Ömer Fevzi Mardin' e Dair | ihvan forum – Özgür Düşünce ve Paylaşım Platformu!

Ömer Fevzi Mardin' e Dair

Ahter

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Puanları
0
Ömer Fevzi Mardin' e Dair


Ömer Fevzi Mardin ( 1878-1953)

Ömer Fevzi Mardin ilginç bir kişilik.Bugünkü diyalogcuların bir kısım fikirlerini, kitablarında yazmış olmasıyla dikkatleri üzerine çekmiştir.

''Kürtçülük hareketini'' başlatan '' Bedirhanzadeler'' ailesine mensub olan Ömer Fevzi Mardin , bir müddet Harbiyede muallimlik yapmıştır.

1930 yılında vefat eden Nakşi şeyhi 'Küçük Hüseyin Efendi' diye meşhur olmuş bulunan Hüseyin Hüsnü Efendi'nin sohbetlerine katılmış ve 1940 yılında kendisini 'Arusi Şeyhi' olarak ilan etmiştir. Güya bu vazifeyi meşhur müellif Filibeli Ahmed Hilmi Efendiden devralmış imiş. Halbuki Filibeli 1914 yılında _ bir rivayet göre- ''Masonların Esrarı'' isimli eseri neşrettiği için zehirlenerek vefat etmiş olduğuna nazaran Ömer Fevzi nin Ondan intikalle Arusi şeyhi olduğu iddiası asılsızdır.Filibelinin ölümünden 30 sene sonra ortaya atılan bu halifelik iddiaları doğru olamaz.

Ömer Fevzi Mardin diyorki: '' Museviler ve Hıristiyanlara gelince: Onlar dalalette değilerdirki, haklarında hidayet diliyelim. Her biri kendilerine Allah 'ın nasib ettği ve bulundurduğu bir kitaba sahiptir. Ve yine Hak bilmekle mükellef olduğumuz bir Nebinin yolunu tutarak Allah 'a doğrulmuşlardır ve Allah rızası için hayır ve hasenata he türlü yardıma koşuyorlar

( Ömer Fevzi Mardin: Müslüman olmayanların Din Durumları s. 30)

O halde kitablarına tabi olan Museviler ve Hıristiyanlar HİDAYET EHLİDİRLER.

Hidayet ehli olmak Hazreti Muhammed Efendimizin nübüvvetini tasdik şartına bağlı değildir.Bir Musevi veya Hıristiyan , Hazreti Muhammed 'ide Allah peygamberi sayarsa , Allah Onun nurunu artıracağını buyuruyor.Fakat Allah:

''Muhammed le gönderdiğim kitab ve din, evvelki dinleri ve kitabları iptal etmiştir.Muhammedin dinine girin!.. demediği gibi

Hazreti Muhammed in nübüvetini tasdik etmezseniz , hidayet ve iman ehli olamazsınnız, amellerinizde hiç olur. Cennete giremezsiniz'' demiyor. (s. 31)



'' Bütün vekayiden bugünkü nesillere intikal eden cihet, beş vakit namazın herkesin takatine uymadığı dır Onun içindeki, Kur'an-ı Kerim , yalnız üç vakit namazı farz kılmıştır.
Şii mazhebide üç vakit ittihaz etmiştir.Ve Müsevilikte namaz , zaten üç vakittir.(s. 162)​



/@hikem'den alıntılandı. ayrıntı için: Kadir mısıroğlu, tahrif hareketleri cil1, s.434
 
Üst