Sigara Haram mi?

zeygue

Aktifleşmemiş
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
1,262
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
Ankara
Sigaraya haram diye Alimce fetva veren arkadaşlarım, inşallah birgün sigaraya başlamazlar..

Çünkü ne fetva verenleri gördük, ne içmem diyenleri duyduk, ne pisliktir diye niteleyenlerle karşılaştık..

Ekserisi gün geldi içmeye başladı..

Kaderin bir cilvesi olmasın!

Zira bilenler büyük lokma yut, büyük söz konuşma demişler..

.
Haram olan şeyler dünyada zararlı olduğu gibi ahirette de cezası vardır.Sigara haramdır demek ahirettede cezası vardır demektir.Allah açıkça haram kılmayarak dünyadaki zararı ceza olarak yeterli görmüş ahiret cezasını affetmiş demektir.Ne diye haddinizi aşıp başınıza iş çıkarıyorsunuz?
Sağlığa zararından,ekonmomiye zararından bahsedin bu yetmiyor mu?
selametle
 

İsr@

hizmet erbabı
Katılım
4 Kas 2006
Mesajlar
3,080
Tepkime puanı
62
Puanları
0
Yaş
44
Konum
KOCAELİ
vücudumuz bize emanettir bu sebeple sağlığa zarar veren şeyler haramdır ayrıyeten israfta haramdır ayrıca şüpheli ilerden kaçınmamızı emreden bir de hüküm vardır varın gerisine siz karar verin ne diyem...
 

n.c

Üye
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
59
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Mekruh olduğunu biliyorum.
iki sebepten ötürü haram diye okumuştum biyerde. Biri, yavaş yavaş zehirlediği için yavaş yavaş "intihar", ikincisi de "israf" yani haram.
Ne diyelim, bırakırsınız inşaallah...
 

Edibe Ziyâi

Agâh ol ey nefsim..
Katılım
13 Kas 2006
Mesajlar
2,550
Tepkime puanı
3
Puanları
0
güneşte ısınmış kaptan abdest almayı bile men eden dinimiz , sigarayı niye etmesin ..ikisininde illeti aynı , sağlığımıza zarar
 

reis

Kıdemli Üye
Katılım
15 Eki 2006
Mesajlar
10,901
Tepkime puanı
414
Puanları
0
Konum
Karadeniz
Soru:
Sigara Haram mi?

Cevap:
Sigara helal mi..?

:eek:leyo:
 

DarulErkam

Üye
Katılım
13 Mar 2007
Mesajlar
59
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
güneşte ısınmış kaptan abdest almayı bile men eden dinimiz , sigarayı niye etmesin ..ikisininde illeti aynı , sağlığımıza zarar

Bismihi Subhanehu...

Bu paragrafta fıkıh ilminin kıyas bölümünde müteala edilebilecek bir kıyas yapılmaya çalışılmış, lakin, batıl bir kıyas ile karşı karşıyayız. Kardeşimizin bunu bilerek yapmadığı üzere hüsn-i zannımız mevcuttur.

Güneşti ısınmış kaptan abdest almayı kim men etmiştir ? Men etme meselesi maslahata binaen mi ? Nass'a binaen mi vuku bulmuştur ?

Burada bir yanlış anlamayı düzeltmek gerekmektedir, evet fıkıh kitablarında "güneşte ısınmış bakır,aluminyum su kablarından abdest alınması men edilmiştir" lakin bu maslahata (nass) binaen vuku bulmuştur ki şöyle; Önceki dönemlerde bakır ve aluminyum kaplar sağlıklı değildi. Kaplama tekniği ve tekniğin fazla ileri olmamasından dolayı kaplardan parçalar kopmakta ve suya karışmaktaydı, suya karışan bu parçalar çeşitli cilt hastalıklarına sebep olmaktaydı, bu yüzden ötürü men edilmişti. Lakin günümüzde böylesi birşey olmadığı için men edilmemektedir.

Eğer ki sigara mevzusu ile kıyas edileceksek, sonuç kap gibi olacaktır.

Hanefi mezhebinin usulüne göre sigaraya her ne kadar haram denmişse de amel-i sahada haram diye tasnif edilen , lakin itikadi manada vacib konumunda bulunan bir mevzu, kat-i bir nass ile haram kılınmış mevzular gibi haram değildir. Mesela, şarap haramdır, bunun haramlığını inkâr edenin küfrüne kail olunur. Lakin, sigaraya dair subut-i kat-i bir nass olmadığı için alimlerin (müteahhirun alimler.Sigara 16 yy.dan sonra ortaya çıkmıştır) amel-i manada haram addedilen, lakin hakkında subut-i kat-i bir nass bulunmayan şeylerin karşılığı tahrimen mekruhtur..Konu hakkında bilgi sahibi olunmak için, ehil kişilere veyahut konuya dair usul-i fıkıh,fıkıh veya kamuslara bakılabilir.

Sigara mevzusunda alimlerin ekserisinin tevakkuf etmesinin sebebi; Nahl Suresi;

وَلاَ تَقُولُواْ لِمَا تَصِفُ أَلْسِنَتُكُمُ الْكَذِبَ هَـذَا حَلاَلٌ وَهَـذَا حَرَامٌ لِّتَفْتَرُواْ عَلَى اللّهِ الْكَذِبَ إِنَّ الَّذِينَ يَفْتَرُونَ عَلَى اللّهِ الْكَذِبَ لاَ يُفْلِحُونَ

116.Dilleriniz yalana alışageldiğinden dolayı, Allah’a karşı yalan uydurmak için, “Şu helâldir”, “Şu haramdır” demeyin. Şüphesiz, Allah’a karşı yalan uyduranlar, kurtuluşa eremezler.

Selam ve dua ile..​
 

aHuZaR

Can kayıp can firarda
Katılım
27 Kas 2006
Mesajlar
6,438
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Konum
Gönülistan
sagliga zararli her sey haram degildir
Allah kullarini sinamak icind e sagliga zarari olmay a seyi men eder
ama insanin bedeni emanettirr kendisine
azalari tek tek hesap soracaktir
uyusturucuyada haram degildir derlerse birileri ne diyeceksiniz acaba?
sigarad a ayni görevi yapiypr sadece uzun vadede zarari
 

DarulErkam

Üye
Katılım
13 Mar 2007
Mesajlar
59
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
uyusturucuyada haram degildir derlerse birileri ne diyeceksiniz acaba?
sigarad a ayni görevi yapiypr sadece uzun vadede zarari

Bu soru herhalde kardeşimiz tarafından bizlere yöneltilmiş. Biz öyle anlıyoruz. Hassasiyetinizi anlıyorum..ve teşekkür ederim..Lakin biz birşeylere haramdır veyahut değildir demedik. Sadece kat-i bir nass bulunmayan mevzularda, kıyasen haram demenin, hanefi mezhebinde neye tealluk ettiğini bir nebze olsun açıklamaya çalıştık.

Açıklanması gereken husus, tahrimen mekruh nedir ? Tahrimen mekruh, haram demektir. Lakin bu haramın (tahrimen mekruh), kat-i nass ile haram kılınmış olan şeylerden farkı, inkarının küfür olmamasıdır. Fakat, bunu yapan kişinin azaba düçar olacağı kabul görülmüştür.Tahrimen mekruh hükmünü inkâr eden kişi kafir olmaz, bidatçı ve sapık olur. Zira, ikindiyi kerahate bırakmak tahrimen mekruhtur, ameli manada haram olan bu mevzu diğer mezheplerde farklı şekillerde hüküm olunmuştur. Fakat kimse kalkıpta, efendim ikindi namazını kerahatte kılmak mutlak manada haram diyemez, zira , ikindiyi evvel ve sani vaktinde eda edemeyen kişi, kerahet vaktinde eda edebilir.

Saniyen bir husus ise, uyuşturucu mevzusunun, aklı örtme illetinden dolayı kıyasen haram kılındığıdır. Hanefi mezhebinde, şarabın haramlığına mesned edilen ayetteki "hamr" ifadesinden şarab olduğu anlaşılmakta ve (illet yönünden)buna benzeyen, aklı örten tüm içeceklerin (kuru yada yaş), yiyeceklerin kıyasen haram addedildiğidir. Bu söylediğimiz husus Hanefi usulune göredir. Bira'nın, rakı'nın haramlığını inkâr eden kişi bid'at çidir ve sapıktır (hanefi mezhebine göre). Diğer mezheplerde ise "Hamr" lafzını "aklı örten,örtmek" olarak telakki etmişlerdir ve tüm aklı örten içecek ve yiyeceklerin kat-i bir şekilde haram olduğuna hüküm edilmiştir. Ve inkârına yeltenen kişilerin küfrüne kail olunacağı kabul edilmiştir.

Muvaffakiyet ALLAH'tandır..

Dua buyrun..
 

yakup_1

Asistan
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
386
Tepkime puanı
7
Puanları
0
Konum
Fatih
Bu meselenin tamamen benzeri
ne Kuranda vardir
ne de sünnette
Bu son devirlerde ortaya çikan
bir durumdur
bu konuda en hafif konusanlar
mekruh demisler
fakat bu durum islamin bu meseleye
bakis açisini tam yansitmamaktadir
cünkü insan sigara içmekle hem israf
hem vücuda zarar
hem de baskasina zarar vermektedir
mekruh diyenler bir sigara içmekle
bu üç zarar ayni anda olmadigi için diyorlar
oysa insan tiryaki olunca
bu üç zarar bir arada ve artarak olur
mesele haram görünümü kazanir
Bu görüs fikihtan biraz anlayan kimselerinin
kabul edecegi bir görüstür
Bu hükme nasil bir kiyas ile ulasiyoruz
birde ona bakalim
Bir seye haram hükmünü vermek için
illa naslarda Kuran ve Sünnette lafzen
kelime olarak geçmesi sart degildir
mesela eroin de naslarda lafzen geçmez
ama eroinin zararlarini gerek tipçilar gerek
fikihçilar çok açik bir sekilde
ortaya koyuyorlar
nefse zarar veriyor
mala zarar veriyor
baskalarina da zarari dokunuyorsa
bu üç zarari bir arada
sürekli olarak veren hersey
bütün fukahaya göre haramdir
Karsimiza çikan yeni meselelerede
bu ölçüyle bakip hüküm vermeli
Bu sayilan unsurlar
bir çok açik haram olduguna göre
ayni zararlara götüren
seylere deharam diyoruz
ayni seyi sigaraya tatbik etmekle
sigaraninda haram oldugu
hükmüne variliyor
Sigaranin mubah ve mekruh oldugu
üzere fetva verenler
zamanlarinin sartlari içinde
sihhate ne ölçüde zarar verdigini
bilemedikleri için böyle yapmis olabilirler
Bu gün sihhate zarari bilindigi halde
hala mekruh diyen hocalarimizda
malesef vardir
bu insanlari aldatan zararin az az
uzun vadede ve birden olmamasidir
rger her sigara içen bir hafta içinde ölseydi
veya bir organi bir hafta içinde
islemez hale gelip kesilseydi
acaba ona hala kim mekruh diyebilirdi?
gelecek bu zararlarin geç gelmesi
azar azar gelmesi
mekruh diyenlerin mekruh demesine
onlara muhalif olanlarinda
olaya yumusak bakmasina neden oluyor
ama bir gerçek
hiç bir zaman unutulmamali
eger zararin uzun zamanda
ve geç gelmesi bir harama
helal görünümü kazandiracaksa içki
kumar hirsizlik intihar eroin
daha kesin haram olan bir çok seyde
Allah muhafaza
helal veya mekruh olabilir
Yani bir kimse zehir kullanarak
intihar edecegim dese
acaba ona cevabimiz ne olurdu?
haram olan içkiyi her gün az az alan
zararini uzun vadede gören
veya görmeyen
sarhos olmayacak kadar içen kimseye
içkide az zarar veriyor veya sarhos etmiyorsa
diye hangi hoca efendi
mekruhtur diyebilir
haydi içki ayet ve hadisle
haram oldugu açik olan bir sey
ona mekruh diyemiyoruz
ya eroine
ot
maruyana
biraya ne demeli
Bunlar ayet ve hadiste açik olarak geçmiyor
zararida uzun vadede görülürse
bunlari kullanmak haram degil
mekruhtur diye kim fetva verirse
o kisiler sigaraya da ayni fetvayi verebilirler
Efendimiz s.a.w kendisinde
sogan ve sarimsak kokusu bulunan
bir adami cennetul baki kabristanligindan
cikarmis ve sogan ve sarimsak kokusu ile
cemaate katilmamasini emir buyurmustur
Peygamber efendimiz s.a.w
sogan ve sarimsagi kasdederek
kim bu cirkin kokulu bitkiyi yerse
mescidimize yaklasmasin
insanlara eziyet veren bu sey
meleklere de eziyet vermektedir
buyurmustur
Hala sigaraya mekruh diye
fetva veren veya duydugu
bu fetvalarla amele devam eden
olacaksa veya
sigaraya kadar daha neler var
deyip olayi geçistirmeye çalisanlar
bulunacaksa onlar bilsinler ki
Hatta çok daha büyük yanlislar varken
onlara göre ufak bir yanlis
ufak gibi görünen
bir sigara keyfimiz var yahu diyenler
bu yazilardan dolayi kendilerine
cevap hakki dogan tiryakileride
kendi vicdanlariyla
bas basa birakiyorum


Sigara konusunda bugün
bir çok islam alimi böyle düsünmektedir.
Bu satirlar sahsi bir görüsten daha ziyade
alimlerimizin bu konudaki
degerlendirmelerinden derlenmistir
Allah sigara icen arkadaslara
sigarayi birakacak
irade gucu nasip etsin

Allah toplumumuzu
sigara pisliginden kurtarsin

Amin


ALLAH razi olsun cümle müslüman kardeslerimden


ya arkadaşlar bu sözü efendi hazretleri mi söylemiş? söylememişse ne diye ruhul furkan bölümüne açtınız bu konuyu
 

aHuZaR

Can kayıp can firarda
Katılım
27 Kas 2006
Mesajlar
6,438
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Konum
Gönülistan
yakup kardesim tek kisinin görüsü degil bu yazi
derledim

nerd e oldugugu önemlimi sence konunun?
 

aHuZaR

Can kayıp can firarda
Katılım
27 Kas 2006
Mesajlar
6,438
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Konum
Gönülistan
peki alimler melekmi sizce???
onlarin hatasi zaaflari yokmu???
ise bird e bu yönden baksaniz nasil olur???
peygamberler neden kullanmamis tütün onlari neden örnek almiyosunuz?
sigara kullananlar kendini avutuyor bu sözle....
 

Bedrin_Aslanı

Profesör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
1,792
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Bırakta avutsunlar :eek:leyo:
İçmesini bilene helal bilmeyene haram :O

İşte bu yüzden sigraya haram diyemiyoruz. Bu muhabbet içkiye yapabilirmiyiz mesela.
Kesinlikle yapamayız. Çünkü haram. Bir kübüde bir yudumuda aynı haram. Ama hayatında toplam 10 sigara içmiş birine sen harama karışmışsın diyebilirmiyiz?
 

manifesto

Yasaklı
Katılım
23 Ara 2006
Mesajlar
0
Tepkime puanı
334
Puanları
0
Konum
Kocaeli
Ama hayatında toplam 10 sigara içmiş birine sen harama karışmışsın diyebilirmiyiz?
Bence diyemeyiz
Yani bilmiyorum muallakta
Nargile
sigara
Haram olabilir yani şüpheli
şüpheli şeyleri terk ise takvadan
 

Bedrin_Aslanı

Profesör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
1,792
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Tabi kardeşim bu şeyi terk etmek en güzeli bir müslümanın ağzına hiç yakışmıyor. Allah rızası için inşa'Allah bırakmak nasip olur içenlere. Ama haram denildimi içki ile aynı kefeye koymuş oluyoruz buda saçmalık.

neyse bu konu tartışıldıkça uzuyor insanların kalbi kırılıyor ve elimizede bişey geçmiyor. Uzak duralım inşa'allah...
 

SUKUT

Asistan
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
432
Tepkime puanı
0
Puanları
0
selamun aleykum,
birseyden eminim mubah ve ya mekruh diyenlerin cogunlugu bu illeti kullaniyor!
kardesim burda hepinizin bildigi birsey var ALLAH katinda hos olmayan birsey,
cunki yaradanin sana verdigi bu bedene zarar veriyorsun, israf, yukarda arkadasin birisi demiski, ( icene degil ictirene bak) bu ne sacmalik! ozaman ben gideyim allah muhafaza bir adamin canina katledeyim ve sonrada diyeyimki oldurene degil oldurtene bak!
 
Üst