Soru:
“ kurandan kim çok bilirse o namazda imamlık yapar…” hadisinin doğru şerhi nedir?
Cevap:
allaha Hamd olsun
Hadis sahih müslüm de bulunmaktadır. Hadisin şerhiyle ilgili doğru olan görüş hadisin sade görünümünde(lafzı ifade) yer almaktadır. Bazılarının ezberden okumak ve ezberlemek olmadan kuranı anlamak olarak belirtmesine karşın doğru olan görüş Allah ın kitabının ezberlenmesi ve onu ezberden okuma yeterliliğidir.
Bizi böyle anlamaya yönelten şey sahih Buhari de bulunan genç sahebe Amr ibn Selman hadisidir ki genç sahabe insanlar arasında onların en gençleri olmalarına karşın onlara namazda imamlık yapmıştır. Amr ın imamlık yapmasının sebebi aralarında Allah ın kitabından en çok ezberleyenin kendisi olmasıdır. Bu hadiste imam olan kişiyi ayırıcı özellik olarak kuranı anlamak ifade edilmeden onu ezberlemek dışında hiçbir şey yer almamaktadır.
Şöyle bir durum vardır ki kuranın anlamına sahip olanlar arasında olamamak kuranın çoğunu ezberleyen biri için çok nadir bir vakaadır. Ve böyle olması onu fıkıh bilgisizliğinde yalnız bırakır. Görüldüğü gibi bu durum oldukça açıktır.
Allah en iyisini bilir.
Şeyh Nasuriddin Albani
“ kurandan kim çok bilirse o namazda imamlık yapar…” hadisinin doğru şerhi nedir?
Cevap:
allaha Hamd olsun
Hadis sahih müslüm de bulunmaktadır. Hadisin şerhiyle ilgili doğru olan görüş hadisin sade görünümünde(lafzı ifade) yer almaktadır. Bazılarının ezberden okumak ve ezberlemek olmadan kuranı anlamak olarak belirtmesine karşın doğru olan görüş Allah ın kitabının ezberlenmesi ve onu ezberden okuma yeterliliğidir.
Bizi böyle anlamaya yönelten şey sahih Buhari de bulunan genç sahebe Amr ibn Selman hadisidir ki genç sahabe insanlar arasında onların en gençleri olmalarına karşın onlara namazda imamlık yapmıştır. Amr ın imamlık yapmasının sebebi aralarında Allah ın kitabından en çok ezberleyenin kendisi olmasıdır. Bu hadiste imam olan kişiyi ayırıcı özellik olarak kuranı anlamak ifade edilmeden onu ezberlemek dışında hiçbir şey yer almamaktadır.
Şöyle bir durum vardır ki kuranın anlamına sahip olanlar arasında olamamak kuranın çoğunu ezberleyen biri için çok nadir bir vakaadır. Ve böyle olması onu fıkıh bilgisizliğinde yalnız bırakır. Görüldüğü gibi bu durum oldukça açıktır.
Allah en iyisini bilir.
Şeyh Nasuriddin Albani