Nurculardan: Abdülhakim Arvasi Hakkında İthamlar

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Tarikatı inkar hevesi ile zaman şahıs zamanı değildir diyen nurcuların nursi merhumu mehdi diye pazarlamaya çalışırken bu şahıs zamanı değildir sözünü unutmaları manidardır. Yine bazı şeyh efendilere laf atmaya devam ederler. Şu sözler Ahmet Akgündüz'den:

"Bütün bu baskılar Nur hizmetini durduramayınca, bu sefer Müslümanlar nezdinde makbul bazı şeyhleri ve âlimleri Bedîüzzaman’ın aleyhinde kullanarak Nurların ehl-i iman nezdindeki tesirini kırmaya çalışmışlardır. Mustafa Kemal virüsünden kurtulamayan bu gruba iki önemli misal vermek gerekmektedir. Yani Kemalist Rejim, Bedîüzzaman’ı adlî, askerî ve mülkî tedbirlerle bertaraf edemeyince, yen bir yol denemişlerdir. O da yanlarına çekebildikleri, dîn âlimleri ve bazı şeyhler vasıtasıyla, Bedîüzzaman’ın ilmî itibarını çürütmek ve Risâle-i Nurlara itiraz oklarını atmaktır.

Birincisi, Şeyh Şerâfeddin’dir ki, Eskişehir Hapsinde istismar edilmiştir. Bu zatı 120 kişilik nur maznunları ile birlikte göstermelik bir şekilde Eskişehir hapsine atan rejimin ana hedefi, Nur Talebelerini kandırarak Bedîüzzaman’dan ayrımaktır. Bedîüzzaman’ı tek hücrede tecrid eden rejim, onu kırk kişilik Nur Talebelerinin bulunduğu koğuşa koymuş ve sonra da tahliye etmiştir. Onun müridlerinden olan Şeyh Nazım Kıbrısî’nin Mustafa Kemal sevgisi ve Nurlara dil uzatması bu hâdiseye dayanmaktadır.

İkincisi ise, Eskişehir Hapsinin meyvesi olan ve 1936 yılında telif edilen 33 Kur’ân âyetinin Nurlar’a işârî olarak işâretini açıklayan Birinci Şu’a’yı vesile yapan ve Mustafa Kemal’e yakınlığı ile bilinen Seyyid Abdülhâkim Arvasî, şuursuzca Bedîüzzaman’a itiraz eylemiş ve onun müridleri, kısmen de olsa, bu itirazda kendisini takip etmişlerdir. Necip Fazıl’ın ve son zamanlarda Osman Ünlü adlı bir biçarenin itirazlara buna dayanmaktadır."

Nurcularn kahir ekseriyetinin gülencilerden aslında bir farkı yoktur. Sadece cemaat tarafgirliği...

Nursi merhumun tarikat almasını -bunu inkar asrın büyüklerine yalan isnadı demektir- reddetmek, özür dilemesini onun mehdiliği adına nakıslık kabul etmek ve hepsi yalan deyip geçiştirmek, yine onların cehaletidir.

Dediğimiz gibi kitap okuyarak maneviyat olmuyor. Ülkeyi satanlar çıktığı gibi, ümmeti satanlar da çıkıyor. Basit bir büyüklük sevdasına...
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Din nasihattır. Abdulhakim efendi, özellikle "Kur'an, risaleyi ve Nursi'yi işaret eder" inancı başta olmak üzere nurcuların yanlışlıklarını düzeltmelerini nasihat etmiştir. Bu nasihatının şiddet, tahkir ve husumetle mukabele bulması, Arvasi efendi sözünün nefislere tokandığını gösteriyor. Maalesef. Ne demiş büyükler: "Nefsine yan çıkma, sonu nedamettir..."
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Din nasihattır. Abdulhakim efendi, özellikle "Kur'an, risaleyi ve Nursi'yi işaret eder" inancı başta olmak üzere nurcuların yanlışlıklarını düzeltmelerini nasihat etmiştir. Bu nasihatının şiddet, tahkir ve husumetle mukabele bulması, Arvasi efendi sözünün nefislere tokandığını gösteriyor. Maalesef. Ne demiş büyükler: "Nefsine yan çıkma, sonu nedamettir..."

Siz nurcular olarak bırakın ilmi eleştiri getirmeyi, hakikat yolları olan tarikatları inkar edeceksiniz, yine risalelerde pek çok eleştiriler normal kabul edilecek, ama nursi merhum ilmi olarak eleştirilse, siz birilerinin maşası olmuş olacaksınız. Nurcu kafası nasıl çalışıyor bazen merak ediyorum.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Nurcu Ahmet Akagündüz'den naklettiğiniz ve bu yüzden tenkit ettiğiniz Abdulhakim Arvasi Hazretleriyle ilgili kısım.Ahmet Akagündüzün iftiraları değildir.Bizzat sizin bir manevi mecliste kendisine İmanı kurtarma vazifesi verildi dediğiniz zat Sait Nursi tarafından risalelerinde yazdığı çirkin iftiralardır.
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Nurcu Ahmet Akagündüz'den naklettiğiniz ve bu yüzden tenkit ettiğiniz Abdulhakim Arvasi Hazretleriyle ilgili kısım.Ahmet Akagündüzün iftiraları değildir.Bizzat sizin bir manevi mecliste kendisine İmanı kurtarma vazifesi verildi dediğiniz zat Sait Nursi tarafından risalelerinde yazdığı çirkin iftiralardır.

Herkes kendisine verilen vazifeyi bir peygamber gibi hatasız yapacak diye bir şey yok. Nursi merhumun da hataları olabilir.
 

cemaliii

Kıdemli Üye
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
982
Puanları
113
İkincisi ise, Eskişehir Hapsinin meyvesi olan ve 1936 yılında telif edilen 33 Kur’ân âyetinin Nurlar’a işârî olarak işâretini açıklayan Birinci Şu’a’yı vesile yapan ve Mustafa Kemal’e yakınlığı ile bilinen Seyyid Abdülhâkim Arvasî, şuursuzca Bedîüzzaman’a itiraz eylemiş ve onun müridleri, kısmen de olsa, bu itirazda kendisini takip etmişlerdir. Necip Fazıl’ın ve son zamanlarda Osman Ünlü adlı bir biçarenin itirazlara buna dayanmaktadır."

osman ünlü abdülhakim arvasinin tarikinden değil,süleyman hilmi tunahancı diye biliyorum. yanlış mı biliyorum?
 

cemaliii

Kıdemli Üye
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
982
Puanları
113
Ülkeyi satanlar çıktığı gibi, ümmeti satanlar da çıkıyor. Basit bir büyüklük sevdasına...

ümmeti satmakta ülkeyi satmakta bence çok büyük laflar. misal akpyi yıllardır eleştirdim,hiç oy vermedimde,ama asla bazı ulusalcılar gibi akp ülkeyi satıyor demedim. yine ümmeti satmakta çok ağır ifadeler.ve bence doğruda değil.bir topluluğa olan nefretiniz haksızlık yapmaya itmesin sizi. cemaatle ilgili birtakım eleştirilerinizde haklısınız.cemaati iyi tanıyorsunuz,güzel gözlemlemişsiniz. cemaat kumpas çevirmiş olabilir,haksızlık yapmış olabilir,soru çalmış olabilir, peygamberle ilgili yalan rüyalar uydurmuş olabilir,kibri,kendilerini büyük görmeleri olmuş olabilir,hedef seçtikleri kişi ve cemaat-tarikatlarla uğraşmış,onları içeri atmaya haksızlık yapmaya çalışmış olabilir,bunların hepsini yapmışda olabilir. ama cemaat ne ülkeyi nede ümmeti satmış olamaz. bu çok ağır bir laftır.
 
Üst