Saİdİ Nursİhz.lerİ Ve MÜrŞİd Kavrami?

ahmet66

Üye
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
37
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Mektubat | Yirmi Sekizinci Mektup | 340

Ona yapıştım. Nâkıs ve perişan istidadım elbette lâyıkıyla o mürşid-i hakikînin âb-ı hayat hükmündeki feyzini massedip alamıyor.

(SAİDİ NURİ HAZRETLERİ kuranın feyzini massesip alamıyordum diyor)

Fakat ehl-i kalb ve sahib-i hÂlin derecâtına göre, o feyzi, o âb-ı hayatı, yine onun feyziyle gösterebiliriz. Demek, Kur’ân’dan gelen o Sözler ve o nurlar, yalnız aklî mesâil-i ilmiye değil, belki kalbî, ruhî, hÂlî mesâil-i imaniyedir. Ve pek yüksek ve kıymettar maarif-i İlâhiye hükmündedirler

(bu nurların akli ilimle anlaşılamayacağını;kalbi bir ilme ihtiyaç olduğunu belirtiyor)

Dördüncü Nokta
Sahabelerden ve Tâbiîn ve Tebe-i Tâbiînden en yüksek mertebeli velâyet-i kübrâ sahibi olan zatlar, nefs-i Kur’ân’dan bütün letâiflerinin hisselerini aldıklarından ve Kur’ân onlar için hakikî ve kâfi bir mürşid olduğundan gösteriyor ki, her vakit Kur’ân-ı Hakîm, hakikatleri ifade ettiği gibi, velâyet-i kübrâ feyizlerini dahi ehil olanlara ifâza eder.
Evet, zâhirden hakikate geçmek iki suretledir:
Biri: Tarikat berzahına girip, seyr ü sülûk ile kat-ı merâtip ederek hakikate geçmektir.
İkinci suret: Doğrudan doğruya, tarikat berzahına uğramadan, lûtf-u İlâhî ile hakikate geçmektir ki, Sahabeye ve Tâbiîne has ve yüksek ve kısa tarik şudur. Demek, hakaik-i Kur’âniyeden tereşşuh eden nurlar ve o nurlara tercümanlık eden Sözler, o hassaya mÂlik olabilirler ve maliktirler.


(saidi nursi hazretleri burada bir şeye dikat çemektedir inşallah;

Demek, hakaik-i Kur’âniyeden tereşşuh eden nurlar ve o nurlara tercümanlık eden Sözler, o hassaya mÂlik olabilirler ve maliktirler..'o nurlara tercümanlık eden sözler'yANİ SAHABENİN MÜRŞİDİ OLAN EFENDİMİZs.a.v. in sözleri,tercümanlık eden olmassa o hassaya malik olunmuyor..

29/ANKEBUT-45: Utlu mâ ûhıye ileyke minel kitâbi ve ekımıs salât(salâte), innes salâte tenhâ anil fahşâi vel munker(munkeri), ve le zikrullâhi ekber(ekberu), vallâhu ya’lemu mâ tasneûn(tasneûne).
Kitaptan sana vahyedilen şeyi oku ve salatı ikâme et (namazı kıl). Muhakkak ki salat (namaz), fuhuştan ve münkerden nehyeder (men eder). Ve Allah’ı zikretmek mutlaka en büyüktür. Ve Allah, yaptığınız şeyleri bilir.

vahyedilen kuranın okunması anlatılması,tercümanlık edilmesi efendimizS.A.V. AİTTİR.

MÜRŞİD HAYATTAMI LMALIDIR(GAVSULAZAM)

--------------------------------------------------------------------------------
Gavsül Azam Abdulkadir geylani hz.lerinin ''ÖTELERDEN HABERLER''orj.adı''SIRR''ÜL ESRAR''kitabından Abdulkadir akçiçek çevrşsşnden aynen aktarıyorum



..*PeygamberimizS.A.Vefendimiz dilinden söylenen;''''ben ve bana tabi olanlar basiret üzere..''''(yusuf105)ayetineki''bana uyan ''cümlesinde bir işaret vardır.peygambere tam varis olan KAMİL MÜRŞİD anlatılır.demek lurki,benden sonra irşad;her yönden benim batibni basiretime sahip olan kimse tarafından yapılacaktır.burada tam velayet haline sahip olan zat murad edilmektedir;''VELİ OLAN MÜRŞİD''''(KEHF17)AYETİNDEKİYLE AYNI ŞEYE İŞARET EDER.*peygamber efendimizS.A.V efebndimiz hayatta olsaydı doğrudan alınacak ondan alınırdı.gayrına ihtiyaç kalmazdı.öbür aleme intilkal ettikten sonra,tecerrd haline geçiyor,bizzat kendisi ile bağ kurulmıyor.İRŞADA MEMUR VELİLER de aynıdır.onlar da bu alemden göçüp gidince ,İRŞAD OLACAK OLMAZ.ANLAYIŞ EHLİ İSEN ANLA!,DEĞİLSEN BİR ANLAYANI ARA....*hayatta olan velinin ,peygamber S.A.V.EFENDİMİZ le her bakımdan ilgisi vardır .TAM VERASET HALİ BUNU GREKTİRİR .hayatta olduğu müddet o veraseti ve irşad makamını idare eder.bu hali taşıyana peygamberden rehberlik ve kulluk yardımı gelir.bu yardımla ;halk arasında tasavvuf yolunu devam ettirir;anla..*ergin,vuslat alemini bulmuş,geçmiş zatlar tarafından makbul olan bir zatın telkini LAZIMDIR.bu zat o aleme erdikten sonra ,Allahın emri ile ,noksan kişilerin ekslklikiğini tamamlmak için,bu aleme gönderilmiş olmalıdır.bu gelişde vasıta bizzat peygamber efendimizS.A.V OLMALIDIR...

saidi nursi hz.leri ve tarikat;

sözler kitabının 463.sayfasında yer alan tarikatlar konusunu gündeme getirdi.”Kuran’dan istifade ettiğim acz fakr şefkat ve tefekkür tarikidir.şu kısa tarikin evradı:ittiba-ı sünnettir.Feraizi işlemek kebairi terk etmektir.ve bilhassa namazı tadil-i erkan la kılmak,namazın arkasındaki tesbihatı yapmaktır”.

mehdi bizdendir benim sünnetim için savaş verir...

saidi nursi hz.leri tarikat sunnettir buyuruyor.yani sünnete ittiba etmek tabvi olmaktır diyor..nur camiası tarikatıı yaşamayarak sünneti nasıl ayakta tutacak




,,,,,,,,,,,sahabeni hepsinin mürşidleri ardı efendimizSA.V VE ONLARA TABİ OLAN TABİİNİNDE MÜRŞİDLERİ efendimizS.A.V. TABİ OLANLARDI.VE TEBEYİTABİİN ONLARDA TABİİNE TABİ OLALARDI..ŞİMDİ BU SAHABE NEDEN DEMEMİŞKİ BİZİM MÜRŞİDİMİZ EFENDİMİZs.a.v.dir biz kimseye tabi olmayız diye veya bizim mürşidimiz kurandır biz alacağımızı ondan alırız bize bir tercüman(mürşid) gerekmezx diye...geylani hz.leride buyuruyor eğer herkesi efendimizS.A.V. İRŞAD EDECEK OLSAYDI VELİ MÜRİDLERE GEREK KALMAZDI HERKES ALACAĞINI ONDAN ALIRDI..ANCAK MÜRŞİD ÖLÜDĞÜ ZAMAN ARTIK ONDAN İRŞAD OLACAK OLAN OMAZ BUYURUYOR..

ŞİMDİ SAİDİ NURSİ HZ.LERİ 5 SENE DERS ALDIKTAN VE OKUMADIK KİTAP BIRAKMADIKTAN SONRA;13 YAŞINDAYKEN DOĞU EYAZITDAKİ MÜRŞİDİ ŞEYH MEHMET CELALİ EFENDİYE 3AY GİBİ KISA BİR SÜRELİĞİNE TABİ OLMA GEREĞİ DUYUYOR.?VE ONDAN İCAZET ALIYOR..

tar'katin berzah*engel(olmasinida soyle aciklayabiliriz.efendimizS.A.V. I BIR GUNESE BENZETIRSEK . yola grenleride bir buz kalibina kim onun yanina daha yakin olursa o daha cabuk erir ve buharlasir.isde sahabe een yakindi ve gunesle arasinda engel yoktu ve hemen eridiler ve buharlastilar.ALLAH RAZI OLSUN
 

AdımcA

Akşam ... Yine Akşam ...
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
2,420
Tepkime puanı
8
Puanları
0
kitaplardan alıntı yapıp, düzenlemeden, kısaltmadan foruma aktarmak hoş olmuyor.
önemli gördüğünüz yerleri alıp, düzenleyip foruma öyle aktarsanız daha faydalı olur kanaatindeyim.
 
M

Murat Sâki

Guest
çok güzel bi yazı baştan sona zevkle okudum Allah razı olsun...
 

RaBiA

Asistan
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
448
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
Konum
şehr-i yar
Allah razı olsun hakikaten çok güzel bir yazı.Risale-i Nurlara önce Sözlerden başlanılması tavsiye ediliyor.Bizlerde dikkatle okumalıyız sözleri :) :)
 
Üst