Rivayet tenkidi

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Ertugrul'dan sonra "Gündem ötesinde " konu rivayet tenkidi.

rivayetlere seneden tenkid yapılmış ancak metin tenkidi yapılmamış.
Hocadan çarpıcı örneklerle bunun gerekliliği ortaya konuluyor. İzlemenizi tavsiye ederim.

#müslümanDediğin
 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya
Ben hiç tavsiye etmem..bakara 62 ayetinin süleyman ateş yorumunun kaynağı benim diyen birisini dini konularda dinelemem..başka konular olabilir...Bu zatın uzmanlığı din değil, tarihdir.Dini konularda tam bir modernisttir.!!
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Rivayetlerin tersten okunması gerektiğini düşünüyorum. Bunu hiç kimse yapmıyor malesef.

Vakia odur ki bugünün din algısı çok sakat. Eğer sağlıklı olsaydı İslam(!) dini ümmetin bu duruma düşmesine mâni olurdu. Burada bir şeylerin ters olduğu kesin. Bunun sebebini fertlere ve topluma bağlamak ve bu bağlamda sorumlusu müslümanların kendisidir demek kolaycılık olur. Sen kimsin, seni kendin yapan nedir?! Maşallah bunu hiç sorgulayan yok!!! Tersinden dış güçleri günah keçisi yapmakta öyledir. Veya sistemi sorumlu tutmak, bu da aynısıdır. Uzun bir süreç olarak düşünmek gerek bunu. Hiçbir dış güç uzun süreli olarak asırlar ötesi bir manipülasyon yapamaz çünkü onlarda neticede sen ben gibi beşerdir, insandır. Böyle komplo teorilerine pabuç çıkarmak başlı başına çürümenin başka bir delilidir. Psikodur, tepkidir çünkü. Çaresizliğin yansımasıdır. sorgulama bittiği için çürüme olduğundan dolayı sorgulamadan kaçmanın yoludur. Korkaklıktır..

Arkadaşlar, insan çevresinin çocuğudur. Donanım olarak sana miras kalan her şeyin çocuğusun sen. Dolayısıyla ham madde olarak insanı sorumlu tutmak kelime cambazlığıdır. Derdi tasası olmayan, statükodan memnun olanların işidir bu! İki dakika düşünseniz bunun böyle olduğunu anlarsınız zaten. Samimi olalım artık, yeter! Bitiyoruz alooo bitiyoruz yahu! Bu gaflet, bu manyaklık nedir? Silkinelim artık yeter..

İnsan çevresinin çocuğudur! Bunu aklınızda şimdilik tutun. Rivayetlerin tersinden okunması: Bakın, eğer ilk yüzyıllarda bu rivayetler büyük elemelere rağmen Kütübü Sitte'ye girmişse o dönemin çocukları tarafından kabul görmüş demektir. O halde bu rivayetler üzerinden bir psikoanaliz yaparak o çocukların DİN ALGISINI bugünden yazabilmemiz gerekir. Şu bir gerçektir ki İslamın ilk yıllarına yakın olan algı, en sağlıklı algıdır. Geriye gittkçe bozulmayı aramaktan vaz geçin artık. Bozulma bugünden geriye giderek aranması gerekir. Bu arayışa en baştan başlamak, en parlak dönemlerden bir şeyleri silmekle olmaz! Tersini yaparsanız dini İslamın ilk çocukları değil, siz tahrif etmiş olursunuz!!!

Örnek olarak bir ters okuma yapalım: Kütübü Sitte'de Kur'an ayetleri hakkında yüzlerce rivayet vardır. Kimi sahabe bazı surelerin çok uzun olduğunu, ama Kur'an'a girmediğini rivayet etmiştir. Kimisi Felak ve Nas surelerinin Kur'an'a sonradan eklendiğini söylemiştir. Kimisi recm ayeti vardı ev hayvanı yedi demiştir. Bu ve buna benzer çok rivayet vardır Kütübü Sitte'de. Bakın bu hadislere bugünden bakarak ''olur mu öyle saçmalık, besbelli uydurma'' diyoruz. Peki, hiç düşündünüz mü, şöyle olmuş olabilir mi: Sahabe Kur'an'a, Nübüvvete ve ayetlere TEVHİD zaviyesinden bakıyordu. Dolayısıyla aslolan ne ayettir, ne Kur'an'dır ne de nübüvvet. Evet, o dönemin din algısı tamamen tevhid etrafında yoğunlaşmıştır. İslamın ilk çocukları için aslolan tevhditir. Dolayısıyla bazı ayetlerin kaybolmuş, unutulmuş veya sonradan eklenmiş olmasını ihtilaf mevzusu yapmamışlar. Çünkü ana omurga olan tevhidin korunmasıdır aslolan. İş böyle olunca bu gibi rivayetlerin İslamın ilk çocukları tarafından -ki onların kalitesi bize kıyasla tartışılmazdır- metinlerde kaydedilmesi çok çok doğal değil midir? Sağlıklı din algısını böyle anlamamız gerekmez mi? Ama malesef böyle bakılması gerekirken tersinden bugünün zelil ve kendine hayrı olmayan vaziyeti üzerinden resmen geçmişi kazımaya kalkıyorlar.

Bakın aslolan tevhidtir. Tevhid yoksa ne kitap vardır ne de nübüvvet. Her şey biter. Bugün yaşadığımız tüm krizlerin ana sebebi bu! Bakın eğer siz aslolan Kur'an'dır derseniz zaten bunu haricîler yaptığı için sahabe birbiriyle savaştı. Bu noktayı iyi anlayın! Bütün fırkalar kendini Kur'an'dan delillendirir! İkinci planda aslolan nübüvvettir derseniz bu sefer Hz. Peygamber'i ilahlaştırmış olmakla Hristiyanlar gibi dalalete sapılır. Üçüncü planda aslolan sahabe derseniz bu sefer de Şii, Sünni omurga diye sahabenin şahsî mevzuları üzerinden tekfir etmeler başlar. Bu ne yaa, siz kimsiniz? İslam, tevhid bağlamında hem sahabeyi, hem Nübüvveti, hem Kur'ân'ı kat kat aşar arkadaşlar. Allah'ın mesajını siz anlamıyor musunuz?

Son söz olarak: Güneş sistemi gibi düşünmemiz lazım İslamı! Merkezde tevhid olacak, çevresinde ki bütün gezegenler onun etrafında tavaf edecek. Güneşin çekim gücü azalırsa kaos olur. Çatışma kaçınılmaz olur.

Herkes müslüman! Alevisi, sünnisi, şiisi tevhide inanan herkes. Ayet sayılarını tartışan Edip Yüksel bile müslüman. Ortada tevhidi inkar eden yoksa kimseyi tekfir edemezsiniz. Buna hakkınız yoktur.

Bu fakir bunları dediği zaman birileri ''vay sen Kur'anı inkar ediyorsun, Hz. Peygamberimizi küçültüyorsun'' gibi laflar ediyorlar. Ajan mısın diyeni bile duydum. Bugün malesef Tevhidi ayağa kaldırmak, Kur'an'a hakaret sayılıyor resmen. Bu mudur sağlıklı din algısı? Âlimler resmen tevhidten donuna sıçıyor bugün! Unutmayın ki Allah, aptalların başına pislik yağdıracağını söylüyor!

Unutma!! İhlas Suresini okuyan Kur'an'ı hatmetmiş gibidir, ne demek? İhlas Suresinde ne var arkadaş, ne var? Görmüyor musunuz? Asr suresinde ne var? Nasihat olarak bu bile yeterdi, dedikleri zaman onlar niye kafir olmuyor? Bu rivayetler olmasa bugün bunu birisi dese adamı hemen tekfir ederler değil mi?

Muhtacız, dibine kadar dominant bir tevhid idrakine muhtaç ümmet. Siz tevhidi güçlendirin bak her şey nasıl dengeye oturacak. Zamanla bütün gezegenler nasıl yörüngesine oturacak. Nasıl bereket yağacak o zaman gör..
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
bu kadar kolaymi modernist damgasi vurmak insana.
Modernistligin ne demek oldugundan haberiniz varmi?

Dinin aslina ve kaynagina yönelmek, bunlari baz larak dini yalniz Allaha has kilmak, orjinalligini öne cikarmak modernistlik degil, islahtir. Öze dönmektir.

Modernist adam, o güne kadar olan birikimi tamamen red eder, ve dine yeni bir format atar. Yeniden düzenler hristiyanlarin yaptigi sey aynen budur.

Islah hareketi dinin kaynagina, özüne yönelir, öze, kaynaga uymayani ayiklar , modernist kaynaga yeni bir format atar, kaynaktan uzaklasir.

Zamaninda taninmis isimlerde bunu gerekli görmüslerki, rivayetleri ayiklamislar, ancak yeterli bir ayiklama olmamis anlasilan. Sened takibi önemli elbett, ancak metin üstünde pekde duran olmamis.
 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya
bu kadar kolaymi modernist damgasi vurmak insana.
Modernistligin ne demek oldugundan haberiniz varmi?

Dinin aslina ve kaynagina yönelmek, bunlari baz larak dini yalniz Allaha has kilmak, orjinalligini öne cikarmak modernistlik degil, islahtir. Öze dönmektir.

Modernist adam, o güne kadar olan birikimi tamamen red eder, ve dine yeni bir format atar. Yeniden düzenler hristiyanlarin yaptigi sey aynen budur.

Islah hareketi dinin kaynagina, özüne yönelir, öze, kaynaga uymayani ayiklar , modernist kaynaga yeni bir format atar, kaynaktan uzaklasir.

Zamaninda taninmis isimlerde bunu gerekli görmüslerki, rivayetleri ayiklamislar, ancak yeterli bir ayiklama olmamis anlasilan. Sened takibi önemli elbett, ancak metin üstünde pekde duran olmamis.


Süleyman ateşin bakara 62 yorumuna bak, sonra devam ederiz..Biz ne dediğimizin farkındayızda, senin islam modernizmi üzerine okumaların varmı? bana sorduğun soruyu ,önce kendine sor! Haz. peygambere iman, ehli necat olmanın gerek şartı değil diyen biri, islam modernisti olmayacakta, islam mucahi,di mi olacak? teessüf ederim!
 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya
Bir insan bir konuda doğru konuşunca, sanıyoruzki her konuda söylediği doğrudur.Allame el Leknevi'(rahimehullah)nin dediği gibi:''

Allah Teala ",
her söz için bir makam kılmış, ve her ilim için bir insan yaratmıştır.''

Dolayısıyla yukarda adı geçen zat tarihçidir..Tarih sahasında bile her sözü makbul olmayan bu zatın , hadis gibi ayrı bir ilim de söylediği sözler ise kendi boyunu hayli, hayli aşar!

Hadis sahasında söz, erbabına yani hadiscilere verilir...her ilim de böyledir..

 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Süleyman ateşin bakara 62 yorumuna bak, sonra devam ederiz..Biz ne dediğimizin farkındayızda, senin islam modernizmi üzerine okumaların varmı? bana sorduğun soruyu ,önce kendine sor! Haz. peygambere iman, ehli necat olmanın gerek şartı değil diyen biri, islam modernisti olmayacakta, islam mucahi,di mi olacak? teessüf ederim!

süleyman ates nerden cikti. Dün programda süleyman ates vardida ben mi görmedim.
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Dogru söz kimin agzinda olsa kendini belli eder üstad.

2x2 =4 kim söylerse söylesin 4 dür. Programi izlediniz mi gercekten, verilen örnekleri dinlediniz mi?

Hadiseye sadece bir yönünü bilen birisi bakarsa o hadise hakkiyla degerlendirilemez. Her seyin bir arka plani var, bir konteks var. Tarihi bilgilerde önemlidir.

Dün anlatilan "hamam" ile igili rivayetler örnegin.

Rivayetler seneden sahih kabul edilmis. BU konuda calisma yapan ögrencisi bu hadisleri toplamis. Hocanin önüne koymus.

Hoca diyor: -" Medine de o zaman kac kuyu var ?
ögrencisi: - Hocam 3 ...

Hamam yokki o dönemde, Müslümanlar Romalilarla karsilasinca Hamamla tanistilar.

O halde..?
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Modernizm unutmaktır. Postmodern ise unuttuğunu unutmak.. Bu mânâda ümmet tevhidi unutmakla zaten kendi modernizmini yaşadı bitirdi. Şu an İslam âlemi postmodern dönemini yaşıyor. Neyi unuttuğunun farkında değil. Siz kaç kişide tevhid idraki görebiliyorsunuz bugün?
 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya
süleyman ates nerden cikti. Dün programda süleyman ates vardida ben mi görmedim.

Muhatabına cevab vermek için acele etme! Önce ne söylemiş anlamaya çalış, sonra cevab ver. Bak önceki mesajda ne söylemişim.


''...bakara 62 ayetinin süleyman ateş yorumunun kaynağı benim diyen birisini dini konularda dinlemem..başka konular olabilir...Bu zatın uzmanlığı din değil, tarihdir.Dini konularda tam bir modernisttir.!!''

Süleyman ateşin bakara 62. ayetindeki merdud açıklamasının kaynağı benim diyen bu tarih prof. dür!

galiba anladın.Anlamadıysan haşiye ekleriz!
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Muhatabına cevab vermek için acele etme! Önce ne söylemiş anlamaya çalış, sonra cevab ver. Bak önceki mesajda ne söylemişim.


''...bakara 62 ayetinin süleyman ateş yorumunun kaynağı benim diyen birisini dini konularda dinlemem..başka konular olabilir...Bu zatın uzmanlığı din değil, tarihdir.Dini konularda tam bir modernisttir.!!''

Süleyman ateşin bakara 62. ayetindeki merdud açıklamasının kaynağı benim diyen bu tarih prof. dür!

galiba anladın.Anlamadıysan haşiye ekleriz!

ya.. kardesim büyük yanlis yapiyorsunuz. Klasik bir sey söyliyeyim. Siz sahis odakli degerlendiriyorsunuz, sahis beserdir, kusursuz olamaz. En büyük alim bile her konuda isabet edemez.

Ben sahsen alimin elindeki alamete bakarim alimin alameti elindeki delilidir, dün verdigi örnekler bence cok carpiciydi.
Siz ikna olmamis olabilirsiniz, belki de sahsen begenmediginiz icin kulak asmamista olabilirsiniz. Orasi size kalmis.
 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya
Mehmet çelik isimli prof.ün bakara 62. ayetle ilgili atıf yaptığı süleyman ateş meselesine ait bir yazıyı paylaşalım.Mehmet çelik'in konuşmasının nette videosu vardı, neki, kaldırılmış..

Prof. Dr. Mehmet Çelik’in Selmân-ı Fârisî Hazretleriyle İlgili İddialarına Dair



https://youtu.be/zeuDE9lMmmk


1) Hoca daha başta Yahudi Mezheplerinden bahsederken Ferisileri Kitâbî kol, muvahhid damar, Hz. İsâ Aleyhisselâm’ın tebliğini dolayısıyla Efendimizle ilgili müjdeleri yaşayıp yaşatan mezhep olarak anlatıyor ki bu Ferisiler denilen mezhep böyle bir mezhep değildir, bahsettiği mezhep Essenîlerdir. Ürdün Petra’ya gelen Mezhep de zaten Essenîlerdir.

Dolayısıyla, bu argümanlardan yola çıkmışsa Selmân-ı Fârisî’yi Ferisîlere değil Essenîlere nispet etmesi gerekirdi. Ferisîler ve Sadukilerin el-Bakara Sûresi’nin 62. Ayetiyle münasebeti söz konusu değildir.

2) el-Bakara Sûresi’nin Mûsevî ve İsevîlerden necât bulacak zümreye dair 62. Âyetinin nüzûl sebebini de Ferisîleri içine katarak anlatıp Süleyman Ateş’in ‘’Cennet kimsenin tekelinde değildir’’ makalesine atıf yapıyor ki burada iki büyük hata vardır;

a) Bu hatalardan birincisi bir üst maddede bahsetmiş olduğumuz gibi Muvahhid damarı bizzat bozan ve tahrif eden Ferisîlerin necât bulacak zümreye dahil edilmesidir.

b) İkincisi ise Süleyman Ateş’in tavrını buharlaştırma hatasıdır. Zira Süleyman Ateş bu ayetin kapsamını sadece Efendimizin risâlet ve nübüvvetinden evvelki Mûsevî ve İsevîlere deği günümüz Yahudi ve Hıristiyanlarına da tahsis etmekte böylece büyük müfessir Muhammed Ali es-Sâbûnî’nin; ”Oryantalizmden Etkilenenler Kur’ân-ı Kerîm’i Anlayamazlar” başlıklı makalesinin haklı bir şekilde hedefi olmaktadır.

3) Selmân-ı Fârisî Hazretleri’nin ‘’hendek kazma işiyle’’ bir ilgisi yok sözünün tutulabilecek bir tarafı yoktur. Tarihi belirlemede ölçü eğer rivayetse –ki mantığın kabul ettiği de budur- Hendek Savaşı ve hendek kazımı işinde Selmân-ı Fârisî Radıyallâhu Anh’ın öncü bir şahsiyet olduğu hemen bütün tarihçilerin ittifakla naklettiği, senedinde de problem olmayan rivayetlerle açıkça ortadadır.

Birisi çıkıp da bazı ironilerle ‘’hendek işiyle de ilgisi alakası yoktur’’ sözünü nasıl sarf edebiliyor?

4) Ferisîlerden olması hasebiyle, doğru bilgileri o mezhepteyken alan ve ahir zaman peygamberine dair müjdeleri de oradaki hocalarından alan Selman geldi peygamberi aramaya koyuldu deniliyor ki Ferisîler bir üst maddede geçtiği gibi Hanif çizgiye yakın bir mezhep/cemaat değildir. Ferisîlerden böyle bir şey çıkması beklenemez.
Mûsevîliği Yâhudîliğe dönüştüren de, Zekeriya ve Yahya (Alehimesselam) Efendilerimizi şehit edenler de bu Ferisîlerdir.

5) Selmân-ı Fârisî’nin İran’lı oluşunun bir başka delili de Hz. Ömer döneminde İrân’ın fethi esnasında aldığı vazife ve kendi diliyle İranlılara muhtelif şehirlerde tebliğde bulunmuş olması, bu fethin her aşamasında öncü görevler almış olmasıdır. Bu da tarih kitaplarında ittifakla nakledilmektedir.


6) Hoca Selmân-ı Fârisî Radıyallahu Anh’ın İran’lı olmaya nispetini tarihçilerimizin bir harf hatasıyla ona yapıştırdıklarını söylüyor ki bu da tarihçilere karşı yapılmış açık bir zulümdür.

7) Tarih kitaplarında Selmân-ı Fârisî Radıyallahu Anh İrân Mecûsiliğine nispet edilmekle birlikte sonradan Hıristiyanlığa nispet edilmiş ve bu Hıristiyanlar arasındaki muvahhid/hanif damardan aldığı bilgilerle Efendimiz’in alametlerinden haberdar olduğu belirtilmiş ve zaman zaman o dönemki hayatına dair rivayetler de nakledilmiştir.

Bu rivayetlerin yekünü de bize sağlıklı bir Selmân-ı Fârisî portresi sunma noktasında kâfidir.

Hoca hem diyor ki Dinler Tarihi bilgilerimizle bu tarihi mes’eleyi tashih ediyoruz diyor, hem de bu tashihatta izlediği yöntem ve söylemleri Dinler Tarihiyle örtüşmüyor.


Ne dememiz gerekiyor acaba! Essenilerle Ferisileri ayrıca sapla da samanı birbirine karıştırmış.


Ali Rıza Demircan hoca da yememiş içmemiş bu videoyu facebook sayfasında paylaşarak Mehmet Çelik’i desteklemiş!

 

Kadir Razlık

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
2,280
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Konum
manisa
şahsindan kişiliğinden bize ne dediği önemli isterse kulaği burnu kesik olsun
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
genel olarak; "en büyük alim bile her konuda isabet edemez. "
konu zaten bakara degil.
 

Kadir Razlık

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
2,280
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Konum
manisa
Mehmet çeliği mi diyorsun cübbeli hoca bir tarihçiyi ehli sünnet olduğu için övüyor ahmet şimşirgil bu adami çok severim aynen osman ünlü hoca gibi bir tarihçinin ise itikatinin bozuk olduğunu dinlerken dikkatli olmamiz gerektiğini söylüyor mehmet çelik hoca lalegültvde söyledi videosu var isterseniz bulup paylaşabilirim
 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya
Cübbeli hoca asıl tenkid edilecek konuyu yakalayamamış...Süleyman ateşin nevzuhur, merdud , Bakara 62. ayet tefsirindeki görüşünün arka planında Mehmet çelik olduğunu bilseydi, galiba daha da şaşırır, verip, veriştirirdi.İslami Tv dediğimiz görsel medyada bu adama büyük bir ilgi gösterilmesi, ülkemizdeki dini algının nerelere geldiğini gösterir bir işarettir..
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Şüphesiz bu din ilmidir. Öyleyse dininizi kimden öğrendiğinize dikkat ediniz. Nasihatımız umumidir...

Fi emanillah.
 
Üst