nasıl anlarız..??

CENGİZHAN

Yasaklı
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
4,261
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Konum
Ankara
NASIL ANLARIZ....?

Sevgili Arkadaşlar bu yazımda sizlere islami konularda insanların kullandıkları yorum ve anlayış prensiplerinden bahsetmek istiyorum. Kişi bir kitabı okuduğu zaman ki bu kitap Kur'an veya dini bir kitap olsun veya dinimizi ilgilendiren bir konu üzerinde fikrini açıklamak için o konuyu nasıl ve ne şartlarda düşünür...

Bu nokta üzerinde düşünce ekzersizlerimi aktarmak istiyorum.Diyelim ki okuduğumuz kitaptaki bir cümleyi nasıl anlarız veya bu cümle üzerinde nasıl tefekkür ederiz...???

Üzerinde düşüneceğimiz konu önümüze geldiği anda: Sahip olduğumuz ZEKA ve AKIL müşterek çalışarak beynimizin bilgi deposunda bulunan, o konuyla ilgili tüm bilgilerimizi ,beynimizdeki bir masanın üzerine getirirler. Beynimizdeki masa üzerine getirdiğimiz o konuyla ilgili tüm eskiden edindiğimiz bilgilerle, ZEKA ve AKLIMIZ fikir yürüteceğimiz konuyu değerlendirir ,tartar,mukayese eder ve o konu üzerinde nihai bir karar oluşturur.

İnsan düşünce sistematiğinin çalışma metodu böyledir. Bir konuyu anlama meselesinde iki önemli nokta vardır:

1) Bir konuyu anlarken masa üzerine getirdiğimiz konu ile ilgili eskiden edinilmiş ve öğrenilmiş bilgiler ki En önemli nokta bu bilgilerdir.Bu bilgilerin MİKTARI çok önem arzeder.Kişinin bilgi miktarı ne kadar çok ise ,sağlıklı karara ulaşma şansı daha çoktur. Bir diğer nokta edinilmiş bu bilgilerin KAYNAĞI diğer bir önemli nokta. Kişi bu bilgileri hangi kaynaktan edinmiştir.Bu kaynağın KALİTESİ, kaynağın BİLİMSELLİĞİ bu noktada,kaynağın bilisel metodlarla mı,yoksa bilimsel olmayan eskilerden iletile gelmiş kalıpsal bilgilerle mi işlem yapmakta olduğu da önem ve farklılık arzeder.

Bu noktada anlatılmak istenen şey şudur.Kişinin bilgi deposundaki bilgilerin doğruluk derecesi ,kişinin varacağı sonuç üzerinde çok büyük bir fonksiyondur.

2) ANLAMA konusunun ikinci büyük fonksiyonu ise ZEKADIR. Anlamanın kişi beynindeki eski bilgilerle,anlamaya çalıştığı konuyu KARŞILAŞTIRMASI,MUKAYESE ETMESİ ,TARTMASI ,DEĞERLENDİRMESİNİ yapar demiştik,işte bu işlemi yapan mekanizma ZEKA dır.ZEKA söylemeye gerek yok kişide ALLAH'ın ona verdiği kadardır.Bu nedenle kişilerin konuları anlayabilme miktarı, sahip olduğu ZEKA derecesiyle doğru orantılıdır. Konuyu sitemiz ortamında düşünürsek... Sitemiz mesupları öyle görülüyor ki, beyinlerindeki dini bilgi deposundaki birikimlerini..

1) İlkokul veya ortaokul sonrası,mahalle imamlarından,veya cemaatlerde ki şeyh ,şıh veya mürşid dedikleri kişilerden almışlar.

2) İmam hatip ve sonrası ilahiyat fakültelerinden almışlar...

3) Eğitimleri farklı alanlarda olup, müsbet ilimler,veya sosyal ilimler gibi sahalarda olup islami bilgilerini ,dini kitaplardan ve dini eğitimli dostlarından ALMIŞLARDIR.....

Şimdi bir konuyu beynindeki cemaatlerden,şeyhlerden gelen bilgilerle, araştıran bir kişi ile bilgi birikimi müsbet veya sosyal bilimler yığınaklı bilgi birikimi sahiplerinin çok farklı taban bilgiler çerçevesinde tahlil eden kişiler arasında kesin bir mutabakat sağlanabilmesi çok zaman mümkün değildir. Sebebi bilgi birikiminin kaynağı sabit ve değişmez cemaat veya şeyh kuralları çreçevesi ile Bilgi birikimi akademik müsbet ilim veya sosyam ilimler kuralları çerçevesinde olan kişilerin farklı metodlarla yürütecekleri argümanların uyuşması mümkün değildir.

Ancak kullanılan metodlar ne olursa olsun kişilerin öncelikle sitedeki herkesin MÜSLÜMAN OLDUĞUNU bilmesi, ve kendisini de müslüman addediyorsa... Tartışmalarını İSLAMİ AHLAKA GÖRE YÜRÜTMEK mecburiyetinde olduklarını unutmamaları gerekir diye düşünürüm....

Not: Yazım eleştirilerinize açıktır....
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
ilginç bir yazı lakin kısa kesilmiş
yanlış anlamaya anlaşılmaya meyilli bir metin.

iyi niyetle bakılınca çoğuna katılmamak mümkün değil.

ülkemizde eğitim tamamen sekteye uğramıştır
sancılarını uzun süre daha çekmek zorunda kalacağımız aşikar

Fatihin medreseye alınmaması gibi bir seviyeden önüne gelen herkese sahtekarlara dahil prof luk verildiğini duyuyor görüyoruz.
eğitime yapılan onca müdahale eğitimci kıyımı eğitimcinin şucusu bucusu olmaz kardeşim
yanlış yaptığını devletin eğitim politikasına aykırı davrandığını düşünüyorsan yetkilerini kısıtlarsın olur biter.

denetim mekanizması yerine okuldan at rahatla ne ala

kardeşim yazını iki ayırmış sanki bir yöne azıcık kaymış kaydırmak istermiş gibi bir izlenim edindim.
üstte değindiğim gibi kişisel başarılar dışında bir eğitim öğretim verilmediği için
eleştiri hakkımı saklı tutuyorum:)
 

CENGİZHAN

Yasaklı
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
4,261
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Konum
Ankara
ilginç bir yazı lakin kısa kesilmiş
yanlış anlamaya anlaşılmaya meyilli bir metin.

iyi niyetle bakılınca çoğuna katılmamak mümkün değil.

ülkemizde eğitim tamamen sekteye uğramıştır
sancılarını uzun süre daha çekmek zorunda kalacağımız aşikar

Fatihin medreseye alınmaması gibi bir seviyeden önüne gelen herkese sahtekarlara dahil prof luk verildiğini duyuyor görüyoruz.
eğitime yapılan onca müdahale eğitimci kıyımı eğitimcinin şucusu bucusu olmaz kardeşim
yanlış yaptığını devletin eğitim politikasına aykırı davrandığını düşünüyorsan yetkilerini kısıtlarsın olur biter.

denetim mekanizması yerine okuldan at rahatla ne ala

kardeşim yazını iki ayırmış sanki bir yöne azıcık kaymış kaydırmak istermiş gibi bir izlenim edindim.
üstte değindiğim gibi kişisel başarılar dışında bir eğitim öğretim verilmediği için
eleştiri hakkımı saklı tutuyorum:)



Eleştiri ve görüşleriniz için önce TEŞEKKÜRLER...

Evet dediğiniz gibi yazılarımı mümkün mertebe kısa tutmaya çalışıyorum. Uzun yazıların sıkıcı olduğunu ve çoğunlukla okunmadığını bilirsiniz....

Yazım tamamen gözlemlerimi ifade etmektedir. Yazılarımda
mümkün mertebe tarafsız olmaya ve tamamen gerçek olarak görmeye çalıştıklarımı,olduğu gibi ifade etmeye çalışıyorum...

SELAMLAR...
 

türkü

Kıdemli Üye
Katılım
18 Tem 2007
Mesajlar
4,973
Tepkime puanı
975
Puanları
0
tecrübe aktarımı yoluyla da bilgi edinebildigini de sayabiliriz. bir de miktar, kişiye nüfus etme nisbetinde devamlılık saglıyorsa fayda verir. :gl
 

CENGİZHAN

Yasaklı
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
4,261
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Konum
Ankara
tecrübe aktarımı yoluyla da bilgi edinebildigini de sayabiliriz. bir de miktar, kişiye nüfus etme nisbetinde devamlılık saglıyorsa fayda verir. :gl


Evet çok doğru şüphesiz,tecrübe aktarımı....

Hatta labratuar deneyleri, sınama -yanılma metodları gibi....:)

türkü kardeş....

Bu kadar dalarsak konuya...birkaç cilt kitap olur herhalde...

Ne dersin....???:)

SELAM KARDEŞ...
 

türkü

Kıdemli Üye
Katılım
18 Tem 2007
Mesajlar
4,973
Tepkime puanı
975
Puanları
0
bir mukayese neden girişiyorsun abi :) katılmıyorum dersin en fazla..ben yazıya katılıyorum ve bunu da ekliyorum dedim.
aleykum selam :gl
 

CENGİZHAN

Yasaklı
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
4,261
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Konum
Ankara
bir mukayese neden girişiyorsun abi :) katılmıyorum dersin en fazla..ben yazıya katılıyorum ve bunu da ekliyorum dedim.
aleykum selam :gl

Sevgili kardeşim,

Yanlış anlaşıldı herhalde...

Ben gerçekten senin tecrübe aktarımı ile öğrenme önerine aynen katıldım,ayrıca tecrübe aktarımı ile öğrenme bilimsel bir metoddur.

Aynı şekilde benim söylediğim diğer metodlarda bilimsel olarak mevcuttur..

Demek istediğim bu metodların hepsine yazı içinde yer verirsek gerçekten çok uzun kitap gibi bir yazı olurdu...

Selam güzel kardeş...
 
Üst