Şapka için İdam edilen kahraman "İskilipli Atıf Hoca"

nefahtü

Kıdemli Üye
Katılım
21 Haz 2013
Mesajlar
5,117
Tepkime puanı
337
Puanları
0
Konum
istanbul
@CENGİZHAN siz yaşamınızı kültürlü kültürsüz diye iki ye bölmüşsünüz.
Zaten savunucusu olduğunuz kişilerde hep bu ayrımcılığı yaptılar.
Ayırdılar ve yok saydılar gerçek cumhuru.

Kültür diyorsunuzda , insan öncelikle kendi kültürünü hazmetmeli.
Ne yazık ki siz evde ki tarhanayı , aşureyi, şerbetleri, pilavlı karnıyarığı yemeden içmeden elalemin salyangozunu yemeye kalkıyorsunuz ve tabi hazmedemediğiniz içinde sancı çekiyorsunuz.Buna da kültür diyorsunuz.
 

Muminaga

Yeni
Katılım
19 Ara 2006
Mesajlar
8,208
Tepkime puanı
989
Puanları
0
harfini değiştirmeyen japonya dünyanın teknolojide en ileri ülkesi olmuşken, atma be yunanlı, harf devrimi insanlar dinlerinden uzaklaşsın diye yapılmış olmasın,,
İsmet İnönü - Hatıralar kitabından alıntı.

“Harf devriminin tek amacı ve hatta en önemli amacı, okuma yazmanın yaygınlaşmasını sağlama değildir. Okur-yazar oranının düşük oluşunun yegâne sebebi alfabenin öğrenilmesinin zor olması değildi. Uzun yıllar devlet, eğitim sorununa eğilmemiş, kütlesel eğitime önem vermemişti. Devrimin temel gayelerinden biri yeni nesillere geçmişin kapılarını kapamak, Arap-İslâm dünyası ile bağları koparmak ve dinin toplum üzerindeki etkisini zayıflatmaktı. Yeni nesiller, eski yazıyı öğrenemeyecekler, yeni yazı ile çıkan eserleri de biz denetleyecektik. Din eserleri eski yazıyla yazılmış olduğundan okunmayacak, dinin toplum üzerindeki etkisi azalacaktı.”

CENGİZHAN denilen soytarının şarlatanlıklarına bakmayın.

Harf devrimi adı altında amaçlanan hedefi itiraf eden kemalist laik faşist rejimin ikinci diktatörü İsmet İnönü kendisi açıklıyor :

- “Harf devriminin tek amacı ve hatta en önemli amacı, okuma yazmanın yaygınlaşmasını sağlama değildir.

- Devrimin temel gayelerinden biri yeni nesillere geçmişin kapılarını kapamak, Arap-İslâm dünyası ile bağları koparmak ve dinin toplum üzerindeki etkisini zayıflatmaktı.
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
Kardeş Kurtuluş savaşını ve Atatürk'ü bu kadar küçük görmeyin .Tarihe taraftar gözü ile bakılmaz.O dönemi anlatan kitaplara baktığınızda Atatürk'ün yaptıklarının doğru olduğunu görebilirsiniz.

İskilipli Atıf şapkaya muhalefetten değil,vatana ihanetten yargılanıp asılmıştır.İngilizlerin kurdurduğu bir cemiyetin başkanı idi ve Kurtuluş savaşına,Kuvvai milliyeye muhaletten idam edildi.Buyrun araştırın.

Bir de Kazım Karabekir'i araştırın Kurtuluş Savaşını anlamak için.Tüm İslamcıların Atatürk karşısında dindarlığı sebebi ile çok sevdiği Kazım Karabekir neden Atatürk'ün emrine tereddüt etmeden kendi isteğiyle girmişti?Kazım Karabekir Atatürk'ü anlamamışmıydı?Yoksa biz mi anlamıyoruz?Ya da anlamamızı istemeyen İngiliz unsurları,müslümanları Atatürk'e düşman ederek devletle halkı birbirine düşman ederek devlete sızarak tamamen ülkenin idaresine hükmetmek için mi bizlere Atatürk'ü düşman gösteriyorlar?

Lütfen bunları düşünün.İngilizler Türkiyeden hiç vazgeçmedi ve çekilmedi.

atatürkü bir hain olarak görmem,fakat yapılan her şeyi ata'ya mal etmek yanlış..
atatürkün yapmak istediği bağımsızda olsa siyasi olarak tanınan bir ülke ..
oda biliyordu batıyla mucadele edecek bir gücünün olmadığını.
çok tavizler verildi,sen beni tanı ben senin dediğini harfiyyen yaparım anlayışıyla turkiye cumhuriyyeti kuruldu..
Ben olsam o şartlarda nasıl davranırdım?
elde silah yok ,yemek yok ,yakıt yok hiç bir şey yok..

japonya veya almanya gibi yapardım her halde..

ben bir şeye karşmıyorum gel sen hallet derdim...buda bir savaş yöntemi.pasif direniş.gandi direnişi denebilir..
 

redyellow

Kıdemli Üye
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
2,262
Tepkime puanı
875
Puanları
113
Konum
ankara
Web sitesi
redyellow.besaba.com
Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun.

Hemşerim İskilipli Atıf Hocayı rahmetle, ona bu zulümleri reva görenleri de lanetle anıyorum.
 

Yetim

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Tem 2007
Mesajlar
2,702
Tepkime puanı
22
Puanları
0
Yaş
45
Kendi Halkının Alimlerini asan ve Dersimde kendi halkını ketledenlerin Işidcilerden sisilerden sionist israilden NE FARKLARI VAR ?
 

Yetim

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Tem 2007
Mesajlar
2,702
Tepkime puanı
22
Puanları
0
Yaş
45
İsmet İnönü - Hatıralar kitabından alıntı.

“Harf devriminin tek amacı ve hatta en önemli amacı, okuma yazmanın yaygınlaşmasını sağlama değildir. Okur-yazar oranının düşük oluşunun yegâne sebebi alfabenin öğrenilmesinin zor olması değildi. Uzun yıllar devlet, eğitim sorununa eğilmemiş, kütlesel eğitime önem vermemişti. Devrimin temel gayelerinden biri yeni nesillere geçmişin kapılarını kapamak, Arap-İslâm dünyası ile bağları koparmak ve dinin toplum üzerindeki etkisini zayıflatmaktı. Yeni nesiller, eski yazıyı öğrenemeyecekler, yeni yazı ile çıkan eserleri de biz denetleyecektik. Din eserleri eski yazıyla yazılmış olduğundan okunmayacak, dinin toplum üzerindeki etkisi azalacaktı.”

CENGİZHAN denilen soytarının şarlatanlıklarına bakmayın.

Harf devrimi adı altında amaçlanan hedefi itiraf eden kemalist laik faşist rejimin ikinci diktatörü İsmet İnönü kendisi açıklıyor :

- “Harf devriminin tek amacı ve hatta en önemli amacı, okuma yazmanın yaygınlaşmasını sağlama değildir.

- Devrimin temel gayelerinden biri yeni nesillere geçmişin kapılarını kapamak, Arap-İslâm dünyası ile bağları koparmak ve dinin toplum üzerindeki etkisini zayıflatmaktı.

Sadece Atatuprk devrimleri arab islam cöğrafyası ile değil aynı zamanda DİNDEN İMANDAN İNSANLIKTAN KOPARMAK GELİŞMELERDEN KOPARMAK OLDU ...
 

CENGİZHAN

Yasaklı
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
4,261
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Konum
Ankara
Sadece Atatuprk devrimleri arab islam cöğrafyası ile değil aynı zamanda DİNDEN İMANDAN İNSANLIKTAN KOPARMAK GELİŞMELERDEN KOPARMAK OLDU ...


Evet...

VATAN HAİNLERİ BU ÜLKEYİ BEĞENMİYORSANIZ...

IRAK'A SİZİN GİBİ SÜNNİ OLAN IŞİD 'in yanına,

orada şeriatınız da var, BAGDADİ GİBİ BİR HALİFENİZ DE VAR...

BUYURUN ORAYA IŞİD' İN YANINA DEFOLUN....
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
islam şekil dini demek çok yanlış bir tanımlamadır. Zira allah şekillere değil kalplere bakar. He biz şekillere bakıyoruz dersen o senin bakışındır ki o islam olamaz. İndullah ta din islamdır. Senin indinde değil. Gayri Müslümlere benzeme meselesine gelince benzenen elbise gayrı müslümlüğü değil medeniyeti temsil ediyor.

Kardeş şu linki tıklayıp bize düşüncelerini yazar mısın?

https://www.facebook.com/U.Kadir.Mi...9152168801546/306231976093564/?type=1&theater
 

Yetim

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Tem 2007
Mesajlar
2,702
Tepkime puanı
22
Puanları
0
Yaş
45
Sen katliamların hesabını ver
 

CENGİZHAN

Yasaklı
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
4,261
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Konum
Ankara
http://haber.rotahaber.com/ahmet-alt...er_225757.html

Vahşetin böylesini yapanlar Işidcilerden SİSİ lerden ve Sionist israilden ne Farkları var?


Evet..

75 MİLYON MÜSLÜMAN TÜRK VATANDAŞLARININ DA İÇİNDEN 3-5 TANE DİNSİZ ,İMANSIZ...

BU ÜLKENİZ LAİK CUMHURİYETİNE DİL UZATAN VATAN HAİNLERİ ÇIKABİLİR VE BU DA NORMALDİR...

BU ÜLKEYİ VE YÖNETİMİNİ BEĞENMEYENLER..

IRAKA IŞİD'İN YANINA DEFOLABİLİRLER..

HİÇ İTİRAZIMIZ OLMAZ....!!!
!
 

Yetim

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Tem 2007
Mesajlar
2,702
Tepkime puanı
22
Puanları
0
Yaş
45
1 – Necip Fazıl Kısakürek (Yazar):

“Şeyh Said’in Ingilizlerin adamı ve müstakil Kürtlük ideali peşinde olduğu şeni [çirkin] bir yalandır. Öyle olsaydı ilk başarılarının ardından cenup [güney] istikametinde sınıra doğru sarkar, Irak Kürtleri ve Ingilizlerle irtibat kurar ve davasına, gerilerini ve yardım kaynaklarını sağlamış olarak bellibaşlı bir çevre içinde girişirdi. (…) Bütün bu hadiselerin seyri de gösterir ki, Şeyh Said dış ve yabancı desteklerle alakalı olmaksızın sırf kendi başına ve sadece inancı uğrunda hareket etmektedir.”[1]
***
2 – Feridun Kandemir (Yazar):
“Şeyh Said’in peşine taktığı adamlarla ayaklanması suretiyle başlayan bu isyan, asla bir `Kürt isyanı´ değil, memlekette, bilhassa o devirlerde sık sık görülen mevzii ayaklanmalardan biri idi.”[2]
***
3 – Mahmut Goloğlu (Yazar):
“Islam dininin en bağnaz ve tutucu olanlarını içinde toplamış olan Nakşibendi tarikatının en çok etkili olduğu Doğu bölgesinde; hükümetin dinsizliği, milletin dinsizliğe götürüldüğü, dinin kaldırılmak istenildiği, dinin yitirilmekte olduğu, bunu önlemek gerektiği gibi söylenti ve propagandalarla devrim tepkilerinin belki de en büyüğü denebilecek olan ayaklanma başladı.”[3]
***
4 – Metin Toker (Gazeteci-Yazar):
“Şeyh Said, bir Kürt lideri gibi davranmaktan ziyade bir `karşı ihtilal´in ilk darbecisi gibi hareket ediyordu ve açtığı bayrak, hilafet bayrağıydı, şeriat bayrağıydı.”[4]
***
5 – Uğur Mumcu (Gazeteci-Yazar):
“Şeyh Said ve yargılanan diğer şeyhler, amaçlarının `Kürtlük´ olmadığını, `din uğruna kıyam ettiklerini´ söylemişlerdi. Gerçekten de ayaklanmanın kökeninde dinsel duygular yer almaktaydı. Türk-Kürt çelişkisi söz konusu bile değildi. Çelişki, laik devlet ile Nakşibendi tarikatı arasındaydı.”[5]
***
6 – Ismail Beşikçi (Yazar):
“Doğudaki aşiret reisleri, çok çeşitli görevleri bir arada yürütüyorlardı. Bazı aşiret reisleri sadece aşiret reisi olarak kaldıkları halde, bazıları aşiret reisliği ile birlikte dinî reisliği, yani şeyhliği de beraber yürütüyorlardı. Bazıları ise, hem aşiret reisi, hem dinî reis, hem de milli liderlik fonksiyonlarını benimsemişlerdi.. Şeyh Sait, böyle bir liderdir. Şeyh Sait, Palu ve Hınıs’taki çesitli medreselerin kurucusu, yani Palevi Tarikatı’nın da başı olduğu gibi, çevredeki aşiretlerin de reisidir. Bu üç fonksiyonun onda birleşmesi kendisini çok güçlü kılmış ve merkezle meydana gelen en büyük çatışmanın liderliğini yapmıştır. Fakat şurası muhakkak ki, Şeyh Sait hareketinin ulusal bir niteliği yoktur.. Şeyh Sait isyanı merkezin yetkilerine karşı yapılan ilk büyük çıkış olmuştur. Bu isyanda tamamen dinî sloganlar kullanılmış ve hareket tamamen irticai mahiyette bir hareket olmuştur. Bu hareketin geniş kapsamlı oluşunun en önemli sebebi, isyanın lideri olan Şeyh Sait’in yukarda söz konusu ettiğimiz fonksiyonlara (aşiret liderliği ve tarikat liderliği) sahip olmasıdır.”[6]
***
7 – Ilhan Selçuk (Gazeteci-Yazar):
“Şeyh Said ayaklanmasında, cumhuriyetçiler ile şeriatçılar çarpıştılar. Çatışmadaki `etnik´ renk, olayın toplumbilim açısından özünü saptıramaz. Bilimsel yaklaşım, etnik ayrımın da altını çizmekle birlikte, tarihsel dönüşümün cumhuriyetçi-şeriatçı çelişkisini öne çıkarmak zorundadır.”[7]
***
8 – Yavuz Bahadıroğlu (Yazar):
“Şeyh Said, Islam Dini adına ayaklandığını söylüyor ve herkesi `şeriatı savunma´ya davet ediyordu. Bu anlamda yayınladığı bildirilerde, `Şeriat için savaşanların lideri´ anlamına gelen bir mühür kullanıyordu. Yani bu ayaklanma resmi ağızların yansıttığı gibi, bir `Kürt ayaklanması´ değildi.”[8]
 
Üst