şeytanda nefis varmıdır

kul emir

Profesör
Katılım
17 Haz 2006
Mesajlar
2,862
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Konum
yalnızlık ülkesinden
bilindiği gibi şeytan cin tahifesindendir ve allahu taala ademe secde et dediği zaman buna karşı çıktığı için cennetten kovulmuştur bunlara bakarak şeytanda nefis vardır denilebilirmi
 

Ebu Huzeyfe

Asistan
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
450
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.misakonline.com
Cevaba şuradan başlayalım:

a) İlim iki kısımdır: 1. faydalı ilim 2. faydasız ilim. İkincisinden Peygamberimiz s.a.v. hem sakınmış hem de sakındırmıştır. Bundan da sürekli yaptığı duaların içine "allaümme inniy euzü bike min ılmin lâ yenfa' ve qalbin lâ yahşa' ve aynin lâ tedma' " duasını eklemiştir. Yani "Allahım! Fayda vermeyen ilimden, titremeyen (huşusuz) kalpten ve yaşarmayan gözden Sana sığınırım."

Şeytanda nefis var mıdır? Cevap ya "evet" veya "hayır" olacak. Evetse, faydası ne? Hayırsa, faydası nedir?" Evetse, nefsini terbiye etme imkanı var mı? Yoksa bir şeyhe intisap etmediği için mi bundan mahrum kaldı? gibi daha saçma sorular ve daha faydasız bilgiler bilgi darağcığımızı dolduracak. Hayırsa, o zaman nefis olmadan günah nasıl işlenir? O zaman meleklerin de günah işleme ve isyan etme olasılığı var mıdır? O zaman hârut ve mârut melek olabilirle mi? Ya cin?

Bütün bu sorular, o bir lüzumsuz sorunun doğuracağı neticedir. Sizce bu bilgi faydalı mı? Bence değil!

b) Nefis nedir?
 

Ebu Huzeyfe

Asistan
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
450
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.misakonline.com
b) Nefis arapçada "kendi" demektir. Bu yüzden "can" diye de tercüme edilmiştir.

Çok sonraları "nefis" kelimesine bugünkü anlamda yeni mana giydirilmiştir. Bunu da sûfiler bazı sebeplere binaen yapmışlardır. Aslında iyi de yapmışlardır. Ancak asıl manasını kaybettirmemek gerekiyordu. Maalesef sorun da burada başlıyor. Nefis sonunda Kur'an ve Sünnetteki manasını yitirmiştir. Bunun bugün yeniden ihya edilmesi gerekiyor.

Buna örnek olarak; Kur'an onlarca defa "nefislerinizle ve mallarınızla Allah yolunda cihad edin" der. Şimdi buradaki nefis ne demek? Nefisle cihad mı? Asla!!! Şimdiye kadar hiç bir mütercim ve hiç bir müfessir (hatta en kötü tefsirde bile) böyle bir mana vermemiştir. Ya ne mana vermişler? Can manası vermişlerdir.

O zaman nefsin gerçek manası candır. Allah yolunda savaş can ve malla olur. Can; yani bizzat kendin iştirak edeceksin veya malında destek olacaksın.

Şimdi soruyu yeniden soralım:

Şeytanda nefis var mıdır?
 
H

hiç

Guest
şeytanda nefis var mıdır..?
evet vardır onu Allah'a itaatsizlige iten bu nefsi degil midir? ve yine aynı şekilde "şüphesiz birçoklarını saptıracagım" diyerek Allah'dan süre talep etmesine bu nefsi sebep olmakta degil midir..?

ama sizin izahınıza göre de şeytan=nefs mi demek oluyor aynı zamanda..
yani her can=bir nefis..
tek fark "irade" ve "seçebilme" hakkı verilmiş olanlar ile bu hallerden men edilen(melek)ler midir?
 

Ebu Huzeyfe

Asistan
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
450
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.misakonline.com
Biz biliyoruz ki; cinler de insanlar gibi mükelleftirler. O yüzden Efendimize s.a.v. Rasül-üs Seqaleyn diyoruz. Yani ins ve cinnin peygamberi.

İnsanda nefis varsa, cinlerde de vardır. Cinlerde varsa, şeytanda da vardır!

Doğru mu?
 
H

hiç

Guest
hmm arkasından ne gelecek bilmiyorum ama
"dogru" baba (bilmedigim şeyleri iddia etmekten Rabbime sıgınırım):thinking:
 
Üst