Erhan
Profesör
- Katılım
- 21 Tem 2006
- Mesajlar
- 2,115
- Tepkime puanı
- 42
- Puanları
- 48
- Konum
- Ankara
- Web sitesi
- www.softajans.com
Madem bu oda dersaneymis, o halde ben de Risale-i Nur'dan istifade ettigim bir hususu burada kardeslerimle paylasayim:
Insanin karakterleri/fitrati hakkinda risale-i nurda cok bilgi var...
Bir nev'i psikanaliz
1. Hayat-i ictimaiye bakan yonu (sosyal hayat ):
i) Karsidaki sahsin karakterini biliyorsak, onun bir takim davranislarina karsi fitratinin icabi deyip daha musamahakar oluruz.
ii) Dogrularin kisiye gore degisebilecegini ve hepsinin de hakikatin bir vechi olabilecegini anlariz.
iii) Birisine bir hakikati anlatirken, hangi dili kullanacagimizi anlariz. Ona kendi lisani ile hitap edebiliriz.
2. Sahsin kendine bakan yonu:
i) men arefe nefsehu femen arefe Rabbehu, kendini taniyan Rabbini tanir
ii) kendi seyr-u suluk cizgisini anlayabilir
iii) Hangi tarzda ve hangi alanda ve nasil bir profil cizmesi gerektigini anlar
iv) Kusurlarini ve zaaflarini gorur
ve daha buraya yazilmayan irili ufakli bir cok sebep...
Isarat-ul I'caz da "Fatihanin ahirindeki muvazene" olarak Ustad Hz.lerinin bahsettigi bu muvazenede, insanda hayvanin aksine potansiyellerine sinir konulmadigi; bunlarin ifrat, tefrit ve istikametleri oldugundan bahseder. Bu 30. sozde de gecer, baska yerlerde de gecer.
Simdi bu uc potansiyele isim konulmak zorunda. Ustad Hz.leri bunlara:
1. kuvve-yi akliye
2. kuvve-yi gadabiye
3. kuvve-yi seheviye
demistir.
Ben daha kolay olsun diye akil, kalp, ve ruh potansiyeli diyorum
Insanin karakterleri/fitrati hakkinda risale-i nurda cok bilgi var...
Bir nev'i psikanaliz
1. Hayat-i ictimaiye bakan yonu (sosyal hayat ):
i) Karsidaki sahsin karakterini biliyorsak, onun bir takim davranislarina karsi fitratinin icabi deyip daha musamahakar oluruz.
ii) Dogrularin kisiye gore degisebilecegini ve hepsinin de hakikatin bir vechi olabilecegini anlariz.
iii) Birisine bir hakikati anlatirken, hangi dili kullanacagimizi anlariz. Ona kendi lisani ile hitap edebiliriz.
2. Sahsin kendine bakan yonu:
i) men arefe nefsehu femen arefe Rabbehu, kendini taniyan Rabbini tanir
ii) kendi seyr-u suluk cizgisini anlayabilir
iii) Hangi tarzda ve hangi alanda ve nasil bir profil cizmesi gerektigini anlar
iv) Kusurlarini ve zaaflarini gorur
ve daha buraya yazilmayan irili ufakli bir cok sebep...
Isarat-ul I'caz da "Fatihanin ahirindeki muvazene" olarak Ustad Hz.lerinin bahsettigi bu muvazenede, insanda hayvanin aksine potansiyellerine sinir konulmadigi; bunlarin ifrat, tefrit ve istikametleri oldugundan bahseder. Bu 30. sozde de gecer, baska yerlerde de gecer.
Simdi bu uc potansiyele isim konulmak zorunda. Ustad Hz.leri bunlara:
1. kuvve-yi akliye
2. kuvve-yi gadabiye
3. kuvve-yi seheviye
demistir.
Ben daha kolay olsun diye akil, kalp, ve ruh potansiyeli diyorum