TakVa
Ordinaryus
- Katılım
- 13 Nis 2007
- Mesajlar
- 2,868
- Tepkime puanı
- 79
- Puanları
- 0
Türbanlı öğretmen Alevi öğrenciyi, ateist öğrenciyi nasıl eğitecek...
Kendi inancını empoze etmeye mi, onları inandırmaya mı çalışacak, yoksa onları anlamaya mı çalışacak...
Peki türban doğası gereği bir inanç beyanı olduğu için bu yönde bir 'empatinin' önünde engel değil mi?
Türbanlı yargıç türbanlı-türbansız çatışması karşısına geldiğinde ne derece özgür davranacak...
İnanmayanla inananın davasında adil ve hakkaniyetli karar verdiğine nasıl ikna olacağız?
Türbanlı komşumla mahkemelik olduğumda aleyhimde çıkan kararda 'türbanlı yargıç' önyargımı nasıl kıracaklar?
Cemaatçi yargıçların, savcıların, polisin bile bu kadar tartışıldığı, birbirlerini tuttuklarını bildiğimiz bir Türkiye'de hukukun üzerinde bir de 'türbanlı dayanışması' oluşursa bu bağımsız yargının sonu olmaz mı? Bu engel nasıl aşılabilir ya da aşılması mümkün mü?
Eğer türban bir siyasi simgeyse... Ki böyle olduğuna dair yaygın bir inanış var... O zaman bir tür gamalı haç ya da Mussolini'nin kahverengi gömlekleri gibi bir gruba, bir inanca aidiyet çağrıştırıyor... Peki gamalı haç dövmesi taşıyan yargıç Hitler'in mahkemesine girebilir mi?
Bir tanıdığım Saraybosna Üniversitesi'nde okumaya gitti...
Ancak birkaç ay dayanabildi... Türkiye'nin dışında, ama türbanın özgür olduğu bir üniversitede yaşadığı tatlı dilli baskıyla yaşayamadı: İslamcı öğrencilerin kendisine iyi niyetli ama başını örtmeye yönelik girişimlerinden bunaldı, orada sadece türbanlı olarak var olabileceğini, kabul göreceğini, arkadaş bulabileceğini anlayınca geri döndü..
Mahalle baskısının en keskin olduğu Türkiye'de bunun nasıl önüne geçebiliriz?
Rize'deydim epey önce... Rize'de içki içmek yasak değil... Ama Rize'de içki içecek yer bulamadık. Hiçbir restoran içki vermiyordu... Tophane'de de içki içmek yasak değil, ama içki içenlere 'Biz rahatsız oluyoruz' diye saldırılar başladı ve 'Gidip evinizde için' diyorlar...
Dahası, rahatsız olmaya hakları da var elbette... Ama şu basit örnekler Konya'da ya da bir başka muhafazakar şehirde 'Başınızı örtme zorunluluğu yok ama sadece başınızı evinizde açın' diye yorumlanmaz mı?
Diyelim ki hasta erkek... Doktor türbanlı kadın... Hastalık genital bölgeden ve muayene gerekiyor... Türbanlı doktor erkek hastanın tedavisini gerçekleştirecek mi? Yahut hasta türbanlı, doktor erkek... Türbanlı hasta türbanlı doktor mu talep edecek ve böylece artık 'hastaya göre doktor' dönemi mi başlayacak?
Kendi inancını empoze etmeye mi, onları inandırmaya mı çalışacak, yoksa onları anlamaya mı çalışacak...
Peki türban doğası gereği bir inanç beyanı olduğu için bu yönde bir 'empatinin' önünde engel değil mi?
Türbanlı yargıç türbanlı-türbansız çatışması karşısına geldiğinde ne derece özgür davranacak...
İnanmayanla inananın davasında adil ve hakkaniyetli karar verdiğine nasıl ikna olacağız?
Türbanlı komşumla mahkemelik olduğumda aleyhimde çıkan kararda 'türbanlı yargıç' önyargımı nasıl kıracaklar?
Cemaatçi yargıçların, savcıların, polisin bile bu kadar tartışıldığı, birbirlerini tuttuklarını bildiğimiz bir Türkiye'de hukukun üzerinde bir de 'türbanlı dayanışması' oluşursa bu bağımsız yargının sonu olmaz mı? Bu engel nasıl aşılabilir ya da aşılması mümkün mü?
Eğer türban bir siyasi simgeyse... Ki böyle olduğuna dair yaygın bir inanış var... O zaman bir tür gamalı haç ya da Mussolini'nin kahverengi gömlekleri gibi bir gruba, bir inanca aidiyet çağrıştırıyor... Peki gamalı haç dövmesi taşıyan yargıç Hitler'in mahkemesine girebilir mi?
Bir tanıdığım Saraybosna Üniversitesi'nde okumaya gitti...
Ancak birkaç ay dayanabildi... Türkiye'nin dışında, ama türbanın özgür olduğu bir üniversitede yaşadığı tatlı dilli baskıyla yaşayamadı: İslamcı öğrencilerin kendisine iyi niyetli ama başını örtmeye yönelik girişimlerinden bunaldı, orada sadece türbanlı olarak var olabileceğini, kabul göreceğini, arkadaş bulabileceğini anlayınca geri döndü..
Mahalle baskısının en keskin olduğu Türkiye'de bunun nasıl önüne geçebiliriz?
Rize'deydim epey önce... Rize'de içki içmek yasak değil... Ama Rize'de içki içecek yer bulamadık. Hiçbir restoran içki vermiyordu... Tophane'de de içki içmek yasak değil, ama içki içenlere 'Biz rahatsız oluyoruz' diye saldırılar başladı ve 'Gidip evinizde için' diyorlar...
Dahası, rahatsız olmaya hakları da var elbette... Ama şu basit örnekler Konya'da ya da bir başka muhafazakar şehirde 'Başınızı örtme zorunluluğu yok ama sadece başınızı evinizde açın' diye yorumlanmaz mı?
Diyelim ki hasta erkek... Doktor türbanlı kadın... Hastalık genital bölgeden ve muayene gerekiyor... Türbanlı doktor erkek hastanın tedavisini gerçekleştirecek mi? Yahut hasta türbanlı, doktor erkek... Türbanlı hasta türbanlı doktor mu talep edecek ve böylece artık 'hastaya göre doktor' dönemi mi başlayacak?