Şehid Seyyid Kutub'un mahkeme konuşması

hacifersat

Doçent
Katılım
11 Nis 2010
Mesajlar
717
Tepkime puanı
59
Puanları
0
seyyid-kutub.jpg



Seyyid Kutub'un mahkeme konuşması

Seyyid Kutub batı dünyasında kendi tanımlamalarıyla radikal islam'ın ideoloğu olarak anılıyor ve fikirleri Batı medeniyetine ve politik egemenliğine tehdit olarak görülüyor. Müslümanlar ise onu bir kahraman ve yüzyılın en önemli öncülerinden biri olarak görüyor. Onun dünya tarihine oldukça önemli etkisinin olduğu ise kesin. Pressmedya.com dünya liderlerine ait orijinal konuşmalar serisinnin bu bölünmünde Seyyid Kutub'un orijinal ses kaydını ilginize sunuyor.


Dünya tarihinde önemli roller üstlenen bir çok lidere ait konuşma ve makaleyi yayınlayarak değişik dünya görüşlerini seviyeli bir üslupla okurlarının ilgisine sunan pressmedya.com Özellikle Arap Baharı sonrasında dikkatleri üzerine çeken Müslüman Kardeşler Hareketi öncülerinden Seyyid Kutub'a ait orijinal ses kaydını ilginize sunar.
Hasan el Benna ve Seyyid Kutub gibi hareket adamlarının İslam dünyasındaki asıl takipçisinin kim olduğuı ciddi tartışma konusudur. Kimileri İhvan Hareketinin zaman içinde dönüştüğü ve ilk liderliğin kabul etmediği yöntemleri kullandığını ve direniş metodolojisini değiştirdiğini savunup İhvan'ın asıl temsilcisinin El Kaide liderliğindeki Küresel Cihad yanlıları olduğunu düşünüyor. Onlara göre İhvan yarı çözümleri kabul ediyor, demokrasiyi Tunus'ta Gannuşi liderliğindeki Nahda partisinin yaptığı gibi amaç ve en güzel yol olarak kabul ediyor. İhvan'ın bir İslami Hareketten çok bir ahlak hareketine dönüşüyor olduğunu iddia ediyorlar.
İhvan Değişti mi?
Son dönemde özellikle Raşid Gannuşi gişbi ihvan liderlerinin demokrasiyi bir amaç olarak kabul ettikleri açıklamaları ve İslam hilafeti hakkındaki değerlendirmeleri İhvan'ın kuruluş amaçlarından saptığı tezini güçlendiriyor. Nahda Partisi'nin İslami yönetim talep eden selefi muhalefetle yaptığı tartışmalar, yıllarca Londra'da diasporada kalan Gannuşi'nin batı fikirleri etkisi altında olduğu ve İslam'ın temel prensiplerine dair cesur açıklamalar yaparak Arap devrimlerini demokrasiye evirmeye çalıştığı yorumlarına neden oluyor. Gannuşi'nin geçtiğimiz günlerde El Kaide lideri Eymen el Zevahiri'ye yönelik sert açıklamaları Batı'ya bir dostluk mesajı olarak yorumlanıyor. İhvan'ın bu uzlaşmacı tavrı karşısında Seyyid Kutub'un temel prensip olarak gördüğü konulardaki net duruşu 3. nesil İhvan'ın artık eskisi gibi olmadığı tezini oldukça güçlendiriyor. Videoyu ilginize sunuyoruz.


 

ebkem

Baş Yücelik
Katılım
3 Ara 2011
Mesajlar
3,128
Tepkime puanı
321
Puanları
0
Şu videoyu izlediğimde sözlerinden hakkaniyetten başka bir şey göremiyorum. Umarım ki davasından samimi ve başını verdiği İslam yolunda da zerre batıl ve bidat fikre malik değildir. Yer yer hakkında kimi ehli sünnete tenasüp içinde olmayan düşünceleri müşahede etsek, duysak da biz müslümana düşen son nefeste tövbe ettiği zannını tutmak ve Allah'tan takrisatını affetme niyazıdır. Başta aşağıya iktibasedeceğim üstadım Necip Fazıl'ın fikir beyanı olmuş daha sonra kısmen tahvil olsa da dediğimiz gibi şu başlıkta bunun münazarasını etmeyip, hüsnü zan ile muamele etmeyi yeğliyorum. Rabbim en doğrudan zerre ayırmasın ve akidede hataya düşecek hallerden bizleri beri eylesin Amin.

SEYYİD KUTUB’UN ŞEHADETİ MÜNASEBETİ İLE…*Necip Fazıl Kısakürek

Mısır’da, İslam davası uğrundaki ulvi mücadelesi yüzünden hükümet eliyle şehit, Seyyid Kutub isimli gerçek kahramana, Türkiye’de, fikir merkezi İstanbul’da “Milli Türk Talebe Birliği” çatısının altında bir manalandırma zemini açan mukaddesatçı Türk gençliğini tebrik ederim. Günlerin günü ve manaların manası budur...

... Tabloda iki kutub var: Biri, ismi de Kutub olarak mazlumluk kutbu Seyyid Kutub; öbürü, bazı İslam ülkelerindeki goril soyundan taklitçi maymun devlet reislerinin yakışıklı (King-Kong) tipi, zulüm kutbu Nasır... Bence, davayı canlandırmak ve Seyyid Kutub’u manalandırmak için el atılacak nokta, şehidin faziletinden ve ulviliğinden ziyade bu tipin ve her tarafa musallat benzerlerinin zilleti ve sefilliği. ..

Fikirlerimizi yakından takip edenler bilir ki, bugün bütün İslam ülkeleri, nazarımızda, kaidesi yani halkı mümin; zirvesi yani hükümeti de münkir birer ehram manzarası arzeder.

İşte, İslam ideolocyasının asrımızda en saf ve cevherli müdafaacılarından biri olan Seyyid Kutub’un kızıl kanını kadehindeki her türlü kızıl şaraba katıp içen bu yirminci asır firavunu, bahsettiğimiz ehramın en tepesindeki küfür taşıdır. ..

... Seyyid Kutub’un kaatili, Batının, İslam’ı içinden çürütme ve Doğu ruh bütünlüğünü parçalama tezgahında yoğrulmuş standart mamûller arasında birinci mükafata yakın ehliyette bir canidir ve Peygamber torunu Hz. Hüseyin’i şehid eden Yezid’den her türlü mikyas üstü alçaktır. Zira Yezid, zahirde İslam esaslarını inkar etmeyen ve sadece şahıs istirkabı yüzünden bu cinayeti işleyen bir la’netliydi; yeni Firavun ise, arada şahsi ve nefsanî hiç bir rekabet bulunmaksızın, sırf İslam’a duyduğu gayz sebebiyle bu işi yapmış “çağdaş uygarlık” kuklası, kuduz bir ALLAH ve Resulüllah düşmanıdır.

Seyyid Kutub da bizden sonra başlamış olsa da aynen bizim buradaki rolümüze eş, Doğu’nun teftişsiz ve murakabesiz Batı hayranlığı tesiriyle şahsiyetini kaybetmesi ve ruhunu alçaltması karşısında şahlanan ve biricik kurtuluş yolunu olanca asliyet ve hususiyetiyle İslam’da bulan, sahici, som ve tam ayar dava kahramanı...

Ölen bunun için öldü, öldüren de bunun için öldürdü...

... Ezher mezunu, sosyoloji doktoru, sosyoloji profesörü, Kral Faruk devrinde “Fikir Mücadelesi” isimli derginin sahibi. Hasan Benna’dan sonra “Müslüman Kardeşler” derneğinin kafası, Nasır’ın kuvvetleninceye kadar iltifat ve himayesine mazhar, “Dava” adlı günlük gazetesinin güdücüsü, 33 cilt Kur’an tefsirinin müellifi ve daha nice eserin muharriri Seyyid Kutub, olanca ruh ve kafa, ahlak ve seciye tavrını, yalnız tek cümlede hülasa eder. Kendisinin zindandan çıkarılması için alenen tarziye vermesini, af dilemesini isteyen Nasır’a şu cevabı takdim eder:

“- Bir mümin, bir münafıktan af dilemez!”...

Seyyid Kutub, kız ve erkek kardeşiyle de aynı yola düşmüş, mücadeleci bir ailenin timsali...

... Keşke, İslam ülkelerinde Kutub ailesine benzeyen, hiç olmazsa kilometre sırıkları kadar seyrek familyalar bulunsaydı. Evet; böyle olsaydı mesele kalmazdı.

Açıkça ilan etmenin günü gelmiştir ki, İslam davasında fert örneği Seyyid Kutub, aile örneği de Kutub ailesidir.

Biraz evvel, Büyük Doğu mücadele cephesinin Seyyid Kutub’dan önce başladığını kaydetmiştim. Böyledir; bizden yedi yaş küçük olan Seyyid Kutub ilk sesimizin çıktığı 1939 yılında 25 ve 1943 senesinde 29 yaşında bir delikanlıydı. Böyledir! Fakat bu, nazariyede ve saf fikirler aleminde böyle .. Yoksa o, teşebbüs ve aksiyon sahasında hem bizi geçmiş, hem de çok şükür Türkiye’de Nasır gibi bir zalime ALLAH yer vermemiştir.

Şehit...

Peygamberler Peygamberinin kavlince, ALLAH’a:

- Tek dileğim, beni yeryüzüne iade edip, uğrunda bir kere daha şehit olmak tadını bana yine tattırmandır!

Diyen üstün hayatın sahibi içinde bu lezzet idealinden bir nebzecik bulunmayan, imandan bahsetmesin!

Müslüman bilmelidir ki, kendisi için kaybetmek ihtimali yoktur; ya gazi olup bu dünyayı ve öbürünü kazanacak, yahut şehit düşecek ve üstün hayata erecektir.

Bu anlayışı, hiç olmazsa telgraf direkleri kadar seyrek insana aşılayabilmiş ve davayı marka Müslümanlığından kurtarmış bir diyarda her şey kurtulmuştur.

Seyyid Kutub’un belki şu anda aramızda bulunan ruhu ve daha nice şehit, bütün İslam alemiyle beraber, böyle bir diyar bekliyor.

ALLAH’ım; Seyyid Kutub’a rahmet ve bize inayet eyle!.

(TOHUM, Ekim 1966)
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,150
Tepkime puanı
3,186
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Seyyid kutup birinci sınıf evliyadır
3. Sınıf evliyanın 6. Sınıf müridanı bu zata laf ediyorlar

Ee malum tilki uzanamadığı üzüme koruk dermiş
 
Üst