aHuZaR
Can kayıp can firarda
Bu meselenin tamamen benzeri
ne Kuranda vardir
ne de sünnette
Bu son devirlerde ortaya çikan
bir durumdur
bu konuda en hafif konusanlar
mekruh demisler
fakat bu durum islamin bu meseleye
bakis açisini tam yansitmamaktadir
cünkü insan sigara içmekle hem israf
hem vücuda zarar
hem de baskasina zarar vermektedir
mekruh diyenler bir sigara içmekle
bu üç zarar ayni anda olmadigi için diyorlar
oysa insan tiryaki olunca
bu üç zarar bir arada ve artarak olur
mesele haram görünümü kazanir
Bu görüs fikihtan biraz anlayan kimselerinin
kabul edecegi bir görüstür
Bu hükme nasil bir kiyas ile ulasiyoruz
birde ona bakalim
Bir seye haram hükmünü vermek için
illa naslarda Kuran ve Sünnette lafzen
kelime olarak geçmesi sart degildir
mesela eroin de naslarda lafzen geçmez
ama eroinin zararlarini gerek tipçilar gerek
fikihçilar çok açik bir sekilde
ortaya koyuyorlar
nefse zarar veriyor
mala zarar veriyor
baskalarina da zarari dokunuyorsa
bu üç zarari bir arada
sürekli olarak veren hersey
bütün fukahaya göre haramdir
Karsimiza çikan yeni meselelerede
bu ölçüyle bakip hüküm vermeli
Bu sayilan unsurlar
bir çok açik haram olduguna göre
ayni zararlara götüren
seylere deharam diyoruz
ayni seyi sigaraya tatbik etmekle
sigaraninda haram oldugu
hükmüne variliyor
Sigaranin mubah ve mekruh oldugu
üzere fetva verenler
zamanlarinin sartlari içinde
sihhate ne ölçüde zarar verdigini
bilemedikleri için böyle yapmis olabilirler
Bu gün sihhate zarari bilindigi halde
hala mekruh diyen hocalarimizda
malesef vardir
bu insanlari aldatan zararin az az
uzun vadede ve birden olmamasidir
rger her sigara içen bir hafta içinde ölseydi
veya bir organi bir hafta içinde
islemez hale gelip kesilseydi
acaba ona hala kim mekruh diyebilirdi?
gelecek bu zararlarin geç gelmesi
azar azar gelmesi
mekruh diyenlerin mekruh demesine
onlara muhalif olanlarinda
olaya yumusak bakmasina neden oluyor
ama bir gerçek
hiç bir zaman unutulmamali
eger zararin uzun zamanda
ve geç gelmesi bir harama
helal görünümü kazandiracaksa içki
kumar hirsizlik intihar eroin
daha kesin haram olan bir çok seyde
Allah muhafaza
helal veya mekruh olabilir
Yani bir kimse zehir kullanarak
intihar edecegim dese
acaba ona cevabimiz ne olurdu?
haram olan içkiyi her gün az az alan
zararini uzun vadede gören
veya görmeyen
sarhos olmayacak kadar içen kimseye
içkide az zarar veriyor veya sarhos etmiyorsa
diye hangi hoca efendi
mekruhtur diyebilir
haydi içki ayet ve hadisle
haram oldugu açik olan bir sey
ona mekruh diyemiyoruz
ya eroine
ot
maruyana
biraya ne demeli
Bunlar ayet ve hadiste açik olarak geçmiyor
zararida uzun vadede görülürse
bunlari kullanmak haram degil
mekruhtur diye kim fetva verirse
o kisiler sigaraya da ayni fetvayi verebilirler
Efendimiz s.a.w kendisinde
sogan ve sarimsak kokusu bulunan
bir adami cennetul baki kabristanligindan
cikarmis ve sogan ve sarimsak kokusu ile
cemaate katilmamasini emir buyurmustur
Peygamber efendimiz s.a.w
sogan ve sarimsagi kasdederek
kim bu cirkin kokulu bitkiyi yerse
mescidimize yaklasmasin
insanlara eziyet veren bu sey
meleklere de eziyet vermektedir
buyurmustur
Hala sigaraya mekruh diye
fetva veren veya duydugu
bu fetvalarla amele devam eden
olacaksa veya
sigaraya kadar daha neler var
deyip olayi geçistirmeye çalisanlar
bulunacaksa onlar bilsinler ki
Hatta çok daha büyük yanlislar varken
onlara göre ufak bir yanlis
ufak gibi görünen
bir sigara keyfimiz var yahu diyenler
bu yazilardan dolayi kendilerine
cevap hakki dogan tiryakileride
kendi vicdanlariyla
bas basa birakiyorum
Sigara konusunda bugün
bir çok islam alimi böyle düsünmektedir.
Bu satirlar sahsi bir görüsten daha ziyade
alimlerimizin bu konudaki
degerlendirmelerinden derlenmistir
Allah sigara icen arkadaslara
sigarayi birakacak
irade gucu nasip etsin
Allah toplumumuzu
sigara pisliginden kurtarsin
Amin
ALLAH razi olsun cümle müslüman kardeslerimden
ne Kuranda vardir
ne de sünnette
Bu son devirlerde ortaya çikan
bir durumdur
bu konuda en hafif konusanlar
mekruh demisler
fakat bu durum islamin bu meseleye
bakis açisini tam yansitmamaktadir
cünkü insan sigara içmekle hem israf
hem vücuda zarar
hem de baskasina zarar vermektedir
mekruh diyenler bir sigara içmekle
bu üç zarar ayni anda olmadigi için diyorlar
oysa insan tiryaki olunca
bu üç zarar bir arada ve artarak olur
mesele haram görünümü kazanir
Bu görüs fikihtan biraz anlayan kimselerinin
kabul edecegi bir görüstür
Bu hükme nasil bir kiyas ile ulasiyoruz
birde ona bakalim
Bir seye haram hükmünü vermek için
illa naslarda Kuran ve Sünnette lafzen
kelime olarak geçmesi sart degildir
mesela eroin de naslarda lafzen geçmez
ama eroinin zararlarini gerek tipçilar gerek
fikihçilar çok açik bir sekilde
ortaya koyuyorlar
nefse zarar veriyor
mala zarar veriyor
baskalarina da zarari dokunuyorsa
bu üç zarari bir arada
sürekli olarak veren hersey
bütün fukahaya göre haramdir
Karsimiza çikan yeni meselelerede
bu ölçüyle bakip hüküm vermeli
Bu sayilan unsurlar
bir çok açik haram olduguna göre
ayni zararlara götüren
seylere deharam diyoruz
ayni seyi sigaraya tatbik etmekle
sigaraninda haram oldugu
hükmüne variliyor
Sigaranin mubah ve mekruh oldugu
üzere fetva verenler
zamanlarinin sartlari içinde
sihhate ne ölçüde zarar verdigini
bilemedikleri için böyle yapmis olabilirler
Bu gün sihhate zarari bilindigi halde
hala mekruh diyen hocalarimizda
malesef vardir
bu insanlari aldatan zararin az az
uzun vadede ve birden olmamasidir
rger her sigara içen bir hafta içinde ölseydi
veya bir organi bir hafta içinde
islemez hale gelip kesilseydi
acaba ona hala kim mekruh diyebilirdi?
gelecek bu zararlarin geç gelmesi
azar azar gelmesi
mekruh diyenlerin mekruh demesine
onlara muhalif olanlarinda
olaya yumusak bakmasina neden oluyor
ama bir gerçek
hiç bir zaman unutulmamali
eger zararin uzun zamanda
ve geç gelmesi bir harama
helal görünümü kazandiracaksa içki
kumar hirsizlik intihar eroin
daha kesin haram olan bir çok seyde
Allah muhafaza
helal veya mekruh olabilir
Yani bir kimse zehir kullanarak
intihar edecegim dese
acaba ona cevabimiz ne olurdu?
haram olan içkiyi her gün az az alan
zararini uzun vadede gören
veya görmeyen
sarhos olmayacak kadar içen kimseye
içkide az zarar veriyor veya sarhos etmiyorsa
diye hangi hoca efendi
mekruhtur diyebilir
haydi içki ayet ve hadisle
haram oldugu açik olan bir sey
ona mekruh diyemiyoruz
ya eroine
ot
maruyana
biraya ne demeli
Bunlar ayet ve hadiste açik olarak geçmiyor
zararida uzun vadede görülürse
bunlari kullanmak haram degil
mekruhtur diye kim fetva verirse
o kisiler sigaraya da ayni fetvayi verebilirler
Efendimiz s.a.w kendisinde
sogan ve sarimsak kokusu bulunan
bir adami cennetul baki kabristanligindan
cikarmis ve sogan ve sarimsak kokusu ile
cemaate katilmamasini emir buyurmustur
Peygamber efendimiz s.a.w
sogan ve sarimsagi kasdederek
kim bu cirkin kokulu bitkiyi yerse
mescidimize yaklasmasin
insanlara eziyet veren bu sey
meleklere de eziyet vermektedir
buyurmustur
Hala sigaraya mekruh diye
fetva veren veya duydugu
bu fetvalarla amele devam eden
olacaksa veya
sigaraya kadar daha neler var
deyip olayi geçistirmeye çalisanlar
bulunacaksa onlar bilsinler ki
Hatta çok daha büyük yanlislar varken
onlara göre ufak bir yanlis
ufak gibi görünen
bir sigara keyfimiz var yahu diyenler
bu yazilardan dolayi kendilerine
cevap hakki dogan tiryakileride
kendi vicdanlariyla
bas basa birakiyorum
Sigara konusunda bugün
bir çok islam alimi böyle düsünmektedir.
Bu satirlar sahsi bir görüsten daha ziyade
alimlerimizin bu konudaki
degerlendirmelerinden derlenmistir
Allah sigara icen arkadaslara
sigarayi birakacak
irade gucu nasip etsin
Allah toplumumuzu
sigara pisliginden kurtarsin
Amin
ALLAH razi olsun cümle müslüman kardeslerimden