Peygamberimiz hiç “Ölülerinize Yasin okuyun.” demiş midir?

mavikuş

Profesör
Katılım
21 Tem 2013
Mesajlar
793
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Peygamber sallallahu aleyhi ve selleme nispet edilen bu rivayet şöyledir:“Ölülerinizin ardından Yasin okuyun (اقرءوا { يس } على موتاكم ).” (Ebu Dâvûd, Cenâiz, 24; İbn Mâce, Cenâiz, 4)Bu rivayetin zayıf olduğunu çeşitli hadis âlimleri eserlerinde zikretmektedirler. Ebu Bekr İbnü’l-Arabi, Dârekutnî’nin bu rivayetle ilgili olarak “Bu hadisin isnadı zayıftır, metni meçhuldür, bu konuda sahih bir hadis yoktur.” dediğini rivayet etmiştir: (İbn Hacer, et-Telhîsu’l-Habîr, c: 2, s: 244-245. Ayrıca bkz: Mizzi, Tuhfetü’l-Eşrâf, c: 8, s: 465; İbnü’l-Kattân, Beyânü’l-Vehm ve’l-Îhâmi’l-Vâkıayn fî Kitâbi’l-Ahkâm, c: 5, s: 49).1- “Ölülere Kur’an okunmasıyla ilgili Kur’an-ı Kerim’de ne doğrudan ne de dolaylı bir bilgi mevcuttur.2- Peygamberimizin sözlerini içeren makbul ve muteber hadis kitaplarında da bu konuyu doğrudan ele alan sahih/sağlam bir haber bulunmamaktadır. Kaynaklarda yer alan hadislerin tamamına yakını ya zayıf ya da mevzu/uydurmadır. Bu bağlamda sahih hadis kitaplarındaki tek hadis, Ebû Dâvûd ve İbn Mâce’de yer alan ve her iki kaynakta da Mâ’kil b. Yesâr tarafından rivayet edilen Yâsîn suresinin okunmasıyla ilgili hadistir. İlk kaynakta alâ (علي) cer edatıyla, ikinci kaynakta ise “inde (عند)”mekân zarfıyla yer alan hadisin delâleti sorunludur.3- İslam’ın ilk dönemlerinde olmayan bu uygulama, büyük ölçüde, tarihi süreç içerisinde ortaya çıkan uygulamalara dayanmaktadır. Bu, bir takım psikososyal nedenlerle ortaya çıkmış olabilir. En azından bunun Müslümanların öte dünyaya yolcu ettikleri dindarlarıyla ilişkilerini bir biçimde devam ettirme ve onlara saygı aracı olarak değerlendirdikleri düşünülebilir.” (Mustafa Özel, “Ölünün Ardından Kur’an-ı Kerim Okunmasının Dini Dayanakları”, İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi, sayı: 7, Nisan 2006, s: 484-485.)
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Evet, Peygamberimiz ölülerinize Yasin-i Şerif ve İhlâs-ı Şerif okuyun demiştir. Ayrıca, Bizler müslümanız, müslüman ! Yani, müslümanlığın sözünüdeğil bizatihi gereklerini ve uygulamsını yapmaktayız. Kabirlerde Kuran okumayı kendilerine yediremeyenler ve Kuranın okunmasından rahatsızlık duydukalrından böyle davranmaktadırlar. Kuranın okunamsından da ancak kafirler ve müşrikler rahatsızlık duyarlar ! Çünkü, Kuran okunmasından dolayı onların sadece küfürleri ve tuğyanları artar. İkinci olarak, ölüler içinYasin-i Şerif ve İhlâs-ı Şerfi okunmasını tavsiye eden hadis-i şerifler zayıf dahi olsa, onlarla amel edilmesinde hiç bir beis ve mahzur yoktur. İbnu’l-Humam (v.861/1457) “zayıf hadisle müstehaplık sabit olur” görüşündedir. Sehavi (v.902/1496) de şartları dahilinde faziletler hakkında zayıf hadisle amel edileceği konusunda cumhurun ittifakının bulunduğu görüşündedir. Büyükİslâmİlmihâlinde bu konuda aşağıdaki şu madde yazılıdır.

621- Kur'ân okuyacak kimsenin, kabir kenarında oturmasında, tercih edilen görüşe göre, kerahet yoktur. Oturup "Yasin" sûresini okumak da çok sevabdır. Bu yüzden Allahü Teâlâ'nın ölülerimize kolaylık vereceği, okuyana da, ölüler sayısınca sevab yazılacağı İmam Ali'den ve Hazret-i Enes'den (Radıyallahu Anhüma) rivayet olunmuştur.


Ey, Kuran okunmasına şaşı bakanlar ! Şaşılığınızın giderilmesi ve artmaması için, müslümanca ameller yapmaya talip olun ki, gözleriniz iyice körleşmesin !
 

mavikuş

Profesör
Katılım
21 Tem 2013
Mesajlar
793
Tepkime puanı
6
Puanları
0
. Ma’kıl b. Yesar’dan (rivâyet olunduğuna göre) Peygamber (s.a.) “ölülerinizin üzerine yâsin okuyun.” buyurmuştur.
Bu (lafız ravi) ibnü’l- Ala’nın lafzıdır. (Ebu Davud, cilt 11 R.3121 S.497 Şamil 1991; İbn Mâce, cengiz, 4. )

Bu uydurma rivayete dayanarak, asırlarca insanlar ölülerinin mezarları başında Kur’an okumuşlardır. Ve Kur’an yaşayanlara hitap eden bir kitap değil de, ölülere okunan bir kitap olarak telakki edilmiştir. Öyle ki yıllarca namaz kılan bir kimse bile yaygın şekilde toplumsal olarak, her rekatta okuduğu Fatiha Sûresinin dahi manasını merak etmez hale düşmüştür. Fakat buna rağmen, ölüsünün başında Kur’an okumak veya okutmak suretiyle, ölüsüne, içki içme, kumar oynama , oruç tut, ahret hayatı hayatı gerçektir gibi ifadelerle, ayetleri tebliğ etmiştir. Sanki ölüsü kumar oynayabilecektir veya ölmemiştir de ahretten şüphesi olmasın gibi şuursuz bir davranış içine girer. Kendisinin öğrenmesi gereken Kur’an bilgilerini ölüsüne öğretmeye çalışır. hal bu ki, ölü kendisine yaşayanlar tarafından yapılan hiçbir hitabı duymadığı gibi. Okunan Kur’an nedeniyle de hiçbir sevap alamaz. Zira, İslam da ameller şahsidirler. Hiç kimse başkası için amel işleyemez. Örneğin: Kim Kur’an okuyorsa ve Kur’an’a göre yaşayıp dinliyorsa, Allah tarafından kabul edilmesi halinde sevabı o şahsa aittir. Şöyle ki, Kur’an’dan mealen:

- İnsana çalışmasından başka bir şey yoktur. 27/53

Evet, görüldüğü gibi insana ancak bir fiil kendi çalıştığı vardır.

Ölülerin yaşayanları duyduğu iddiasına gelince. Böyle bir şey İslam inancına göre mümkün değildir. Bu konuda, Kur’an’dan mealen:

- Allah, eceli gelenlerin ruhlarını ölümleri anında, eceli henüz gelmeyenlerin de uykularında alır. Haklarında ölüme hükmettiklerini tutar, diğerlerini belli bir süreye kadar salıverir. Bunda, düşünebilen kimseler için, muhakkak ibretler vardır.
39/42

Ayet mealinde görüldüğü gibi, ölüm ve uyku aynı şeydir. Şimdi şöyle düşünelim, her ne kadar ölmemiş olan bir kimse, ölüm halini bilmiyorsa da. Uyku uyumuş bir kimse uyku halini bilir. Uyuyan bir kimse için şu kesindir ki, uyanmadığı müddetçe, baş ucunda bulunan kimselerin kendisine yapacakları seslenmeleri duymaz. Duyması halinde uyanmış demektir. İşte ölüler içinde aynı durum söz konusudur. Dirilmedikleri müddetçe dünyada yaşayanlar tarafından kendilerine yapılacak hiçbir seslenmeyi duymazlar. Dünya hayatıyla yaşayanlarla, kendileri arasındaki irtibat veya başka bir ifadeyle iletişim kesin olarak kesilmiştir. İslam Dinine mal ederek, ölülerin dünyada yaşayanları duydukları konusunda uydurulmuş her rivayet Kur’an’a uymayan boş bir iddiadır.

 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
.

- Allah, eceli gelenlerin ruhlarını ölümleri anında, eceli henüz gelmeyenlerin de uykularında alır. Haklarında ölüme hükmettiklerini tutar, diğerlerini belli bir süreye kadar salıverir. Bunda, düşünebilen kimseler için, muhakkak ibretler vardır.
39/42

Ayet mealinde görüldüğü gibi, ölüm ve uyku aynı şeydir. Şimdi şöyle düşünelim, her ne kadar ölmemiş olan bir kimse, ölüm halini bilmiyorsa da. Uyku uyumuş bir kimse uyku halini bilir. Uyuyan bir kimse için şu kesindir ki, uyanmadığı müddetçe, baş ucunda bulunan kimselerin kendisine yapacakları seslenmeleri duymaz. Duyması halinde uyanmış demektir. İşte ölüler içinde aynı durum söz konusudur. Dirilmedikleri müddetçe dünyada yaşayanlar tarafından kendilerine yapılacak hiçbir seslenmeyi duymazlar. Dünya hayatıyla yaşayanlarla, kendileri arasındaki irtibat veya başka bir ifadeyle iletişim kesin olarak kesilmiştir. İslam Dinine mal ederek, ölülerin dünyada yaşayanları duydukları konusunda uydurulmuş her rivayet Kur’an’a uymayan boş bir iddiadır.


Uyurken rüya görürsün ama gözün kapalıdır. Rüyanda konuşursun ama ağzın kapalıdır. Rüyanda seninle konuşanı duyarsın ama yanında yatan eşin senin rüyandan bi haberdir.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
. Ma’kıl b. Yesar’dan (rivâyet olunduğuna göre) Peygamber (s.a.) “ölülerinizin üzerine yâsin okuyun.” buyurmuştur.
Bu (lafız ravi) ibnü’l- Ala’nın lafzıdır. (Ebu Davud, cilt 11 R.3121 S.497 Şamil 1991; İbn Mâce, cengiz, 4. )

Bu uydurma rivayete dayanarak, asırlarca insanlar ölülerinin mezarları başında Kur’an okumuşlardır. Ve Kur’an yaşayanlara hitap eden bir kitap değil de, ölülere okunan bir kitap olarak telakki edilmiştir. Öyle ki yıllarca namaz kılan bir kimse bile yaygın şekilde toplumsal olarak, her rekatta okuduğu Fatiha Sûresinin dahi manasını merak etmez hale düşmüştür. Fakat buna rağmen, ölüsünün başında Kur’an okumak veya okutmak suretiyle, ölüsüne, içki içme, kumar oynama , oruç tut, ahret hayatı hayatı gerçektir gibi ifadelerle, ayetleri tebliğ etmiştir.

Hiçbir hadis senin uydurma demenle uydurma olmaz ! Boşuna kendini yorma Hadis Munkiri ! Kuranın kimin kitabı olduğu da açık-seçik bellidir. Kuran müslümanların kitabıdır ve müslümanlar onu her vesileile tilâvet ederler. Müslüman olmayanlar ise, senin gibi, "şurda okunmaz, burda okunmaz,anlamını bilmeden okunmaz" gibi bahanelerle aynı müşrikler ve kaflrler gibi, kurandan sürekli uzak dururlar !
 

mavikuş

Profesör
Katılım
21 Tem 2013
Mesajlar
793
Tepkime puanı
6
Puanları
0
- Eğer kendisiyle dağların yürütüldüğü, yâhut arzın parçalandığı, yâhut ölülerin konuşturulduğu bir Kur’an olsaydı (bu Kitab olurdu) Fakat bütün işler Allah’a aittir. İman edenler hâla bilmediler mi ki, Allah dileseydi bütün insanları hidâyete erdirirdi? Allah’ın va’di gelinceye kadar devamlı olarak inkar edenlere, yaptıklarından dolayı, ya ansızın büyük bir belâ gelecek, ya da o belâ evlerinin yakınına inecek, Allah, vadinden aslâ dönmez. 13/31

Görüldüğü gibi Kur’an okunduğunda ne dağlar yürür, ne yer parçalanır, ne de ölüler konuşur. Onun için Kur’an’dan bir rukye kitabı olarak bahsetmek, Kur’an’ın iniş nedenini esas amacından saptırmaya yönelik kasıtlı bir harekettir.
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
rüya ölüm değildir ruhu alınır ölenlerinki geri gönderilmez uyuyanlarınınki geri bırakılır ayetle sabittir ölülere duyuramazsın ayettir el insaf
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
rabbim ahirete intikal ettiginizde ardinizdan ruhunuza kurani kerim okuyan insanlar birakmasin..

sayin omerista vefat edenin ardindan kurani kerim okumanin kurana ne gibi aykiri tarafi var..

zarari ne kuran okumanin..oluye diriye...
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
rabbim ahirete intikal ettiginizde ardinizdan ruhunuza kurani kerim okuyan insanlar birakmasin..

sayin omerista vefat edenin ardindan kurani kerim okumanin kurana ne gibi aykiri tarafi var..

zarari ne kuran okumanin..oluye diriye...

inşaALLAH c.c. kuranı okuyan anlayan vede hayatına tatbik eden kullardan olurumda arkamdan boşu boşuna okumazlar
ne duyarım nede ona cevap vere bilirim yani bana faydası olmaz kuran ölülerin kitabı değildir ölülere okunmaz dirilere okunur sen okuycan sana okunacak ama diri olacan diri olacaklar ancak onlara nasihattir öğüttür anladınmı?
 

ihvan23

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
3,539
Tepkime puanı
220
Puanları
0
KURAN-I KERİM ÖLÜYEDE RAHMEDDİR.DİRİYEDE RAHMETTİR....ÖLÜYEDE OKUNUR(MÜSLÜMAN)DİRİYEDE OKUNUR...BURADA BU MESELEYİ UZUN UZUN TARTIŞMAYA HİÇ GEREK YOK...........EHL-İ SÜNNET ALİMLERİMİZİN HEPSİ ÖLÜYE KURAN-I KERİMİN OKUNMASINI, HASIL OLAN SEVABININ RUHLARININ MAKAMINA GÖNDERİLMESİNİ SÖYLERLER.KİTABLARINDA MEVCUTTUR....BİZDE ONLARA İNTİSAP ETTİĞİMİZDEN İNANIRIZ,İMAN EDERİZ......VEHHABİLER ,MEZHEPSİZLER BUNU İNKAR EDERLER..inkar etmeleri bir şey ifade etmez..zaten ONLAR dinden uzaktırlar..
 

Dut_agaci

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
7,219
Tepkime puanı
330
Puanları
0
Web sitesi
www.Menzil.Net
Hadis-i Şerif var mıdır bilmiyorum.

Lâkin Kur'an-ı Kerim, elbette yaşayanlar içindir.

Biz ölülerimize de okur ve hâsıl olan feyiz, sevap ve rahmetten onlara da hediye ederiz.

Allahü Tealanın kelamı olan mucise kitap okunur ve sonrasında yapılan dualarda ölülerimizi de katarız.

Gavs-i Sani Hz.leri k.s. de Markad-ı Şerif'te Kur'an-ı Kerim okur
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
kurani kerim oluyede diriyede hastayada colugada cocugada faydalidir..anlamadan dahi okusan sifadir faydadir..evde bulunmasi bile rahmettor berekettir..

suya oku sifadir.agriyan yere oku sifadir,basari icin oku sifadir,insanlarin serrinden korunmak icin omu sifadir..

kurani kerim herderdedevadir..yeterki bilincli oku..niyet ederek oku..

allaha siginarak allahtan fayda gelecegini umaraktan oku..
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
İbadetlerin 2 kabul şartı vardır.

1- Allah'ın bildirmesiyle
2- Resulün göstermesiyle


İyi niyet yetmez. Abdullah ibni Mesud'un hadisi buna en büyük delildir. Halka halinde oturmuş zikir çeken insanlarla ilgili hadisi lütfen okuyun.
Onlarda iyi niyetle zikir çekiyorlardı ama Abdullah ibni Mesud "Peygamberimizin yapmadığı şeyi siz nasıl kafanıza göre yapıyorsunuz" diyerek iyi niyetin tek başına birşey ifade etmediğini böylelikle bizlere göstermiş oluyordu.

Sadece bu mu, hayır?

"Ey Muhammed de ki; Eğer Allah'ı seviyorsanız bana uyun ki Allah'da sizi sevsin" Al-i İmran 31

Demek ki, ibadetler, Allah'ın emrettiği Peygamberimizin de yaptığı ve tavsiye ettiği şekliyle vardır.


Allah Kuran'da "Ölülerinize yasin okuyun" demiş mi? Hayır
Peygamberimiz demiş mi? Hayır



Sana noluyor? . Allah'ın ve Peygamberin bildirdiği sana yetmiyor mu? Yahu sen haşa Allah'tan ve Peygamberinden daha mı iyi biliyorsun da, kafana göre yeni şeyler ihdas ediyorsun? İşte bunu bu şekilde sınırlandırmaz isen, birileri de çıkar mezarda Risale-i Nur okur, işte geçende burada bunu hep beraber gördük. Bir başkası da çıkar bilmem ne okur.

İbn-i Kesir diyor ki, yukarıdaki ayetle ilgili tefsirinde;

"Bir kimse Allah'ı sevdiğini iddia etmekle birlikte, Hz Muhammed'in şeriatine, nebinin dinine bütün söz ve hareketleriyle uymadıkça iddiasında yalancıdır"

Hem Peygamberi sevdiğini iddia edeceksin hem de onun yapmadığını yapacaksın. Olacak iş midir?


Son olarak; İslam dininin emir ve yasakları ve ibadetle ilgili meselelerinin nasıl ve ne şekilde olacağını eksikliğe mahkum olan insanoğlu belirleyemez. İnsan bir haddini bilir yahu, bu ne cüret.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,880
Tepkime puanı
2,060
Puanları
113
Konum
Mars
Selam

Redvekabul arapça biliyormusun Al-i İmran 31.ayeti bize açarmısın please

Ölülere yasin okumayacaksın da kime yasin okuyacaksın :)
Allah akıl vermiş nizam vermiş Allah kuranda türkçe konuşmana izin vermiş mi!!! neden türkçe konuşuyorsun açıklayabilirmisin
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
yahu neden yazdıklarına riayet etmezsin o zaman..... yüzlerce Hadisi Şerifi inkar et, sonra kalk alıntıdaki bilgileri paylaş..

ya güzel abim
neden konuyu dönüp dolaştırıp sürekli bana getiriyorsun?
dediklerime bir itirazın varsa buyur seni dinleyelim, beni lütfen çıkar aradan

daha önce hangi gerekçelerle bazı hadisleri reddettiği açıkladım
tekrar oraya dönmeyelim
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,880
Tepkime puanı
2,060
Puanları
113
Konum
Mars


ya güzel abim
neden konuyu dönüp dolaştırıp sürekli bana getiriyorsun?
dediklerime bir itirazın varsa buyur seni dinleyelim, beni lütfen çıkar aradan

daha önce hangi gerekçelerle bazı hadisleri reddettiği açıkladım
tekrar oraya dönmeyelim

Çünki öyle şeyler yazıyorsun ki kaset tekrar başa sarıyor.
Birisi sana itiraz etse bile senin cevap verdiğin yok ki biraz teslimiyetten başka!!
 

ihvan23

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
3,539
Tepkime puanı
220
Puanları
0
Soru: "Son yıllarda yayınlanan bazı eserlerde; "Kur'an-ı Kerim mezarlıklarda ölülerin ruhuna okunmak için değil, diriler için indirilmiştir. Allahu Teala (cc)'nın bizlere yüklediği vazifeleri öğrenmek ve salih amellerde bulunmak için, Kur'an-ı Kerim'i anlayarak okumak gerekir. Mânâsını bilmeden okumanın herhangi bir faydası yoktur" gibi tezler ileri sürülmektedir. (..) Beldemizde yaygın olan bir örf ve adet vardır. Ölünün arkasından hatim indirilir ve sevabı ölüye bağışlanır. Belirli günlerde mezarlıklar ziyaret edilir, Yasin veya Tebareke suresi okunur. Hatim indiren hocaefendilere hediye verilir. (..) Ölünün arkasından Kur'an-ı Kerim okunması, sahih bir örf müdür? Ölüye herhangi bir faydası olur mu? Bir kimse, Kur'an-ı Kerim okuduğu için ücret alabilir mi? diyorsunuz.
CEVAP: Önce: "Ölünün arkasından Kur'an-ı Kerim okunması, sahih bir örf müdür? Ölüye herhangi bir faydası olur mu?" Sualinize cevap vermeye gayret edelim. Bilindiği gibi Kur'an-ı Kerim okumak bir ibadettir. Mezar ziyareti ise, ölümü ve hesap gününü hatırlatan bir ameldir. Resul-i Ekrem (sav)'in: "-Her kim kabristana girer de Yasin Suresi'ni okursa, o gün Allahu Teala (cc) kabirdekilerin azablarını hafifletir. Okuyana da oradakilerin sayısınca sevap verilir." (1) hadis-i şerifi, bunun delilidir. Bazı kimselerin "- Kur'an-ı Kerim diriler için inmiştir, ölüler için değil" şeklinde ifade ettikleri mahiyet doğrudur. Zaten kabristanı ziyaret edip, Kur'an-ı Kerim okuyan kimse de diridir. Ölülerden teklif düşmüştür. Bu konuyla ilgili olarak Feteva-ı Hindiyye'de: "-Ölü defnedildikten sonra; kabrin başında, bir deve kesilip eti dağıtılacak kadar bir müddet oturup, Kur'an-ı Kerim okumak ve ölü için dua etmek müstehaptır. Cevheretü'n Neyyire'de de böyledir. İmam-ı Muhammed'e göre, kabrin yanında Kur'an-ı Kerim okumak mekruh değildir. Alimlerimiz bu görüşü kabul etmişlerdir. Okunan Kur'an-ı Kerim ölüye fayda verir. Muhtar olan kavil budur. Muzmarat'da da böyle zikredilmiştir. Kabrin üzerine mescid veya türbe yapmak mekruhtur" (2) hükmü kayıtlıdır.
Bu tesbitten sonra, "-Bir kimse, Kur'an-ı Kerim okuduğu için ücret alabilir mi? sualinize geçebiliriz. Hanefi fukahası: "-İbadet ve taat için yapılacak icareler sahih değildir" (3) hükmünde ittifak etmiştir. Bir kimse, Kur'an-ı Kerim okuduğu için ücret alamaz. Zira okumasının sevabı, hassaten kendisine mahsustur. Kendisine mahsus olan sevabını satabilmesi mümkün değildir. Ayrıca Resul-i Ekrem (sav)'in: "Kur'an-ı Kerim'i okuyunuz. Fakat onunla dünyalık kazanıp yemeyiniz" (4) buyurduğu sabittir. Herhangi bir mükellefin; sevabını ölen yakınına bağışlamak niyetiyle, ücret karşılığı Kur'an-ı Kerim okutturması da caiz değildir. Meselenin özü budur. Birbirimize dua edelim.

(1) İbn-i Abidin- Reddü'l Muhtar Ale'd Dürri'l Muhtar- İst: 1983 C: 3 Sh: 503.
(2) Şeyh Nizamüddin ve Heyet- El Feteva-ı Hindiyye- Beyrut: 1400 C: 1 Sh: 166.
(3) İmam-ı Serahsi- El Mebsut- Beyrut: ty C: 9 Sh: 37, Ayrıca Ömer Nasuhi Bilmen- Hukuki İslamiyye ve Istılahat-ı Fikhiyye Kamusu-İst: 1976 C: 6 Sh: 173 Madde: 89, İbn-i Abidin- Şifau'l Alil- İst: 1325 Sh: 189.
(4) İmam- Merginani- El Hidaye - Kahire: 1965 C:3 Sh: 240.
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Selam

Redvekabul arapça biliyormusun Al-i İmran 31.ayeti bize açarmısın please

Ölülere yasin okumayacaksın da kime yasin okuyacaksın :)
Allah akıl vermiş nizam vermiş Allah kuranda türkçe konuşmana izin vermiş mi!!! neden türkçe konuşuyorsun açıklayabilirmisin

Sünnetle amel etmenin önemini ve gerekliliğini savunan ile Peygamberi hayatının dışına iten, klişe olacak ama, onu postacı konumuna indirgeyen birileriyle konuşmak, tartışmak ve münazara etmek abesle iştigaldir, boştur. Onun için kusura bakma lütfen.
 
Üst