önce nur mu ? önce ruh mu?

elmnightmare

Profesör
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
1,734
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Abdulkadiri Geylani'nin Sırların Sırrı eserinde şöyle bir hadis geçer:
“Allah, önce ruhumu yarattı... Allah, önce nurumu yarattı... Allah, önce Kalem’i yarattı... Allah, önce Aklı yarattı...”

Başka bir hadiste ise
Allah evvela kendi nurundan benim nurumu yarattı. Sonra alemleri yaratmayı murad edince o nuru 4 parçaya böldü....
 

Arifane

Profesör
Katılım
27 Kas 2006
Mesajlar
843
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
56
Konum
Bursa
önce nur karanlıktan aydınlığa,
 

adalı

Profesör
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,907
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Web sitesi
adali81.blogcu.com
Cenab-ı Hakk'ın kudret eli ile yokluk karanlığından açığa çıkardığı ilk şey Muhammed Aleyhisselam'ın nuru idi. Cemal nurundan en evvela onun nurunu yarattı. Daha sonra onun nurundan alemleri halketti, bütün mükevvenatı da onun nuru ile donattı. Nereye bakarsan hep o nur.

Ayet-i kerime'de:

"Size Allah'tan bir nur gelmiştir." buyuruluyor. (Maide:15
 
Katılım
14 Ağu 2007
Mesajlar
37
Tepkime puanı
1
Puanları
0
önce nur karanlıktan aydınlığa,
arifane halk içinde kullanılan bir deyin vardı gerçi hala var..
ne ruhsuz kişi diye söylerdi şimdi bakıyoruz söz tam yerinde ..
hakkın ruhaniyeti verildimi husiyette yaşar ve kimseye kötülüğü dokunmaz ..
önce ruh karanlıktan aydınlıha dediyin gibi huuu
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
ekvani, onun nurundan yarattım dediği konu
hususi bir yer bir örnek sunalım ağacın bir toprak
altındaki bölümü var birde görünen bölümü
toprakti bölüm batıni enfüs alemi allah cc. bölgesidir
görünen ise senin ''o ''dediğin muhammed s.a.v. bölgesidir
iki gibi görünen tekliğin zuhurudur anlayabilirsek hu.........


yane batın allahın bölgesi zahir hz muhammedin bölgesi mi oluyor

hz muhammede batın ilmi verilmediğini mi söylemek istiyorsun

allahın bölgesini sınırlandırmak doğrumu sence?

bence sen yanılıyorsun allahın bölgesi hem topragın altında görünmeyen bölgedir hemde görünen topragın üzerindeki bölgedir
 

gönül kuşu

Asistan
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
366
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
61
yane batın allahın bölgesi zahir hz muhammedin bölgesi mi oluyor

hz muhammede batın ilmi verilmediğini mi söylemek istiyorsun

allahın bölgesini sınırlandırmak doğrumu sence?

bence sen yanılıyorsun allahın bölgesi hem topragın altında görünmeyen bölgedir hemde görünen topragın üzerindeki bölgedir
arkadaşım ağacın tapraktaki bölümü enfuz iç alemdir..
ağacın görünen kısmı gövdesi afakıdır..
ve burada hz muhammede batın ilmi verilmedi diye yazmışsınız neye dayandığınızı açıklarsanız bizlerde bilelim..
ben yanlış göremedim huu
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
arkadaşım ağacın tapraktaki bölümü enfuz iç alemdir..
ağacın görünen kısmı gövdesi afakıdır..
ve burada hz muhammede batın ilmi verilmedi diye yazmışsınız neye dayandığınızı açıklarsanız bizlerde bilelim..
ben yanlış göremedim huu


dıkkatlı okuyun hz muhammede batın ilmi verilmedi diye bir şey demedim

enfuz iç alemi allahın bölgesi olarak, gorunen kısmı olarakta hz muhammedın bolgesi dendi bu sacma sapan bir idaadır hatta islama aykırı bir görüştür
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Hastalik !

Yaw Arkadaşlar !
Böyle aklımızın ermediği, bilmediğimiz ya da hiçbir zaman bilemeyeceğimiz konular açıp , diğer arkadaşların da saçma-sapan cevap vermelerine neden sebep oluyoruz anlamış değilim ?
Yani şimdi, bu yaratma ve yaratılma işinde Rabbimizle beraber olan ya da olabilecek bir babayiğit mi var aramızda da bu soruya doğru cevap verebilsin ?
 

gönül kuşu

Asistan
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
366
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
61
dıkkatlı okuyun hz muhammede batın ilmi verilmedi diye bir şey demedim

enfuz iç alemi allahın bölgesi olarak, gorunen kısmı olarakta hz muhammedın bolgesi dendi bu sacma sapan bir idaadır hatta islama aykırı bir görüştür
size bir soru
size bir soru allah zahirmi batınmı ne dersin.
ama sakin sakin cevap verin hu
 

Arifane

Profesör
Katılım
27 Kas 2006
Mesajlar
843
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
56
Konum
Bursa
yane batın allahın bölgesi zahir hz muhammedin bölgesi mi oluyor

hz muhammede batın ilmi verilmediğini mi söylemek istiyorsun

allahın bölgesini sınırlandırmak doğrumu sence?

bence sen yanılıyorsun allahın bölgesi hem topragın altında görünmeyen bölgedir hemde görünen topragın üzerindeki bölgedir



dostum, bu konuyu anlamadığın belli
yorum yapmadan sorsaydın.cevap verirdim allah cc. sınırlandırdığımı
yazmışsın yok öyle bir şey muhammed isminide yaratan
odur onun allah cc. önüne gelene görünseydi değer
verilemezdi o muhammed s.a.v. sıfatınıda kendi zatından
yarattı o makama ulaşana o ismi verdi herkes ulaşıcak demedik.


gönül kuşu benim yerime cevap vermeye çalışmışsın teşekkür ederim hu.....
 

melami16

Yeni
Katılım
1 Ağu 2007
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
kelimelerimizde hata varsa af ola.

herhangi bilgin varsa paylaşalım veya soruda sorabilirsin arkadaşlara ama alaycı olmasın huu


Siz beni yanlış anlamışsınız, Asla amacım alay etmek değil. Yazdıklarımı dikkatli okursan sorunun cevabı var.
 

gönül kuşu

Asistan
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
366
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
61
Siz beni yanlış anlamışsınız, Asla amacım alay etmek değil. Yazdıklarımı dikkatli okursan sorunun cevabı var.
güldürgül kardeşim melamete vakıf olduğun belli aşısız olmuyacağını bilirsin aşı zaten ruhaniyettir..
hangisi hangisimben zuhur ettiğini anlamışsımdır huu
 

GENERAI_

Asistan
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
312
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Kur'an'da Allah Teala hem nurundan, hem kendisinin nur olduğundan, hem de ruhundan söz ediyor. Allah'ın nuru "Allah'ın dini, İslam" manasında kullanılıyor (Tevbe: 9/32; Saff:61/8), Buhari'de geçen bir hadiste de Allah'ı görmekten bahsedilirken "O nurdur, onu nasıl görebilirim" deniyor (Nur, ışık, aydınlık görülmez, o başka şeylerin görülmesini sağlar).
Allah'ın, göklerin ve yerin (buna bütün varlıkların manası da verilebilir) nuru olduğunu ifade eden âyetin meali şöyledir: "Allah göklerin ve yerin nurudur. Onun nurunun misali içinde kandil bulunan bir kandilliktir. Kandil bir cam içindedir, cam inciyi andıran bir yıldızdır, (bu kandil) doğuya da batıya da ait olmayan, yağı neredeyse ateş dokunmasa bile ışık veren mübarek bir zeytin ağacından yakılır. Nur üstüne nur. Allah nuruna dilediğini kavuşturur. Allah insanlar için misaller veriyor, Allah her şeyi hakkıyla bilmektedir." (Nur: 24/35).
Allah'ın nuru olunca, hatta Allah bir mânada nur olunca O'nun cemalinin, zatının, sıfatlarının, isimlerinin de nuru olması tabîîdir, mantıklıdır.
Allah Teâlâ insanı nasıl ve neden yarattığını açıkladığı âyetlerden birinde şöyle buyuruyor: "Sonra onu tamamlayıp şekillendirmiş, ona kendi ruhundan üflemiştir..."(Secde: 33/9).
Şu halde Allah nurdur, O'nun ruhu ve nuru vardır, ama şüphe yok ki, Allah'ın nuru bizim bildiğimiz ışık, Allah'ın ruhu da bizim için yarattığı ruh değildir; biz Allah'ın zatının, sıfatlarının ve isimlerinin hakikatlerini bilemeyiz, bu konulardaki bilgimiz O'nun açıkladıkları ile sınırlıdır.
Yaratılmışların övünç kaynağı Yüce Peygamberimizin (s.a.) ruhunun ne zaman ve neden yaratıldığı konusunda Kur'an'da bir açıklama yoktur.
Hadis kitaplarında en önce neyin ve neden yaratıldığını açıklayan bazı rivayetler vardır. Aclûnî'nin Keşfü'l-hafâ isimli, dilden dile dolaşan hadislerin incelenmesi ile ilgili kitabında, "Allah'ın ilk olarak Peygamberimizin ruhunu, kendi nurundan yarattığı ve başka şeyleri de bu nurdan var ettiği" konusu uzunca bir rivayette anlatılmıştır. Önce yaratılanın Arş, Kalem... olduğunu ifade eden hadislerle bu hadis çeliştiği için de "kendi nev'i içinde ilk yaratılan...", "Hz. Peygamberin nurundan sonra ve ondan ilk yaratılan..." şeklinde uzlaştırıcı açıklamalar/yorumlar yapılmıştır (I, 262).
Bu rivayetlere göre ilk yaratılan şeyin böyle (hadislerde geçtiği gibi) olduğuna inanmak caizdir, bu hadisler mütevatir (kesin bilgi veren kaynak) olmadığı için böyle inanmamak, bu konuyu bilgi dışında bırakmak da mümkün ve caizdir. Allah'ın nurundan, ruhundan bahsetmek, O'nu tenzih etmeye (O'na yakışmayan nitelikleri ondan uzak tutmaya) aykırı değildir; yeter ki, bu ruhun, bu nurun Allah'a mahsus olduğu, nasıllık ve niceliği konusunda bir bilgimizin bulunmadığı inancı ve şuuru eksik olmasın!
 
Üst