Osman nuri topbaş hoca efendinin kaleminden
Meleklerin, Âdem -aleyhisselâm-'a Secde Etmeleri
Allâh Teâlâ'nın meleklere; “Âdem'e secde edin!” buyurması, aslâ “Âdem'e teabbüd yâni kulluk edin” mânâsına değil, Hazret-i Âdem'in sâhip olduğu istîdadları ve kemâl sıfatlarıyla onlardan daha üstün olduğunu bildirmek içindir.
Çünkü Cenâb-ı Hak ona kendi rûhundan üflemiş ve onu imtiyaz sâhibi kılmıştır.
Bir diğer sebep de, “Allâh'ın emrini yerine getirin!” mânâsındadır.
Zîrâ bu secde, Hazret-i Âdem'e olmakla birlikte, hakîkatte bizzat Allâh'a itaattir, O'na ibâdettir.
Gerçekte Hazret-i Âdem, bu secde emrinde, kıble ve Kâbe durumundadır.
Zîrâ Kâbe'ye doğru yönelip secdeye varmak, Kâbe'ye ibâdet etmek değildir.
Kâbe, Cenâb-ı Hakk'ın işâret buyurduğu, kullarının ibâdetini disipline eden ve rahmetinin tecellî ettiği bir mekândır.
_____________
1. Ayrıca bkz. el-Hicr, 33; Sâd, 76.
2. Ayrıca bkz. Sâd, 77-78.
3. Ayrıca bkz. el-A'râf, 14.
4. Ayrıca bkz. el-A'râf, 15.
..:: Nebiler Silsilesi ::..
Meleklerin, Âdem -aleyhisselâm-'a Secde Etmeleri
Allâh Teâlâ'nın meleklere; “Âdem'e secde edin!” buyurması, aslâ “Âdem'e teabbüd yâni kulluk edin” mânâsına değil, Hazret-i Âdem'in sâhip olduğu istîdadları ve kemâl sıfatlarıyla onlardan daha üstün olduğunu bildirmek içindir.
Çünkü Cenâb-ı Hak ona kendi rûhundan üflemiş ve onu imtiyaz sâhibi kılmıştır.
Bir diğer sebep de, “Allâh'ın emrini yerine getirin!” mânâsındadır.
Zîrâ bu secde, Hazret-i Âdem'e olmakla birlikte, hakîkatte bizzat Allâh'a itaattir, O'na ibâdettir.
Gerçekte Hazret-i Âdem, bu secde emrinde, kıble ve Kâbe durumundadır.
Zîrâ Kâbe'ye doğru yönelip secdeye varmak, Kâbe'ye ibâdet etmek değildir.
Kâbe, Cenâb-ı Hakk'ın işâret buyurduğu, kullarının ibâdetini disipline eden ve rahmetinin tecellî ettiği bir mekândır.
_____________
1. Ayrıca bkz. el-Hicr, 33; Sâd, 76.
2. Ayrıca bkz. Sâd, 77-78.
3. Ayrıca bkz. el-A'râf, 14.
4. Ayrıca bkz. el-A'râf, 15.
..:: Nebiler Silsilesi ::..