şirk yarişinda mekkeli müşrikleri sollayan tarikatlar !!!

PUTKIRAN

Kıdemli Üye
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
3,228
Tepkime puanı
189
Puanları
0
Konum
Ankara
Atasoy Müftüoğlu'ndan İsmailağacılara: "Bunların tedavi edilmesi lazım!"

 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Sahibinin sesleri! Hadis-Evliyâ munkirlerinin resmi geçidi ! Bu forum git-gide Çarli-Hebdo Dergisinin fonksiyonunu icra eder oluyor !
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
haşa, Allah geleceği bilmez diyen birindemi...

Aradaki farkı göremiyorsun. Çünkü şeyhi masum ve günahsız görmen senin beynini iğdiş etmiş. Sen o çemberde asla aklını kullanaman. Kullanamıyorsun da.

BAYINDIR doğru ya da yanlış te'vil yapıyor, orası ayrı ama, elindeki te'vil refaransı "somut", "nesnel", soyut değildir.

Allah zaten ayetinde insanın yarınlardaki imtahanı için "KENDİSİ"ne, "Bilmesi için" ifadesini açık açık kullanıyor.

Ben bunu farklı anlayabilirim, meseleye BAYINDIR gibi bakmayabilirim ama onun elindeki veri, nesnel, somut, gözle görülür, elle hissedilir niteliktedir.

Senin tasavvufçularının tamamında var olan özeller, "soyut", nesnel'likten uzak, duyu organlarıyla da algılanmayan şeylerdir!

Tasavvuf:

Falancaların soyutlarını, ümit ettiklerini "vahiy" olarak satıldığı yerlerdir genel olarak.

Sen de bu pazardan beslendiğinden, beynin iğdiş oluyor ister istemez!
 

Darul_Beka

Profesör
Katılım
17 Kas 2013
Mesajlar
2,214
Tepkime puanı
174
Puanları
63
Aradaki farkı göremiyorsun. Çünkü şeyhi masum ve günahsız görmen senin beynini iğdiş etmiş. Sen o çemberde asla aklını kullanaman. Kullanamıyorsun da.

BAYINDIR doğru ya da yanlış te'vil yapıyor, orası ayrı ama, elindeki te'vil refaransı "somut", "nesnel", soyut değildir.

Allah zaten ayetinde insanın yarınlardaki imtahanı için "KENDİSİ"ne, "Bilmesi için" ifadesini açık açık kullanıyor.

Ben bunu farklı anlayabilirim, meseleye BAYINDIR gibi bakmayabilirim ama onun elindeki veri, nesnel, somut, gözle görülür, elle hissedilir niteliktedir.

Senin tasavvufçularının tamamında var olan özeller, "soyut", nesnel'likten uzak, duyu organlarıyla da algılanmayan şeylerdir!

Tasavvuf:

Falancaların soyutlarını, ümit ettiklerini "vahiy" olarak satıldığı yerlerdir genel olarak.

Sen de bu pazardan beslendiğinden, beynin iğdiş oluyor ister istemez!

meftun genelleme yapman hatalı islama tamamen uygun tasavvuf ekolleri de var
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
Aradaki farkı göremiyorsun. Çünkü şeyhi masum ve günahsız görmen senin beynini iğdiş etmiş. Sen o çemberde asla aklını kullanaman. Kullanamıyorsun da.

BAYINDIR doğru ya da yanlış te'vil yapıyor, orası ayrı ama, elindeki te'vil refaransı "somut", "nesnel", soyut değildir.

Allah zaten ayetinde insanın yarınlardaki imtahanı için "KENDİSİ"ne, "Bilmesi için" ifadesini açık açık kullanıyor.

Ben bunu farklı anlayabilirim, meseleye BAYINDIR gibi bakmayabilirim ama onun elindeki veri, nesnel, somut, gözle görülür, elle hissedilir niteliktedir.

Senin tasavvufçularının tamamında var olan özeller, "soyut", nesnel'likten uzak, duyu organlarıyla da algılanmayan şeylerdir!

Tasavvuf:

Falancaların soyutlarını, ümit ettiklerini "vahiy" olarak satıldığı yerlerdir genel olarak.

Sen de bu pazardan beslendiğinden, beynin iğdiş oluyor ister istemez!

bayındırın elinde kendini haklı çıkartacak, ayetler var diyorsun yani,
 

türkü

Kıdemli Üye
Katılım
18 Tem 2007
Mesajlar
4,973
Tepkime puanı
975
Puanları
0
haklı görmüşse zaten ayeti bile bulur.. tek taraflı değil ayetleri kendilerine delil getiren iki gurup karşılıklı vuruşur dururlar..netice hiç.
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
bayındırın elinde kendini haklı çıkartacak, ayetler var diyorsun yani,

BAYINDIR'ın elindeki nedir?

"Liya'lemallahü" kelimesidir, ki bu kelime Allah'a ait bir kelimedir...

Zaten BAYINDIR bu "kelime"ye havi olarak, gelecekte olan "bilgi"yi "insanın imtahan alanı"na hasrediyor,

Genelleme yaparak ifade etmiyor.

Ne demek istediğimi anladın mı? :):) İnşallah...

Ben buna katılırım katılmam bu çok önemli değildir, BAYINDIR'ın söylemi nesneldir, somuttur ve ayakları yere basan bir açıklamadır.

Tasavvuf kendi özel değerlerini, "somut" pazarlamaz!!! Pazarlayamaz... Pazarlarsa onun adı tasavvuf olmaz başka bir şey olur, anladın inşallah...

Muhabbetlerimle.
 

PUTKIRAN

Kıdemli Üye
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
3,228
Tepkime puanı
189
Puanları
0
Konum
Ankara
haşa, Allah geleceği bilmez diyen birindemi...

Bayındır bu konuda yanıldı.


عَلِمَ ------Bilmek ,öğrenmek anlamına gelir.عَلَمَ----- -----Belli etmek,işaretlemek,alamet....anlamlarına gelir.

Bu ikisini karıştırmış anlaşılan.Ayette kullanılan belli etmek anlamına gelen "aleme " kökünden gelir.


 
Üst