@Ali nikli üye ya kendi mezhebinin üsulüddin esaslarını bilmiyor, yada buradaki üyelerinin şianın usuliddin konusundaki yetersizliklerini istismar etmektedir..Şiadaki takiyye inancından dolayı Hamaneyin bu tür sözleri şia için bir şey ifade etmez..Siyaset için söylenmiş sözler olarak telakki edilir..Bizim bakacağımız esas husus, şianın usuliddin anlayışında, ''
Allah Teala Hazreti Muhammede aleyhisselam Alinin imamlığını bildirmiş, O da Son veda haccından dönüşünde Ğadirhum denilen yerde ümmetine bildirmiştir'' sözlerinin yer almasıdır..
Şianın bu anlayışı ortada dururken, onların sahabe hakkında hususen, Hazreti Ebubekir, ömer, vb. hakkında olumlu düşünmelerini beklemek mümkünmü? Bu din anlayışı, onları, Alinin nasla sabit imamlığını sahabenin gasbettiğini söylemeye götürmezmi? Kİ Şianın hususen Caferilerin/isna aşeriye, imamet inancı , ı bu sonuca tabii olarak götürür.
Türkiye caferileri lideri selahaddin özgündüz, türkiyede alevilere hak verilmsi noktasındaki sözlerinde samimi ise, öncelikle irandaki sünnilerin özgürlüğü konusunu da gündemine almalıki, çifte standart anlayışta olmadığını bizde anlayalım..