müttaki ile Röportaj

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Merhaba @müttaki röportaj başlığımıza hoşgeldiniz, eminim benim gibi sizi tanımak isteyenler çoğunlukta olup merakla takip edecektir. Öncelikle sizi biraz tanıyalım ne işle meşgulsunuz, nerde yaşıyorsunuz ve ihvan forumla nasıl tanıştınız?
 

müttaki

Profesör
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
2,775
Tepkime puanı
75
Puanları
48
Konum
istanbul
Merhaba verda ve ihvanforum sakinleri

istanbulda ikamet ediyoruz. serbest çalışıyorum. inşaat sektörü üzerine pazarlama diyelim.
evli ve onbir aylık bir kerime babasıyız. ihvanforumla nasıl başladım Dayı efendi sayesinde olması lazım.
epey zaman oldu.
 

alı

Yeni
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
1,784
Tepkime puanı
51
Puanları
0
Selamün aleyküm @muttaki hocam.
herhangi bir düşünce ve ekolü incelerken ve tarihin tanık olduğu olayları takip ederken,
Aklı selim tahlil için nasıl bir düşünce sistemi geliştirmeliyiz?
size özgü bir yönteminiz varmı?
 

müttaki

Profesör
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
2,775
Tepkime puanı
75
Puanları
48
Konum
istanbul
@Hakperest

4 yıllık işletme mezunuyuz. fakat başarılı bir öğrenci sayılmam.

neler okuruz. baş ucu tasavvufi kitaplarım vardır. tasavvuf üzerine,
bunun yanında psikolojik kitapları okumayı severiz. her türlü roman
okurum. ilgimi çekerse alır bir iki gün içinde bitecek şekilde okurum.
romanlar sizi hayatınızın içine sokuyor, bir an önce bitirip kendi hayatıma
dönmek istiyorum. :D hobi demeyelim de tasavvuf ile bütünleşik bir
yapım var. bu nedenle olsa gerek beni tasavvuftan alıkoyacak her türlü
aktiviteye mesafeli duruyorum.

tasavvuf ile anılıp, tasavvuf üzerine paylaşımda bulunmak beni
anlamlı kılıyor diyelim.
 

müttaki

Profesör
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
2,775
Tepkime puanı
75
Puanları
48
Konum
istanbul
Selamün aleyküm @muttaki hocam.
herhangi bir düşünce ve ekolü incelerken ve tarihin tanık olduğu olayları takip ederken,
Aklı selim tahlil için nasıl bir düşünce sistemi geliştirmeliyiz?
size özgü bir yönteminiz varmı?

Sevgili Ali, hocam demene gerek yok. bugüne kadar kimseye hocalık yapmadım. böyle
anılmak da istemem. müttaki ismini de taşımakta zorlanıyoruz. hocalık şöyle dursun.

tarihi olaylar hakkında analiz için en güzel yol. tarihi kişilikleri içselleştirmek en iyi yöntemdir.
yani Ali'yi anlamadan Hz.Ali'nin yaşadığı olayları anlayamayız. anlayamazsak ya Ali'nin tarafında,
yada karşısında bir tutum sergilesekte aslında sadece bu aidiyetlik için bir seçim olur. fakat
hz.Ali'nin yaşadıklarını yaşamadan bu olayları anlayamayız. nusrettin hoca demiş ya bana damdan
düşen birini getirin.

biz bu düşünce sisteminin bir yöntemi olduğunu düşünmüyoruz. bu bir yaşam tercihidir.
gerisi ise aidiyetlere bürünenlerdir. bu bürünüşlerin bir düşünce sistemide yoktur.
bizimde yoktur. biz biziz, onlarda onlar.
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,150
Tepkime puanı
3,186
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
madem tasavvuf üzerine paylaşımları seviyorsunuz,
bize nefse gem vurmanın püf noktalarını anlatabilir misiniz?
 

müttaki

Profesör
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
2,775
Tepkime puanı
75
Puanları
48
Konum
istanbul
madem tasavvuf üzerine paylaşımları seviyorsunuz,
bize nefse gem vurmanın püf noktalarını anlatabilir misiniz?

sayın Hakperest gene nusrettin hocadan istifade edelim.

Hoca On eşek'e çobanlık yapıyormuş.
eşeklerden birisine binip eşeklerini sayıyor eşeklerin sayısı dokuz çıkıyor
bu sefer eşekten iniyor sayıyor eşekleri on çıkıyor.
bu sefer yayan yürümeye başlıyor. görenler hocaya soruyor,
hocam on eşek yanındayken niye yürüyorsun
ne yapayım ben binince eşeklerin sayısı dokuza iniyor.

bu sadece bir fıkra değil. eşek nefs demektir. eğer nefse binersen dokuza(fenaya) inersin.
binmezsen nefs on(mutmain) olur. yanyana yol alırsınız.

nasrettin hoca eşeke ters binermiş. aslında eşeke ters binenler bizleriz. o bize bizi anlatıyor.
nefse terste binsen düzde binsen eşekin üstündesin. eşeke tabisin.
nefsimizle ters düşüyorsak, bu nefsimize bindiğimizdendir.
eşeki hor gördüğümüzden değil. eşek çok değerlidir. nefste öyle. O'na gem vurulamaz
vurmaya çalışana çifteleri koyduğu gibi kendisinden geçirtir. türlü oyunlarla onu usandırır.
onun suyuna gitmek, en iyi püf noktasıdır bize göre

selametle
 

nefahtü

Kıdemli Üye
Katılım
21 Haz 2013
Mesajlar
5,117
Tepkime puanı
337
Puanları
0
Konum
istanbul
müttaki kardeş,
bir sakıncası yoksa paylaşırmısınız zaman zaman yaptığınız nefs çalışması var mı?
Riyazat, sessizlik orucu gibi..İbadet olmadığı için sanırım anlatmanın size bir zararı olmaz.
selametle
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Sn @müttaki tasawufa yakınlığınızdan bahsettiniz peki tasawufun eleştirdiğiniz yönleri de var mı?
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
şeriyatsız tasavuf zındıklıktır sözünden yola çıkarsak tasavuf kuranın hangi ayetiyle emredilmiş bir yoldur
bizleri aydınlatırsanız menmun oluruz
 

müttaki

Profesör
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
2,775
Tepkime puanı
75
Puanları
48
Konum
istanbul
müttaki kardeş,
bir sakıncası yoksa paylaşırmısınız zaman zaman yaptığınız nefs çalışması var mı?
Riyazat, sessizlik orucu gibi..İbadet olmadığı için sanırım anlatmanın size bir zararı olmaz.
selametle

sayın nefahtü

dönem dönem bazı gerekli uygulamalar var. mesela belli bir dönemde hiçbir kitaba bakmamak gerekir,
çünkü kişi aradığını ancak kendisinde bulabilir. sadece anne sütü ile beslenen bir çocuğun dönemi gibi.
o çocuk sadece anne sütüyle beslenmeli. belli bir dönem susmayı bilmeli. çünkü susmak bildiğini sandığın
ilmin seni esaretine almaması için gereklidir. halsiz ilim dizginsiz ata benzer üstündekini ordan oraya koşturtur
sonrada üstünden atar. riyazet ile uygulamalar hiç yapmadım. kısaca kitaplara bakmadığım ve sustuğum
dönemler oldu. selametle
 

müttaki

Profesör
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
2,775
Tepkime puanı
75
Puanları
48
Konum
istanbul
Sn @müttaki tasawufa yakınlığınızdan bahsettiniz peki tasawufun eleştirdiğiniz yönleri de var mı?

sayın verda tasavvuf ehillerinin birbirini eleştirmesini hoşgöremiyoruz.
zira herkes bulunduğu konumda faydalı oluyorsa birileri bu kişilerden faydalanıyorsa alan memnun satan
memnunsa pekte karışmamak lazım diyorum. fakat kimse kimseyi beğenmiyor. bunun sebebi de ilim
öyle birşey ki kimseyi beğendirtmiyor.

dernekler, hayır kurumları, islamın bunlarla perdelenmesini de hoşgöremiyoruz.
tasavvufun içinde eleştirilecek yönler aklıma ilk gelenler bunlar.
 

müttaki

Profesör
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
2,775
Tepkime puanı
75
Puanları
48
Konum
istanbul
şeriyatsız tasavuf zındıklıktır sözünden yola çıkarsak tasavuf kuranın hangi ayetiyle emredilmiş bir yoldur
bizleri aydınlatırsanız menmun oluruz

yola nerden çıktığınız önemlidir. yol halkadır. başı sonudur.
şeriatsiz tasavvuf tan maksadınız ne bilmiyorum. fakat tasavvuf başı sonu şeriattir.
kuranın ayeti değil kendisi tasavvuftur. kuranda tasavvufta hal'dir.
tasavvufa bakan kuranı kurana bakan tasavvufu görür.

aydınlatabildiysek ne mutlu bize. selametle
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
kuran anlaşılır bir kitapsa ki öyle olduğunu yazıyor ALLAH c.c. da kendisinin mürşit olduğunu bildiriyor ALLAH c.c. gayrisini mürşitmi edinmeyiniz buyuruyor oysaki tasavufta her tarık kendine ayrı ayrı mürşit ediniyor bu edinme kurana aykırı olmuyormu ?
ap açık kuran varken neyin halinden bahsediyorsunuz hal nedir öğretirseniz seviniriz
 

müttaki

Profesör
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
2,775
Tepkime puanı
75
Puanları
48
Konum
istanbul
kuran anlaşılır bir kitapsa ki öyle olduğunu yazıyor ALLAH c.c. da kendisinin mürşit olduğunu bildiriyor ALLAH c.c. gayrisini mürşitmi edinmeyiniz buyuruyor oysaki tasavufta her tarık kendine ayrı ayrı mürşit ediniyor bu edinme kurana aykırı olmuyormu ?
ap açık kuran varken neyin halinden bahsediyorsunuz hal nedir öğretirseniz seviniriz

sayın ömerusta kuran kendisinin muhkem ve mübin olduğunu bildiriyor.
fakat herkes bunu anlıyor demiyor. anlamak istemeyene anlatamazsın diyor.
birde anlaşılacak konuyu algılayabilecek seviyedemisin değilmisin
buna da biz değil anlaşılacak olan karar veriyor.
Allah bu misali niye veriyor diye sorarlar. Allah bu misaller ile kimisini hidayete erdirir imanını artırır , kimisini saptırır.
işte anlaşılacak mevzu ve misaller kişinin idrak seviyesi, niyeti ve amacıyla alakalıdır.

mürşit mevzuuna gelirsek. Allah isimleri ile kaim bir varlık vücuda getirdi. buna da insan dedi.
fakat kimse ben mürşitim demesin. zira bu isim Allaha aittir. fakat insan bu isimle kaimdir.

eğer bu isimler ile kaim olmasaydık yaratılış sebebimiz olmazdı. Allah sebepsiz hiçbirşey halketmez.
dikkat edersen herşeyin bir sebebi vardır. insan'ın sebebi ise bizzatihi Allahtır.

birileri mürşidim diye ortaya çıkıyorsa bu şirk'tir.
birileride insan mürşit ismi ile mevsuf olamaz diyorsa buda küfürdür.

hal nedir. kişiye ait olandır. şöyle misal verelim. rüya görürsün çok etkilenirsin. fakat
yaşadığını, nasıl etkilendiğini, neler hisssettiğini ancak sen bilirsin.
bize ne kadar anlatırsan anlat senin gibi anlayamayız. çünkü yaşantı kişiye aittir.

selametle
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
kusura bakma mademki mevzu sohbet etmek faydalanmak bizde sizin gibi ehli tarık birini bulmuşken ilminizden halinizden faydalanmak adına sorular yöneltiyoruz sakıncası yoksa mademki varsın soralım

isa as vede mehdi gelecekmi? tasavuf buna ne der?
hangi tarikata bağlı olduğunuzu vede hangi mürşittarafından eytiliyorsunuz?
gavs nedir ?şeyhin gavsmıdır?
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
@muttaki,

İslam geldikten sonra, diğer din mensublarıda cennete gidermi?

Dinmi önemli yoksa,her türlü inanç dahilinde allah sevgisimi?
 

müttaki

Profesör
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
2,775
Tepkime puanı
75
Puanları
48
Konum
istanbul
kusura bakma mademki mevzu sohbet etmek faydalanmak bizde sizin gibi ehli tarık birini bulmuşken ilminizden halinizden faydalanmak adına sorular yöneltiyoruz sakıncası yoksa mademki varsın soralım

isa as vede mehdi gelecekmi? tasavuf buna ne der?
hangi tarikata bağlı olduğunuzu vede hangi mürşittarafından eytiliyorsunuz?
gavs nedir ?şeyhin gavsmıdır?

sayın ömerusta bizim ehillik gibi bir iddiamız yok. biz en edna kullarından birisiyiz.
Allahın yolunda ne gizli cevherler var. biz kemter kullardanız.

isa ve mehdi hakkında şöyle diyelim. muhammedi idrak doğmadan evvel isayı
kendi nefsine getirebiliyorsan, hidayete erebilirsin. çünkü isa muhammedin beşeri, müjdesidir.
biz bu konuyu ferdi olarak yaşanması gereken bir olay olarak görüyoruz.
ben büyük mehdiyi soruyorum diyorsan niceleri bu soruyla oyalandı. yahudiler binlerce yıldır
bir kurtarıcı bekledi. sonra O'nu romalılara şikayet etti. biz bu konuyu görmemiz gerekiyorsa buna
hazır olmalıyız. görmemiz gerekmiyorsa da mehdi gelecek mi gelmeyecekmi tartışmalarıyla birbirimizi
yormayalım. zira bunu yüklenmekle vazifeli değiliz. gelirse başımız üzre. gelmezse de gelmez yani.
zira bu konunun sorumluluğu bana,sana, ahmete mehmete ait değil.
biz melamet meşrepliyiz. gavs. buğdayın kabuğu demek. şeyhin gavsmıdır değilmidir gibi sorular
sorulmamasını tercih ederim. bizim böyle bir iddiamız yok. O O'dur. kul kuldur. hak haktır.
bunlar kavuşurlar, karışmazlar. bizde karıştırmayalım. selametle
 

müttaki

Profesör
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
2,775
Tepkime puanı
75
Puanları
48
Konum
istanbul
@muttaki,

İslam geldikten sonra, diğer din mensublarıda cennete gidermi?

Dinmi önemli yoksa,her türlü inanç dahilinde allah sevgisimi?

islam ne zaman geldi. yusuf a.s. çocuklarına müslüman olmayı tavsiye ediyor.
musa as. müslümanların ilkyim diyor. vs.. islam teslimiyet demek.
teslimiyet önemli.
islam dini hicret üzerine inşa edilmiştir. bize göre bir kişi müslüman bir aileden de doğsa
babadan oğula geçen bir dinden hicret etmelidir. yoksa o dinin hakikatine vasıl olamaz.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst