Nasları Moderniteye Feda etmek (Ebubekir Sifil)

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Modernistler : Kuranda , Bekar olarak Zina edenin 100 sopa cezasına ''Bunu avrupaya anlatamayız.Günümüzde bu hüküm olmaz'' diyerek Kurandaki açık bir hükmü moderniteye feda ediyorlar :)
[/FONT][/SIZE]

Bu yazdığınız size ait bir söz ise ağır akıl hastasısınız.

Acil bir doktora muayene olun.

Kuran'da "bekar olarak zina edene 100 sopa" diye bir ceza yoktur.

Kimsenin hiçbir şeyi avrupaya beğendirme kaygısı da yok.

Kuran'ı efendilerinin uydurmalarına feda ederek suçu "modernite" diye kamufle ettiğiniz müslümanlara atıyorsunuz.
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Bu yazdığınız size ait bir söz ise ağır akıl hastasısınız.

Acil bir doktora muayene olun.

Kuran'da "bekar olarak zina edene 100 sopa" diye bir ceza yoktur.

Kimsenin hiçbir şeyi avrupaya beğendirme kaygısı da yok.

Kuran'ı efendilerinin uydurmalarına feda ederek suçu "modernite" diye kamufle ettiğiniz müslümanlara atıyorsunuz.

Ayeti yeni duyacaksın belki zanla sana birşey söylemek istemiyorum.Önyargı iyi birşey değil.

Nur Suresi 2.ayet

الزَّانِيَةُ وَالزَّانِي فَاجْلِدُوا كُلَّ وَاحِدٍ مِّنْهُمَا مِئَةَ جَلْدَةٍ وَلَا تَأْخُذْكُم بِهِمَا رَأْفَةٌ فِي دِينِ اللَّهِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَلْيَشْهَدْ عَذَابَهُمَا طَائِفَةٌ مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ

Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüz sopa vurun; Allah'a ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allah'ın dininde onlara acıyacağınız tutmasın. Müminlerden bir gurup da onlara uygulanan cezaya şahit olsun.

--
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Ayeti yeni duyacaksın belki zanla sana birşey söylemek istemiyorum.Önyargı iyi birşey değil.

Nur Suresi 2.ayet

الزَّانِيَةُ وَالزَّانِي فَاجْلِدُوا كُلَّ وَاحِدٍ مِّنْهُمَا مِئَةَ جَلْدَةٍ وَلَا تَأْخُذْكُم بِهِمَا رَأْفَةٌ فِي دِينِ اللَّهِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَلْيَشْهَدْ عَذَابَهُمَا طَائِفَةٌ مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ

Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüz sopa vurun; Allah'a ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allah'ın dininde onlara acıyacağınız tutmasın. Müminlerden bir gurup da onlara uygulanan cezaya şahit olsun.

--

Kardeş hiç vakit kaybetme doğru akıl hastanesinin yolunu tut.Sen gidemezsen bir yakının götürsün seni.

Allah şifanı versin.

Bana "yeni duyacaksın" dediğin ayeti okumamışsın saf mısın sen?
 

Âwdil

Mim Lâmelif Vâv
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
1,397
Tepkime puanı
312
Puanları
0
Konum
Endülüs
Sifil Hocayı severim.Lakin sırf sohbet olsun diye böyle konular ile ekranlara çıkması,kendisi adına bence son derece vahim.Bu sohbeti daha önce de dinlemiştim fakat,sonuna kadar tahammül edemedim.
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Sifil Hocayı severim.Lakin sırf sohbet olsun diye böyle konular ile ekranlara çıkması,kendisi adına bence son derece vahim.Bu sohbeti daha önce de dinlemiştim fakat,sonuna kadar tahammül edemedim.

Neden tahammül edemediniz? Sohbette yanlış aktardığı birşey mi duydunuz?
 

Âwdil

Mim Lâmelif Vâv
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
1,397
Tepkime puanı
312
Puanları
0
Konum
Endülüs
Neden tahammül edemediniz? Sohbette yanlış aktardığı birşey mi duydunuz?

Benim kendi kişisel görüşüm,Söz konusu Sifil Hoca olduğu zaman daha entelektüel bir konuşma beklentisi oluyor.İşin ilginç tarafı Sifil Hocanın makaleleri bekleneni fazlası ile okuyucuya zerkederken,sohbetleri bu eylemi tamamen baltalıyor.Belki bu konuyu kaleme alsa daha farklı ve hoş bir yazı çıkacaktı ortaya,zira bu hali ile yavan bir sohbetten öte değil.
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0


Benim kendi kişisel görüşüm,Söz konusu Sifil Hoca olduğu zaman daha entelektüel bir konuşma beklentisi oluyor.İşin ilginç tarafı Sifil Hocanın makaleleri bekleneni fazlası ile okuyucuya zerkederken,sohbetleri bu eylemi tamamen baltalıyor.Belki bu konuyu kaleme alsa daha farklı ve hoş bir yazı çıkacaktı ortaya,zira bu hali ile yavan bir sohbetten öte değil.

İşte sohbetinde hangi sözleriyle buna karar verdiniz? demek istedim :)
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
-Nasları Moderniteye Feda etmek -

İyi okursanız başlıktan bile herşeyi anlayacaksınız :)

Nass: Kuran,Sünnet ve İcma
Modernite: Kuran,Sünnet ve İcma dışında olan yenilikler


Modernistler : Kuranda , Bekar olarak Zina edenin 100 sopa cezasına ''Bunu avrupaya anlatamayız.Günümüzde bu hüküm olmaz'' diyerek Kurandaki açık bir hükmü moderniteye feda ediyorlar :)


Kurtubi sen Kur'an ve Hadis ehli bir insansın.
Aşağıdaki ayetin ne demek istediğini bize söyler misin.

“Sizden kimin, hür mü’min kadınlarla evlenmeye gücü yetmezse sahip olduğunuz mü’min genç kızlarınızdan alsın. Allah sizin imanınızı daha iyi bilir. Hepiniz birbirinizdensiniz. Öyle ise iffetli yaşamaları, zina etmemeleri ve gizli dost tutmamaları halinde sahiplerinin izniyle onlarla evlenin, mehirlerini de güzelce verin. Evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa, onlara "hür kadınların cezasının yarısı" uygulanır. Bu (cariye ile evlenme izni), içinizden günaha düşmekten korkanlar içindir. Sabretmeniz ise sizin için daha hayırlıdır. Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.” (NİSA 25)
 

Âwdil

Mim Lâmelif Vâv
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
1,397
Tepkime puanı
312
Puanları
0
Konum
Endülüs

İşte sohbetinde hangi sözleriyle buna karar verdiniz? demek istedim :)

Genel olarak bu kanıya vardım azizim.Bir kaç kelamı baz alıp tümevarımdan uzak eleştiri yapmak adetim değildir.Belki vaktim olursan "İslam ve Modernizm" ana temalı bir makale yazabilirim.Aynı zaman da bu konuya da atıf yapmış oluruz.
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0


Genel olarak bu kanıya vardım azizim.Bir kaç kelamı baz alıp tümevarımdan uzak eleştiri yapmak adetim değildir.Belki vaktim olursan "İslam ve Modernizm" ana temalı bir makale yazabilirim.Aynı zaman da bu konuya da atıf yapmış oluruz.

Kendi açımdan söylüyorum : Ebubekir Sifilin bu sohbetini dikkatle dinlediğimde sohbetinden büyük bir haz aldım.Daha eskide olanları ve şimdide olanları anlattı.Ve şimdiki bazı şeylerin eskiye ne kadar zıt olduğunu , taban tabana zıt olduğunu anlattı.Neyin ne olması gerektiğini,aslında modern dünyada bunun olmadığını anlattı.Bu bağlamda Kurandaki cezai hükümlerin bu dönemde uygulanamyacağını iddia eden Modernistleri anlattı.

Yani ben gayet doğal anladım.Güzeldi de....Tabi bu sizin cümlelerinizde sizin şahsi düşüncenizdir.
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
Alim kişi arif olmalı bunların yaptığı papağanlıktan öteye geçmez.Sadece sahiplerini güldürürler.

sonra, niye siliniyor diyorsunuz...toplumun değer verdiği bir şahsiyete, papağanlık yakıştırması yapamassınız kardeşim....sevmiyorum de, anlattıklarına inanmıyorum de...ama, papağanlık yapıyorsun deme, dersen mesajın silinir....hakaret etmeden, yazmayı, bende öğreneceğim, sende....bu iyiliğe çağrıdır....
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Kurtubi sen Kur'an ve Hadis ehli bir insansın.
Aşağıdaki ayetin ne demek istediğini bize söyler misin.

“Sizden kimin, hür mü’min kadınlarla evlenmeye gücü yetmezse sahip olduğunuz mü’min genç kızlarınızdan alsın. Allah sizin imanınızı daha iyi bilir. Hepiniz birbirinizdensiniz. Öyle ise iffetli yaşamaları, zina etmemeleri ve gizli dost tutmamaları halinde sahiplerinin izniyle onlarla evlenin, mehirlerini de güzelce verin. Evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa, onlara "hür kadınların cezasının yarısı" uygulanır. Bu (cariye ile evlenme izni), içinizden günaha düşmekten korkanlar içindir. Sabretmeniz ise sizin için daha hayırlıdır. Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.” (NİSA 25)

@Kurtubi, hu hu atladın sanırım.
Bu ayeti bize anlatacaktın?
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Ben de Sifil'in tam tersi açısından bakıp, Sifil'in yaptığı,
"Kur'an ile sabit nassları bile geleneksel fıkhı ve külliyatı korumaya adına fedâ etmektir", diyebilirim.

Bugün Selefilerin içinde bile Recm cezasını sorgulayanlar var, Kardavi dahil bugün İslam denince dünyada akla gelen isimler bile bu konularda
direkt geleneksel fıkha bağlı hüküm verseler bile, aralarında bu ihtilafları konuşuyorlar,
korktukları şey bile bile gizledikleri gerçeklerden birinden taviz verilir ise domino etkisi ile
tüm alanlarda yeni içtihadlar talep edilir ve yeni bir İslam algısı ortaya çıkar korkusundalar.
Sifil'e geleneksel İslam nakillerindeki açmazlar sorulduğunda nasıl kıvrım kıvrım anlamsız Te'viller yapmaya başladığını görebilirsiniz,
ki Sifil asla yeni bir anlayış derdin olmayan, hayatını bütünüyle var olan kültürün aktarımına elçi gören bir aktarımcı, mütercim pozisyonunda.
Bence asla bir din adamı değil sadece aktarıcı, nakilci, söze hiç bir zaman kıyas ile başlamaz nakil ile başlar, nakil ile bitirir.
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
Bence asla bir din adamı değil sadece aktarıcı, nakilci, söze hiç bir zaman kıyas ile başlamaz nakil ile başlar, nakil ile bitirir.


aramızdaki farkta bu, bir din adamıda böyle olmalıdır....İslam nakil dinidir..... nakli ortadan kaldıranların halide ortadadır...
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Allah-ü Teâlâ fırkalaşmayın, bölünmeyin, hiçbir fırka elindeki ile övünüp durmasın diye öğütlerken,
ihtilaflarda rahmet vardır mantığı ile fırkaşmayı tetikleyenler alimler ve görüşler itibar edilir olmuş.
Fırkalaşma vak'i olduğuna göre, müslümanda doğsa bir şahıs içinde bulunduğu fırkayı tahkik etmek,
bulunduğu, babasından atasından gördüğü yolu asgari düzeyde Kur'ana doğrulatmak zorundadır.

Bu vahyin ulaşdığı kimse ama kimse ben atalarıma uydum o halde doğru yoldayım mantığı ile ilerleyemez,
iman tahkiki olmadıkça asla hüküm ifade etmez, taklit ile yapılan iman iman değildir, kalbe inmemiştir.
Uydum Ehl-i sünent hocalara ne diyorlarsa doğru demek asla bir iman methodu değildir, bilakis Allah'ın yasakladığı bir yöntemdir.
İmanını eline ulaşan vahiy ile tahkik etmeyen kimse Allah'a ve kitabına iman ettiğini söyleyemez, taklit iman değildir.
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
@Kurtubi, hu hu atladın sanırım.
Bu ayeti bize anlatacaktın?

Sizden kimin, hür mü’min kadınlarla evlenmeye gücü yetmezse sahip olduğunuz mü’min genç kızlarınızdan alsın. Allah sizin imanınızı daha iyi bilir. Hepiniz birbirinizdensiniz. Öyle ise iffetli yaşamaları, zina etmemeleri ve gizli dost tutmamaları halinde sahiplerinin izniyle onlarla evlenin, mehirlerini de güzelce verin. Evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa, onlara "hür kadınların cezasının yarısı" uygulanır. Bu (cariye ile evlenme izni), içinizden günaha düşmekten korkanlar içindir. Sabretmeniz ise sizin için daha hayırlıdır. Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.”


Ayet-i kerimede geçen "Güç" mânâsına tercüme edilen kelimesi Mücahid, Abdullah b. Abbas, Katade, Said b. Cübeyr ve İbn-i Zeyde göre "Mal, bolluk ve maddi imkân" demektir. Buna göre âyetin bu bölümünün izahı şöyledir: "İçinizden kimin, hür ve mümin kadınlarla evlenmeye maddi im*kanı yoksa, mümin olan cariyelerinizle evlensin.

Ayet-i kerimede geçen ve "Cariyeler" diye tercüme edilen kelimesinin asıl mânâsı "Genç kızlarınız" demektir. Ancak burada zikredilen "Genç kızlar"dan maksat, cariyelerdir. Nitekim Abdullah b. Abbas, Mücahid, Süddi, Said b. Cübeyr, İbn-i Zeyd ve Hasan-ı Basri, bu kelimeyi bu şekilde izah etmişlerdir.

Âyetin bu bölümünden anlaşıldığı gibi, müslüman bir erkeğin hür kadınlarla evlenme imkanı bulunduğu takdirde onlan bırakıp ta, nikah akdi yap*mak suretiyle cariyelerle evlenmesi caiz değildir.

Mücahid, Said b. Abdülaziz, Malik b. Enes ve Malik b. Abdullah b. Ebi Meryemden nakledilen rivayete göre, mümin olmayan cariyeleri nikahlayarak evlenmek haramdır. Zira bu âyetteki "Müminat" kelimesi bunu ifade etmektedir.

Maide suresinde geçen ve ehl-i kitap olan kadınlarla evlenmenin helal olduğunu beyan eden âyet-i kerime*de, ehl-i kitap olan kadınlar "Muhsenat" sıfatıyla sıfatlanmış!ardır. Bu safattan maksat, "Hür olan kadınlar" demektir. Bu âyette ise, kendileriyle evlenmek he*lal olan cariyeler, "Müminat" sıfatıyla sifatlanmışlardır.

Âyet-i kerimede geçen ve "Sizler birbirinizdensiniz" diye tercüme edilen ifadesi, Taberi tarafından şöyle izah edilmiştir. "Sizler, birbirlerinizin cariyeleriyle nikah akdi yaparak evlenin. Fakir olanınız, zengin olanınızın cariyesi ile evlensin."

Âyet-i kerimede, kendileriyle evlenilecek mümin cariyelerin iffetli olma*ları, açıkça zina yapan gizlice dost tutan» kimseler olmamaları şart koşulmakta*dır. Bu hususta Abdullah b. Abbas diyor ki; "Cahiliye döneminde insanlar, açık*tan yapılan zinayı haram, gizlice yapılanı ise helal sayarlardı ve derlerdi ki: "Açıktan yapılan zina kınanır., Gizliden yapılanın ise bir mahzuru yoktur." İşte bunun üzerine Allah teala "...Hayasızlıkların açığına da gizlisine de yaklaşma*yın. [Enam ,151]âyetini indirmiştir.

Âyet-i kerimede geçen ve "Evlendikten sonra" diye tercüme edilen ifadesi iki şekilde okunmuştur.

a- Bazıları bunu şeklinde okumuşlardır. Mânâsı "Müslüman oldukları zaman" demektir. Buna göre bu ifade ile âyetin mânâsı "Cariyeler müslüman olur ve müslüman olmakla avret mahalleri haramdan korunur daha sonra da zina ederlerse onlara, hür kadınlara verilen cezanın yansı vardır." şek*lindedir. Abdullah b. Mes´ud Şa´bi, İbrahim en-Nehai, Zühri, Süddi, Salim ve Kasım, âyeti kerimeyi bu şekilde izah etmişlerdir. Bunlara göre müslüman olan cariye, bekâr dahi olsa zina etmesi halinde ona, hür kadının cezasının yarısı ve*rilir. Nitekim Hz. Ömer Beytül Mala ait olan ve zina eden bekâr cariyelere sopa cezası vermiştir.

b- Diğer bir kısım insanlar ise bu kelimeyi şeklinde okumuş*lardır. Bu kıraata göre bu kelimenin mânâsı "O cariyeler, hür kimselerle evlenir bu sebeple avret mahalleri haramdan korunmuş olur. Sonra da zina edecek olur*larsa onlara, hür olan kadınların cezasının yansı vardır." Abdullah b. Abbas, Mücahid, Said b. Cübeyr, Hasan-ı Basri ve Katade, âyeti bu şekilde izah etmiş*lerdir. Said b Cübeyr, evli olmayan bir cariyenin zina etmesi halinde, kendisine sopa vurulmayacağını söylemiştir.

Bu hususta Resulullah sav, bir hadis-i şerifinde şöyle buyurmuştur: "Sizden birinizin cariyesi zina eder de onun zinası açığa çıkacak olursa ona sopa vursun. Onu kınamasın.(Yani onu kınamakla kalmasın) Tekrar zina edecek olursa ona yine sopa vursun ve onu kınamasın.(Yani onu kınamakla kalmasın) Üçüncü defa zina edecek olursa onu, kıldan bir ip karşılığında dahi olsa satın. [Buhari, K. el-Hudu, bab: 36]

Resulullah, bu hadisleriyle, evli bekâr ayırmaksızm, kö*lelere ceza uygulanmasını emretmiştir. O halde bunlara ceza vermek hem Allah tealanın kitabı hem de Resulullahın sünnetiyle sabittir

Taberinin izahına göre bir cariye evli dahi olsa, zina et*mesi halinde ona, bekâr olarak zina eden hür kadınlara verilen cezanın yarısı ve*rilir. Yani onlara, elli sopa vurulur. Bunlann sürgün edilmeleri ve recmedilmeleri söz konusu değildir.

(Taberi,Camiul Beyan,ilgili ayet tefsiri)


 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
sonra, niye siliniyor diyorsunuz...toplumun değer verdiği bir şahsiyete, papağanlık yakıştırması yapamassınız kardeşim....sevmiyorum de, anlattıklarına inanmıyorum de...ama, papağanlık yapıyorsun deme, dersen mesajın silinir....hakaret etmeden, yazmayı, bende öğreneceğim, sende....bu iyiliğe çağrıdır....
Tabi doğru,yanlış nedir bilmeyenin eline verirlerse kılıcı,çingene misali önce gider babasını kesermiş.

Senden başka birşey beklemiyoruz zaten kabahat sen de değil seni buraya getirende.
 
Üst