Abdülhakim-i Arvasi hazretleri de buyuruyor ki:
Melekler, Peygamberlerin ve evliyanın ruhları, her kim, nerede, ne zaman ve her ne halde çağırırsa, orada bulunur, yardım ederler. Hızır aleyhisselamın, sıkıntıda olanların imdadına yetişmesi böyledir. Peygamber efendimizin, ümmetinin her birine, hele ölüm zamanında, imdada yetişmesi de böyledir. Azrail aleyhisselamın, ruh [can] almak için her anda, her yere gelmesi de, böyledir. Her mürşid-i kâmilin, talebesine yetişmesi de böyledir. (S. Ebediyye)
A'raf - 194
إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ عِبَادٌ أَمْثَالُكُمْ فَادْعُوهُمْ فَلْيَسْتَجِيبُواْ لَكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ
İnnellezîne ted’ûne min dûnillâhi ıbâdun emsâlukum fed’ûhum felyestecibû lekum in kuntum sâdıkîn(sâdıkîne).
1.inne ellezîne: muhakkak ki onlar
2.ted'ûne: dua edersiniz
3.min dûni allâhi: Allah'tan başka
4.ıbâdun: kullar
5.emsâlu-kum: sizin gibi
6.fed'û-hum (fe ud'û-hum): öyleyse onları çağırın
7.fe li yestecibû: o zaman icabet etsinler
8.lekum: size
9.in kuntum: eğer siz ... iseniz
10.sâdıkîne: sadıklar, doğru sözlüler
Allah'tan başka çağırıp, yalvarıp yakardıklarınız tıpkı sizler gibi yaratılmış kullardır.
Eğer doğru sözlü kimseler iseniz, haydi onları çağırın da dualarınıza cevap versinler.
Bu ayetteki ted'une ifadesi bizzat,
başı sıkıştığında yardıma çağrılan,
Allah'tan başka dua ya karıştırılan kimseleri ifade ediyor, çok açık.
Öldükten sonra da özel görevler yükleyip,
Serbesttir, aynı anda bin kişinin yardımına koşar kuruntularını inanç olarak kalbinize yerleştirdiğinizde,
Zümer/30
Sen de öleceksin, onlar da...
Ayetine aleni bir biçimde itiraz ediyor hayır onlar ölmez diyip Allah'a kafa tutuyorsunuz.
Şehidler ölmez ayetini örnek getirecekseniz de ne olduğunu anlayıp getiri "eğer bizimle kalsalardı ölmezlerdi diyen üç beş nifak sahibinin diline doladığı gibi Allah uğrunda can verenlere sıradan ölüler gibi ölü demeyin"
İfadesi ile zamanı şehadetine şahid kılan ashabı öven Allah'ı zerre anlamadan hakkında çocuk müsameresi tiyatrosu yazmayın.
Ayrıca Ruhlar serbestçe dolaşıyor derken şu ayeti bile yerlebir ediyorsunuz.
Zümer/42
Allah, ölecekleri zaman canlarını alır; ölmeyeni de uykusunda (bir tür ölüme sokar). Böylece, kendisi hakkında ölüm kararı verilmiş olanı(n ruhunu) tutar, alıkoyar, öbürüsünü ise adı konulmuş bir ecele kadar salıverir. Şüphesiz bunda, düşünebilen bir kavim için gerçekten ayetler vardır.
Burada alıkoyar kavramı artık süre bitmiş, yeniden yaratılış emri verilene kadar varlık alemi ile arasına bir perde konulmuştur, bağlantısı kesilmiştir.
Bunlar Allah'ın bildirdikleri, daha ölüm meleği diye adını koydukları Azrail'i kqn ter içinde aynı anda binlerce kişinin canını alan tek kişi sanacak düzeyde algısı zayıf biri akıl alması gerekirken yetmemiş Allah'ın velisi olmuş bize ölsem bile Allah gibi beni de yardıma çağırın diye ortaklık ilan ediyor. Delil, koca bir asılsız zan,
kokuşmuş zihin dehlizleri...
Fesubhanallah, daha başka hangi fiil şirk olacaktı ki, Şirk fiilinden bahsetmek için daha fazla ne yapılmalı ki adı şirk olsun