Sakal bırakmak hakkında!!!

Katılım
4 Ara 2006
Mesajlar
43
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Web sitesi
www.ehlisunnet.biz
Şüphesiz onlara emredeceğim de Allah’ın yarattığını değiştirecekler.” (Nisa, 4/99).
“Sizi şekillendirdi ve şekillerinizi de güzel yaptı.” (Tegabun, 64/3)
Şüphesiz sakalın kesilip atılması bu büyük nimeti inkar anlamına gelir.
Açık bir gerçektir ki Allah’ın erkekleri kadınlardan ayırdığı en önemli şeylerden biri sakaldır. Bunun tıraş edilmesi de erkeklerle kadınlar arasında ileri derecede benzerlik meydana getirir. Erkeklerden kadınlara benzemeye çalışanlar ise, Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’in diliyle lanetlenmişlerdir.
“Erkeklerden kadınlara benzemeye çalışanlar lanetlenmişlerdir”Buhari
Eğer sakal tıraşı kadınlara benzemek değilse, kadınlara benzemek ya ne ile olur?! Sakalın erkekler için birçok faydaları vardır. Bunlardan bazıları şunlardır: Süstür, vakardır, heybettir ve kadın ile erkek arasındaki farktır.
Forum çok uzamış belki bunlar yazılmıştır fakat, bunu görmemekde ayıp olur. Allah (azze ve celle) nin yaratmış olduğu fıtratı görelim lütfen, kesmiş olmamıza bahaneler bulmayalım, Sakal erkekde çıkar ve salar istisanalar hariç. Kadınlarda çıkmaz istisnalar hariç, eğer kadında çıkarsa mutlaka kesmesi gerekir.
“Bıyıkları kısaltın, sakalları bırakın.”Müslim
“Bıyıklarınızı iyice kısaltıp, sakallarınızı bırakın”Buhari Müslim
“Mecusilere muhâlefet edin, sakallarınızı uzatın, bıyıklarınızı kesin”Müslim
“Müşriklere muhhalefet edin sakallarınızı çoğaltın, bıyıklarınızı azaltın” buhari Müslim
“Bıyıkları kısaltın, sakalları olduğu gibi bırakın.”Müslim
Hadis metinlerinde geçen “Evfû”, “Veffirû” E’fu” ve “Ercû” gibi tüm kelimeler aynı anlamı ifade ederler. Yani sakalın kendi hali üzerine bırakılması anlamına gelir.
* İ’fa demek sakalın hiç kesilmeden uzaması ve çoğalması için kendi haline bırakılması demektir. “Evfu, E’fu anlamındadır. Yani sakalın kısaltılmaksızın, kendi hali üzere olduğu gibi bırakılması anlamındadır.
* Kisra’nın Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’e gönderdiği iki elçinin ikisi de sakallarını kesmiş, bıyıklarını ise uzatmışlardı. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem huzuruna gelen bu adamların yüzlerine bakmak istemedi ve onlara
“Yazıklar olsun, size bunu kim emretti?” diye çıkıştı. Onlar da
“Bize bunu Rabbimiz (yani Kisra) emretti” dediler. Bunun üzerine Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
“Fakat Rabbim bana sakalımı uzatmamı ve bıyığımı kısaltmamı emretti.”Hasen bir hadistir. İbn Cerir et-Taberi rivayet etmiştir.
Allahu Ekber! Vah! O sakalını kesen müslüman, işin büyüklüğüne baksın ki; acaba Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem onun yüzüne bakmaktan eza duyarsa ne hissedecek? Hatta yüzünü şöyle diyerek ondan çevirirse ne cevap verecek?
“Yazıklar olsun! Sana bunu kim emretti?!” Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem ashabına emrettiği her şeyi öncelikle kendisi yerine getirirdi. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem uzun ve gür sakallı idi.
Erkek bir Aslanın yelesini kesmek olurmu?
 

abdullah sinan

Paylaşımcı
Katılım
15 Eki 2006
Mesajlar
382
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Öncelİkle KardeŞlerİmden Allah Razi Olsun Ama Aklima Takildi Sakali Tam Olmayan (yarisi Çikan) Bİrİsİ Ne Yapmali?yanİ ÇiktiĞi Kadari İle Birakmali Mi?Şunu Da Belİrteyİm O Vakİtte Hem KÖtÜ Bİr GÖrÜntÜ Hem De Farkli Kesİmİn İnsanlarina Benzİyor...yÜze HİÇ Bİr Zaman Mi Jİlet Vurmamak Gerek?
 

grozny

Doçent
Katılım
27 Eyl 2007
Mesajlar
516
Tepkime puanı
2
Puanları
0
sakal erkeği kadından ayıran özelliktir.. benim cıkınca bırakacam
Seni kadınlarla karıştırıyorlar mı?:O
İnsanlığın kurtuluşu için gönderilmiş bir din ne hallere düşürülmüş....:mad:

İnsanlığa mesajimiz bu mudur?
Erkekler sakal bırakın,kadınlar çarşafa girin.
Bütün sorunlarınız çözülür,afrikalı açlar doyar....
Yazık yazık çok yazık....
 

Sofuoglu

Ordinaryus
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
254
Puanları
83
Seni kadınlarla karıştırıyorlar mı?:O
İnsanlığın kurtuluşu için gönderilmiş bir din ne hallere düşürülmüş....:mad:

İnsanlığa mesajimiz bu mudur?
Erkekler sakal bırakın,kadınlar çarşafa girin.
Bütün sorunlarınız çözülür,afrikalı açlar doyar....
Yazık yazık çok yazık....


niye sakal birakip carsafa girerek afrikali aclar doyurulmuyormu..?

sorunlarin cozulmesi icin sinek kaydi tras olmakmi gerekiyor...?

buyur madem siz insanlarin kurtulusu icin gelen din konusunda uzmansiniz,siz o dini dusdugu yerden kaldirin,
buyurun,hele bi analtin bakalimda insanliga vereceginiz mesaji bir insan olarak bizde alalim olmazmi;)
 

cüneytkaya

Profesör
Katılım
21 Ağu 2007
Mesajlar
1,681
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Sünnetler, âdetlerle ilgili olup olmama bakımından ikiye ayrılır:
Sünnet-i hüdâ, ezan ve ikamet okumak gibi, İslam dininin şiârıdır. Başka dinlerde yoktur.
Sünnet-i zâide, çoğul olarak süneni zevâid denir. Resulullahın kılık kıyafeti, elbise giyiş şekli, yemek yiyiş tarzı, yürüyüşü, yatışı, vasıtaya binişi, bir işe sağdan veya soldan başlaması, saç şekli, sarık sarma şekli gibi âdetleridir. (Hadika)

Resulullahın âdetlerle ilgili sünnetlerine uymak da büyük şeref ve çok sevaptır. Ama yapmamak günah hatta mekruh değildir. Mesela Peygamber efendimiz deveye binerdi. Deveye binmemek günah veya mekruh bile değildir. Arapların âdeti olarak mübarek topuklarına kadar uzun gömlek [entari] giyerdi. (İbni Asakir)

Bugün Arap denilen insanların çoğu entari giymektedir. Türkiye’de ise âdet olmadığı için erkekler entari giymemektedir. Sünnet-i zâide olduğu için entari giymemek günah ve mekruh değildir. Sarıkla gezmek de âdeti idi. Kâfirleri de sarıklı idi. Hadis-i şerifte, (Sarık Arapların tacıdır) buyuruldu. (Beyheki)

Sakal da âdete ait sünnetlerdendir. Kâfirlerden de sakallı olanlar var idi. Buhari, Müslim, Nesai, Ebu Davud, Tirmizi’nin rivayet ettiği (Sünnet olan on şeyden biri sakal bırakmaktır) hadis-i şerifi sakalın sünnet olduğunu açıkça bildirmektedir. Sakalın bir tutamdan fazlasını kesmek sünnettir. Bir tutamdan kısa bırakmak, sünnete aykırıdır. Sünnet diye bir tutamdan kısa sakal bırakmak bid’attir. Böyle bid’at sakalı, haram işlemekten kurtarmak için, bir tutam uzatmak vaciptir [yani farzdır.] (Redd-ül muhtar)

Bahr-ür-raık
’da, (Erkeklerin sarkan saçlarını büküp fitil yapmaları mekruh olur. Çünkü, fitil yapmak, bazı kâfirlere benzemek olur) buyuruldu. Demek ki kâfirlerin âdetlerine benzediği için yasaklanan şeyi yapmak bile haram değil, mekruh oluyor. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Müşriklere benzemeyin, bıyığınızı kısaltın, sakalınızı bırakın.) [Nesai]

(Mecusiler bıyıklarını uzatır, sakallarını kısaltır. Onlara muhalefet edin, bıyıklarınızı kısaltın, sakalınızı uzatın!)
[İ.Hibban]

(Namazı nalın ile kılın ki Yahudilere benzemeyin!)
[Hakim]
(Nalını olmayan, mest giysin!), Müslim] [Nalın, terliğe benzer ayakkabı]

Bahr-ür-raık
’ın ifadesine göre, bu hadis-i şerifler, sakal kazımanın ve çıplak ayakla namaz kılmanın mekruh olduğunu bildiriyor. Yine hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Yahudi ve Hıristiyanlar sakal boyamaz. Onlara benzemeyin, boyayın!) [Müslim]
(Saçlarınızı kırmızı veya sarıya boyayın, ehl-i kitaba muhalefet edin!) [İ.Ahmed]

Eshab-ı kiramın kimi boyadı, kimi boyamadı. Çünkü, bu âdetteki emre ve yasağa uymak vacip değildir. Burada, o şehrin âdetine uyulur. (Hadika)

Eshab-ı kiram sakal kazımazdı. Çünkü, o zaman, sakal uzatmak Arapların âdeti idi. Ebu Cehil gibi birçok kâfir sakallı idi. [Eğer sakal ve sarık, âdete ait sünnet olmayıp, sünnet-i hüdâ, yani İslamın şiârı olsaydı, müşrikler Müslümanlara benzememek için, hemen sarıklarını çıkarır ve sakallarını keserlerdi.] Sünnet olan sakala kıymet vermeyen kâfir olur. Yüzünü, kadın gibi parlak yapmak, kadınlara benzemek için sakal kazıtmak haramdır. Kadınlara benzemeyi düşünmeyip, genç ve güzel görünmek için sakal kazımak mekruhtur. (Kimya-i Saadet)




kaynak M.Ali Demirbaş

 

((MUHAMMED))

Asistan
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
382
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Konum
İSTANBUL
Web sitesi
ilahiask.forumzen.com
Sakalı Kazımak Haramdır, Miktarı ve Sünnet Olan Kısmı Nasıl olur?
4 mezhep imamlarının ve ulemanın ittifak ile görüşü;
Peygamber efendimizin terk etmediği bir davranışı , sahabe-i kiram efendilerimiz terk etmemişse ve tabiin de terk etmemişse, müctehit imamlarımızda terk etmemiş ve sakal bırakmak ümmetin diğer erkeklerine vacib olur demişlerdir. Farz diyen alimlerde vardır.
Kazımak ise 4 mezhebe göre haramdır. Şafi mezhebinde ise bazı alimlerce harama yakın mekruh olsada esas görüş haramdır.

sakalın sünnet olan şekli ise bir tutam olarak alimlerin ittifak görüşü ile sabittir.
Bir tutamdan az olan kısmı ise mekruhtur. Sakalı kazımak haramdır, sakalı kazımayan kısa tutan bir tutamdan az bırakan ise sünnet sevabını almış olmaz fakat Haramda işlemiş olmaz.

Memur olanlar ise mümkünse sakalı kazımak yerine sakal makinalar ile traş olmaları uygundur çünkü en azından makina kazımak yerine sakalı kırparak almaktadır. imkanı olup bırakmayanlar ise sorumludur.


Peygamberimiz bir Hadisi şerifte "Kim ahir zamanda terk edilmiş bir sünnetimi yaşarsa ona 100 şehit sevabı verilir" buyurmuştur.

Hanım İzin vermiyor , Daha Gençsin Diyorlar
El cevap:Günümüzde bu gibi durumlarla çok sık karşılaşmaktayız
Eşim sakal bırakmama engel oluyor,bana bir hoca dediki sakal bırakmak için eşinden izin alman gerekiyor, çevrem çok etkiliyor dalga geçiyorlar, daha gençsin diyorlar sonra bırakırsın gibi sözleri dinlemek doğru değildir bunlar nefislerinden uydurulan sözlerdir.
Giyimden kuşama kadar , güzel ahlaktan ibadete kadar ne varsa hepsinde Kur'an'a ve Allah resülü s.a.v. 'e uymak gerekmekte eşimize ve çevremiz bunu niçin yaptığımızı uygun bir dille anlatmamız gerektmektedir.

Bu gibi sıkıntıları çevremizde bir çok kardeşimiz yaşamaktadır çarşaf giydiği için eşiyle problem yaşayan ,sarık sardığı veya sakal bıraktığı için dışlanan vs.. gibi durumlar görülmektedir. Sabredip onlara niçin yaptığımızı ayet ve hadislerde Efendimiz s.a.v. ne giymişse ,nasıl yaşamışsa, öyle yaşıyorum diye anlatmak gerekmektedir.

Sakalı uzattığım zaman kaşınıyor ve sivilce çıkıyor kessem daha iyi olmazmı?
sakalı kesmek yerine yüzünüzdeki sivilce ve kaşıntılar için ilaç veya krem tedavisi görmenizi tavsiye ederim.
çünkü sakalı kesmek (müsle yapmak) uzvu kesmek gibidir yani burnu,kulağı veya başka bir uzvu kesmek gibidir.
Ayrıca kadının erkeğe , erkeğin kadına bezemesi haramdır
inşaAllah Rabbimden şifa isteyip gerekli tıbbi yollara baçvurunuz,
sağlık açısından çok ciddi engel teşkil eden durumlar tabiki zarurete girer, fakat sivilce ve kaşıntı çok ciddi engel teşkil eden bir durum değil.
Rabbim şifa versin inşaAllah.
 

cüneytkaya

Profesör
Katılım
21 Ağu 2007
Mesajlar
1,681
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Sakal da âdete ait sünnetlerdendir. Kâfirlerden de sakallı olanlar var idi. Buhari, Müslim, Nesai, Ebu Davud, Tirmizi’nin rivayet ettiği (Sünnet olan on şeyden biri sakal bırakmaktır) hadis-i şerifi sakalın sünnet olduğunu açıkça bildirmektedir. Sakalın bir tutamdan fazlasını kesmek sünnettir. Bir tutamdan kısa bırakmak, sünnete aykırıdır. Sünnet diye bir tutamdan kısa sakal bırakmak bid’attir. Böyle bid’at sakalı, haram işlemekten kurtarmak için, bir tutam uzatmak vaciptir [yani farzdır.] (Redd-ül muhtar)
 

((MUHAMMED))

Asistan
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
382
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Konum
İSTANBUL
Web sitesi
ilahiask.forumzen.com
Tarih : 01.03.2007 Şerefiye Sordu :
Soru :
Sakal kesmenin hükmü nedir?
--------------------------------------------------------------------------------
Cevap: Bismillahirrahmanirrahim
Sakalın kökünden tıraş edilmesinin meşruluğuna işaret eden hiçbir rivayet bulunmamaktadır. Sevgili Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimizin sahih hadislerinde sakalların tabii halleri üzere terk edilmesi ve uzatılması emredilmektedir. Bu konudaki hadis-i şeriflerden bazıları şunlardır:
“Abdullah İbn-i Ömer (R.A)’den rivayete göre Nebi (S.A.V.): Bı-yıkları tıraş edin, sakalları bırakın buyurmuştur.”
“On şey vardır ki bunlar fıtrattandır: Bıyığı kesmek, sakalı uzat-mak, misvak kullanmak, burna su çekmek, tırnak kesmek, mafsallarını yıkamak, koltuk altını yolmak, kasıkları tıraş etmek ve suyla taharetlen-mek, istinca.”
Görüldüğü üzere hadis-i şeriflerde hem bıyıkların kısaltılması ve hem de sakalların uzatılması emredilmektedir. Bu nedenle fahihlerin ço-ğunluğu, sakalların uzatılmasının emredilmesinden dolayı sakalı kökün-den tıraş etmenin haram olduğuna hükmetmişlerdir. Sakalı kökünden tı-raş etmeye cevaz veren hiçbir fakih yoktur. İşte bazı muteber fıkıh kitap-larımızdan konuyla ilgili hükümler şunlardır:
“…Kişinin sakalını kesmesi, erkeğin kadına benzemesi helal olma-dığı gibi helal değildir. Bu sebeple, erkeğin sakalını tıraş etmesi kadına benzemek olduğu için haram olmuştur.”
“…Erkeğe sakalını kesmesi haramdır.”
“…Yüzden tüyü izale etmek haramdır. Ancak kadının sakal ve bı-yıkları çıkarsa, kesmesi haram olmaz. Bilakis müstehaptır.”
“…Muhakkak ki sakal erkeğin süsüdür. Sakal yaratılışın tamamın-dandır. Dış görünüşte erkek sakal ile kadından ayrılır. Sakal hiçbir zaman çirkin olmamıştır. Çünkü sakallı olan, her zaman hürmet, saygı ve tazim görür.”
Metin ve mealleri verilen hadis-i şerifler ve muteber fıkıh kitapla-rımızdan nakledilen fetvalardan anlaşılmaktadır ki: Sakalı kökünden tıraş etmek haramdır.
Sakal, Allah Teâlâ’nın dininden bir cüzdür. Sakal fıtridir. Yani ya-ratılış icabı erkeklerde bulunması gerekli olan bir kılıktır. Sakal, erkeğin alâmetifarikasıdır. Yani erkeği kadından ayıran en büyük özellik ve ayrı-calıktır. İslam dininin lanetlediği konuların en başında da erkeğin kadına, kadının da erkeğe benzemeye çalışması gelir.
Bir erkeğin sakalını kesmesi, yaratılışı bozmaktır, fıtrata müdahale etmektir. Bunun altında yaratılış şeklini beğenmeme kastı aranır ki, bu insanı küfre sokabilir.
Erkeğin tabii hali sakallı halidir. Sakal önceki peygamberler ve ümmetlerde de mevcut idi. Başta Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimiz olmak üzere tüm peygamberler sakallı idi. Ayrıca tüm sahabe-i kiram ve tabiin de sakallı idiler. Bütün bunlar bizlere sakalsızlığın asla caiz olma-dığının delilleridir.
Sakal, bütün peygamberlerin, bütün sahabe ve Salih ümmetlerin it-tifak ettiği bir konu olduğu gibi ve ayrıca Hz.Peygamber (S.A.V.) Efen-dimiz ümmetine sakallarını salıvermesini emretmiştir. Bu nedenle Müs-lüman her erkek, sakalını salıvermek zorundadır.
Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimizin sözleri ve işlerinden gaflet olmak, haram hükmüne muhalif olan ameldir. Binaenaleyh yüzümüzün nuru, Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimizin sünneti, hayâ perdesi, ümmet-lik nişanesi olan sakalı bırakmak lazımdır. Bunu kesip atmak büyük gaf-let ve cahilliktir, fıtrattan ayrılmaktır. Sakalı kesmek Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimizin şekil ve şemalinden çıkmaktır. Allah’ın Resulü sa-kalını hiç kesmemiştir.
Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimiz sakalsız elçilerden tiksinirdi. Bir seferinde, huzuruna çıkan Yemen elçilerinin sakalsız hallerini görün-ce tiksinmiş ve yüzünü çevirmiştir.
Yarın Allah Teâlâ’nın huzurunda toplanacağına, Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimiz ile karşılaşacağına, O’nun kıyamet günü ümmetine şefaat edeceğine inananlar, acaba bu olaydan hiç mi endişe duymuyorlar? Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimizin kendilerinden nefret edebileceğini, yüzünü çevirebileceğini hiç düşünmezler mi?

Mehmet Talu ( http://www.tereke.org )

ALINTIDIR
 

Edibe Ziyâi

Agâh ol ey nefsim..
Katılım
13 Kas 2006
Mesajlar
2,550
Tepkime puanı
3
Puanları
0
--Sakal bırakmak sünnet... Sakal bırakıp kesmek mi, yoksa her zaman, hergün kesmek mi haramdır?


--Sakalı kesmek, Efendimiz'in tavsiyesine aykırıdır. Hilkati tağyirdir. Bazılarına göre haramdır, bazılarına göre hükmü değişiktir. Kesmemek lâzım!.. Ama memurdur, polistir, askerdir, öğrencidir; mecburdur. O zaman kesiyor ama, Allah'tan af dileyerek kessin; fırsat olduğu zaman sakalını bıraksın.

Mahmut Esad Coşan
 

ebkem

Baş Yücelik
Katılım
3 Ara 2011
Mesajlar
3,128
Tepkime puanı
321
Puanları
0
Kadında nasıl saç süs ise erkekte de sakal o bence. Maşallah bir vakar, heybet katıyor. İsteriz ki kimi istisnai durumlar olmasın. Umarım devletimiz hukuki olarak bunu esnetir.

Biir eserde okumuştum, kadın şiddetle eşinden sakalını kesmesini istiyor. Adam bir türlü razı gelmiyor. Hanımının da gönlünü kırmak istemediğinden olsa gerek bir hocaya danışmayı düşünüyor.

Hoca diyor ki git hanımına de madem senden tıraş olmanı sakalını kesmeni istiyor, sen de ondan her gün saçlarını sıfıra vurdurtmasını talep edeceksin. Bakalım razı gelecek mi, hani meram gönül yapmak ise..

Neyse adam gidiyor, hanımına diyor hocanın çözümünü. Kadın afallıyor, yahu saç kadının süsüdür nasıl kesmemi istersin.

Adam hocadan aldığı cümleyi bir güzel koyuyor gediğine;

Madem saç senin süsün sakal da benim süsüm.

Kadın diyor ki sana kimm akıl verdiyse iyi öğretmiş tamam koyabilirsin.

İstemeyen zihniyeti anlamıyorum açıkcası. Rabbim her gence, müslüman er kişiye nasip etsin.
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Sakal marezetini kadinlara da yüklediler ya... Aferin diyeyim...
Sünnet icin sakal birakan bir erkege hanimlardan sadece "tesekkür" ve "tebrik" gelir...
Istisnanin istisnasi hadiseleri genelleme yapilmamalidir...
 

maksut ibrahim

Kıdemli Üye
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
5,889
Tepkime puanı
139
Puanları
0

Efendimizin üc gün bogazindan bir hurma bile gecmemis , midem sarkmasin diye karnina tas baglamis.

Bazi fetva veren hocalara bakiyorum yiye yiye göbegi sismis sanki 9 aylik hamile gibi


 
Üst