsan etmekle iktibas etmek neden câiz olmasın? Ehl-i kitaptan bir haremin olsa elbette seveceksin!"(2)
(1) bk. Münazarat, Sualler ve Cevaplar.
(2) bk. a.g.e.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör
 
Üst