Organ bağışı caiz mi?

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Evet bu konu da tam bir fikir birliği söz konusu değildir.Bir tarafta emanete sadık kalmak bir tarafta da hayat kurtarmak,sevap vs.var.Bu durumda organ bağışı yapmamak daha anlamlı bence.En azından eğer günahsa günaha girmemiş olursun;)Hakkında fikir varılmamış şeylerden uzak durmak lazım.
Eline saglik sen sag ol genc kardesim dogru ve güzel bir yazi yazmissin.

 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
bu konu tartışmaya açık gerçektende.bir taraftan başka bir hayatın kurtulmasına vesile olmak var diğer taraftan da emaneti yerine ulaştıramamak.bu konuda sağlam kaynaklı fikri olan arkadaşımız varsa bizi aydınlatsın lütfen.ama benim düşüncem para karşılığı yapılmadığı sürece ki zaten başlıkta bağış yazıyor bir mahsuru yok.organ bağışlamakla kan vermek yada ölmek üzere olan birini kurtarmak arasında fark göremiyorum.
Eline saglik sen sag ol giris sözün icin sen sag ol Hakan.

Daha sonra aklina ve o mantigina bir bas vurmussun ona göre bir karar vermissin buda sana bir yanlisi getirmis.

Organ nakli ile kan nakli ikisi birer ayri seyler olur birbiriyle de kiyaslanamayacak kadar da ayrilar ve bu sözünde ister istemez yanlis olmustur.

Bu mesele senin fark görmen yada görmemen ile bir alakasi yoktur.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Sonuçta günaha girmemek istiyorsan bağışlamazsın.Bağışlamazsan üzerine bir vebali yok ama eğer bağışlarsan ve caiz değilsede iyi olmaz.
Eline saglik sen sag ol dogru ve güzel bir söz söylemissin yazi yazarken de ihtiyati da elden birakmamissin.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Ama diyelim ki bagi$ladin ve gunah oldugunu bilmiyorsun o zaman gunah sayilmaz.?
Allahu teala senin mustehakini versin kardesim.

Bilmiyorsan niye bagisliyorsun veya neden onu bagisladin diye insana bir sormazlar mi.

Abim bana tek $unu de insan bilmeden de bir günah´a i$leyebilir mi?.

 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
ali aga oraya oturmuş alim edası ile ona sağ ol buna sağ ol öfelemediğin sırt kalmadı hamamda kesecilik falanmı yapıyorsun
bir fikrin bir bilgin varsa koy ortaya okuyalım yoksa menzil şıhı gibi cennet dağıtma gardaşım bu formda herkes akıllı değil bazen delilerde var örnek de görüldüğü gibi ham armut gibi adamın gırtlağına dururuz nefes alamazsın ya adam gibi helal de deliller getir ya haram de deliller getir
bizde bakalım yoksa bir sarık bir cübeye din bırkacak değiliz efendi
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
arkadaşlar kuranda yada sünnette yada hadislerde yada imamlarda yada alimlerde bununla ilgili bir örnek yada açıklama var mı?bunu bilmek lazım ilk önce.eğer yok ise kendi vicdanınıza bakınız buyrulmuştur.hatırlarsınız.vicdanı rahat olan(hiç bir örnek yada açıklama yoksa)verebilir.ahkam kestim zannetmeyin kişisel fikrim.
Eline saglik bu yazin icin sen sag ol kardesim.

Suandaki yazin bundan öncekisinden iyi olmus ve yanliz su var burdaki yazinin sonunda güne ve vicdan meselesi gibi birsey gündeme getirmissin bu söz de bir yanlis olmustur.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
bencede islami kaynaklar araştırıldıktan sonra,ihtilafı devam eden bu tür konularda son kararı vicdanla vermek gerekir.Bir işe karar vermeden önce kalbine bak eğer o rahatsa,devam et.Şu da varki helal ve haram bildirilmiştir.Arasındakiler ise şüphelidir.Şüphelerden kaçınınız.


Konu giris olarak iyi ve sonrasi sonu olarak son karari vicdan verecek o bir hakim degil mi ve de öyle oluyor o zaman vede hüküm de onun olur bu meselede.

Bir seyde is de kalbine bak yada danis bu da ne kural mu yada hadis-i $erif mi veya kimin sözü oldugunuda bilmiyorum daha dogrusu bunuda.

Haram ve helal olan seyler bildirilmis ise de bizler bunu veya konuda havas degiliz öyle degil mi.

 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
ali aga oraya oturmuş alim edası ile ona sağ ol buna sağ ol öfelemediğin sırt kalmadı hamamda kesecilik falanmı yapıyorsun bir fikrin bir bilgin varsa koy ortaya okuyalım yoksa menzil şıhı gibi cennet dağıtma gardaşım bu formda herkes akıllı değil bazen delilerde var örnek de görüldüğü gibi ham armut gibi adamın gırtlağına dururuz nefes alamazsın ya adam gibi helal de deliller getir ya haram de deliller getir bizde bakalım yoksa bir sarık bir cübeye din bırkacak değiliz efendi
Ömer Usta aga efendim buyur seni dinliyorum varsa bir durum yapalim acik oturum diye bir söz var o geldi suanda aklima.

Suanda yazilara bakiyordum onlari gözden gecirip bir kisaca bir degerlendirmsini yapiyordum.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Senin yazina suanda bir karsilik vermeksizlik olmaz usul olarak sanada bir mukabele yapayim musaadenle insallah.
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
eee buyur bakalım şu organ nakli helal mi? haram mı ? bir de bakalım helalse neden helal delil getir haramsa neden haram delil getir
yada ben bilmezem gardaş de çekilde insanlar tartışsın bizde fikir edinelim
yoksa burda canım cicim muhabeti edenler dolu ehli sünnetciler var
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
ali aga oraya oturmuş alim edası ile ona sağ ol buna sağ ol öfelemediğin sırt kalmadı hamamda kesecilik falanmı yapıyorsun bir fikrin bir bilgin varsa koy ortaya okuyalım yoksa menzil şıhı gibi cennet dağıtma gardaşım bu formda herkes akıllı değil bazen delilerde var örnek de görüldüğü gibi ham armut gibi adamın gırtlağına dururuz nefes alamazsın ya adam gibi helal de deliller getir ya haram de deliller getir bizde bakalım yoksa bir sarık bir cübeye din bırkacak değiliz efendi

Ilk önce bir aga degilim ve bu söz icin de estahfurullah derim.

Oturdugum bu yerden ahkam da kesmiyorum böyle birseyden de yüce rabbime siginirim.

Alim de degilim her bir beser gibi siradan insanim ve söz olarak da sunu söyleyim kendi adima tek okumus olduklarindan yola cikan ve de o yazdiklari da bunlara dayanan birisiyim biiznillah.

Edamizda böyle bir sey yok var ise sayet bundan da aleminlerin yüce rabbine güne siginirim.

Ona sag ol buna sag ol demek de ne var ki burda sunuc da bir emek var degil mi ve biz o emege karsi sag ol demisiz buda bizim icimzden gelen kendimiz öyle his ettigimiz icindir.

Öflemedigim sirt da nedir sag ol demek mi yada bunu demek öyle mi oluyorum sen sensin bende benim ve bir söz var kimse kimse gibi olamaz bir misal olarak mehmed ali olmaz ali de mehmed olmaz ve sonuc olarak bunlar birbiri gibi olamazlar.

Hamam da degilim ki kesecilik yapayim ve bu gibi bir sey de bana zaten ters olur bu böyle iken bende bunu niye yapayim ki ve suandaki yapmis oldugun kiyas da senin nefsinden cikmistir.

Bir fikrin var tabi ki bunun böyle olmayacagi ve de o seyin verilmemesi gerekir diye ve alimlerin cogu buna bir karsi olduklari icin daha önce okudum ve de bundan dolayi da aleyhin olduklari icin caiz demiyorlar bunada o cogunlugu olusturan ulema.

Bir bilgim olmasaydi ne diye bu konu elle alip üstünde durup bu yazilara bakayim vede neden bir degerlendirme yapmaktayim bu konuyu daha önce okudugum icin.

Varsa var ki bu konuda bir bildigimiz insan bir seyi okurda onu bilmez mi.

Koy diyorsun koyardim bunuda düsünmedim degil aklimdan gecti ilk önce yazilari bastan sona kadar tetkik etmek istemistim ve bunlari bitirmeden sen bana bir müdahale etmis oldun oysa ki ben kendi halim de sakin ve usul dairesinde yazmak mesguldum.

Ortaya koy okuyalim dedigin sözün icin de demin yazdim buna da alimlerin cogunun görüsü ona karsi olduklari vede bundan dolayi da cogu onun caiz olmadigini demisler diye.

Menzil seyhini de bilmem vede tanimamda kim dir ve de nasil birisi dir.

Cennet dagitma ne zaman dan insanin eline verilmis veya bir baska ifade ile cennet kendisin girecegine bir insan garantisi mi var ki bir ve bir insanlara cennet´e sokacak bunlar da ancak bu mülkün sahibine kalmis seylerdir.

Gardasim bu forum herkes akilli olsa yada olmasa bana bir sey yazmaz benim burda tek bir amacim var oda paylasim yapmak olur ve bir forum dan da maksad nedir buda bir paylasim olur.

Uslubun bana sert geldi usul dairesi diye bir sey var ve bir baska ifade ile adab´a göre yazmak ve de hareket etmek lazim gelir ki o karsidaki kisi de üzülmesin veya kirilmamasi icinde biiznillah.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
eee buyur bakalım şu organ nakli helal mi?haram mı?bir de bakalım helalse neden helal delil getir haramsa neden haram delil getir yada ben bilmezem gardaş de çekilde insanlar tartışsın bizde fikir edinelim yoksa burda canım cicim muhabeti edenler dolu ehli sünnetciler var
Yazdim kisa kesmek istedim ve de bunlarla da bir yetinmis oldum sen de insallah okur vede o meseleyi de anlarsin.
 

garip70

Ordinaryus
Katılım
30 Kas 2009
Mesajlar
2,779
Tepkime puanı
309
Puanları
0
Gecen gun yakin biri dedi ki organ bagi$lamak gunah'tir, mesela diyelim ki ben öluyorum ve organlarimi bagi$liyorum, elimi bir ki$i almi$ ve o elle çok kotu i$ler yapiyor ve bu da benim yuzunden cunku el bana aitti , butun gunahlari benim oluyor ?
Sizler ne du$unuyorsunuz?

Organ bağışlamanın dinde yeri olduğunu sanmıyorum kardeşim. Çünkü organ bağışlamayı bir ''ÖTENAZİ'' olarak görüyorum.

Ama şu da var ki:
Bir insan öldükten sonra ruh bedeni terk eder. Yani ruhun bedenle olan tüm ilişkisi kesilir. Artık o bedenin nerede ne amaçla kullanıldığı ruhu ilgilendirmez. Geride kalan insanlar, onu kesip biçseler de, organlarını bir başka bedende kullansalar da ruhun sorumluluğunda olmayacaktır. Çünkü ruh bineği terk etmiştir artık.
Ama organları alıp kullanan insanlar için durum aynı olmaz. Yaptığı her işin sorumluluğunu taşıyacaktır.
Ancak şu da var ki; kadavradan alınan organlar işe yaramıyor. Onun için beyin ölümü gerçekleşti diyerek organları alınıyor insanların. Ama beyin ölümünün gerçekleşmesi demek, ölüm olayının gerçekleştiği anlamına gelmiyor. Yani insan hala canlı ve ölmemiştir. Bu durumda organların alınması ise resmen ''CİNAYET''tir.
Çünkü organları alan bir doktor; organları rahatça alabilmesi için narkoz vermek zorunda. Yoksa organları alınan kişinin can acısıyla tepki verdiği gözlemlenmiş. Yani ölmemiş bir bedenden organ alırken narkoz zorunlu oluyor. Bu ise o kişinin ölmediği anlamına gelir. Ölmemiş birinden organ alarak o kişinin hayatına son vermek ise cinayetten başka bir şey değildir.
Cinayetin hükmü ise bellidir...
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
ali kardeş forma hoş gelmişsin bizde bir bir söz vardır damarına göre kan alınır diye bir iyne vuralım bakalım ne kadar kan çıkar dedik eba sizi kısaca halim selim aklı başında bir kardeşimiz demişti haklı çıktı
hakını helal et uslubumuz kaba görünsede adımız ömer sonuçta adil olma durumundayız selametle kal fikirlerinden faydalanmak adına takibindeyiz
ALLAH c.c. emanet ol
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
ali kardeş forma hoş gelmişsin bizde bir bir söz vardır damarına göre kan alınır diye bir iyne vuralım bakalım ne kadar kan çıkar dedik eba sizi kısaca halim selim aklı başında bir kardeşimiz demişti haklı çıktı hakını helal et uslubumuz kaba görünsede adımız ömer sonuçta adil olma durumundayız selametle kal fikirlerinden faydalanmak adına takibindeyiz ALLAH c.c. emanet ol
Eline saglik sen sag ol bu güzel yazin icin Ömer Usta.

Sorun degil saglik olsun insanlar icin ne denilmis konusa konusa diye.

Bizler bir insaniz her günümüz birbirini tutmadigi gibi ve insanda her seye karsi malesef hep ayni hal ve de tavri bir sergileyemiyor.

O diyen insan sag olsun kendisi bizden asagi degil ve de kiymetli sahsiyettir.

Estahfurullah suanda bir mahcup haldeyim ne diyecegimi veya yazacagimi tam olarak dan bilmiyorum.

Yüce rabbim seni burda daim eylesin insallah.

Ve aleykum selam hayirli biiznillah.

Sende Allahu teala ya emanet ol.

 

Kurtuluş26

Profesör
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
860
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Web sitesi
islamikonular.weebly.com

icon1.png
Organ Nakli Caiz Değildir Tüm Müslümanlara Duyuru 3D E-KİTAP
http://www.mediafire.com/download/d9..._Değildir..rar

PDF
http://www.mediafire.com/view/t5ch1p..._Değildir..pdf

NOT:
Kurdunuzda pdf dosyalarını tıklayarak firefox taracıda görüntülenmesine sağlar.Yani artık programada ihtiyaç yok.
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/pdfjs/

Ayrıca pdf dosyasını indirmedende okuyabilirsiniz.Linke tıklayın en sağda buton var.Tıklayın en altda"view"yazıyor.Büyütecin yanında "auto" yaparsanızda daha iyi görünür.
https://www.mediafire.com/folder/sr7wszpdx4iud/Organ
_____

Konunun tamamını olunmasını tavsiye ederim ki konu iyi anlaşılsın.
Konuyu iyi anlamanız için gayet açık şekilde anlatmaya çalışacağım.Eseri okumadan önce aklınızdaki sorulara yanıtdır..Başka sitelere eklemiştim.Çünkü başkaları okumadan bilmeden hiçbir delilleri yokken caizdir demektedir.Hemen savunmaya geçmektedirler.Oysa sadece ayet ve hadisleri hatırlatıyoruz.Beyin ölümü gerçekleşen hastaların iyileştiği ve öldürülmemesi gerektiğini savunuyoruz.Yaşanmış örnekler çoktur eserdedirSadece eserde alıntı yaparak hepsine cevap verilmiştir.Zaten eseri okuyan inceleyen aklında hiçbir soru kalmacaktır.

İnanıyorum ki bu konu hakkında bilinçlenen bazı kardeşlerimiz çıkacaktır.Rica ediyorum en azından şu mesajımı okumadan "caizdir" diye boş mesaj yazma zahmetine girmeyiniz.Gerekirse tek tek tekrar cevap veririz.Bu nedenle zaman kaybettirmemeleri için bu yazıyı yazmak zorunda kaldım."Oku sonra Yaz."


1.Öldükten sonra organ bana neye yarıyacak diyen kardeşlerim.
Ne yazıkki organınız siz canlıyken alınmakta.Bu ne demek daha ölmemişken öldürülmeniz demek.Ölüden organ alınması mümkün olsa idi ne olurdu?Açıklamaya çalışalım.Organı alınmadık ceset kalmazdı diyebiliriz.Bu sebeble ölüye saygı kavramı tamamen ortadan kalkacakdı.

Bu nedenle yaşarken almaları için bir şey uydurdular.Neymiş efendim "Beyin Ölümü" .Aksi halde bu katliyamı yapamayacaklardı.Hiç bir ayet ve hadise uymayarak zanlarına göre islamda organ nakli varmış gibi gösterdiler.Halk bilinçsiz bilerek bilgi verilmiyor.Çünkü ölmeden önce alıyoruz denilse,beyin ölümü gerçekleşen hastalara acıyı hissedeceksiniz dese,organ nakledilen insanların vücut organı red edebileceğini ve ne kadar korkunç riskler taşıdığını söyleseler heralde kimse bu katliyamı izlemezdi.Bu cinayettir ,katliyamdır,caniliktir,öldürmektir...
Nasıl bir katliyamdır bu.Şehit olacak bir insanın beyin ölümü gerekçesiyle organlarını canlı canlı alınmasıdır.Yaşama umuduğu varken öldürmektir.Oysa Allah devasız dert yaratmadı.Tıbbın bu tedavi aramayıp insanları direk katletmesi ve buna izin verilmesi alternatif tedavilerinden önünü kapamaktadır.Üstelik yanlış beyin ölümü teşhisinden daha bahsetmedik.Durumun ne kadar korkunç olduğunu anlatmaya çalışalım.Bende yeni okuduğum için yanlız şimdikileri uyarabilirim.Eserin sahibi ilk Türkiyede uygulanmaya başlatılmaya çalışıldığı zamanda duyurmaya çalışmış.1990 yılından beri.Hatta ücretsiz dağıtılmış kitaplar."Korkunç fetva" diye haberlere konu olmuş.Şu varki korkunç olan bu katlima caizdir demektir.Cahilliktir Allaha ,Resulüne,islama,kuran ve sünnete aykırıdır.

Ölüden dahi organ alınma olsaydı bu hadisleri hiç okumamışlarmıydılar?

Beyin ölümü gerçekleşen hastanın organlarını alırken öldüğünde dahi bu acıları hissedeceğini bilmiyorlarmıydı?
"Ölünün kemiğini kırmak, onu diri iken kırmak gibidir." (Ebu Dâvud: 3207)
"İç hastalığı ile olsun, boğularak olsun, ölenler şehittir." (Münavî)
Ölünün dahi hadislerle acı çekmesi kanıtlanmışken bir insanın canlı canlı organlarını alıp ölmelerini izlemek nasıl bir vahşettir.

Tıbda dahi beyin ölümü gerçekleşen hastaların acı çektileri kanıtlanmıştır.Anestezi yapılmayan hastaların organları alınırken kalplerinin yükseldiği,acıya tepkiler verdiğide eserde yazmaktadır.Anestezi uygulanmayan hastalarda ameliyat imkansızdır.

Peki bu insanlar bu kadar önemli bir konuda neden düşünmez araştırmaz okumaz?
Diyanet caizdir demiş.Sen bir konuyu araştır öğren sonra deki kardeşim ben caiz olduğuna inandım.Şu şu deliller var. Doyurucu cevaplar veriyorlar.Gönülüm rahat diyorsano senin bileceği iş.Fakat islamda olmayan birşeyi islamda var göstermek ve buna ses çıkarmamak ne kadar doğru olur?

Caizdir diyenlerin hiçbiri bu ayet ve hadislere cevap veremeyecektir.Eserden alıntı yaparak cevap veremeceğim bir sorunuz olucağınıda sanmıyorum. Caizdir diyenler sadece boş konuşurlar.Zannına uyarlar.Halkıda şaşırtırlar....

Fakat şu varki eserde ayetler ve hadislerle bu batıl delilleri çürütülmüştür Allahın izniyle hamd olsun.
Şimdi organını veren insanlardan tek böbreğini verip tek böbrek yetersiz geldiğinden ölenler var.Peki doktor sakıncalı görmemiş fakat vefat etmiş .Bu yaşanmış bir olay peki 1 masum kişi bile öldürülse caiz diyenler mesul olmayacak mıdır?Oysa örneklerde çok eserde.Organ nakli ve vasiyeti caiz diyenler elbettde mesuldur.
Hesap sorucu olarak Allah yeter.

İlk önce kendimize bir soralım sağlımızı tehdit edicek ve ölümümüze neden olucak bir şey islama ters değil mi?Kuranda ne yazıyor?

"Kendi kendinizi katletmeyin!" (Nisa: 29)
"Kendi elinizle kendinizi tehlikeye atmayın!" (Bakara: 195)
Peki tıb uygun görmüş tek böbreğini vermiş fakat tek böbrek yeterli gelmemiş.Vefat etmiş.Ne olucak şimdi?Ayeti okusalardı keşke.Kim mesul kardeşim kendi elinle yapmadın mı?Buna izin verenlerde mesul değil mi?Hesap incedir elbetde.

2.Diyorlarki Kuranda organ nakli yazmıyor.Ne büyük bir iftiradır.
ESERDEN ALINTI
...
Organ nakli ve vasiyeti hususunda mahlûkun hükmü yoktur. Allah-u Teâlâ Âyet-i kerime'sinde kesin olarak emir buyuruyor:

"Kendi kendinizi katletmeyin!" (Nisa: 29)

Halbuki organ nakli, organlar canlı iken yapılıyor. Öleceğine yakın bir zamanda vazifeli melekler canını alırken, doktorlar da organlarını alıyor. Kişi hem içten, hem de dıştan ıstırap görüyor. Bir taraftan en büyük eza ve cefâ çekiliyor, bir taraftan da bir nevi cinayet işleniyor. Bu ise haramdır.

Bu doğrudan doğruya bir katliamdır. Vasiyet etmekle de kişi kendisine en büyük tehlikeyi kastediyor. Bir insan kendisini katlederse ebedî cehennemdedir. Hem kendi eliyle kendisini katlediyor, hem de en büyük felâketi hazırlamış oluyor.

Kur'an-ı kerim'de organ nakli diye bir Âyet-i kerime yok diyorlar. Doğrusu bu çok büyük iftirâdır. Zira Allah-u Teâlâ değil katliamı, mümine eziyeti de haram kılmıştır.

Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz Hadis-i şerif'lerinde buyuruyorlar ki:

"Kendi kendini boğan kimse, cehennemde kendini boğa boğa kendini vuran kimse de cehennemde kendine vura vura azap eder." (Buharî. Tecrîd-i sarîh: 669)

Kişi emr-i İlâhi gelmeden kendisini öldürdüğü için Hazret-i Allah'ın takdirine karışmış oluyor. Bunun için de cehenneme giriyor. Çünkü O'nun verdiği canı ancak O alır.

Sen de organlarını vasiyet etmekle; ilâhi takdire müdahale etmiş, Hazret-i Allah'ın emanetini çiğnemiş ve kendini katletmiş oluyorsun. Böylece de azaba müstehak oluyorsun. O'nun verdiği âzâyı yine O alır. Kimin malını kime ve ne sıfatla veriyorsun?

Bir doktor dedi ki "Biz âzânın hepsini almıyoruz, bir parçasını alıyoruz."
Biz de o zaman diyoruz ki "Bir cümlenin noktasını virgülünü aldığında o cümle düzgün oluyor mu?" Bunun gibi, o âzânın öz noktasını alınca; o âzâ da, âzâ olmaktan çıkıyor.

Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi profesörlerinden Dr. Saffet Solak "Hakikat ile Dalâleti Bilmemiz Lâzım" adlı kitabımızı okumuş. Bir ziyaretimizde "Kitabı nasıl buldun?" diye sorduk. "Başucu kitabım." dedi. Organ nakli hakkındaki beyanımız üzerine de şunları söyledi: "Şu gördüğünüz oğlumun geçirdiği bir kaza neticesinde kalbi durdu, dimağı da durdu ve öldü diye morga kaldırıldı. Daha sonra bir şüphe üzerine masaj yapıla yapıla Allah-u Teâlâ oğlumu yeniden hayata döndürdü. Eğer ben oğlumun organlarını bağışlamış olsaydım, kendi çocuğumun katili olurdum. İşte yanımda" dedi.

Ölmek üzere olan bir hastayı "Nasıl olsa ölecek!" diye ecelinden bir-iki gün önce öldüren kimse -doktor bile olsa- cinayet ile yargılanır değil mi?

O halde sormak lâzım: "O kadar insan ölüyor, niye onların organlarını alamıyorsunuz?", "Kalbi-solunumu duran bir kimseden niye organ alamıyorsunuz?" "İşe yaramıyor." diyeceksiniz. İşte organ alabilmek için "Beyin ölümü" diye bir şey çıkardılar, öyle olmasaydı morglar cenaze dolu, onlardan organ alırlardı.

Bile bile bu fetvâyı vermek, tavsiye etmek büyük cürettir.

Âyet-i kerime'de şöyle buyuruluyor:

"Kim bir mümini kasden öldürürse onun cezası, içinde ebedî kalacağı cehennemdir." (Nisâ: 93)
...

Sırf şu cümleler bile yeterli fakat eserde çok geniş açıklanmışki akılda soru kalmıyor.

Caizdir diyenler şu soru ve açıklamalara cevap verebilir mi?
1.Beyin ölümü islamda var mı?
2.Şehit olucak birinin organını almak ne kadar doğru?
3.Organ canlıyken alınıyor ,beyin ölümü denilen hastalar yıllar sonra dahi gözlerini açan var.Hatta fişi çekildiği halde yaşamaya devam edip gözleri açanlar var.Eserde hepsi var...Peki bu hastanın yaşama umudu var Allah onun canını istediği zaman alır.Peki siz neden ölüceğine karar verip katlediyorsunuz?
4.Organ veren kişinin sağlık sorunları olduğu gibi organ nakli gerçekleşen hastaların organları vücudu red ettiğinden bir ton ilaç kullandığı ve bu ilaçlar kullanılmazsa organ ret atakları geçirdiğini biliyormusunuz?Şimdi bu kişi kurtuldumu?Ne kadar sağlık sorunlarıyla risk altında olduğunu biliyormusunuz?Eserde tibbi bilgilerde eklenmiştir.
5.Anestezi uygulanmadan beyin ölümü gerçekleşen bir hastanın organları alınırken tepkiler verdiği bu sebeble ameliyata asla başlanamayacağını biliyormusunuz?
6.Organların şahitliği hakkında ne diyorsunuz.Organını veren bir kişi kendi sahinine mi yoksa verdiği kişiyemi sahitlik edecek?
7.Herşeyin sahibi Allah Celle ve Celalühü olduğuna göre organlarda vücutda emanet olduğu için ,organları kendi malınmış gibi vermek ne kadar doğru?
8.Caiz değildir diyen islam alimlerini hiç okudunuz mu?
9.Diyanet caiz dedi ,diğer hocalar caiz dedi.Hatta bütün dünya caiz dedi diyelim.Hatta şöyle diyorum ki 1 insan hariç tüm insanlar kuranı kerimin bir ayetini inkar etti.Bu kuranı kerimi yani Allahın hükmünü değiştirir mi?Haşa işte siz bunu yapmaya çalışıyorsunuz.Yani sizin düşüncenize göre olmadığına göre Allahın hükmü geçerli olduğuna ki o bir kişi cennete diğerleri kuranı kerimin bir ayetini inkar ettiğinden kafir olarak cehenneme gider.İşte Allahın hükümlerinde değişme olmaz.İşte islam budur kuralları Allah koyar kul uyar.Tesettür konusundada bu geçerlidir ki tüm insanlar çıplak gezse bu kuranın hükmünü değiştirmez.Herkez yaptığından mesuldür.

Şunu unutmayalım ki tüm insanlar iman etse veya tüm insanlar kafir olsa Allah Celle ve Celalühü ne bir kazancı nede bir kaybı olur.O hiç kimseye muhtaç değildir.

10.Bu kadar ayet ve bu kadar hadis delil olarak eklenmişken,bu kadar yaşanmış olay delil olarak eklenmişken,tibbi bilgiler eklenmişken,islamda ölen,tıbda,hukukda ölen eserde açıklanmışken caizdir diyenlerin delili nedir?
11.Maide Süresi 32 ayetini gösterilerek caizdir diyenlere açıklama.

ESERDEN ALINTI.
....



Hakikate Dayanmayan, Zanla Yapılan Teviller:


"Bir insanı dirilten bütün insanlığı diriltmiş gibidir." (Mâide: 32)

Âyet-i kerime'sine isnad ederek bu katliama fetvâ veriyorlar.

Oysa bu Âyet-i kerime onların anladığı mânâda değildir. Bunu anlayabilmeleri için evvelâ ölü olan ruhlarının dirilmesi lâzım.

En'âm sûresinin 122. Âyet-i kerime'sinde beyan buyurulan dirilme, ruhların dirilmesine ait olduğunun açık bir delilidir.

Allah-u Teâlâ bu Âyet-i kerime'sinde şöyle buyurur:

"Bir ölü iken kendisini dirilttiğimiz, ona insanlar arasında yürüyebileceği bir nûr verdiğimiz kimse, karanlıklar içinde kalıp ondan hiç çıkmayan kimse gibi olur mu hiç?" (En'âm: 122)

Ve fakat bunların ruhları ölü olduğu için karanlıkta kalmışlardır. Karanlıktan çıkmaları için mânevî bir tabibe ihtiyaçları vardır. Bu Âyet-i kerime işte onların iç yüzünü beyan eder.

"Bir insanı dirilten bütün insanlığı diriltmiş gibidir." Âyet-i kerime'sini ikide bir ileriye sürmekle, güya ölüleri onlar diriltiyormuş gibi bir mânâ çıkarmak istiyorlar.

Hayat kurtarmaya gelince; esaretten, trafik kazasından, suda boğulmaktan, ateşte yanmaktan, düşmandan, doktorun niyet-i halisa ile yaptığı müdahale ve buna benzer kurtarmalar zahiri kurtarmadır. Bunlara kurtarma denir, diriltme denmez.

Madem ki böyle bir hüneriniz var; ölen en sevdiğiniz birisini diriltin, veya canı çıkmak üzere olan birinin canını geri çevirin de görelim!

Ve fakat onlar âcizdirler, bunu yapamazlar. Onlarınkisi kuru lâftan ibarettir.

Doğum esnasında ölmek üzere olan veya ölen bir kadının, karnını yarıp çocuğunu almaya dahi kurtarma denir. Doğru sözlü iseler, bu ölen kadını diriltsinler.

Zira Âyet-i kerime'de:

"O ölüleri diriltir." (Şûrâ: 9)

"Dirilten de O'dur, öldüren de O'dur." buyuruluyor. (Müminûn: 80)

Onlar kendilerini hâşâ Allah yerine koyuyorlar da farkında bile değiller!

Âyet-i kerime'de şöyle buyuruluyor:

"Can boğaza dayandığında, siz (o can çekişen kimseye) bakar durursunuz.

Biz ona sizden daha yakınız, fakat siz görmezsiniz. Eğer siz hesap ve ceza görmeyecekseniz, iddiânızda doğru sözlü iseniz, o çıkmak üzere olan canı geri çevirsenize!.." (Vâkıa: 83-87)

Hadi madem ki dirilttiğinizi iddiâ ediyorsunuz, yani zımmen de olsa kendiniz diriltiyormuş gibi gösteriyorsunuz, eğer doğru sözlü iseniz en sevdiğiniz bir kimsenin çıkmakta olan canını geri çevirin de görelim! Halkın huzuruna çıkıp halkı aldatıyorsunuz.

Âyet-i kerime'de şöyle buyuruluyor:

"Doğrusu bir çokları, bilmeden hevâ ve heveslerine uyarak halkı şaşırtıyorlar." (En'âm: 119)

Bu cevazı verenler aslında hiçbir hakikate isnad edemiyorlar. "Vasiyet edin!" demekle halkı da bu katliama teşvik ediyorlar, onların günahlarını da üzerlerine alıyorlar.

12.Halk neden bilinçsiz?İslamdan uzaklaşıldığı kuran ve sünnetin terk edildiği,zanna göre hüküm verildiği,ahir zaman hocalarının yanlış fetvalar ile halkı şaşırtması,münafıkların her yeri istila edip iman çalılması,kafirlerin birleşip yardımlaşması fakat müslümanların birlik olunaması,batılı 50 kişinin takip ettiği hakkı söyleyenin 1 kişinin bile zor takip ettiği ahir zamanda yaşıyor.
Peygamber Efendimiz(s.a.v) bildirdiği üzere birçok fitnenin gerçekleşmiştir. Bildirdiği gibi gelecek olan fitnelerin diğer fitneleri aratmayacağını söylemiştir.Söylediği herşey bir bir gerçekleşmiş ve gerçekleşecektir.
Küçük kıyametlerin tamamına yakını gerçekleştiği belkide tamamı gerçekleşti ahir zamanın son kısımlarına geldimizden büyük kıyametleri gerçekleşmesine kimse şaşırmamalıdır.


Akıllı bir müslümanın ahir zamanda insanların hali nedir diye ölçmesi için sadece sokağa çıkıp tesettüre uyan kaç kişi olduğuna bakmasını ona ahir zamanı anlatıcaktır.Şüphesiz modaya uyan,saçını deve hörgücü yapan kadınlar ise hadis ile yasaklandığı ve böyle bir davranışın onlara ne kazandırdıklarını okumasını isterim.

Besmelesiz kesilen etlerin yenildiği,şüpheli gıdaların bilinmediği,helal ve haram umursanmadığı,faizin heryere bulaştığı,zinanın,ahlaksızlığın,günahkarların arttığı,gerçek alimlerin azaldığı,halkın hakı bırakıp batıla yöneldiği,her eve televizon,bilgisayar girip müslümanları uyutup günaha soktuğu,Müslümanları bölücülerin,münafıkların bölüm bölüm böldüğü,cahil ahir zaman hocalarının türediği yanlış fetvalar ile halkı saptırdığı...ve daha çok şey var. Neyse kadar kötü zamanda yaşıyoruz.

Bu hadis herşeyi anlatıyor.Ahir zaman hocalarından bazıları faiz helaldir,loto toto helaldir,tesettür farz değil çıplak gezilebilir,organ nakli caizdir...diye halkı kandırdığı halkda nefslerinin hoşlandığı şeyi istediklerin onların peşinden gitmiştir.

Resul-i Ekrem -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz bir Hadis-i şerif'lerinde ahirzamanda gökkubbe altında en şerli insanların âlimler olacağını haber vermiştir:

"İnsanlar üzerine öyle bir zaman gelecektir ki, İslâm'ın yalnız ismi, Kur'an'ın ise resmi kalacak. Mescidler dış görünüşleri ile mamur, fakat içleri hidayetten mahrum olacak.

Onların âlimleri gökkubbe altındakilerin en şerlileridir. Fitne onlardan çıktı ve yine onlara dönecektir."
(Beyhaki)
...

13.Bu konuyu anlayan müslüman kardeşlerim bu konuyu duyarmasını ve çevresini uyarmasını istiyorum.Bu müslümanların görevidir.Kendimiz sakındımız gibi çevremizide sakındıralım.Bilinçlendirelim.Görülecek ki menfaati olanlar organınızı almak isteyenlerdir.Biz ise sağlınıza dikkat edin deyip ayet ve hadisleri hatırlatıyoruz.İslamı yaşamak isteyenler kuran ve sünnetden ayrılmamak isteyenler için.

Ahiretinizi dünyanızı mahvetmeyin.İnsanların hayatıyla kendi hayatınız oynamayın.Şüphesiz Allah kulunun yapacaklarını elbette bilir.Kuranı kerimde ise hem geçmiş hem gelecek bilgiler var iken kuranda yok demek açık açık iftiradır.Üstelik bunu yapanlar ben alimim diye insanlara fetva verenlerdir.

Ayetleri hadisleri inkar edenler çoğaldı...Allah imanımızı korusun amin.

Son olarak ayetle bitirelim inşaAllah.
Allah-u Teâlâ Secde Sûre-i şerif'i 22. Âyet-i kerime'sinde şöyle buyurur:

"Kendisine Rabb'inin âyetleri hatırlatılarak öğüt verildikten sonra, onlardan yüz çeviren kimseden daha zâlim kim olabilir?

Muhakkak ki biz suçlulardan öç alacağız!"

EN ÖNEMLİ KISMI

Organ Nakli Alternatifsiz Bir Tedavi Yöntemi Değildir:
Tıp çok hızlı ilerlemekte, organ naklinden çok daha iyi tedavi yöntemleri geliştirilmektedir.

Bu tür yöntemlere daha çok kaynak ve emek ayrıldığı zaman çok kısa zamanda büyük başarılar sağlanması mümkün olabilecektir. Bilim adamları tıbbî mahzurları çok olan ve insanın mükerremliğine aykırı bir yöntem yerine, aşağıda örnekleri görülen tedavi yöntemlerine zaman, emek ve para harcamalıdır, devletler ve kuruluşlar bilim dünyasını bu yönde teşvik etmelidir.


YANİ YAŞAYAYIM DİYE İNSANLARI ÖLDÜRMEYE GEREK YOK.İŞİN İLGİNÇ YANI ŞUDUR YAPAY ORGANLAR HASTALARI İYİLEŞTİRİYOR.RED ATAKLARI OLMUYOR.

OYSA ORGAN NAKLİNLERİNDE VÜCUT ORGANI RED EDİYOR.HEMDE HASTA YAŞAMA UMUDU VARKEN ÖLDÜRÜLÜYOR.


ÖNEMLİ NOKTA:

Şu çok önemli arkadaşlar dünya bir imtihandır.Dersinizki "öncekiler ne olucak peki?"Eğer eskiden hastalar organ nakli yapmayıp vefat etseler şehit olucaklardı.Beyin ölümü gerçekleşen hastalarda sabır edilse belki Allah şifasını verecekti ki örneği çoktur.Hasta sapa sağlam oluyor doktorlar mucize diyor.Öldürmeyen Allah öldürmez bunuda biliyoruz.
Vakti gelirse vefat eder bunu kimse engelleyemez.Başkasına zarar vermeden hemde hastayı iyileştiren tedaviler varmış görüldüğü gibi.

Allah şifalar versin tüm hastalarımıza inşaAllah.Amin.Sanki biz üzülmüyoruz sanki bizde kalp yok.Tedavi olucağız ama başkasını öldürerek değil.

"Allah-u Teâlâ derdi de devâyı da indirdiği gibi, her dert için bir devâ yaratmıştır. Binaenaleyh tedaviye devam ediniz. Fakat haram ile tedavi etmeyiniz." buyuruyorlar. (Ebu Dâvud: 3874)
 
Üst