Sigara Haram mi?

aHuZaR

Can kayıp can firarda
Katılım
27 Kas 2006
Mesajlar
6,438
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Konum
Gönülistan
Bu meselenin tamamen benzeri
ne Kuranda vardir
ne de sünnette
Bu son devirlerde ortaya çikan
bir durumdur
bu konuda en hafif konusanlar
mekruh demisler
fakat bu durum islamin bu meseleye
bakis açisini tam yansitmamaktadir
cünkü insan sigara içmekle hem israf
hem vücuda zarar
hem de baskasina zarar vermektedir
mekruh diyenler bir sigara içmekle
bu üç zarar ayni anda olmadigi için diyorlar
oysa insan tiryaki olunca
bu üç zarar bir arada ve artarak olur
mesele haram görünümü kazanir
Bu görüs fikihtan biraz anlayan kimselerinin
kabul edecegi bir görüstür
Bu hükme nasil bir kiyas ile ulasiyoruz
birde ona bakalim
Bir seye haram hükmünü vermek için
illa naslarda Kuran ve Sünnette lafzen
kelime olarak geçmesi sart degildir
mesela eroin de naslarda lafzen geçmez
ama eroinin zararlarini gerek tipçilar gerek
fikihçilar çok açik bir sekilde
ortaya koyuyorlar
nefse zarar veriyor
mala zarar veriyor
baskalarina da zarari dokunuyorsa
bu üç zarari bir arada
sürekli olarak veren hersey
bütün fukahaya göre haramdir
Karsimiza çikan yeni meselelerede
bu ölçüyle bakip hüküm vermeli
Bu sayilan unsurlar
bir çok açik haram olduguna göre
ayni zararlara götüren
seylere deharam diyoruz
ayni seyi sigaraya tatbik etmekle
sigaraninda haram oldugu
hükmüne variliyor
Sigaranin mubah ve mekruh oldugu
üzere fetva verenler
zamanlarinin sartlari içinde
sihhate ne ölçüde zarar verdigini
bilemedikleri için böyle yapmis olabilirler
Bu gün sihhate zarari bilindigi halde
hala mekruh diyen hocalarimizda
malesef vardir
bu insanlari aldatan zararin az az
uzun vadede ve birden olmamasidir
rger her sigara içen bir hafta içinde ölseydi
veya bir organi bir hafta içinde
islemez hale gelip kesilseydi
acaba ona hala kim mekruh diyebilirdi?
gelecek bu zararlarin geç gelmesi
azar azar gelmesi
mekruh diyenlerin mekruh demesine
onlara muhalif olanlarinda
olaya yumusak bakmasina neden oluyor
ama bir gerçek
hiç bir zaman unutulmamali
eger zararin uzun zamanda
ve geç gelmesi bir harama
helal görünümü kazandiracaksa içki
kumar hirsizlik intihar eroin
daha kesin haram olan bir çok seyde
Allah muhafaza
helal veya mekruh olabilir
Yani bir kimse zehir kullanarak
intihar edecegim dese
acaba ona cevabimiz ne olurdu?
haram olan içkiyi her gün az az alan
zararini uzun vadede gören
veya görmeyen
sarhos olmayacak kadar içen kimseye
içkide az zarar veriyor veya sarhos etmiyorsa
diye hangi hoca efendi
mekruhtur diyebilir
haydi içki ayet ve hadisle
haram oldugu açik olan bir sey
ona mekruh diyemiyoruz
ya eroine
ot
maruyana
biraya ne demeli
Bunlar ayet ve hadiste açik olarak geçmiyor
zararida uzun vadede görülürse
bunlari kullanmak haram degil
mekruhtur diye kim fetva verirse
o kisiler sigaraya da ayni fetvayi verebilirler
Efendimiz s.a.w kendisinde
sogan ve sarimsak kokusu bulunan
bir adami cennetul baki kabristanligindan
cikarmis ve sogan ve sarimsak kokusu ile
cemaate katilmamasini emir buyurmustur
Peygamber efendimiz s.a.w
sogan ve sarimsagi kasdederek
kim bu cirkin kokulu bitkiyi yerse
mescidimize yaklasmasin
insanlara eziyet veren bu sey
meleklere de eziyet vermektedir
buyurmustur
Hala sigaraya mekruh diye
fetva veren veya duydugu
bu fetvalarla amele devam eden
olacaksa veya
sigaraya kadar daha neler var
deyip olayi geçistirmeye çalisanlar
bulunacaksa onlar bilsinler ki
Hatta çok daha büyük yanlislar varken
onlara göre ufak bir yanlis
ufak gibi görünen
bir sigara keyfimiz var yahu diyenler
bu yazilardan dolayi kendilerine
cevap hakki dogan tiryakileride
kendi vicdanlariyla
bas basa birakiyorum


Sigara konusunda bugün
bir çok islam alimi böyle düsünmektedir.
Bu satirlar sahsi bir görüsten daha ziyade
alimlerimizin bu konudaki
degerlendirmelerinden derlenmistir
Allah sigara icen arkadaslara
sigarayi birakacak
irade gucu nasip etsin

Allah toplumumuzu
sigara pisliginden kurtarsin

Amin


ALLAH razi olsun cümle müslüman kardeslerimden
 

cemm

Üye
Katılım
22 Kas 2006
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Allah Razi Olsun.....tamamiyla Katiliyorum...
 
B

.BeYzA.

Guest
PROF. HAYRETTİN KARAMAN


- Sigara, 3 sebepten dolayı dinen haramdır

Üç sebepten dolayı sigara tiryakiliği ve sigara dinen haramdır. Birinci olarak sağlığa zararlıdır. İkincisi çevreye ve insanlara zarar vermektedir. Şeran boşa para vermek israftır. Sigaraya verilen ise boşa verilmenin yanında sağlığa zarar veren bir şeye verilmesinden dolayı israftır. Bunlar tek başlarına bile haramken üçü bir arada olduğunda sigaraya ve tiryakiliğine haram hükmü verilir. Geçmişte İslam alimlerinin bir kısmı sigaraya mekruh veya mubah hükmünü vermeleri tamamen bilgisizlikten kaynaklanmaktadır. Tıbbi tahliller ortada yokken zararının bu kadar tehlikeli olduğu bilinmezken mubah veya mekruh hükmü verilmiştir.
 

Bedrin_Aslanı

Profesör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
1,792
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Sigara haramdır.... ifadesi son derece yanlış bir ifadedir.

Ama şu sebeplerden dolayı harama girer denilebilir.
 

Bedrin_Aslanı

Profesör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
1,792
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Kardeşim benim bildiğim ise:

Haram hükmünü koyan yalnızca Allah C.C dür. Ve bizler Kuranda geçmeyen birşeye o yüzden direk haramdır ifadesini kullanamıyoruz. Harama yakındır veya şu haramlara vesile olduğu için haram olur diyebiliyoruz.
 

Bedrin_Aslanı

Profesör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
1,792
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Zaten alimlerim hepsinin görüşlerinede bakarsan şu sebeplerden ötürü haramdır deniliyor. İçkiye dendiği gibi direk haramdır denilemiyor...
 

gunduzalp

Kısıtlı Erişim
Kısıtlı Erişim
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
2,954
Tepkime puanı
33
Puanları
0
Kardeşim benim bildiğim ise:

Haram hükmünü koyan yalnızca Allah C.C dür. Ve bizler Kuranda geçmeyen birşeye o yüzden direk haramdır ifadesini kullanamıyoruz. Harama yakındır veya şu haramlara vesile olduğu için haram olur diyebiliyoruz.

Ne alaka.Kuran-ı Kerimde geçmeyen bir ifade'ye haram denilemez mi?Sen hiç fıkıh kitaplarını incelemedin sanırım.Mesela kuran-ı kerimde domuzun etinin haram olduğu yazar(lehme hınzirin)ama domuzun kılınında derisinin de veya iç organlarında ki yağında haram olduğunu biz fıkıhtan biliyoruz ki haram.Sanırım ya sünnet'in teşri değerini bilmiyorsun veyahut da kıyas ile birşeyin haram olacağına dair edille-i şeriyye'den haberin yok.
 

Bedrin_Aslanı

Profesör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
1,792
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Yukarıda ki sigara hakkında ki yorumlara bak kardeşim bir kişi direk haramdır demiş mi? 3 sebepten dolayı harama girer demiş. Şunlardan ötürü girer demiş.
Sen yazdıklarımı anlamıyorsun veyada ben anlatamıyorum. İçki haramdır... Allah C.C o şekilde buyurmuş. Sigara haramdır... Ben bu şekilde birşey söyleyemem Allah C.C bilir ama haramlara vesile olduğu için haram derim.

Bak aklıma takılan birşey var: eğer bilgin varsa cevaplamanı isterim.

Mesela içkinin 1 damlası bile haram demi. Peki bu sigarayı ben ayda 1 tane içsem kimse yokken. O sigara hem bana hemde çevremdekilere zarar vermez, hatta ilk zamanlarda ilaç olarak kullanıldığı bile söyleniyordu. Bana ve çevreye zararı olmayan birşey ve Ayet ve hadiste geçmeyen birşeye nasıl haram diyebiliriz. Ama şunu belirtiriz. Eğer sigarayı içiyorsan vücuduna zarar verebilecek şekilde, etrafında kileri etkileyecek şekilde o zaman haram olur. Diyebiliriz demi. Ama kalkıp ayda yılda 1 kere içen birine ve bunu içerkende hiç bir harama vesile olmayan kişiye biz deyemeyiz ki senin yaptığın haram. Ama o kişi bilerek 1 yudum içki içse haramdır. Anlatabildim mi?
 

gunduzalp

Kısıtlı Erişim
Kısıtlı Erişim
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
2,954
Tepkime puanı
33
Puanları
0
Ahkamlar dalet-i kat'i ve dalet-i zanni olarak ikiye ayrılır.Yani bazı hususlar vardır ki zann'a gerek duymadan onun haram olduğunu söylersiniz.Mesela hınzır eti gibi.Ama bazı şeyler vardır ki bunun hakkın da zann yapmanız gerekmektedir.Yani onun hakkın da yorum yapıp,kıyasda bulunmanız gerekmektedir.Mevrid-i nassda içtihada mesağ yoktur,yani ayet ve hadis ile bir konunun hükmü sabit ise bu konuda içtihada itibar edilmez.Ayet veya hadis haram diyorsa haramdır,helal diyorsa helaldir.Fakat toplumsal değişimler ve insanların hayatlarında ki farklılıklardan dolayı bazı hususlarda kıyasa mecbur şekilde başvurulması gerekmektedir.Tabi bu kıyas kuru bir mantık yürütme değildir,ayet ve hadis'in çizdiği yolda akıl ile kıyas edip doğruyu bulmaya çalışmaktadır.Ayrıyeten fıkıh da ahkam kaideleri vardır.Mesela hüküm "el-hükmü lil ekser" fehvasınca çıkarılır.Yani çoğunluğun rey'i ne yönde ise hüküm odur.Veyahut da "zann-ı galip" üzerine fehva çıkarılır ki,buda en kuvvetli ihtimal,yani akla en yatkın durum demektir.

Bu mesele biraz insanın takvası ile alakalıdır.Hem israf yönünden haramdır denmiş,neden?çünkü paraya yazık ediliyor,o para ile insan sadaka verebilir,vücuda hiç bir faydası yok sigaranın.Sonuçta vücudumuz Cenab-ı Hakk'ın emanetidir.Peygamber Efendimiz(aleyhis salatu ves selam) buyuruyor ki:

Helal bellidir, haram bellidir. Bu ikisinin arasında bir çok kişinin bilmediği şüpheli şeyler vardır. Kişi bunlardan sakınırsa dinini, onur ve haysiyetini korumuş olur. Şüpheli şeylerden kaçınmayanlar, koruluğun kenarında hayvanlarını otlatan kimse gibidir. Kolladığı hayvanların her an koruluğa dalması mümkündür. Dikkat edin her hükümdarın bir koruluğu vardır, Allah’ın koruluğu da haram kıldığı şeylerdir...” (Buhari İman,39)

İmam-ı Gazali demiş ki:

İnsan mubâh olan, dünyâ işlerine çok dalarsa, şüpheli şeyleri yapmaya başlar. Belki helâlden çok yiyen, müttekîlerin (takvâ sâhiplerinin) derecesine eremez. Çünkü mîde helâl ile dolunca, şehvet harekete gelir. Böylece, câiz olmayan şeyler yapılabilir .

Ve bir tane ayet ile sözü tamamlayalım:

Bunları, din adamları ve bilginler günah söz söylemekten ve haram yemekten sakındırsalardı ya! Yapmakta oldukları şey ne kötüdür! (Maide/63)
 

Bedrin_Aslanı

Profesör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
1,792
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Kardeş söylediklerine katılıyorumda şunu merak ediyorum.

Herşeyin fazlası zaten haram. Fazla yemek fazla içmek. boşa zaman geçirmek.
Şimdi ben sana diyorum. Adam ayda bir sigara içiyor. Veya çok sinirlendiği zamanlarda bir tane yakıyor ve rahatlıyor. Şimdi bu adama yarar sağlıyor demi.
1ayda 1 sigarada adama öyle bir zarar da vermiyor, dikkat ediyor ve çevresindekilerede dikkat ediyor ve ona verdiği parada devede kulak misali.
Bu şartlarda bu adama senin yaptığın haram diyebilirmiyiz diyemezmiyiz. Diyemezsek birşey hem haram hem de caiz olur mu? Ben buradan şunu anlıyorum ki. Sigara belli başlı şeylerden insanı harama götürür ve bunlar sağlanırsa haramdır. bunlar yoksa buna haram demek ne kadar doğru olur?
 

AdımcA

Akşam ... Yine Akşam ...
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
2,420
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Kardeş söylediklerine katılıyorumda şunu merak ediyorum.

Herşeyin fazlası zaten haram. Fazla yemek fazla içmek. boşa zaman geçirmek.
Şimdi ben sana diyorum. Adam ayda bir sigara içiyor. Veya çok sinirlendiği zamanlarda bir tane yakıyor ve rahatlıyor. Şimdi bu adama yarar sağlıyor demi.
1ayda 1 sigarada adama öyle bir zarar da vermiyor, dikkat ediyor ve çevresindekilerede dikkat ediyor ve ona verdiği parada devede kulak misali.
Bu şartlarda bu adama senin yaptığın haram diyebilirmiyiz diyemezmiyiz. Diyemezsek birşey hem haram hem de caiz olur mu? Ben buradan şunu anlıyorum ki. Sigara belli başlı şeylerden insanı harama götürür ve bunlar sağlanırsa haramdır. bunlar yoksa buna haram demek ne kadar doğru olur?
sigara tiryakiliği, bir dal, iki dal derken başlar.
ilk önce ondan bundan istersin, sonra paket taşımaya başlarsın.

mesela ben önceleri haftada 1 paket içerdim, sonraları günde bir pakete çıktı bu. (tabi şimdi içmiyorum)

elhamdülillah, okullar açılmadan iki gün önce terkettim o mereti.

sigaranın sinirleri gevşettiği, insanı rahatlattığı konusuna gelince; bırakana kadar ben de öyle zannederdim.
ama şimdi düşünüyorum, sigara içtiğim dönemlerde daha gergin, daha sinirliymişim. :)
 

ArZu

GülenAy
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
30,610
Tepkime puanı
2,100
Puanları
0
Konum
Kayıp Şehir...
Web sitesi
www.arzuzum.blogcu.com
:) harammı değilmi diye....düşündüm bırakmanıza sevindim...tüm bırakamayanlar bırakır inşallah...birde dediniz ya sigara içince daha çok sinirli olduğumu anladım....:confused1[1]: onu düşündüm :O
 

yenibeyin

Asistan
Katılım
7 Eki 2006
Mesajlar
712
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Web sitesi
www.yenibeyin.com
Kardeşim benim bildiğim ise:

Haram hükmünü koyan yalnızca Allah C.C dür. Ve bizler Kuranda geçmeyen birşeye o yüzden direk haramdır ifadesini kullanamıyoruz. Harama yakındır veya şu haramlara vesile olduğu için haram olur diyebiliyoruz.

kardeş sen haklısın şehadet kardeş gerekçelerini yazdığı için ben tekrar girmedim kur'an açıkça sıgara haram demiyor ama kıyas yoluyla anlıyoruz o yüzden haram dedim yanlış dediysem kusura bakmayın
 

XaberDar

Profesör
Katılım
28 Eki 2006
Mesajlar
1,636
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
Dünya/MERKEZ
Sevgili ihvanlar, sigaranın haram olduğu gerçeğini kabul ettiremedik zaten. En iyisi aHuZaR' ın dediği gibi kendi vicdanlarına bırakmak. Sigara hakkında açılmış başka konularda var. Orda birçok ihvan açıklamaya çalıştıysada hep dar görüşlü, at gözlüklü(tabiri caizse vede mecazen) başka ihvanlar işi hakarete kadar götürdüler.

israf yazdık olmadı
kula hakkı dendi olmadı
aile rızkı denildi olmadı
yavaş yavaş intihar denildi olmadı
uyuşturucu denildi olmadı
Alimler dedik böyle diyor olmadı
Sözü doğru, güvenilir, gerçek hocalar haram olduğunu diyor dedik olmadı
...
.....
denildi de denildi

Birşeyde şüpheye düşerseniz onu terkedin diye bir hadis var (metni tam hatırlayamadım affola) ve biz şüphedeyiz değil mi?;)

Bu gerçeği artık kabul etmemek akıl işi değil inattır!

Kim ne derse desin SİGARA HARAMDIR! Haram diyene de saldırmayın çünkü müslüman işi değildir.

Ama İslamda kıyasıda unutmadan vicdanımıza bakalım.


(Her ne kadar sürç-ü lisan etti isek affola)

Selametle...
 
Üst