Niçin Mürşid-i Kamil'e ihtiyaç vardır...

((MUHAMMED))

Asistan
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
382
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Konum
İSTANBUL
Web sitesi
ilahiask.forumzen.com
tamam doğru terk edilmesi ile günah işlenmiş olmaz
zaten namazın sünnetlerinden olmadığını bizde biliyoruz
fakat Efendimiz s.a.v.'in sarığın terk edilmesi ile ilgili hem tehditleri hemde teşvik hadisleri vardır buna da dikkatinizi çekmek istiyorum
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
tamam doğru terk edilmesi ile günah işlenmiş olmaz zaten namazın sünnetlerinden olmadığını bizde biliyoruz
fakat Efendimiz s.a.v.'in sarığın terk edilmesi ile ilgili hem tehditleri hemde teşvik hadisleri vardır buna da dikkatinizi çekmek istiyorum

Size şu kadarını söyleyelim ki, müslüman demek "karda yürüyüp izini belli etmeyen" insan demektir. Hiçbir kâmil mürşidin -zevaidler de dahil- sünnetleri terkettiği tasavvur edilemez. Ancak, sureta sadece sakal bırakarak ve sarık sararak müslümanlar arasında arz-ı endam etmekle de kâmil mürşid olunamayacağını herkesin bilmesi gerekir. . Bu sebeple, özellikle günümüzde dedi-koduya ve fitneye sebep olmayacak şekilde, dinin cevaz verilen davranışlarında bulunmak çok mühim ve önemlidir.
 

zebih

Kıdemli Üye
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
4,033
Tepkime puanı
100
Puanları
63
Konum
kayseri
Dini meseleler öyle "...hadisler pek de adetmiş gibi görünmüyor oysa !" şeklindeki cümleler üzerine oturtulamaz. Bahsedilen hadislerin sahih olmadığı ve zayıf rivayetler olduğu bilinmektedir. Biz bu konuyu uydurma hadis tellalarına bir koz vermemek için irdelemiyoruz. .

cümlelerinizin dayanağını sorrmuştuk biz de, cahilliğe prim vermeyelim diye...

sarık takke v.s sünnetlerin adet olduğu ve terkinin hatta bazı durumlarda tavsiye edildiğini neye dayandırdınız?

mesela biz bediüzzaman isimli bir şahsın kafasına sardığını çıkarmama adına sürüm sürüm sürüldüğünü biliyoruz bu ülkede... bu zat kendine boşuna mı eziyet ettirdi...

sarık sizce şiar ı islam değil, bunu anladık da, kimin görüşlerini forumda paylaşıyorsunuz bunu da izah etseniz, muhatabımızı yakinen tanımış olalım izin verirseniz...
 

((MUHAMMED))

Asistan
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
382
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Konum
İSTANBUL
Web sitesi
ilahiask.forumzen.com
Size şu kadarını söyleyelim ki, müslüman demek "karda yürüyüp izini belli etmeyen" insan demektir. Ancak, sureta sadece sakal ve sarık bırakarak müslümanlar arasında arz-ı endam etmekle de kâmil mürşid olunamayacağını herkesin bilmesi gerekir. Hiçbir kâmil mürşidin -zevaidler de dahil- sünnetleri terkettiği tasavvur edilemez. Bu sebeple, özellikle günümüzde dedi-koduya ve fitneye sebep olmayacak şekilde, dinin cevaz verilen davranışlarda bulunmak çok mühim ve önemlidir.

bu görüş çok sakat bir görüş olmakla birlikte hiç bir ehli sünnet alimin görüşü değildir bu sadece nefsani bir görüştür
Sakalı kesmek kazımak haramdır nasıl olurda bunu bilen bir kamil mürşid sakalını kazıyabilir, bir tutamdan daha kısa tutmak mekruhtur
sakalı bırakmak vacibdir, bir tutam uzatmak ise sünnettir terki asla caiz değildir bazı ulemaya göre ise farzdır
4 mezhep imamlarımızın görüşleri budur
çoğu insan sakalı bir arpa boyu uzatsa bile sünneti işledim zannediyor oysaki haramdan kurtarmış oluyor oysa sakal bırakmak vacibdir bir tutam bırakmak sünnettir sünnetle vacibi karıştırmayalım
nasıl olurda bunu bilen bir alim bu haramı işleyebilir bu mantıklımı sizce
haram işleyerek kamil mürşid olunmaz,sünneti seniyye terk edilerek kamil mürşid olunmaz
bir tane sünneti terk etse makamı elinden alınır,Allah dostları peygamber vekilleridir bu makamlara Efendimiz s.a.v. 'in sayıf hadis , şişman hadis demeden ayırt etmeden bütün sünnetlerini işleyerek yaşayarak elde etmişlerdir.

Efendimiz s.a.v'in giydiği kıayetler bu ümmetin islamın dinin şiarlarındandır, islam nişanlarındandır
sakal,sarık,takke,cübbe , şalvar bunlar dinin nişan ve şiarlarındandır
Efendimiz s.a.v.'in hiç terk etmediği ve insanlara emrettiği sünnetleridir nasıl olurda terk edilebilir
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Sarık namazın değil ama İslâm'ın bir şiarıdır. Ancak, günümüzde bu sünnet-i zevaidi işlemeyen milyarlarca müslüman vardır. Ne sarık saranı büyültürüz ve ne de sarmayanı küçümseriz. Bizim ölçümüz budur. Giyim-kuşam konusnun zevadi sünnete girdiğini ve bu konuda Reddül-Muhtarda ve diğer ilmihal kitapalrında bilgiler olduğunu yazdık. Halâ "Nneye dayandırıyorsunuz ? şeklinde bir suali anlamakta güçlük çekiyoruz. Bediüzzaman Hz.lerinin doğduğu ve yaşadığı yer dikkate alındığında oradaki insanalrınhehem tamamına yakının sarık kullandığı bir hakikattir. Sarığı çıkarmama uğruna sürgün görmesi onun bir faziletidir. Lâkin aynı şahıs belki sarıktan dahah kuvvetli bir sünnet olan sakal sünnetini işlememiştir. Bundan dolayı da biz kendisini ayıplama ve eleştirme makamında değiliz. demek istediğim odfur ki, sünnetlerin terki olabilir ve bunu abide şahsiyetlerin uygulamalarında da görebiliyoruz. Konu ile ilgili kimsenin görüşerini paylaşmıyorum ve zevaidlerle ilgili hadis-i şerifler gereği ve dinen müsade edilebilir davranışlar kapsamında kendi değerlendirmelerimi söyledim. Bu sebeple kimseden de değerlendirmelerimi "ille onaylaylacaksınız !" şeklinde bir beklenti içinde değilim.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
bu görüş çok sakat bir görüş olmakla birlikte hiç bir ehli sünnet alimin görüşü değildir bu sadece nefsani bir görüştür
Sakalı kesmek kazımak haramdır nasıl olurda bunu bilen bir kamil mürşid sakalını kazıyabilir, Efendimiz s.a.v.'in hiç terk etmediği ve insanlara emrettiği sünnetleridir nasıl olurda terk edilebilir

Kusura bakma arkadaşım ama, size "şekilcilik" ve "suretacılık" sevdirilmiş ! Ne desek boş .
Yalnız şu kadarını ifade edeyim ki, şekil ve suret olarak "haza müslüman" diye peşinden gittiğin zat, kazınmasını "haram" olarak kabul ettiğin sakal sünnetini hiç işlemeyen Bedüzzaman Said-i Nursi'nin yanında ilim ve İslâmi mücadele cihetiyle enfiye ve solda sıfır kalır. Bunu çok iyi bilmiş ol !
 

((MUHAMMED))

Asistan
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
382
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Konum
İSTANBUL
Web sitesi
ilahiask.forumzen.com
hiç kimse sarık saranı büyütmedi veya sarmayanı küçültmedi
sadece bu konuda sarık sarmanın faziletleri ile ilgili bilgi vermeye çalıştık ve bir mürşidin sarık ve sakalı asla terk edemeyeceğini anlatmaya çalıştık
sakalı kazımanın haram olduğunu,sakal bırakmanın vacib, bir tutam bırakmanın sünnet ,bir tutamdan daha az bırakılmasının ise mekruh olduğunu 4 mezhep imamlarımızın görüşlerinin böyle olduğu söyledik

sarığı terk eden ümmetimin Allah şerefini yere indirir derken Ülkemizin bu günkü halini göz önüne alırsanız Efendimiz s.a.v.'in hadisi şerifi zuhur etmiş görünmektedir. bu ve buna benzer bir çok sünneti seniyyesi terk edildiğinden dolayı müslümanlar bu gün eski güç ve heybetini kaybetmişlerdir.

Uhud savaşında okçulara burada bekleyin inmeyin nasıl bir emirse
sakal bırakın, sarık sarın,misvak kullanın,bol giyinin silvar giyin bunlarda birer emirdir. Okçular tepesinde emre itaatsizlik yüzünden Rabbimizin onlara ne galibiyet ne mağlubiyer vermeyişi ve sahabe efendilerimizi imtihan edişini biliyorsunuz
bu günde imtihan edilmekteyiz biz okçular tepesindeki sahabeler misali Efendimiz s.a.v. 'in emirlerini birer birer terk ettik şu an biz müslümanlar galibiyet yüzü görememekteyiz sebebi ise Allah'a ve Resülüne tam anlamıyla itaat etmeyişimizdendir dünya makamı uğruna, Ahmet ne der Mehmet ne der hanım izin vermiyor iş yerinde müsade etmiyorlar diye diye saçma bahanelerle sünneti hatta farzları bile hızla terk edişimizdendir
 

((MUHAMMED))

Asistan
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
382
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Konum
İSTANBUL
Web sitesi
ilahiask.forumzen.com
Kusura bakma arkadaşım ama, size "şekilcilik" ve "suretacılık" sevdirilmiş ! Ne desek boş .
Yalnız şu kadarını ifade edeyim ki, şekil ve suret olarak "haza müslüman" diye peşinden gittiğin zat, kazınmasını "haram" olarak kabul ettiğin sakal sünnetini hiç işlemeyen Bedüzzaman Said-i Nursi'nin yanında ilim ve İslâmi mücadele cihetiyle enfiye ve solda sıfır kalır. Bunu çok iyi bilmiş ol !

sen hiç kimsenin ilmini ölçemezsin,sen daha sakalla ilgili hükümleri bile bilmiyorsun nasıl oluyorda Allah dostu ve alimlerin ilimlerini kıyaslamaya kalkıyorsun
olayı kişi ve şahıslara yöneltip nasıl alt ettim ama diye sevineceğini zannediyorsan yanılıyorsun

Bedüzzaman hz.lerinin sakal bırakamayışıının bazı geçerli nedenleri var
konumuz bu değil konuyu saptırmaktan vaz geçin lütfen köşeye sıkışıp cevap veremeyince nedense bu tür olayı kişi ve şahıslara saptırmalar oluyor.

islamda kıyafet ve şekil yoktur demek büyük bir cahillik olur
Kadınların kıyafetleri ayetle sabit olduğu gibi erkeklerinde dış görünüşü Efendimiz s.a.v.'in hadislerinde mevcuttur
Efendimiz niçin "Kim bir kavme benzerse o onlardandır" buyurdu?
Efendimizi sahabei kiram efendilerimiz takip etmiş,onlarıda tabiin ulema ve alimlerimiz 4 mezhep imamlarımız takip etmiş kılık kıyafet,hal ve hareketlerini tamamen Efendimiz nasıl yapmışsa ona uymuşlardır. Osmanlı ecdadımız da buna en büyük örneklerdendir.

Osmanlıyı,Sahabe Efendilerimizi ,Evliyaları iyi tanımak Efendimiz s.a.v.'in sünnetlerini kılık kıyafetten , hal ve hareketlerine varıncaya kadar biraz olsun incelemelisinki anlaşabilelim seninle
ama asıl sana bunları anlatmak zor çünkü sanada sünnetleri terk etmeyi aşılamış ve yaşayanlara ise cephe alma zihniyeti yerleştirmişler
yazık halbuki Efendimiz neyi emretmişse seve seve yapmak lazım, sanki ben burada başka birinden bahsediyorum yanlış ve kötü birşey söylüyorum gibi neyin karşısına geçip neyi kabul etmek istemediğinizi anlamadım
nefsime ağır geliyor deseniz olay bitecek , yapmıyorsanız bile yapana saygı duyun
Allah hepimize islam şuuru versin
 

adalı

Profesör
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,907
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Web sitesi
adali81.blogcu.com

"Tasavvuf ve manevi terbiyeden kaçanlar, meşhur bir sözle uyarılırlar:
“Mürşidi olmayanın mürşidi şeytandır.”

Beyazid-i Bistamî(K.S.)

 

adalı

Profesör
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,907
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Web sitesi
adali81.blogcu.com
Mürşid-i Kamili Bulmak

Hendek’ten bir zât, Şeyh Es’ad Efendi -kuddise sırruh- Hazretleri’mizin ziyaretlerine gidiyor. Oradaki halden-ahvalden memnun kalıyor, içteki hâli kâğıda almak istiyor ve diyor ki:

“Huzur-u Pir’e vardık,
Doymadan neden geldik.”

Fakat bu yazının gerisini getiremiyorlar. Kâğıdı olduğu gibi alıp Şeyh Es’ad Efendi -kuddise sırruh- Hazretleri’mizin önüne sürüyorlar. Onlar da kâğıdı okuyorlar ve şu cevabı veriyorlar:


“Dünyaya gelmekten murad,
Mürşid-i kâmil-i bulmaktan ibarettir.”

Zira Allah-u Teâlâ Âyet-i kerime’sinde:

‘Sâdıklarla beraber olunuz!’ buyuruyor. (Tevbe: 119)

Buradaki emr-i şerif’te birçok gizli hikmetler vardır. Bizim anlayacağımız hikmetlerden bir tanesi, Hazret-i Allah dilediğini dilediğine bildirmiştir. Binaenaleyh O, kendisini bildirenden öğrenilirse hakikat öğrenilmiş olacağından, yalnız siz onlarla görüşün ki, siz hakikati onlardan öğrenirsiniz. Birçok mânâlar var ise de, bu bir tek mânâ...

Binaenaleyh insan onu bulduğu zaman Hakk’ı bulur, hakikati öğrenir.

Şâh-ı Nakşibend -kuddise sırruh- Hazretlerimiz buyururlar ki:

Ben Hazret-i Allah’a ulaşmak istedim, Hakk Celle ve Alâ Hazretleri beni bu yolda rehberlik yapanlara ulaştırdı. Onlar beni Hakk’a kavuşturdu.

Mürşid-i hakiki Hazret-i Allah’dır. Herşey Hakk’ın, herşey Hakk’tandır. Mahlûka âit hiçbir şey yoktur. Mahlûka âit hiçbir şey olmadığı gibi, yine O’nun tayin ettikleri bilir. Mahlûka âit hiçbir şey olmadığını, her şeyin O’nun olduğunu onlar bildiği için, onlar hakikati bildirirler.


http://www.hakikat.com/dergi/143/notlar143.html
 

onur49

Üye
Katılım
28 Ağu 2006
Mesajlar
12
Tepkime puanı
0
Puanları
0
sen hiç kimsenin ilmini ölçemezsin,sen daha sakalla ilgili hükümleri bile bilmiyorsun nasıl oluyorda Allah dostu ve alimlerin ilimlerini kıyaslamaya kalkıyorsun
olayı kişi ve şahıslara yöneltip nasıl alt ettim ama diye sevineceğini zannediyorsan yanılıyorsun

Bedüzzaman hz.lerinin sakal bırakamayışıının bazı geçerli nedenleri var
konumuz bu değil konuyu saptırmaktan vaz geçin lütfen köşeye sıkışıp cevap veremeyince nedense bu tür olayı kişi ve şahıslara saptırmalar oluyor.

islamda kıyafet ve şekil yoktur demek büyük bir cahillik olur
Kadınların kıyafetleri ayetle sabit olduğu gibi erkeklerinde dış görünüşü Efendimiz s.a.v.'in hadislerinde mevcuttur
Efendimiz niçin "Kim bir kavme benzerse o onlardandır" buyurdu?
Efendimizi sahabei kiram efendilerimiz takip etmiş,onlarıda tabiin ulema ve alimlerimiz 4 mezhep imamlarımız takip etmiş kılık kıyafet,hal ve hareketlerini tamamen Efendimiz nasıl yapmışsa ona uymuşlardır. Osmanlı ecdadımız da buna en büyük örneklerdendir.

Osmanlıyı,Sahabe Efendilerimizi ,Evliyaları iyi tanımak Efendimiz s.a.v.'in sünnetlerini kılık kıyafetten , hal ve hareketlerine varıncaya kadar biraz olsun incelemelisinki anlaşabilelim seninle
ama asıl sana bunları anlatmak zor çünkü sanada sünnetleri terk etmeyi aşılamış ve yaşayanlara ise cephe alma zihniyeti yerleştirmişler
yazık halbuki Efendimiz neyi emretmişse seve seve yapmak lazım, sanki ben burada başka birinden bahsediyorum yanlış ve kötü birşey söylüyorum gibi neyin karşısına geçip neyi kabul etmek istemediğinizi anlamadım
nefsime ağır geliyor deseniz olay bitecek , yapmıyorsanız bile yapana saygı duyun
Allah hepimize islam şuuru versin
islamda tartışmanın mücadele ve münakaşa etmenin haram olduğunu bilmiyormmusun tartışdığın konu hakkıda varsa bi ilmi delilin kaynağıyla birlikte karsındaki insanı kırmadan anlat
 

BeHReM

Doçent
Katılım
2 Nis 2007
Mesajlar
618
Tepkime puanı
27
Puanları
0
islamda tartışmanın mücadele ve münakaşa etmenin haram olduğunu bilmiyormmusun tartışdığın konu hakkıda varsa bi ilmi delilin kaynağıyla birlikte karsındaki insanı kırmadan anlat

konuya tam vakıf değilim fakat muhammed benim gözümde bu sitede konuları delilleriyle anlatan ve bir okadar da kırmaktan korkan en iyi üyelerdendir;)
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
alıntı : ((MUHAMMED))
Bedüzzaman hz.lerinin sakal bırakamayışıının bazı geçerli nedenleri var !!!!!!!!



Cevaba bak hizaya gel !!!! Bediüzzaman Hz.lerinin geçerli nedeni olunca bir başkasının da geçerli nedeni neden olmasın ? Böyle bir mantık olur mu ? Dini Emir veya kurallara şahısların durumlarına göre mi karar verilecek ? Biz Bediüzzaman'ın örneğini şunun için verdik ki, kimse her gördüğü sakallıya yükseklik atfetmesin diye. Yani, bak sakalsız da ilim ve hikmet sahib olunup- İslâmi mücadele yapılabildiğini bazı şekle ve surete ram olanlar anlasın diye !
Gayrı ben size ne diyem ?
 

((MUHAMMED))

Asistan
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
382
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Konum
İSTANBUL
Web sitesi
ilahiask.forumzen.com
islamda tartışmanın mücadele ve münakaşa etmenin haram olduğunu bilmiyormmusun tartışdığın konu hakkıda varsa bi ilmi delilin kaynağıyla birlikte karsındaki insanı kırmadan anlat

Kardeş sen ne diyorsun yaw! hangi kitapta yazıyor konuları tartışmanın hak olanı söylemenin haram olduğu sendemi müftüsün yoksa
deminden beri sizlere ayet hadis söylüyor
4 mezhep imamlarımızın ictihatlarından bahsediyoruz
konuları okumadan mı yazıyorsunuz anlamadım
 

((MUHAMMED))

Asistan
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
382
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Konum
İSTANBUL
Web sitesi
ilahiask.forumzen.com
alıntı : ((MUHAMMED))
Bedüzzaman hz.lerinin sakal bırakamayışıının bazı geçerli nedenleri var !!!!!!!!



Cevaba bak hizaya gel !!!! Bediüzzaman Hz.lerinin geçerli nedeni olunca bir başkasının da geçerli nedeni neden olmasın ? Böyle bir mantık olur mu ? Dini Emir veya kurallara şahısalrın durumlarına göre mi karar verilecek ? Biz Bediüzzaman'ın örneğini şunun için verdik ki, kimse her gördüğü sakallıya yükseklik atfetmesin diye. Yani, bak sakalsız da ilim ve hikmet sahib olunup- İslâmi mücadele yapılabildiğini bazı şekle ve surete ram olanlar anlasın diye !
Gayrı ben size ne diyem ?

kardeş hala konuları saptırmaya çalışıyorsun geçerli nedeni olması demek sakalı kesmek mübahtır anlamına gelmez kim kesmişse cevabını Allah'a verecek belki zaruretini Rabbim affeder bunu bilemem Allah'ın bileceği bir şey bu
Bedüzzaman hz.leri sakal bırakmadığının sebeplerini açıklamıştır bu yinede sakalı kestiğinin günah olmadığı anlamına gelmez fakat inşsaAllah Rabbim benim bu günahımı affeder diye kitaplarında yazmıştır
çünkü ona sakal bıraktırmadılar istersen bi araştır Bedüzzaman hz.leri niçin sakal bırakamadı
ama konumuz o değil sen konu içinde konu çıkarmaya çalışıyorsun
sana deminden beri hadislerden 4 mezhep imamlarımızın görüşlerinden bahsediyorum
inşaAllah fıkıh konularını biraz araştırsan fena olmaz mezhebini ve diğer mezheplerin görüşlerini oku fıkıh ,tefsir,hadis okumadan ve bu ilmi öğrenmeden boyunuzu aşan tartışmalara girmeyin kendi kafanızdan hüküm çıkarmaya çalışmayın
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
((MUHAMMED)) tarafından şahsıma yapılan tavsiye :
inşaAllah fıkıh konularını biraz araştırsan fena olmaz mezhebini ve diğer mezheplerin görüşlerini oku fıkıh ,tefsir,hadis okumadan ve bu ilmi öğrenmeden boyunuzu aşan tartışmalara girmeyin kendi kafanızdan hüküm çıkarmaya çalışmayın.

Eyvallah arkadaşım. Tavsiyelerine uymaya çalışacağım ama kimse bizden sünnetleri vacipmiş ve farzmış gibi sunma şaşkınlığını beklemesin.
Siz ilminizle (!) çok yaşayın !
 

Beyza

Üye
Katılım
8 Tem 2006
Mesajlar
180
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Beyza kardeşim;
orada İmam-ı Rabbaninin anlatmak istediği mana başkadır,tabiki takke ve asa taşıyan herkese seyh denmez edeblerin önemine dikkat çekmiştir.
Benim anlatmak istediğim sarık Efendimiz s.a.v. 'in hiç terk etmediği bir sünnettir o bakımdan söyledim sarıksız bir rekat dahi namaz kılmamış başı açık gezmemiştir.

bu sünneti terk eden bir mürşid olamaz,sadece sarığı değil Efendimiz s.a.v. 'in bütün sünnetlerini bir kıymet bilen ve hiç birini terk etmeyen bir mürşid ancak kamili mükemmil mürşiddir

Hadisi şerif: "Sarığı yere indiren (terk eden) ümmetimin Allah c.c.'da şerefini yere indirir"
Hadisi şerif: "Bizimle kafirlerin arasını ayıran özellik takkeler üzerine sarılan sarıklardır"
Hadisi şerif: "Kişiye sardığı her sarığın sayısınca kıyamet gününde bir nur verilir"
Hadisi şerif: "Sarıkla kılınan iki rekat namaz sarıksız kılınan 70 rekat namazdan üstündür"

Efendimiz s.a.v. sarığa çok ehemniyet vermiş hatta sarığını düzgün sarmayan bir sahabenin sarığını elleri ile düzeltmiş bu şekilde güzel sarın buyurmuştur.
Sarığı şapka çıkarır gibi çıkaranları uyarmış ve sardığınız gibi çıkarın buyurmuşlardır.

Sarıkla namaz kılmanın faziletleri saymakla bitmez,fakat kişi birçok önemli sünneti yerine getirmeyip sadece sarıkla yetinecek olursa onun sardığı sarığın da anlamı kalmaz.Uzun lafın kısası,sarık da diğer sünnet-i seniyyelerden sadece bir tanesidir.Mürşid-i kamil yalnızca sarık sarmak,cübbe giymek,asa taşımak ile nitelendirilemez.Gerçek anlamda mürşid-i kamil Kur'an-ı Kerimdeki 6666 ayeti yaşayan ve yaşatan,bunun yanında Efendimiz'in. hiçbir sünnetini bir diğerinden üstün görmeden hepsini ihya etmeye çalışan kimsedir.
 

Beyza

Üye
Katılım
8 Tem 2006
Mesajlar
180
Tepkime puanı
0
Puanları
0
kardeş hala konuları saptırmaya çalışıyorsun geçerli nedeni olması demek sakalı kesmek mübahtır anlamına gelmez kim kesmişse cevabını Allah'a verecek belki zaruretini Rabbim affeder bunu bilemem Allah'ın bileceği bir şey bu
Bedüzzaman hz.leri sakal bırakmadığının sebeplerini açıklamıştır bu yinede sakalı kestiğinin günah olmadığı anlamına gelmez fakat inşsaAllah Rabbim benim bu günahımı affeder diye kitaplarında yazmıştır
çünkü ona sakal bıraktırmadılar istersen bi araştır Bedüzzaman hz.leri niçin sakal bırakamadı
ama konumuz o değil sen konu içinde konu çıkarmaya çalışıyorsun
sana deminden beri hadislerden 4 mezhep imamlarımızın görüşlerinden bahsediyorum
inşaAllah fıkıh konularını biraz araştırsan fena olmaz mezhebini ve diğer mezheplerin görüşlerini oku fıkıh ,tefsir,hadis okumadan ve bu ilmi öğrenmeden boyunuzu aşan tartışmalara girmeyin kendi kafanızdan hüküm çıkarmaya çalışmayın

Bilindiği üzere sakal Efendimiz'in. sünnetlerinden bir tanesidir.Benim sorum şu:

-Her sünnetin önemi ayrı ayrı mı?

-Örneğin sakal bırakmak,takke takmaktan daha mı faziletli?

-Sünnet terk edildiği zaman bildiğim kadarıyla günah değil.Ama sakal kesilince neden günah oluyor? Sakal da diğerleri gibi sünnet değil mi? Sakalı diğerlerinden farklı kılan şey nedir?

Cevaplarını alırsam memnun olurum...
 

elmnightmare

Profesör
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
1,734
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Bilindiği üzere sakal Efendimiz'in. sünnetlerinden bir tanesidir.Benim sorum şu:

-Her sünnetin önemi ayrı ayrı mı?

-Örneğin sakal bırakmak,takke takmaktan daha mı faziletli?

-Sünnet terk edildiği zaman bildiğim kadarıyla günah değil.Ama sakal kesilince neden günah oluyor? Sakal da diğerleri gibi sünnet değil mi? Sakalı diğerlerinden farklı kılan şey nedir?

Cevaplarını alırsam memnun olurum...
Peygamberimizin hal ve tavırları olan sünnete bakarsanız sakal kesmenin neden günah olduğunu anlarsınız....
Sakalını Peygamberimiz hayatı boyunca kazımamıştır.
Ehli sünnet imamlar diyor ki eğer sakal kesmekte bir sakınca olmasaydı Peygamberimiz mutlaka bunu hayatında gösterirdi diyorlar...Sakınca var ki Peygamberimiz hayatı boyunca kazımamıştır..
 

Beyza

Üye
Katılım
8 Tem 2006
Mesajlar
180
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Peygamberimizin hal ve tavırları olan sünnete bakarsanız neden sakal kesmenin neden günah olduğunu anlarsınız....
Sakalını Peygamberimiz hayatı boyunca kazımamıştır.
Ehli sünnet imamlar diyor ki eğer sakal kesmekte bir sakınca olmasaydı Peygamberimiz mutlaka bunu hayatında gösterirdi diyorlar...Sakınca var ki Peygamberimiz hayatı boyunca kazımamıştır..

Efendimizin. terketmediği tek sünnet sakal mıdır?
 
Üst