Namazda imamlık

kadem

Profesör
Katılım
19 Ağu 2006
Mesajlar
1,622
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Soru:

“ kurandan kim çok bilirse o namazda imamlık yapar…” hadisinin doğru şerhi nedir?

Cevap:
allaha Hamd olsun

Hadis sahih müslüm de bulunmaktadır. Hadisin şerhiyle ilgili doğru olan görüş hadisin sade görünümünde(lafzı ifade) yer almaktadır. Bazılarının ezberden okumak ve ezberlemek olmadan kuranı anlamak olarak belirtmesine karşın doğru olan görüş Allah ın kitabının ezberlenmesi ve onu ezberden okuma yeterliliğidir.
Bizi böyle anlamaya yönelten şey sahih Buhari de bulunan genç sahebe Amr ibn Selman hadisidir ki genç sahabe insanlar arasında onların en gençleri olmalarına karşın onlara namazda imamlık yapmıştır. Amr ın imamlık yapmasının sebebi aralarında Allah ın kitabından en çok ezberleyenin kendisi olmasıdır. Bu hadiste imam olan kişiyi ayırıcı özellik olarak kuranı anlamak ifade edilmeden onu ezberlemek dışında hiçbir şey yer almamaktadır.
Şöyle bir durum vardır ki kuranın anlamına sahip olanlar arasında olamamak kuranın çoğunu ezberleyen biri için çok nadir bir vakaadır. Ve böyle olması onu fıkıh bilgisizliğinde yalnız bırakır. Görüldüğü gibi bu durum oldukça açıktır.
Allah en iyisini bilir.
Şeyh Nasuriddin Albani
 

gitarteli

Üye
Katılım
5 Haz 2007
Mesajlar
90
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Soru:

? kurandan kim çok bilirse o namazda imamlık yapar?? hadisinin doğru şerhi nedir?

Cevap:
allaha Hamd olsun

Hadis sahih müslüm de bulunmaktadır. Hadisin şerhiyle ilgili doğru olan görüş hadisin sade görünümünde(lafzı ifade) yer almaktadır. Bazılarının ezberden okumak ve ezberlemek olmadan kuranı anlamak olarak belirtmesine karşın doğru olan görüş Allah ın kitabının ezberlenmesi ve onu ezberden okuma yeterliliğidir.
Bizi böyle anlamaya yönelten şey sahih Buhari de bulunan genç sahebe Amr ibn Selman hadisidir ki genç sahabe insanlar arasında onların en gençleri olmalarına karşın onlara namazda imamlık yapmıştır. Amr ın imamlık yapmasının sebebi aralarında Allah ın kitabından en çok ezberleyenin kendisi olmasıdır. Bu hadiste imam olan kişiyi ayırıcı özellik olarak kuranı anlamak ifade edilmeden onu ezberlemek dışında hiçbir şey yer almamaktadır.
Şöyle bir durum vardır ki kuranın anlamına sahip olanlar arasında olamamak kuranın çoğunu ezberleyen biri için çok nadir bir vakaadır. Ve böyle olması onu fıkıh bilgisizliğinde yalnız bırakır. Görüldüğü gibi bu durum oldukça açıktır.
Allah en iyisini bilir.
Şeyh Nasuriddin Albani


neden soruyu sorup cevabını da siz weriyorsunuz? :blink: :blink:

:) din kardeşim bunuda nerden çıkardınız...? 5 vakit namaz kılan herkes, namaz kıldırabilir...wesselam
 

MiHRiMaH

Son gülen... :/
Katılım
6 Ara 2006
Mesajlar
2,752
Tepkime puanı
769
Puanları
0
Konum
İstanbul...
Sual:

Bir çok kişinin bulunduğu yerde, kimin imam olması gerekir?

CEVAP

Sırası ile şu vasfa haiz olanlar tercih edilir:
1- İtikadı düzgün, fıkhı yani sünneti, İslamiyet’i bilen ve gözeten,
2- Kur’an-ı kerimi tecvid ile okuyan,

3-
Bunlar birkaç kişi ise, vera sahibi olan,
4- Vera sahibi de birkaç kişi ise, yaşı çok olan.

5-
Huyu güzel olan, insanlarla en iyi geçinen,
6- Yüzü güzel olan, yani en çok teheccüd namazı kılan,

7-
Nesebi en şerefli olan,
8- Sesi güzel olan,

9-
Elbisesi güzel olan,
10- Malı, mevkiyi çok olan, itibarı fazla olan,
11- Bunlar da benziyor ise, mukim misafire imam olur.

12-
Şayet bunlardan birisi seçilemezse, çoğunluğun seçtiği imam olur. Daha üstünü varken, başkası seçilirse, çirkin olur ise de günah olmaz.

13-
Bir evde, ziyafette, seçim aranmadan, ev sahibi, ziyafet sahibi imam olur. Yahut, imamı bu seçer. Kiracı, ev sahibi demektir. (İbni Âbidin)


Hadislere de bakarsak...

(Bir yere ziyarete giden kimse, onlara imamlık yapmasın!) [Tirmizi]
(Bir cemaat bir yere misafir giderse, o evden gidene kadar, ev sahibi o cemaatin emiri olur, ona itaat vacip olur.) [Deylemi]

(Kur’an-ı kerimi en iyi okuyan imam olsun; bunda eşit olunca, sünneti [İslamiyet’in hükümlerini] en iyi bilen imam olsun, bunda da eşit olursa, en yaşlı olan imam olsun!) [Müslim]

(Ezan okumak için koşun, fakat imamlığa atılmayın!)
[İbni Ebi Şeybe]

(İmam olan, Allah’tan korksun, imamlık ettiklerinin sorumluluğunu yüklendiğini bilsin! Eğer imam namazı eksiksiz kıldırırsa, cemaatin sevabı kadar da imama sevap verilir. Eğer eksik kıldırırsa, günahı yalnız imama olur.) [Taberani]

 
Üst