Risalelerde Hata Olamaz mı; Üstad Mehdi Bile Olsa Yanlış Yapamaz mı? | ihvan forum – Özgür Düşünce ve Paylaşım Platformu!

Risalelerde Hata Olamaz mı; Üstad Mehdi Bile Olsa Yanlış Yapamaz mı?

korakademik

Ordinaryus
İhvan Üyesi
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
2,236
Puanları
0
Risalelerde Hata Olamaz mı; Üstad Mehdi Bile Olsa Yanlış Yapamaz mı?

Yazar: Sorularla Risale, 30-12-2009



Hatasızlık ve kusursuzluk, sadece Allah’a mahsustur. Peygamberler de hata ve kusura düşebilirler, bu kabiliyet onlarda da vardır; lakin onların hata ve kusuru vahyin denetiminde olduğu için, hata ve kusurları anında tashih edilirler. Yani onların hatası baki kalmaz demektir. Peygamberlerin masumiyetini bu şekilde anlamak daha isabetli olur. Yoksa hatasızlık ve kusursuzluk, sadece Allah’a ait bir vasıftır, bu vasfı başkalara izafe etmek imani açıdan sorunlar içerir, Allah muhafaza insanı şirke düşürebilir.

Sahabeler Mehdi'den daha üstün olmalarına rağmen, bırak hata ve kusuru büyük günah işleyen sahabeler bile olmuştur. Hal böyle iken, Üstad Hazretlerine kabillik noktasından, kusursuz nazarı ile bakmak doğru olmaz.

Diğer bir husus; muhabbetin muhakeme ve basireti yoktur. Muhabbette taşkınlıklar ve aşırılıklar çokça vuku bulur. Bu sebeple muhabbet, şeriat ve akıl ile denetlenmelidir. Yoksa muhabbet insanı sapkınlığa düşürebilir. Hristiyanların Hazreti İsa (as)’ı, bazı müfrit Alevilerin Hazreti Ali (ra)’ı ilahlaştırmalarında, muhabbetin bu taşkınlıkları önemli bir faktördür.

Üstad Hazretlerine olan muhabbetimiz, bizi yanlış düşüncelere sevk etmemelidir. Bu muhabbetin denetmeni şeriattır. İslam şeriatına göre Üstad Hazretlerinin kusursuz kabul edilmesi caiz değildir. Peygamberler bile zelle namı ile hata edebilirlerken, Üstad Hazretlerini hatasız görmek taassup ve aşırılık olur.

Ama bir şahsın hata yapma ihtimali ya da hata ve kusura kabil olması, hatalı ve yanlış olduğu anlamına gelmez. Risale-i Nurlar incelendiğinde ve mihenk olan İslam şeriatına vurulduğunda, herhangi bir hata ve kusur şimdiye kadar tespit edilmemiştir. Şayet varsa ispat edilsin o zaman bir değerlendirme yaparız. Yoksa hataya kabil diye Risale-i Nurlara ve Üstad Hazretlerine hata ve şüphe ile bakmak yanlış olur.

Risale-i Nurlar bu zamanda Kur’an ve hadislerin manevi ve hakikatli bir tefsiridir. Bütün alem-i İslam tarafından kabul görmüş ve takdir edilmiş bir eserdir. Risale-i Nurlar fikir ve istikamet noktasından ehlisünnet çizgisinde ve istikametinde giden bir tefsirdir. Ehlisünnet inançlarına aykırı ve ters bir fikrin tespiti şimdiye kadar görülmemiştir. Binlerce alim ve müdakkik nazarların altında olan bir tefsirin, tenkide medar bir bahse konu olmaması ve şimdiye kadar böyle bir itiraza mahal bulunmaması, Risale-i Nurların içinde hata olmadığını katiyet ile gösterir. Şayet hata var deniliyor ise, bunu iddia edenler ispat etmekle mükelleftir.
 

fakiri

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Puanları
83
El-Cevab : Bediüzzaman MEHDİ değildi ve Risallerde de hata olabilir!
 

korakademik

Ordinaryus
İhvan Üyesi
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
2,236
Puanları
0
arkadaşım yazıyı okumamışsın bile

Peygamberler bile zelle namı ile hata edebilirlerken, Üstad Hazretlerini hatasız görmek taassup ve aşırılık olur.

istersen bir daha oku

çünkü

Risale-i Nurlar fikir ve istikamet noktasından ehlisünnet çizgisinde ve istikametinde giden bir tefsirdir.
Ehlisünnet inançlarına aykırı ve ters bir fikrin tespiti şimdiye kadar görülmemiştir.
Binlerce alim ve müdakkik nazarların altında olan bir tefsirin, tenkide medar bir bahse konu olmaması ve şimdiye kadar böyle bir itiraza mahal bulunmaması,
Risale-i Nurların içinde hata olmadığını katiyet ile gösterir.
Şayet hata var deniliyor ise, bunu iddia edenler ispat etmekle mükelleftir.
 

fakiri

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Puanları
83
arkadaşım yazıyı okumamışsın bile

Peygamberler bile zelle namı ile hata edebilirlerken, Üstad Hazretlerini hatasız görmek taassup ve aşırılık olur.

istersen bir daha oku

çünkü

Risale-i Nurlar fikir ve istikamet noktasından ehlisünnet çizgisinde ve istikametinde giden bir tefsirdir.
Ehlisünnet inançlarına aykırı ve ters bir fikrin tespiti şimdiye kadar görülmemiştir.
Binlerce alim ve müdakkik nazarların altında olan bir tefsirin, tenkide medar bir bahse konu olmaması ve şimdiye kadar böyle bir itiraza mahal bulunmaması,
Risale-i Nurların içinde hata olmadığını katiyet ile gösterir.
Şayet hata var deniliyor ise, bunu iddia edenler ispat etmekle mükelleftir.
Öyle mi dersin ?
 

fakiri

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Puanları
83
arkadaşım yazıyı okumamışsın bile

Peygamberler bile zelle namı ile hata edebilirlerken, Üstad Hazretlerini hatasız görmek taassup ve aşırılık olur.

istersen bir daha oku

çünkü

Risale-i Nurlar fikir ve istikamet noktasından ehlisünnet çizgisinde ve istikametinde giden bir tefsirdir.
Ehlisünnet inançlarına aykırı ve ters bir fikrin tespiti şimdiye kadar görülmemiştir.
Binlerce alim ve müdakkik nazarların altında olan bir tefsirin, tenkide medar bir bahse konu olmaması ve şimdiye kadar böyle bir itiraza mahal bulunmaması,
Risale-i Nurların içinde hata olmadığını katiyet ile gösterir.
Şayet hata var deniliyor ise, bunu iddia edenler ispat etmekle mükelleftir.
Öyle mi dersin ? Şahsen ben risalelerde hata arayan biri değilim ama, risalelerde hata bulanlar bir hayli fazla azizm ! Senin onlardan hiç haberin yok anlaşılan...Neyse, sen aynı kafada devam et! Ne zaman ki, karşına senden daha iyi bilen biri çıkar o zaman aklın başına gelir diye düşnüyorıum. Elbetteki, bizim bilgimiz sana yetmez !
 

alanyali07

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Puanları
113
"Hata olabilir ,bütün müceddidlerin , müctehidlerin, gavsların ,mürşidlerin eserlerinde olabileceği gibi.." deriz fakat "kesin hata vardır" diyemeyiz...İkisi farklı hususlardır..
 

Hikem

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Puanları
0
Eski Said ve YeniSaid terimlerini üstad kullandığına göre, mesele açık değilmi?Bizzat kendisi eski Said dönemini eleştirdiğine göre, neyi tartşıyoruz. .Bu durum üstadın üstadiyetine engel bir durum değildir.
 
Üst