Namaz ve Cemaat Farz mı?

Ebu Huzeyfe

Asistan
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
450
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.misakonline.com
CEMAAT FARZ MIDIR?

Evet, ulemadan cemaatle namaz kılmanın farz olduğunu söyleyenler bile olmuştur. Bu kadar önemlidir yani... En kuvvetli müekked sünnetlerdendir.

Efendimiz s.a.v. yer yer cemaate gelmeyenlerin evlerini üstlerine yakası geldiğini belirtmiştir. Bu hadis bile tek başına cemaatin önemini vurgular.

Hatta Fatiha Suresindeki dua kiplerinin tekil değil de çoğul oluşu bir başka vurgudur. Kur'an ayetlerinin çoğu Tevrat ve İncil'in aksine hep çoğul muhatap sigası kullanır. Bunlar tesadüfi ibareler değillerdir. O yüzden Kur'an bize ayetler üzerinde tefekkür değil, tefekkürün en üst seviyesi olan tedebbürü emreder.

Cemaat konusunda en hassas kardeşimiz sanırım Hak-Dilaram! Haksız da değil... Kendisine şimdiye kadar bu konuda ciddi bir destek verememiz bizim kusurumuz. Bu haftalarda bu konu üzerinde yoğunlaşacağımızı açıkça ve net olarak belirtelim. Çünkü iman namazla başlar ve namazla biter. Namazın özü ise; tadil-i erkan, huşu ve cemaattir. Çünkü namazı kusursuz kılmamız mümkün değil. İşte cemaat bu kusurları örtmede birincil vazife görüyor.

Burada başlattığımız atılımlar önce bu kardeşinizin nefsinde tatbik oluyor, bunu bileseniz. Namaz atılımını başlatmadan günlerce evvel önce kendimi terbiyeye çalıştım. Çünkü namazların bir kısmını vaktin sonlarına sıkıştırdığım oluyordu. Elhamdülillah, önce bunu düzeltip sonra atılımımı başlattık. Cemaat konusu hakeza!

Ülkemiz namaz ve cemaat konusunda İslam ülkeleri içinde en gevşek olanların -sanırım- başında geliyor. Son zamanlarda M. Şevket Eygi ve diğer bazı değerli yazar ve mütefekkirlerin namaz üzerine durması takdir edilecek bir tutum. Hatta "Namaz Platformu" oluşturulması daha ayrı bir güzellik!

Selam ve Dua ile...
 
H

hiç

Guest
cemaat olgusu özellikle safları "bir" tutup ayrılmamanın da bir göstergesi degil mi yani ilk taviz buradan mı verilmiş acaba..? tefrika ve ayrılıklar..
efendimiz(asm)'in gayesi bunu inşa etmek,yerleştirmek ve örneklemek mi idi..?
namaz seferberligi güzel bir adım akabinde başarılı olabildigi ölçüde cemaat kavramı da yerleştirilebilir de zor gibi mi ne dersiniz..?
 

Ebu Huzeyfe

Asistan
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
450
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.misakonline.com
Haklısın, oldukça zor! Ama zorluğu edasına mani değil!

Daha önce başka bir forumda kırk gün namaz geçirmeyene hediye vereceğimizi vadettik. Sonuç mu?
 
H

hiç

Guest
sanırım başarılı oldunuz :good[1]: (mu.?:O )
ama bu bir ölçüt mü teşvik ve destek tamam peki sebat ve kararlılık şuuru..?:unsure[1]:
 

cüneytkaya

Profesör
Katılım
21 Ağu 2007
Mesajlar
1,681
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Hazret-i Ömer, sabah namazında, camide Süleyman isimli bir genci göremeyince, nerede olduğunu sordu. Dediler ki:
(O, gece pek uyumaz. Teheccüd ve benzeri nafile ibadetle meşgul olur, belki şimdi uykuya dalmıştır.)
Hazret-i Ömer buyurdu ki:
(Eğer bütün gece uyuyup da sabah namazını cemaat ile kılsaydı daha iyi olurdu.) [İmam-ı Malik]

Cemaatle namaz kılmak Sünnet-i hüda, yani İslam’ın şiarı olan mühim sünnettir. Cemaatle kılınan namaz, yalnız kılınan namazdan 25 veya 27 derece daha faziletlidir. Cemaatle namaz kılmanın önemi hakkında bildirilen hadis-i şerif meallerinden birkaçı şöyle:
(Beş vakit namazı cemaatle kılan, Sırat köprüsünü şimşek gibi geçer.) [Taberani]

(Bir kimse, kırk gün sabah namazının ilk tekbirine yetişirse, kendisine iki berat yazılır: Cehennemden kurtuluş beratı ile münafıklıktan eminlik beratı.)
[Ebuşşeyh]

(İlk tekbire yetişecek şekilde, kırk gün cemaatle kılana Cennet vacip olur.)
[Ebu Ya’la]

(Cemaatle namaz kılmak için bekleyen, hep namazda gibi sevap kazanır.) [Buhari]

(Evi mescide uzak olanın
[her adımına sevap verileceği için] sevabı daha fazladır.) [Buhari]

(Peygamberin sünnetini
[önem vermeyip] terk eden kâfir olur.) [Ebu Davud]

(Cemaatin bir kısmı dua eder, ötekiler de âmin derse, o dua kabul olur.) [Hakim]

(İmam, namazı tamamlayıp cemaate yüzünü döndürünceye kadar onunla bulunan, gece ibadet etmiş gibi sevaba kavuşurlar.)
[Tirmizi]

(Namazlarını cemaatle kılanları Allahü teâlâ sever.)
[Taberani]

(En kıymetli yer mescitlerdir. Cami ehlinin en efdali, ilk girip son çıkandır. Cemaate ilk gelen ilk müslüman olan gibi kıymetlidir.)
[İ. Râfi’i]

(Ezanı işitip de, cemaate gitmemek, münafıklık alametidir.)
[İmad-ül-islam]
Yatsı ile sabah namazını cemaatle kılmamak münafıklık alametidir. Nasıl ki, yalan söylemek münafıklık alameti ise, cemaate gelmemek de münafıklık alametidir. Bu, cemaate gelmeyen münafık demek değildir. Kendisinde münafıklık alametinden bir alamet var demektir. Verdiği sözde durmamak da münafıklık alametidir. Sözünde durmayana münafık denmez. Fakat münafıklık alametinden birini işlemiş olur. Bu konudaki hadis-i şeriflerin mealleri de şöyle:

(Yatsı ile sabahı cemaatle kılmak, bizi münafıklardan ayıran alamettir. Münafıklar, yatsı ve sabah namazına devam edemezler.)
[Beyheki]

(Yatsı ile sabah namazını cemaatle kılmak, münafıklara çok ağır gelir. Eğer bundaki ecri bilselerdi, sürünerek de olsa, cemaate gelirlerdi. Namaza gelmeyenlerin evlerini yakmak istedim.) [Buhari]

(Yatsıyı cemaatle kılan, gecenin yarısını, sabahı da cemaatle kılan, gecenin tamamını ibadetle geçirmiş olur.)
[Müslim]

(Yatsıyı cemaatle kılan Kadir gecesinden hisse almış olur.)
[Taberani]
Fıkıh kitaplarında cemaate gitmemeyi mubah kılan mazeretler vardır. Böyle bir mazereti olmadan cemaate gitmemek caiz değildir. Bunlar evleri yakılmaya müstahak olan ve kendilerinde münafıklık alameti bulunan kimselerdir. Böyle kimselerden olmamaya dikkat etmeliyiz!
Münafık, müslüman görünen kâfir demektir.
Bir mazereti olup da camiye gitmeyenlere de suizan etmemelidir
 
Üst