Muvatta - Kuranı abdestli tutmanın Emri Bâbı

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Doc007.jpg



Muvatta (İmam Malikin Hadis Kitabı)

- İmam Şafi 8 yaşında Kuranı , 10 yaşında da bu hadis kitabını ezberlemiştir.Eserde 2000 küsür rivayet vardır.


كِتَابُ الْقُرْآنِ بَاب الْأَمْرِ بِالْوُضُوءِ لِمَنْ مَسَّ الْقُرْآنَ

Kuran Kısmı- Kuranı abdestli tutmanın emri Bâbı

حَدَّثَنِي يَحْيَى عَنْ مَالِك عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي بَكْرِ بْنِ حَزْمٍ أَنَّ فِي الْكِتَابِ الَّذِي كَتَبَهُ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لِعَمْرِو بْنِ حَزْمٍ أَنْ لَا يَمَسَّ الْقُرْآنَ إِلَّا طَاهِرٌ

İmam Malik şöyle diyor : Bana Yahya b. Malik , o da Abdullah b. Ebu Bekir b. Hazm'dan naklediyor:

Resulullah sav , Amr b. Hazm'a gönderdiği bir yazıda ''Kuranı ancak abdestli olarak ellemesini'' söylemiştir.

(Malik,Muvatta,468)

-Rivayetin Sıhhati-

رَوَاهُ مَالِكٌ وَالدَّارَقُطْنِيُّ .

Rivayeti İmam Malik ve Darekutni nakletmiştir.

وَقَالَ ابْنُ حَجَرٍ : رَوَاهُ الْحَاكِمُ ، وَقَالَ : إِسْنَادُهُ عَلَى شَرْطِ الصَّحِيحِ

İbn Hacer diyorki : Hâkim de nakletmiş ardından ''İsnadı Sahih şartlarındadır''demiştir.

وَرَوَى الدَّارَقُطْنِيُّ وَالْبَيْهَقِيُّ وَقَالَا : صَحِيحُ الْإِسْنَادِ

Darekutni ve Beyhakî de : İsnadı Sahihtir'' demişlerdir.


(Aliyyul Kari,Mirkatul Mefatih,465)


 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
قَالَ مَالِك وَلَا يَحْمِلُ أَحَدٌ الْمُصْحَفَ بِعِلَاقَتِهِ وَلَا عَلَى وِسَادَةٍ إِلَّا وَهُوَ طَاهِرٌ وَلَوْ جَازَ ذَلِكَ لَحُمِلَ فِي خَبِيئَتِهِ وَلَمْ يُكْرَهْ ذَلِكَ لِأَنْ يَكُونَ فِي يَدَيْ الَّذِي يَحْمِلُهُ شَيْءٌ يُدَنِّسُ بِهِ الْمُصْحَفَ وَلَكِنْ إِنَّمَا كُرِهَ ذَلِكَ لِمَنْ يَحْمِلُهُ وَهُوَ غَيْرُ طَاهِرٍ إِكْرَامًا لِلْقُرْآنِ وَتَعْظِيمًا لَهُ قَالَ مَالِك أَحْسَنُ مَا سَمِعْتُ فِي هَذِهِ الْآيَةِ لَا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ إِنَّمَا هِيَ بِمَنْزِلَةِ هَذِهِ الْآيَةِ الَّتِي فِي عَبَسَ وَتَوَلَّى قَوْلُ اللَّهِ تَبَارَكَ وَتَعَالَى كَلَّا إِنَّهَا تَذْكِرَةٌ فَمَنْ شَاءَ ذَكَرَهُ فِي صُحُفٍ مُكَرَّمَةٍ مَرْفُوعَةٍ مُطَهَّرَةٍ بِأَيْدِي سَفَرَةٍ كِرَامٍ بَرَرَةٍ

İmam Mâlik hadisi verdikten sonra konu ile ilgili olarak şöyle der:

-Abdesti olmayan kimse ne kabından ne de başka bir şeyi eline kılıf yaparak mushafa dokunamaz.
Çünkü abdestsiz olarak Kur'an'a dokunması halinde onu kirletme ihtimali vardır.

Şayet abdestsiz olarak Kur'an'a el sürmek caiz olsaydı mushafin dışına geçirilen başka bir kap vasıtasıyla ona dokunmak hoş karşılanabilirdi.

Fakat Kur'ân-ı Kerim'e hürmet ve tazim için abdestsiz olarak el sürülmesi hoş karşılanmamıştır.


Bu konuda işittiğim en güzel ayet «Kur'ân-ı Kerim'e ancak mutahharun(temiz olanlar) dokunabilir.» (Vakıa: 79) ayet-i kerimesi ve

'Âbese ve tevalla' süresindeki Cenab-ı Allah'ın şu sözleridir.«Dikkat et Kur'an âyetleri birer öğüttür-; dileyenler onları kabul eder, Kur'ân kutsal kılınmış yüceltilmiş, temiz sahifeler üzerinedir, Değerli ve güvenilir kâtiplerin elleriyle eliyle yazılmıştır,» (Abese, 80/11-1 )
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Imam Ebu Hanife , Malik , Safi , Ahmed kisaca 4 Mezhepte bu konuda ayni gorustedir.

Sent from my GT-S5830i using Tapatalk 2
 
Üst