Otomobil Ve otomobil Haberleri | ihvan forum – Özgür Düşünce ve Paylaşım Platformu!

Otomobil Ve otomobil Haberleri

ibrahimi

Has Uşak
İhvan Üyesi
Katılım
19 Haz 2006
Mesajlar
23,463
Puanları
0
Yaş
35
Yeni Nesil Škoda Octavia Tour ve Octavia Combi Tour















 

ibrahimi

Has Uşak
İhvan Üyesi
Katılım
19 Haz 2006
Mesajlar
23,463
Puanları
0
Yaş
35
Mercedes-Benz'den lüks sınıfın en verimli otomobili: S 250 CDI BlueEFFICIENCY



Alman otomotiv devi Mercedes-benz, Paris Otomobil Fuarı'nda üst sınıftaki yeni temsilcilerinden S 250 CDI BlueEFFICIENCY modelini tanıttı. Firma tarafından lüks sınıftaki en verimli otomobil olarak tanımlanan S 250 CDI BlueEFFICIENCY, 201 beygir güç ve 500 Nm güç üreten dört silindirli dizel motordan güç alıyor. S serisinin karakteristik özelliklerini bünyesinde barındıran otomobil, 0-100 Km hızlanmasını 8.2 saniyede tamamlıyor ve saatte 240 Km maksimum sürate ulaşabiliyor. Tüm bu teknik verilerden daha önemli olan ise aracın tüketim değerleri. Mercedes-Benz'e göre S 250 CDI BlueEFFICIENCY, 100 Km'de 5.7 litre yakıt harcıyor ve 149 gram/ Km emisyon değeri sunuyor.

Alman otomobil üreticisinin verimlilik konusunda iddialı olmasını sağlayan teknolojilere baktığımızda ise, çift turbolu motor ile birlikte dur-kalk sistemi ve 7G-TRONIC PLUS olarak isimlendirilen, gözden geçirilmiş 7 ileri otomatik vites kutusunun etkin rol oynadığını görüyoruz.

Mercedes-Benz S 250 CDI BlueEFFICIENCY'nin fiyatı hakkında şu an için net bir bilgi bulunmuyor.
 

Gülzar-ı İrfan

..............
İhvan Üyesi
Katılım
24 Eki 2006
Mesajlar
6,736
Puanları
0
Proton'un da yeni modeli çıkmış ERDEM,bulursan koysana resimlerini buraya ...
İlgilenenler olur belki...:)


ALLAHA EMANET OLUN
 

ibrahimi

Has Uşak
İhvan Üyesi
Katılım
19 Haz 2006
Mesajlar
23,463
Puanları
0
Yaş
35
2012 Focus RS'in Ayrıntıları Belli Oldu



Ford otomobil severleri heyecanlandırmaya devam ediyor. Markanın kompakt sınıftaki yeni modeli Focus III ayrıntılandırılmış olsa da Focus'un 'GTI Savaşçısı' versiyonu olan ST ile ilgili kesin bilgiler ve yeni resimler 2010 Mondial de L'Automobile World Premieres ile birlikte ortaya çıktı.

Öngörüleri yanıltmayacak şekilde 2.0 litre hacminde,4 silindirli ve 250 beygir güç üreten turbo motora sahip olan Focus ST, standart Focus'tan 1 cm daha alçak konumlandırılmış. 19 inch jantlara sahip lastikler üzerinde hareket edecek ST'nin motorunun maksimum torku ise tam olarak 360 nm!

2.0 litre hacmindeki Ecoboost motoru SVT ve Team RS tarafından tuning edilmiş Focus ST'de bu tuning sayesinde CO2 salınımı da %20 düşürülmüş. Standart olarak 6 ileri manuel vitesli otomobilde aynı zamanda otomatik vites de opsiyonlar listesinde olacak. ( Çift kavrama olup olmayacağı ise henüz belli değil.)

Otomobilin süspansiyon ve yüksek performanslı fren sisteminin ayrıntıları tam olarak bilinmese de ST logosuna yakışacak özelliklerde olacağı düşünülüyor. Ayrıca ST, Ford'un 'Torque Vectoring Control System' adını verdiği ve yeni geliştirdiği sistem sayesinde virajları sanki rayda gidiyormuşcasına alacak!

Recaro koltuklar, ST logolu direksiyon, yağ ve turbo basınç göstergeleriyle ST'nin iç mekanı da ciddi anlamda sportif.

Ford'un ilk global yüksek performanslı modeli olan Focus ST 2012 model olarak piyasaya çıkacak, aracın fiyatı ise henüz belli değil.





 
K

Kaçak

Misafir
Madem arabalar konuşuluyor ...
Bende büyüdügümde arabamı degiştirecegim ya ..
O zamanda acemilik çekmiyim , şimdiden gözüme kestireyim arabamı ...
-1,6 olcek
-Dizel olcek ...
-Otomatik vites olcek ....
-Avrupa menşeili olmeycek ...

Hadi bakalım en uygun ve doygun araba hangisi ?
 

ibrahimi

Has Uşak
İhvan Üyesi
Katılım
19 Haz 2006
Mesajlar
23,463
Puanları
0
Yaş
35
bütçene bağlı kaçak.
avrupa menşeili olmayacaksa ya kore olur ya çin.çinliler daha tam öğrenemedi bu işi.kore kaldı.1.6 crdi alabilirsin
 
K

Kaçak

Misafir
Toyota , Honda neci oluyor paşam ...
Bütçenin önü açık ama 40 milyar limiti koymayı düşünüyorum , abartmamak lazım dimi :)
1,6 crdi ne yahu ...
 

ibrahimi

Has Uşak
İhvan Üyesi
Katılım
19 Haz 2006
Mesajlar
23,463
Puanları
0
Yaş
35
hım pardon toyota ve honda da vardı.
toyotada dizel var hondanın dizeli yok.ama hibrit alabilirsin honda da var.ama çok pahalı.toyodanın dizeli d4d sanırım.piyasada da baya tutulur.crdi dizel işte,common rail dizel oluyor.
 

ibrahimi

Has Uşak
İhvan Üyesi
Katılım
19 Haz 2006
Mesajlar
23,463
Puanları
0
Yaş
35
Mercedes-Benz, 2010 ve 2011 model 85 binden fazla aracı direksiyon sistemindeki sorun nedeniyle geri çağırıyor.

Otomobil üreticisi Mercedes-Benz, 2010 ve 2011 model 85 binden fazla aracı direksiyon sistemindeki sorun nedeniyle geri çağırıyor.


Mercedes-Benz'in ABD'li federal düzenleyici kuruluşlara gönderdiği raporda, hidrolik direksiyon yağındaki kayıp nedeniyle direksiyon sisteminin çalışmasında sorun olabileceği üzerinde durularak, bu sorunun yaşanması durumunda sürücülerin aracı yeterince kontrol edemeyebileceği ve çarpma riskinin artabileceği uyarısında bulunuldu.

Geri çağırmadan, 2010 model Mercedes C sınıfı araçlar ile 2010-2011 model E sınıfı coupe ve cabrio araçlar etkilenecek.

Şirket, bu araçlara sahip kullanıcıların otomobillerini ücretsiz kontrol ettirebileceklerini bildirdi.

AA
 

ibrahimi

Has Uşak
İhvan Üyesi
Katılım
19 Haz 2006
Mesajlar
23,463
Puanları
0
Yaş
35
Opel’in Ampera elektrikli otomobili Avrupa’daki ilk sıfır emisyon ve günlük kullanıma uygun otomobil olacak. Standart bir elektrik prizine bağlanmak suretiyle şarj edilebilen Opel Ampera, dört yolcu kapasiteli, beş kapılı ve geniş bagaj alanına sahip ve menzil kaygısı olmadan 500 km’den fazla seyahat imkanı sunuyor.

150 beygire karşılık gelen 370 Nm anlık tork sağlıyor; aracın sıfırdan 100 km/saate hızlanma süresi yaklaşık dokuz saniye ve azami hızı 161 km/saat. Ampera’nın üretimine 2011 yılında başlanacak. Türk otomobilseverler Opel Ampera ile ilk kez İstanbul Motor Show’da buluşma imkanına sahip olacak.

Otomobilde 60 km mesafedeki seyahatler için, güç 16-kWh lityum-iyon aküde depolanan elektrikten sağlanıyor. Ampera akü tarafından sağlanan elektrik enerjisi ile çalışırken, sıfır emisyona sahip. Batarya azaldığında, tam dolu bir depo ile benzinli motor/jeneratör toplam sürüş menzilini sorunsuz bir şekilde 500 km’ye kadar çıkıyor. Akü, standart bir elektrik çıkışına bağlanmak suretiyle şarj edilebiliyor (230 voltta yaklaşık üç saatte). Bu klasik akülü-elektrikli araçların aksine “menzil kaygısını” ortadan kaldıran bir özellik. Sürücüye, tükenmiş akü nedeniyle yolda kalmayacağı konusunda güven ve gönül rahatlığı veriyor.

Avrupalı kullanıcıların günlük ortalama 50 km’den az yol kat ettikleri göz önüne alındığında Ampera’nın sağlamış olduğu 60 km ile elektrikli ve sıfır emisyon imkanı şehir içinde temiz ve çevreci kullanıma olanak tanıyor.

Opel, günümüzdeki yakıt fiyatlarıyla Ampera’da elektrikli olarak alınan bir kilometrenin, klasik benzinli motorun yakıt harcamasının altıda birine karşılık geleceğini hesaplıyor.

Daha fazla haber için

Kaynak: Carmedya

 

ibrahimi

Has Uşak
İhvan Üyesi
Katılım
19 Haz 2006
Mesajlar
23,463
Puanları
0
Yaş
35
Elektrikli Chevrolet Cruze Geliyor



General Motors bu yılın başında yaptığı açıklamada, 2010 yılı içerisinde çeşitli bölgelerde çeşitli modellerinden elektrikli otomobil gösteri ve tanıtım filoları kuracaklarını belirtmişti.Bu gösteri ve tanıtım projelerinin amacını ise elektrikli otomobil üreten firmalar arasında önemli bir yere gelmek için sürüş modelleri, batarya şarj stratejileri, market ihtiyaçları ve müşteri isteklerini elde etmek olarak açıklamıştı. Ayrıca bu modellerden bazılarının 'belli' pazarlarda satışa sunulacağını da şirket yetkilileri bizzat duyurmuşlardı.

Gerekli çalışmaları tamamlayan GM, yakında Seul'de yürütülecek bir projeyle ilk filosunu kuracak. Filo içerisinde tamamen elektrikli hale çevrilmiş Chevrolet Cruze ve Daewoo Lacetti (Chevrolet Cruze'un ikizi) modelleri bulunacak. Bu tam elektrikli modeller 3 şirketin ortaklığıyla geliştirildiler. Bu şirketler GM Daewoo, LG Kimya ve LG Elektronik. Otomobillerin bataryalarının yapımını halihazırda Chevrolet Volt'un bataryalarının yapımına da destek veren LG Kimya şirketi üstlenmiş durumda.



Cruze EV, LG Kimya tarafından geliştirilmiş 31 kWh enerjli bataryalara sahip. Otomobili hareket ettirmek için gereken güç, 204 beygirlik bir motordan (inverter) geliyor. Cruze'un bataryaları standart bir 220 volt çıkışlı prizle yaklaşık 8-10 saatte şarj olabiliyor. Dolu bataryalarıyla 160 kilometreye kadar yol alabilen Cruze'un 0-96 kilometre/saat hızlanması ise sadece 8 saniye olarak belirtiliyor. Otomobilin maksimum hızı 163 kilometre/saat.

Şimdilik sadece Güney Kore pazarında satışa sunulması beklenen Cruze'un daha sonra diğer pazarlarda satışa sunulup sunulmayacağı ise şimdilik belli değil. Bu konudaki genel kanı ise Chevrolet Volt'un satışlarını azaltmaması için GM'in satışı engelleyeceği yönünde.

 

ibrahimi

Has Uşak
İhvan Üyesi
Katılım
19 Haz 2006
Mesajlar
23,463
Puanları
0
Yaş
35
Lazerli radar dönemi başladı

Emniyet Genel Müdürlüğü lazerli sabit radar denemesini ilk olarak Ankara’da denemeye başladı. Sokak lambası direği, trafik lambası şeklinde kamufle edilebilen cihaz ayrıca, hız yapan aracın fotoğrafını çekiyor.

Geçtiğimiz günlerde ilk olarak Emniyet Genel Müdürlüğü binasının önüne yerleştirilen cihaz, test amaçlı kullanılmaya başlandı.

Emniyet Genel Müdürlüğü’nün Dikmen Yerleşkesi’nin önünden bulunan İlkadım Caddesi’ndeki sokak lambasının direğine yerleştirilen lazerli radar cihazı, 50 kilometrelik hız sınırını geçen araçları belirliyor. MOBESSE’nin aksine araç seviyesine yerleştirilen kameralı cihaz, kızılötesi kameraları sayesinde şöför mahalini gece ve gündüz görüntüleyebiliyor.

Henüz deneme aşamasında olduğu belirtilen yeni tip radarların başarılı olması durumunda yaygın şekilde kullanılacağı belirtildi.

Öte yandan cihazın gece çekimleri esnasında verdiği kızıl ötesi ışık nedeniyle rahatsız olan bazı sürücüler ise Emniyet Genel Müdürlüğü’ne şikayetçi oldular. Cihazın her yönüyle incelendiği bildirildi

Anadolu ajansı
 

ibrahimi

Has Uşak
İhvan Üyesi
Katılım
19 Haz 2006
Mesajlar
23,463
Puanları
0
Yaş
35
Yeni Nissan Micra (foto)











 

ibrahimi

Has Uşak
İhvan Üyesi
Katılım
19 Haz 2006
Mesajlar
23,463
Puanları
0
Yaş
35
Yeni Passat'ın Fiyatı belli oldu

Yeni Passat, 52 bin TL’ye lider havasıyla geliyor

VolKSWAGEN’in ilk olarak 1973 yılında pazara sunduğu ve tüm dünyada 15 milyonun üzerinde satış adediyle sınıfının en başarılı modellerinden biri olarak kabul edilen Passat’ın 7’nci nesli, kasım ayından itibaren Türkiye’de 51 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Yeni Passat’ın Türkiye pazarında iddiasını artırarak başarısını devam ettireceğini söyleyen VW Binek Genel Müdürü Vedat Uygun, şöyle konuştu: “Passat 6’ncı nesli ile Türkiye’de satışa sunulduğu 2005 yılından bu yana 43 bin adetlik bir satış yakaladı. 2010 yılının ilk 8 aylık döneminde 7 bin 252 adetlik Passat satışıyla bu segmentte yüzde 30’luk pazar payıyla liderliğini devam ettirdi. 2011 yılında 45 bin adetlik toplam satışımızın 12 bin adetlik bölümü yeni Passat’tan oluşacak. “ Yeni Passat, BlueMotion Technology ile donatılmış 122 beygir 1.4 TSI benzinli, 105 beygir 1.6 TDI ile 140 ve 170 beygir 2.0 TDI dizel motor seçeneklerine sahip.

ALINTIDIR:http://www.hurriyet.com.tr
 

ibrahimi

Has Uşak
İhvan Üyesi
Katılım
19 Haz 2006
Mesajlar
23,463
Puanları
0
Yaş
35
Mercedes E 250 CGI Cabrio: 'Güzelliği göz kamaştırıyor!

Mercedes E 250 CGI Cabrio: 'Güzelliği göz kamaştırıyor!
Lüks ve prestijin buluştuğu marka Mercedes, E Cabrio’yu elit müşterilerinin beğenisine sundu. Alman üretici bu sınıfta CLK ile temsil ediliyordu; ancak 2009 yılıyla beraber CLK üretim bantlarından indi. W212 kasa kodunu taşıyan yeni E serisi ise Coupe ve Cabrio karoser seçenekleriyle CLK’nın boşluğunu farklı bir model ismiyle doldurmayı başardı.



Tasarım

E serisini ok misali ön tasarımını birebir alan aracın ön kısmında yer alan her öğenin köşeli uç kısımları dikkat çekiyor. LED gündüz farlarıyla diğer araçlar tarafından daha çabuk fark edilen test otomobilimizin önündeki Mercedes yıldızı da fark edilmesinin diğer nedeni. Dinamik ön tasarımdan başlayan sportif çizgiler aracın profilinde de devam ediyor. Aslında E Cabrio’nun tasarımını üstü açık ve kapalıyken iki farklı şekilde değerlendirmek gerekir. Üstü açıkken tüm ihtişamını sergileyen araç, bez tavanı kapalı durumdayken daha mütevazı bir görünüme kavuşuyor. Mercedes bu otomobilde hard top kullanmak yerine soft top tercih etmiş. Arka kısımda LED stop grubu ve difüzör kullanılması aracın dinamizmini arttırmış.

İç mekan

Mercedes E serisi ile çok benzer bir iç mekana sahip olan E Cabrio, kullanıcısını şık görünümle karşılıyor. Emniyet kemerini ileriye doğru uzatan mekanizma sayesinde, bu tarz araçlarda işkence haline gelen emniyet kemerine ulaşma işini kolaylıkla yapabiliyorsunuz. Bir önceki jenerasyon E Serisi’ne oranla düşen iç mekan kalitesine rağmen konsol hala kaliteli. Orta konsolun üst kısmında yer alan büyük bilgi ekranı ses sisteminin görsel ekranı olarak görev yapıyor. Nostaljik radyolara yaptığı göndermeyle beğenimizi kazanan müzik sisteminin ses kalitesi de iyi. Deri koltukların kalitesi çok iyi ve E Cabrio’da airscarf sistemi bulunuyor. Soğuk havalarda bile cabrio araç keyfi yaşamanızı sağlayan bu sistem, üç kademeli olarak kontrol ediliyor. Test aracımızda sistemi ilk çalıştırdığımız anda hafif bir koku geliyordu ancak bunun herhangi bir zararı yok.

Motor

Test aracımızda 1.8 litrelik turbo beslemeli bir motora görev yapıyordu. Bu motor 5500d/d’de 204hp güç, 2000 ile 4300d/d arasında 310Nm tork üretiyor. Motorun en büyük özelliği geçmişte kompresör teknolojisi kullanan Mercedes’in bu motorda turbo teknolojisini kullanıyor olması. 7.8 saniyede E Cabrio’yu 100 km/s hıza ulaştıran ünite gücünü arka tekerlere iletmek için 5 kademeli klasik bir otomatik şanzımanı kullanıyor. Mercedes’in 7 ileri şanzımanını oranla oldukça eski kalan bu şanzıman motorun gücünü törpülemenin yanı sıra çok da hızlı tepkiler veremiyor. Ayrıca bu şanzıman yüzünden yakıt tüketimi bir miktar yüksek oluyor. Testimiz süresince 12 lt/100 km ortalama yakıt tüketen E Cabrio dikkatli kullanıldığında 8.5 lt/100 km ortalama tutturabiliyor.



Konfor ve yol tutuş

Mercedes’den beklenen konforu vermeyi başaran E Cabrio’nun rahat ön koltukları uzun yolculuklarda bile misafirlerini yormuyor. Ancak arka koltuklar sınırlı diz ve baş mesafesi yüzünden uzun yolculuklar için pek uygun değil. Süspansiyon sistemine çok yumuşak diyemeyeceğimiz araç konfor ile yol tutuşunu iyi bir şekilde harmanlamış. Aracın üstü açık konumdayken iç mekanda rüzgar sirkülasyonu cabrio keyfi yaşatmaya yetiyor ancak 70 km/s hızın üzerinde arka koltuklarda oturanlar gelen rüzgardan ciddi manada rahatsız edici oluyor. Rijit şasisi ile çok az burulma gösteren E Cabrio, bir cabriodan beklenen yol tutuşu sunuyor. Hızlı girilen virajlarda arkasını bırakma eğilimi olan aracın ESP sistemi çok etkili bir şekilde aracı yolda tutuyor. Ayrıca ESP’yi kısmı olarak kapattığınızda ufak eğlencelere izin veren E Cabrio daha güçlü bir motorla gayet agresif bir araç haline gelebilir.

Güvenlik
Mercedes E serisi EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrıldı. E Cabrio’nun ayrı bir katılımı bulunmuyor.

Yorum - Selim ERKEK

Lüks sınıfta cabrio keyfini yaşamak istiyorsanız çok fazla seçeneğiniz yok. Mercedes bu seçeneklerin içinde en elit markalardan birisi… Aracın dış tasarımının etkileyiciliği kadar, iç mekanı da insana güven veren bir tasarıma sahip. Test aracımızdaki kaplamaların kalitesi birçok Mercedes kullanıcısını tatmin etmese de kesinlikle kalitesiz değil. E cabrio, birçok cabrio aracın iç mekanında duyduğunuz çıtırtı seslerini en aza indirgemiş bir model. Bunda şimdiye kadar gördüğümüz en kaliteli bez tavanlardan biri olan açılır tavanın katkısı büyük. Ayrıca güncel C serisinin şasisini kullanan aracın burulması da yok denecek kadar az. Bu sayede virajlarda da güven veren araç zorlandığı zaman önden kaymaya başlıyor. 204 hp güç üreten motoru E serisine ortalama bir performans sunuyor ancak şanzımanın 7G-Tronic’i arattığını söylemeliyim.

Yorum – Tulu DARICAN

Mercedes E Cabrio’nun eleştirilecek tek özelliği bulunuyor. E Coupe’de de eleştirdiğim iç mekanda düşen malzeme kalitesi E Cabrio’da da devam ediyor. Yine de ekstra alınabilecek kaplama seçenekleriyle bu handikabı ortadan kaldırmak mümkün. Otomobilin bez tavanı kalitesi ve yalıtım başarısıyla göz dolduruyor. E Cabrio’nun iç mekanı pek çok metal açılır tavanlı araçtan daha sessiz. Gövde ağırlığı sebebiyle makul bir performans gösteren motorun gücü, klasik otomatik şanzıman yüzünden az da olsa perdeleniyor. Yine de şanzımanın konfor düzeyi çok başarılı. Son olarak otomobilin tasarımından da bahsetmek gerekli… E Coupe’nin çekici tasarımı cabrio modelde de devam ediyor. Özellikle tavan açıkken E Cabrio seyrine doyum olmayan bir otomobile bürünüyor. Sadece bagaj kapağı üzerindeki radyo antenini çok beğendiğimi söyleyemeyeceğim. Akıcı tasarımın bu noktada sekteye uğradığını düşünüyorum.

Teknik Özellikler
Motor: 250 CGI
Motor Hacmi: 1796 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 204hp 5500 d/d
Maksimum Tork: 310 Nm 2000-4300 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 7,8 s
Maksimum Hız: 240km/s

Frenler
Ön: Hava kanallı Disk
Arka: Disk

Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 11,2 lt
Şehir Dışı: 6,4 lt
Karma: 8,2 lt
Test: 12 lt

Boyutlar
Uzunluk: 4698 mm
Genişlik: 2015 mm
Yükseklik: 1398 mm
Dingil Mesafesi: 2760 mm
Bagaj Hacmi: 300-390 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 66/8 lt
Boş Ağırlık: 1695 kg
Lastik Boyutu: 235/45 R 17



Kota sorunu olmayanlar için arabam.com linki:arabam.com
 

ibrahimi

Has Uşak
İhvan Üyesi
Katılım
19 Haz 2006
Mesajlar
23,463
Puanları
0
Yaş
35
Gelecek Nesil Mazda 2 En Az Yakıt Tüketen Benzinli Otomobil Olacak:



B segmentinin başarılı otomobillerinden biri de Mazda 2.Mazda'nın bu başarılı otomobili sorunsuzluk ve sürüş özellikleriyle öne çıkarken, müşterilerden alınan geri beslemelere göre müşteriler güncel Mazda 2'nin en çok yakıt tüketiminden memnuniyetsizlik duyuyorlar. Mazda bu problemin gelecek nesil 2'de de meydana gelmemesi için çoktan çalışmalarına başladı.

Gelecek nesil 2'nin motoru tamamen elden geçirilecek ve güncel Mazda 2'deki motor yerine markanın yeni geliştirdiği SKYACTIV motorlar kullanılacak. Vites kutusuna de el atan Mazda, yaptığı değişiklikler sayesinde yeni Mazda 2'nin 100 kiometrede oratalama sadece 3.36 litre benzin tüketeceğini açıkladı. Mazda'ya göre yeni 2 tanıtıldığında dünyanın en az yakıt tüketen benzinli modeli ünvanını da kazanacak.

Yeni Mazda 2 2011 yılının ilk yarısında Japonya'da satışa çıkarılacak. Diğer pazarlarda satışa sunulması ise birkaç yılı bulacak gibi görünüyor. Mazda'nın iddia ettiği bu müthiş yakıt tüketim değeri yakalanabilirse, 2 dünya genelinde müthiş satış rakamlarına ulaşabilir.


 

ibrahimi

Has Uşak
İhvan Üyesi
Katılım
19 Haz 2006
Mesajlar
23,463
Puanları
0
Yaş
35
1798hp Gallardo








 

ibrahimi

Has Uşak
İhvan Üyesi
Katılım
19 Haz 2006
Mesajlar
23,463
Puanları
0
Yaş
35
Dünyada her dört kişiden biri bu rengi tercih ediyor!

Renklerin savaşı sürüyor. Dünya genelinde yapılan bir araştırma araçlarda kullanılan en yaygın rengi ortaya koydu. Boya üreticisi DuPont tarafından yapılan araştırmaya göre araçlarda en çok kullanılan renk gümüş ve siyah. Araştırmaya göre dünya çapındaki araçların yüzde 26'sının (her 4 kişiden biri) gümüş renkte. Bu rengin yakın takipçisi ise yüzde 24 ile siyah. Bu renkleri yüzde 16 ile gri ve beyaz takip ederken, yüzde 6 ile kırmızı beşinci sırada bulunuyor.

AVRUPA'NIN FAVORİ RENGİ
Araştırma, renklerin coğrafi konumlara göre çeşitlilik gösterdiğini de ortaya koyuyor. Örneğin Kuzey Amerika’da beyaz, sedef ve inci renkler tercih edilirken Avrupa'da ise siyah renkli araçlar tercih ediliyor. Avrupa'da ayrıca gri ve gümüş de en çok tercih edilen renkler arasında bulunuyor.

Güney Amerika'nın araç rengi ise yüzde 30'un üzerinde paya sahip olan gümüş. Asya'da ise açık nötr yani pastel tarzı tercih ediliyor.
http://ekonomi.haberturk.com/otomotiv/haber/579168-arabaniz-ne-renk
 
Üst