lezzet alma olmaksızın, lezzet alma, hoşlanma ve bunun sonunda şehvet duyma tehlikesi (fitne) bulunmadığında yabancı (kendileriyle evlenmek caiz olan) kadınların sesleri avret (dinlenmesi haram) değildir.
hanbelîlerden Muğnî, 1/422, şafiilerden Muğni’l-muhtâc, 3/129, malikilerden Hâşyetü’s-Sâvi, 1/93, H.ed.Desuki, 1/195
boyle soylenmis....
aslinda şehvete de giydirilen mana cok zannedilen degil. şehvet, erkege nazaran, erkeklik uzvunu harekete geciren, sperma salgilatan fiil/soz veya his mi, bu olmadan sadece dusunce mi? fikih bu konuda cok degişik teknik yaklaşmış hadiseye.
redd ul muhtar'da aynada veya sudaki ciplak kadina bakmanin (şehvet olmamasi kaydiyla) haramlığına dair bir ibare bulunmadiğı izah edilmiş mesela...
sehvetin ölçüsü yalnız akıldan kötü bir şey geçirmek değil erkeğin cinsel organının canlandırması kadının ve yaşlının kalbinin meyletmesidir mecmail enhur 1 - 326 diye kaydedilmis mesela
şehvetin nikah kendisine düşenler arasındaki haramlığının illeti de cinsel ilişki ve nesli koruyamama ihtimali maksadina dayandirilmis... yani aralarında nikah caiz olanların birbirlerine şehvetlenmeleri, onların seksuel ihtiyaclarini gayrimesru bicimde gidermelerine ve bunun neticesinde gayrimesru bir nesil olusmasina sebeb olabilirden dolayi bir yasaklik (mekasida gore)soz konusu...
masturbasyonun kimi yerde farz kimi yerde haram olarak ifade edilmesi de ayni mantik dahilinde bir yerlerde...
butun tali fetvalar hep bu ana tehlikeyi bertaraf etme adina veriliyor.
mesela nesli bozmaya matuf olmayan iliski turlerinde cezalar, ilişkiye verilenden son derece hafif...
bir kadini open sahabeye tavsiye edilen sadece namaz kilmasi...
cinsel iliskide duhul olmadigi zaman en agir ceza tazir ya da bir sure hapis...
cok irdelenmeyen veya irdelendigi zaman bazi aciklara vesile olmasindan endişe edilen bu konu hakkinda duzeyli ve makul dusuncelerinizi ve nakillerinizi merak ediyorum.
bu konuyu neden actim?
konu herkesin aslini astarini en fazla bilmesi gereken konulardan oldugu icin...
bir tarz tabu mahiyetine sokulan bu konu, hakkinda dogru bilgilenme soz konusu olmadigi icin, nice erkek ve kizin intiharlarina kadar onlari surukleyecek dramlara sebeb oluyor.
eski devirlerde kizlar ve erkekler bu denli ic ice degillerdi. bu konulara muteallik hukumlerin detayli ogretilmemesin bir mantigi vardi. ama zamanimizda kavramlarda iliskilerde cok olaganustu bir hareketlilik ve karmasa hakim.
kanaatimce duzeyi muhafaza ile konusulmali, ehilleri tarafindan bilgilendirilmeli muslumanlar...
selametle
hanbelîlerden Muğnî, 1/422, şafiilerden Muğni’l-muhtâc, 3/129, malikilerden Hâşyetü’s-Sâvi, 1/93, H.ed.Desuki, 1/195
boyle soylenmis....
aslinda şehvete de giydirilen mana cok zannedilen degil. şehvet, erkege nazaran, erkeklik uzvunu harekete geciren, sperma salgilatan fiil/soz veya his mi, bu olmadan sadece dusunce mi? fikih bu konuda cok degişik teknik yaklaşmış hadiseye.
redd ul muhtar'da aynada veya sudaki ciplak kadina bakmanin (şehvet olmamasi kaydiyla) haramlığına dair bir ibare bulunmadiğı izah edilmiş mesela...
sehvetin ölçüsü yalnız akıldan kötü bir şey geçirmek değil erkeğin cinsel organının canlandırması kadının ve yaşlının kalbinin meyletmesidir mecmail enhur 1 - 326 diye kaydedilmis mesela
şehvetin nikah kendisine düşenler arasındaki haramlığının illeti de cinsel ilişki ve nesli koruyamama ihtimali maksadina dayandirilmis... yani aralarında nikah caiz olanların birbirlerine şehvetlenmeleri, onların seksuel ihtiyaclarini gayrimesru bicimde gidermelerine ve bunun neticesinde gayrimesru bir nesil olusmasina sebeb olabilirden dolayi bir yasaklik (mekasida gore)soz konusu...
masturbasyonun kimi yerde farz kimi yerde haram olarak ifade edilmesi de ayni mantik dahilinde bir yerlerde...
butun tali fetvalar hep bu ana tehlikeyi bertaraf etme adina veriliyor.
mesela nesli bozmaya matuf olmayan iliski turlerinde cezalar, ilişkiye verilenden son derece hafif...
bir kadini open sahabeye tavsiye edilen sadece namaz kilmasi...
cinsel iliskide duhul olmadigi zaman en agir ceza tazir ya da bir sure hapis...
cok irdelenmeyen veya irdelendigi zaman bazi aciklara vesile olmasindan endişe edilen bu konu hakkinda duzeyli ve makul dusuncelerinizi ve nakillerinizi merak ediyorum.
bu konuyu neden actim?
konu herkesin aslini astarini en fazla bilmesi gereken konulardan oldugu icin...
bir tarz tabu mahiyetine sokulan bu konu, hakkinda dogru bilgilenme soz konusu olmadigi icin, nice erkek ve kizin intiharlarina kadar onlari surukleyecek dramlara sebeb oluyor.
eski devirlerde kizlar ve erkekler bu denli ic ice degillerdi. bu konulara muteallik hukumlerin detayli ogretilmemesin bir mantigi vardi. ama zamanimizda kavramlarda iliskilerde cok olaganustu bir hareketlilik ve karmasa hakim.
kanaatimce duzeyi muhafaza ile konusulmali, ehilleri tarafindan bilgilendirilmeli muslumanlar...
selametle