Mustafa Siel / Ahlak Bilinci (İhlas ve İhsan)

ismail

Yeni
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Tepkime puanı
2,063
Puanları
0
Yaş
45
tevhid_vesirk.jpg


Tevhid ve Şirk – Mustafa Siel



Bizim bu deneme ile ulaşmak istediğimiz hedef, tespit ettiğimiz genelden farklı İslami anlayışları, insanlara dayatmak değildir. Amacımız, İslam adına genel kabul görmüş yaklaşımlardan farklı kanaatlerimize, hangi ayetlerden hareketle ulaştığımızı ortaya koymaktır.
Denememizde, çok fazla sayıda ayet numarası vermekle beraber; özellikle konunun akışının bozulmaması açısından ve çalışmanın hacmini çok fazla büyüteceği endişesiyle, ayet meallerini vermedik. Ayet numaralarını verirken de; sadece ilgili ayeti değil, o ayetin daha iyi anlaşılmasını sağlayacağını düşündüğümüz, öncesindeki ve sonrasındaki ayetlerinde numaralarını verdik. Verdiğimiz bu ayetlerin meallerinin okunması, çalışmalarımızın amacına ulaşması bakımından çok önemlidir.
Çalışmamız Kur’an’ın tümünü açıklamak ya da İslam’ı tüm yönleriyle eksiksiz ortaya koymak iddiasında da değildir. İslam adı altında, doğru ve yanlışların iç içe bulunduğu günümüz İslam anlayışındaki temel yanlış ve doğrular ile unutturulan temel doğruları, kavrayabildiğimiz kadarı ile gündeme getirmek gayretiyle hazırlanmıştır. Mutlak doğru ve eksiksiz olan şüphesiz ki Allah’ın kitabıdır. İnsanların yaptığı her çalışma ise, mutlaka; eksikler, yanlışlar ve kendi içinde çelişkiler barındırmaya mahkûm olup; elinizdeki bu çalışmamız da bundan beri değildir.
 

ismail

Yeni
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Tepkime puanı
2,063
Puanları
0
Yaş
45
ahlak-bilinci.jpg


AHLAK BİLİNCİ
(İhlas ve İhsan)
Mustafa Siel


Basım: Mart 2014


Şems Suresi 7’den 10’a kadar olan ayetlerde, her bir insanın kendisinde bulunan olumsuz duygu ve dürtüleri tezkiye etmesi gerektiği; Bakara Suresi 129 ve 151, Ali İmran Suresi 164 ve Cuma Suresi 2. ayetlerde ise, peygamberimizin ashabına kitabı ve hikmeti öğrettiği ve onları arındırdığı belirtilmiştir.
Buradan, nefs tezkiyesinin, Peygamberimizin öğrettiği kitap ve hikmet ile her bir Müslüman’ın iç dünyasında gerçekleştirilecek bir süreç olduğunu söyleyebiliriz. Tevbe Suresi 108. ayette, Peygamberimizin ashabı ile beraberliğinin ve toplu ibadetlerinin; onların dıştan bilinen dış kirlerden (içki, kumar, çirkin söz gibi) temizlenmelerine vesile olduğunu anlıyoruz. İç kirler (kibir, hased vs) ise, kişinin kulluk mücadelesi sürecinde, iç dünyasında gerçekleştireceği kişisel tezkiye süreci ile giderilebilecek kirler olup; bu tezkiyenin esası Kur’an’da, pratiği nebevi sünnettedir.
Derdimiz sadece bu dünyada bir şeyler kazanmaksa, bunun için İslam’ı ve kulluğu kullanmamıza gerek yok, başka yollarla daha çok şeyler kazanabiliriz. Derdimiz, sadece Allah’ın rızasını ve cenneti kazanmaksa; Ahlak konusu bizim için mutlak ve vazgeçilmez bir öneme sahiptir.
Ekin Yayınları
 
Üst