hakgeldi
Yeni
- Katılım
- 9 Ağu 2011
- Mesajlar
- 32
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
A. HADİS-İ ŞERİF-İ'LER;
Kuds-i Hadis-i Şerif-ide;
Kudsi hadiste Allah (Celle Celalühü) şöyle buyuruyor:
“Zira kullarımdan velilerim, yarattıklarımdan seçkin dostlarım o
kimselerdir ki, benim zikredilmeme (benim hatırlanıp akla getirilmeme)
onlar zikredilir (hatırlanıp akla gelirler), onların zikredilmesi (hatırlanıp
akla getirilmesi) ile de, ben zikredilirim (hatırlanıp akla gelirim).”
KAYNAK; [ AHMED BİN HANBEL, EL-MÜSNED, CİLD; XII, SAYFA; 226, HADİS NO: 15486 ]
Rasûlullah (Sallallâhu aleyhi ve sellem) buyurdu ki:
“Peygamberleri anmak, hayatlarını konuşmak ibadettir. Salihlerden söz etmek (ve hayatlarını benimsemek) günahlara kefarettir. Ölümü (çokça) hatırlamak sadakadır. Cehennemi hatırlamak cihattandır. Kabri hatırlamak sizi cennete yaklaştırır. Kıyameti hatırlamak da sizi ateşten uzaklaştırır. En üstün ibadet, cehaleti bırakmaktır. Âlim olanların sermayesi, kibri terk etmektir. Günahlara karşı pişmanlık da gerçek tevbenin ta kendisidir.
KAYNAK; [ KENZUL UMMAL, CİLT; 15, SAYFA; 918, HADİS NO: 43584 ]
Ashab-ı Kiramdan Hazreti Abdullah Bin Abbas ( Radiyallahu Anh ) Rüyasında Rasulullah ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem )'i Görüp Ve Uyanınca; " Kim Beni Rüyasında Görürse Uyanıkkende Görecektir, Şeytan Benim Suretime Bürünmez " ( BUHARİ, TABİRÜR-RÜYA, 10 ] Hadis-i Şerif-ince Hem Kendisinin Teyzesi Hemde Efendimiz ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem )'in Hanımı Validemiz Hazreti Meymune ( Radiyallahu Anhuma )'ya Giderek Rüyasını Anlattı. Bunun Üzerine Hazreti Meymune ( Radiyallahu Anhuma ) Validemiz Rasulullah ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem )'in Mübarek Cübbe Ve Aynasını Getirerek ; " İşte Rasulullah ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem )'in Cübbesi Ve Aynasıdır ". Dedi. Bunun Üzerinede Hazreti İbni Abbas ( Radiyallahu Anh ); " Aynaya Baktım, Rasulullah ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem )'in Suretini Gördüm, Kendimi Göremedim " Demiştir.
KAYNAK; [ FETHU'L-BARİ, CİLD; 14, SAYFA; 413 ]
Ashabı Kiramdan Hazreti Hatice ( Radiyallahu Anhuma ) Validemizden Uvey Oğlu Olan Hazreti Hasan ( Radiyallahu Anh ) Hazreti Hind Bin Ebi Hale ( Radiyallahu Anhuma )'ya;
" Bana Rasulullah ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem )'in Vasıflarını Anlat Ki, Onu Hayalimde Canlandırayim "
KAYNAK; [ İBN ESİR, ÜSDÜ'GABE,NO:5404, CİLT; 4, SAYFA;619, TİRMİZİ, EŞ ŞEMİLUL MUHAMMEDİYYE, CİLT; 1, SAYFA; 26, BEYHAKİ,DELAİLÜN NÜBÜVVE CİLT; 1, SAYFA; 285 ]
“Evliyaullah o kimselerdir ki, görüldükleri zaman Allah hatırlanır.”
KAYNAK; [ NESAİ, ES-SÜNENÜ'L-KÜBRAİ TEFSİR, 180, NO: 11235, CİLD; 6, SAYFA; 362 / TABERİ, CAMİU'L-BEYAN,NO: 17723,24,25,26, CİLD; 6, SAYFA; 575 / HEYSEMİ, MECMA'UZ-ZEVAİD, CİLD; 10, SAYFA; 78 ]
B. ALİMLERİN BU KONU HAKKINDA BEYANLARI;
Herallî (Rahimehullah şöyle demiştir)
“Âlimin yüzüne bakan kimse, onu görmekle Allah’u Teâlâ’ya yaklaşmaya niyet etmelidir.”
KAYNAK; [ FEYZU'L-KADİR, CİLD; 3, SAYFA; 163 ]
Hadis-i Şerif-i Alimi Münavi ( Rahimehullah ) Buyuruyor Ki;
" Yaratılmışlara Bakmak, Bakılanın Ahlaki Özelliklerinin Tohumunu İnsanoğlunun Nefsine Eker. Sevinçli Kimsenin Sevinci, Üzüntülü Kimsenin Üzüntüsü Ona Bakarak Sirayet Eder. Hayaldeki Bir Suretin Sahibinden Sevinç Veya Üzüntü Bakana Doğru Gelir. Bu Sadece İnsana Mahsus Bir Meziyet Değildir. Hayvan Ve Bitkilerde Bile Vardır. "
KAYNAK; [ MÜNAVİ, FEYZUL-KADİR, CİLD; 5 / 2709 ]
C. VEHHABİ ALİMLERİN GÖRÜŞLERİ;
Ibn Teymıyye Rabıta İçin Diyor Ki;
" Sen bir Şahsı ALLAH-U TEALA için seversen, doğrudan ALLAH'ı sevmiş olursun. Sen o şahsı ne zaman kalbinde tasavvur etsen, CENAB-I HAK sevgilisi olan birini tasavvur etmiş olursun ve böylece onu sevmiş olursun. böylece senin ALLAH için ve ALLAH'a olan muhabbetin daha fazla arttırmış olur. Nitekim Rasulullah ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem )'i, ondan önceki peygamberleri, ve onların izinden gidenleri hatırlayıp, onları kalbinde, veya kafanda tasavvur etsen, senin bu durumumn, kalbini, onlara her türlü nimetleri veren ALLAH'ı sevmeye çeker götürür. sen bu insanları ALLAH İçin seversen, ALLAH'ın sevgilisi olan zat da seni ALLAH sevgisine çeker götürür. "
KAYNAK; [ IBN TEMIYYE, MECMUAL-FETAVA, BİRİNCİ BASKI 1381, CİLD; 10, SAYFA; 608 ]
Kuds-i Hadis-i Şerif-ide;
Kudsi hadiste Allah (Celle Celalühü) şöyle buyuruyor:
“Zira kullarımdan velilerim, yarattıklarımdan seçkin dostlarım o
kimselerdir ki, benim zikredilmeme (benim hatırlanıp akla getirilmeme)
onlar zikredilir (hatırlanıp akla gelirler), onların zikredilmesi (hatırlanıp
akla getirilmesi) ile de, ben zikredilirim (hatırlanıp akla gelirim).”
KAYNAK; [ AHMED BİN HANBEL, EL-MÜSNED, CİLD; XII, SAYFA; 226, HADİS NO: 15486 ]
Rasûlullah (Sallallâhu aleyhi ve sellem) buyurdu ki:
“Peygamberleri anmak, hayatlarını konuşmak ibadettir. Salihlerden söz etmek (ve hayatlarını benimsemek) günahlara kefarettir. Ölümü (çokça) hatırlamak sadakadır. Cehennemi hatırlamak cihattandır. Kabri hatırlamak sizi cennete yaklaştırır. Kıyameti hatırlamak da sizi ateşten uzaklaştırır. En üstün ibadet, cehaleti bırakmaktır. Âlim olanların sermayesi, kibri terk etmektir. Günahlara karşı pişmanlık da gerçek tevbenin ta kendisidir.
KAYNAK; [ KENZUL UMMAL, CİLT; 15, SAYFA; 918, HADİS NO: 43584 ]
Ashab-ı Kiramdan Hazreti Abdullah Bin Abbas ( Radiyallahu Anh ) Rüyasında Rasulullah ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem )'i Görüp Ve Uyanınca; " Kim Beni Rüyasında Görürse Uyanıkkende Görecektir, Şeytan Benim Suretime Bürünmez " ( BUHARİ, TABİRÜR-RÜYA, 10 ] Hadis-i Şerif-ince Hem Kendisinin Teyzesi Hemde Efendimiz ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem )'in Hanımı Validemiz Hazreti Meymune ( Radiyallahu Anhuma )'ya Giderek Rüyasını Anlattı. Bunun Üzerine Hazreti Meymune ( Radiyallahu Anhuma ) Validemiz Rasulullah ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem )'in Mübarek Cübbe Ve Aynasını Getirerek ; " İşte Rasulullah ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem )'in Cübbesi Ve Aynasıdır ". Dedi. Bunun Üzerinede Hazreti İbni Abbas ( Radiyallahu Anh ); " Aynaya Baktım, Rasulullah ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem )'in Suretini Gördüm, Kendimi Göremedim " Demiştir.
KAYNAK; [ FETHU'L-BARİ, CİLD; 14, SAYFA; 413 ]
Ashabı Kiramdan Hazreti Hatice ( Radiyallahu Anhuma ) Validemizden Uvey Oğlu Olan Hazreti Hasan ( Radiyallahu Anh ) Hazreti Hind Bin Ebi Hale ( Radiyallahu Anhuma )'ya;
" Bana Rasulullah ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem )'in Vasıflarını Anlat Ki, Onu Hayalimde Canlandırayim "
KAYNAK; [ İBN ESİR, ÜSDÜ'GABE,NO:5404, CİLT; 4, SAYFA;619, TİRMİZİ, EŞ ŞEMİLUL MUHAMMEDİYYE, CİLT; 1, SAYFA; 26, BEYHAKİ,DELAİLÜN NÜBÜVVE CİLT; 1, SAYFA; 285 ]
“Evliyaullah o kimselerdir ki, görüldükleri zaman Allah hatırlanır.”
KAYNAK; [ NESAİ, ES-SÜNENÜ'L-KÜBRAİ TEFSİR, 180, NO: 11235, CİLD; 6, SAYFA; 362 / TABERİ, CAMİU'L-BEYAN,NO: 17723,24,25,26, CİLD; 6, SAYFA; 575 / HEYSEMİ, MECMA'UZ-ZEVAİD, CİLD; 10, SAYFA; 78 ]
B. ALİMLERİN BU KONU HAKKINDA BEYANLARI;
Herallî (Rahimehullah şöyle demiştir)
“Âlimin yüzüne bakan kimse, onu görmekle Allah’u Teâlâ’ya yaklaşmaya niyet etmelidir.”
KAYNAK; [ FEYZU'L-KADİR, CİLD; 3, SAYFA; 163 ]
Hadis-i Şerif-i Alimi Münavi ( Rahimehullah ) Buyuruyor Ki;
" Yaratılmışlara Bakmak, Bakılanın Ahlaki Özelliklerinin Tohumunu İnsanoğlunun Nefsine Eker. Sevinçli Kimsenin Sevinci, Üzüntülü Kimsenin Üzüntüsü Ona Bakarak Sirayet Eder. Hayaldeki Bir Suretin Sahibinden Sevinç Veya Üzüntü Bakana Doğru Gelir. Bu Sadece İnsana Mahsus Bir Meziyet Değildir. Hayvan Ve Bitkilerde Bile Vardır. "
KAYNAK; [ MÜNAVİ, FEYZUL-KADİR, CİLD; 5 / 2709 ]
C. VEHHABİ ALİMLERİN GÖRÜŞLERİ;
Ibn Teymıyye Rabıta İçin Diyor Ki;
" Sen bir Şahsı ALLAH-U TEALA için seversen, doğrudan ALLAH'ı sevmiş olursun. Sen o şahsı ne zaman kalbinde tasavvur etsen, CENAB-I HAK sevgilisi olan birini tasavvur etmiş olursun ve böylece onu sevmiş olursun. böylece senin ALLAH için ve ALLAH'a olan muhabbetin daha fazla arttırmış olur. Nitekim Rasulullah ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem )'i, ondan önceki peygamberleri, ve onların izinden gidenleri hatırlayıp, onları kalbinde, veya kafanda tasavvur etsen, senin bu durumumn, kalbini, onlara her türlü nimetleri veren ALLAH'ı sevmeye çeker götürür. sen bu insanları ALLAH İçin seversen, ALLAH'ın sevgilisi olan zat da seni ALLAH sevgisine çeker götürür. "
KAYNAK; [ IBN TEMIYYE, MECMUAL-FETAVA, BİRİNCİ BASKI 1381, CİLD; 10, SAYFA; 608 ]