seyyid abdulhakim arvasi hazretleri buyurdu ki

Kadir Razlık

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
2,280
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Konum
manisa
Seyyid Abdülhakim Arvasi hazretleri buyurdu ki:
(Bu zamanda, beş vakit namazını kılan, haramlardan sakınan umumi evliya sınıfına dâhil olur. Bir de hususi evliyalık vardır. Bu, tasavvuf yolunda ilerleyenlere Rabbimizin ihsan ettiği derecelerdir. İşte, bu zamanda böyle evliya yok gibidir.)
 

Kadir Razlık

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
2,280
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Konum
manisa
Seyyid Abdülhakim Arvasi hazretleri buyuruyor ki:
Peygamber efendimizin üç türlü vazifesi vardı:
1- Kur'an-ı kerimin hükümlerini, yani iman edilecek bilgileri ve fıkhi hükümleri herkese tebliğ etmek. Fıkhi hükümler, yapılması emir veya yasak edilen işlerdir. Bu bilgilere İslami hükümler denir.

2- Kur'an-ı kerimin manevi hükümlerini, yani Allahü teâlânın zatına ve sıfatlarına ait marifetlerini, yalnız ümmetinin yüksek olanlarının kalblerine akıtmaktır. Bu vazife, birinci tebliğ vazifesinden farklıdır. Ebu Hüreyre hazretleri buyuruyor ki:
(Resulullah'tan iki türlü ilim öğrendim. Bunlardan birini sizlere bildirdim. İkincisini söylersem, beni öldürürsünüz.) [Buhari, Hadika]

3- Fıkhi hükümleri vaazla, nasihatle yapmayan Müslümanlara dinin emirlerini uygulamaktır.

Resulullah'tan sonra dört halifeden her biri, bu üç vazifeyi tam olarak başardı. Hazret-i Hasan'ın hilafeti zamanında fitneler çoğaldı. İslâmiyet üç kıtaya yayıldı. Resulullahın nuru, yeryüzünden uzaklaştı. Sahabe-i kiram azaldı. Bu üç vazifeyi, bir kişi yapamaz oldu. Bu üç vazife, farklı üç sınıfa ayrıldı:
1- İmanı ve fıkhi hükümleri bildirmek vazifesi, müctehid âlimlere verildi. [Böylece dört hak mezhep meydana çıktı.]

2- Dileyen Müslümanları, Kur'an-ı kerimin manevî ahkâmına kavuşturmak, Ehl-i beytin 12 imamına ve tasavvuf büyüklerine verildi. Mesela Cüneyd-i Bağdadi ve Sırri-yi Sekati hazretleri bunlardandır. [Böylece tarikatlar meydana çıktı.]

3- Devleti idare etme işi, sultanlara yani hükümetlere verildi.
 

Kadir Razlık

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
2,280
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Konum
manisa
Abdülhakim-i Arvasi hazretleri de buyuruyor ki:
Melekler, Peygamberlerin ve evliyanın ruhları, her kim, nerede, ne zaman ve her ne halde çağırırsa, orada bulunur, yardım ederler. Hızır aleyhisselamın, sıkıntıda olanların imdadına yetişmesi böyledir. Peygamber efendimizin, ümmetinin her birine, hele ölüm zamanında, imdada yetişmesi de böyledir. Azrail aleyhisselamın, ruh [can] almak için her anda, her yere gelmesi de, böyledir. Her mürşid-i kâmilin, talebesine yetişmesi de böyledir. (S. Ebediyye)
 

Kadir Razlık

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
2,280
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Konum
manisa
Seyyid Abdülhakim Arvasihazretleri, (Allahü teâlânın kitabından ve Resulullah’ın hadislerinden sonra, İslam kitaplarının en üstünü, en faydalısı, İmam-ı Rabbani hazretlerinin Mektubat kitabıdır. Mektubat’ı anlamak için değil bereketlenmek için okumalıdır) buyuruyor.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Abdülhakim-i Arvasi hazretleri de buyuruyor ki:
Melekler, Peygamberlerin ve evliyanın ruhları, her kim, nerede, ne zaman ve her ne halde çağırırsa, orada bulunur, yardım ederler. Hızır aleyhisselamın, sıkıntıda olanların imdadına yetişmesi böyledir. Peygamber efendimizin, ümmetinin her birine, hele ölüm zamanında, imdada yetişmesi de böyledir. Azrail aleyhisselamın, ruh [can] almak için her anda, her yere gelmesi de, böyledir. Her mürşid-i kâmilin, talebesine yetişmesi de böyledir. (S. Ebediyye)
A'raf - 194

إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ عِبَادٌ أَمْثَالُكُمْ فَادْعُوهُمْ فَلْيَسْتَجِيبُواْ لَكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ

İnnellezîne ted’ûne min dûnillâhi ıbâdun emsâlukum fed’ûhum felyestecibû lekum in kuntum sâdıkîn(sâdıkîne).

1.inne ellezîne: muhakkak ki onlar
2.ted'ûne: dua edersiniz
3.min dûni allâhi: Allah'tan başka
4.ıbâdun: kullar
5.emsâlu-kum: sizin gibi
6.fed'û-hum (fe ud'û-hum): öyleyse onları çağırın
7.fe li yestecibû: o zaman icabet etsinler
8.lekum: size
9.in kuntum: eğer siz ... iseniz
10.sâdıkîne: sadıklar, doğru sözlüler

Allah'tan başka çağırıp, yalvarıp yakardıklarınız tıpkı sizler gibi yaratılmış kullardır.
Eğer doğru sözlü kimseler iseniz, haydi onları çağırın da dualarınıza cevap versinler.


Bu ayetteki ted'une ifadesi bizzat,
başı sıkıştığında yardıma çağrılan,
Allah'tan başka dua ya karıştırılan kimseleri ifade ediyor, çok açık.
Öldükten sonra da özel görevler yükleyip,
Serbesttir, aynı anda bin kişinin yardımına koşar kuruntularını inanç olarak kalbinize yerleştirdiğinizde,

Zümer/30
Sen de öleceksin, onlar da...
Ayetine aleni bir biçimde itiraz ediyor hayır onlar ölmez diyip Allah'a kafa tutuyorsunuz.
Şehidler ölmez ayetini örnek getirecekseniz de ne olduğunu anlayıp getiri "eğer bizimle kalsalardı ölmezlerdi diyen üç beş nifak sahibinin diline doladığı gibi Allah uğrunda can verenlere sıradan ölüler gibi ölü demeyin"
İfadesi ile zamanı şehadetine şahid kılan ashabı öven Allah'ı zerre anlamadan hakkında çocuk müsameresi tiyatrosu yazmayın.


Ayrıca Ruhlar serbestçe dolaşıyor derken şu ayeti bile yerlebir ediyorsunuz.

Zümer/42

Allah, ölecekleri zaman canlarını alır; ölmeyeni de uykusunda (bir tür ölüme sokar). Böylece, kendisi hakkında ölüm kararı verilmiş olanı(n ruhunu) tutar, alıkoyar, öbürüsünü ise adı konulmuş bir ecele kadar salıverir. Şüphesiz bunda, düşünebilen bir kavim için gerçekten ayetler vardır.

Burada alıkoyar kavramı artık süre bitmiş, yeniden yaratılış emri verilene kadar varlık alemi ile arasına bir perde konulmuştur, bağlantısı kesilmiştir.

Bunlar Allah'ın bildirdikleri, daha ölüm meleği diye adını koydukları Azrail'i kqn ter içinde aynı anda binlerce kişinin canını alan tek kişi sanacak düzeyde algısı zayıf biri akıl alması gerekirken yetmemiş Allah'ın velisi olmuş bize ölsem bile Allah gibi beni de yardıma çağırın diye ortaklık ilan ediyor. Delil, koca bir asılsız zan,
kokuşmuş zihin dehlizleri...

Fesubhanallah, daha başka hangi fiil şirk olacaktı ki, Şirk fiilinden bahsetmek için daha fazla ne yapılmalı ki adı şirk olsun
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
daha ölüm meleği diye adını koydukları Azrail'i kan ter içinde aynı anda binlerce kişinin canını alan tek kişi sanacak düzeyde algısı zayıf biri akıl alması gerekirken

Yani sen ölüm meleğinin sadece bir kişinin canını alabileceğini, aynı anda binlerce kişinin canını almasının imkansız olduğunu ve bunu aklın almadığı için inkar ettiğini söylüyorsun.

İlginçmiş, bu yönünü yeni keşfettim.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Yani sen ölüm meleğinin sadece bir kişinin canını alabileceğini, aynı anda binlerce kişinin canını almasının imkansız olduğunu ve bunu aklın almadığı için inkar ettiğini söylüyorsun.

İlginçmiş, bu yönünü yeni keşfettim.
Hayır ben öyle bir şey demiyorum, Allah'ü Teâlâ'nın kâinata yerleştirdiği kontrol ve işlev argümanlarının tamamı melekuttandır. Rüzgar ya da gök gürültüsünden soyut bir kişiden bahseder gibi bahsederiz ama bunlar tek bir bilinçli varlığı ifade etmez. Bunlar da Allah’ın emri ile hareket eden melek ordularından, kontrol mekanizmalarındandır. Hadislerden delillerini bulabilirsin, ki bu konuda Kur'an üzerinde azıcık düşünenler için bile çok açık.
Dilimize yerleşen meleke de bu kontrol alt yapsını işaret etme amaçlı girmiştir.

Önce düşünmeyi dene sonra akıldan bahset bence, inkar sözünü yerli yersiz kullanmadaki rahatlığın dahi aslında ne çok şeyi eleveriyor bilsen, ama bu gözle bakman lâzım.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Hayır ben öyle bir şey demiyorum,

Açıkça sorayım o zaman da ne dediğin belli olsun.

Dünyanın bir ucunda bir otobüs uçuruma devriliyor ve diğer ucunda da bir uçak aynı anda yere çakılıyor. 40 kişi otobüste, 80 kişi de uçakta aynı anda ölüyor.

Bu 120 kişinin canını almakla görevli melek sadece ölüm meleği mi yoksa 120 adet ölüm melekleri mi?
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Açıkça sorayım o zaman da ne dediğin belli olsun.

Dünyanın bir ucunda bir otobüs uçuruma devriliyor ve diğer ucunda da bir uçak aynı anda yere çakılıyor. 40 kişi otobüste, 80 kişi de uçakta aynı anda ölüyor.

Bu 120 kişinin canını almakla görevli melek sadece ölüm meleği mi yoksa 120 adet ölüm melekleri mi?

Birbirinden bağımsız trilyonlarca yaprağın dalından kopup düştüğünden dahi gafil olmayan bir Allah'a iman etmiş biri için bu soru soru değil.

Her türlüsüne Allah Muktedirdir, ama bir sünnetullahı vardır.
Bizim algılarımız seviyesindeki varlık alemini melekutu aracılığıyla kontrol altında tutar, işlerini düzenler.

Sen zamanın içindesin diye Allah'ı zamanın içine çekmeye çalışma.
Senin bahsettiklerin izafi muhal şeyler.
Ayrıca peşine düşüp ömrünü tüketsen de asla şudur diyemeyeceğin hususlar. O'nun bunun zannını şu buyurdu ki, bu buyurduki diyip, subuti delil gibi sen bilmiyorsun işte gerçeği şöyle böyle diye de başkalarına pazarlama, kendini de belki de daha fazla isabet edebilecek başka birinin tefekkürüne kapatma. Bunlar iman meseleleri değil, kendi zanlarınızla Allah adına iman esasları üretmeyin. Rab edinilen ahbarların çehrelerine bürünmeyin.

Tefekkürün amacı Allah'ın Mukarrebun dediği yakınlaştırdığı kullar seviyesine yükselmeyi hakkedecek kadar azametini ve büyüklüğünü müşahede etmek, yaratıştaki hikmetleri, ayetlerinin arka planını tedebbür üzere derin derin düşünmek, hamdetme fiilini yakini seviyeye çıkarmaya çalışmaktır.

Sen böyle muhal şeylere zanni çıkarımlarla çözmüş pozu vereceğine,
bak yukarıda Allah'ın 3 adet te'vil edilmeye bile gram gerek bulunmayan 3 ayetine nasıl savaş açılıyor O'nu gör, bir şey söyleceksen bizzat Allah'ın ayetine karşı takınılan tavra söyle.

Allah "yardıma çağırdıklarınız sizin gibi yaratılmış kul, çağırın bakalım"
diye meydan okuyor, bu fiili bile kalbinizde sızlama olmadan te'vil edip
şöyledir böyledir diye laf kalabalığı ile kapatıyorsanız, Allah "onlarda ölecek sen de" diyor hayır diyorsunuz, Allah "Ölenin canını/ruhunu alıkoyarım, uykudan uyananı salıverir diğerlerini kabzederim" diyor siz hayır etmez, onlar kainatta fink atar, 100 ayrı yerde yardıma koşar diyeceksiniz, ortada konuşulacak başka furuata gerek kalmaz.

Allah'ın dininin açık düşmanlarını ince tekniklerinden dolayı tebrik etmek, haklarını yememek gerek, Allah'a bu kitap vasıtası ile iman ettim diyenleri bu kitaptan bu denli uzaklaştırıp çarpıtmayı başarabilmek çok yüksek şeytani bir sinsilik ve zeka gerektiyor, ince ince işlemişler.

Postu serip zan makinası gibi çalışanları, karın ağrısıyla ölen kabir azabı çekmez diyenler, kabre peygamberin sakalı konan, kefenine erbaini idrisiyye yazılan kabir azabı çekmez diyenler müçtehid alim,
Ama Kur'an diyenler zındık olmuş, bravo gerçekten adamlara...
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Birbirinden bağımsız trilyonlarca yaprağın dalından kopup düştüğünden dahi gafil olmayan bir Allah'a iman etmiş biri için bu soru soru değil.

Her türlüsüne Allah Muktedirdir, ama bir sünnetullahı vardır.


.

Allahu Teala'nın sünnetullahında aynı anda ölen her bir canı başka başka ölüm melekleri mi alır? Senin bu konuda en küçük bir bilgi kırıntın var mı yoksa sadece zannına göre mi konuşuyorsun?

Varsa bilgin getir yoksa ses çıkarma.
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
melek denilen varlıkların görevi çok daha önemli işler olmalı. öyle basit, sıradan zabıta görevi yakışık almaz. can zaten teknik bir düzenleme ile uçup gidiyor, ayrıca bir görevlinin gelip almasına gerek yok.

ama şu olabilir: dünya değiştirenin geçiş yolculuğunda ona eşlik etmek, onu alıştırmak, uyum sağlamasına yardımcı olmak vb...

veya böyle olmayabilir de. neyse sabah sabah cevap verdiğim konuya bak...

sabah-ı şerifleriniz hayırlı olsun. :)
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
melek denilen varlıkların görevi çok daha önemli işler olmalı. öyle basit, sıradan zabıta görevi yakışık almaz. can zaten teknik bir düzenleme ile uçup gidiyor, ayrıca bir görevlinin gelip almasına gerek yok.

ama şu olabilir: dünya değiştirenin geçiş yolculuğunda ona eşlik etmek, onu alıştırmak, uyum sağlamasına yardımcı olmak vb...

veya böyle olmayabilir de. neyse sabah sabah cevap verdiğim konuya bak...

sabah-ı şerifleriniz hayırlı olsun. :)

Bu şekilde atıp tutarak mı din konuşursun hep?
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
sen ne yaparak konuşursun?

ben "atıp tutarak" değil, aklımı çalıştırarak konuşuyorum, peki sen?..

islam akıl dini değil mi?

Ben Peygamberimizin sav. ayetleri nasıl açıkladığına bakar, öğrenir öyle konuşurum.

İslam nakil dinidir.
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
Ben Peygamberimizin sav. ayetleri nasıl açıkladığına bakar, öğrenir öyle konuşurum.

İslam nakil dinidir.

yani akıl dini değildir, öyle mi? çok şaşırdım şimdi?!?!

"nakil" dediğine göre, bu nakli kimin, nasıl yaptığı sorusu önem kazanıyor. islam'da bize sunulmuş kuran ayetleri var, bir de hadisler var. yani senin "nakil" dediğin. ama hadislerin bir kısmı güvenilir olmadığı kabul ediliyor. bu durumda hangilerinin güvenilir olduğu sorusu önemli.

neyse, bu konuda pek katılımcı olmayayım ben.
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,654
Tepkime puanı
2,337
Puanları
113
Konum
istanbul
İslamiyet nakil dinidir. Bu niye bu kadar garip geliyor ki? Akla aykırı olmaması onun nakil dini olduğu gerçeğini değiştirmez.

Birde şu himmet olayına Hızır as. kıssasından bakın. Gemiyi delmesi, duvarı yapması, çocuğu öldürmesi bunlar hep Mevlanın emriyle ( dikkat yanında şeriat sahibi bir peygamber var ) olan işler. Demek ki işlerin arka planında görevli kullar olabiliyor.
 
Üst