yaw adams reyiz Allah aşkına Allah muhafaza etsin bir erkek eşini evde bir başka erkekle görecek tutup birde şahit mi arayacak bakın ben ne gördüm diye? Cinayet sebebidir ve hafifletici nedene girer yahu!
Ayeti direk Elmalılı’dan veriyorum,aşağı yukarı tüm mealler aynı.
Erkekler, kadın üzerine idareci ve hakimdirler. Çünkü Allah birini (cihad, imamet, miras gibi işlerde) diğerinden üstün yaratmıştır. Bir de erkekler mallarından (aile fertlerine) harcamaktadırlar. İyi kadınlar, itaatkar olanlar ve Allah'ın korunmasını emrettiği şeyleri kocalarının bulunmadığı zamanlarda da koruyanlardır. Fenalık ve geçimsizliklerinden korktuğunuz kadınlara gelince: Önce kendilerine öğüt verin, yataklarından ayrılın. Bunlar da fayda vermezse dövün. Eğer size itaat ederlerse kendilerini incitmeye başka bir bahane aramayın. Çünkü Allah çok yücedir, çok büyüktür.
Bu ayette dövme sebebini sadece iffetsizliğe bağlamanız sizin apolojik tavrınızın bir sonucu. Böyle entel dantel konuşma derseniz açıklayayım, ayeti direkt olarak kendine isyan eden kadını dövme hakkı veriyor olmasından dolayı rahatsızlığınızı(@Büşra da aynı tavrı takınıyor) lisani hal ile gösterip olayı iffetsizliğe çekerek vicdanınızı rahatlatıyorsunuz. Hayır ayet sizin dediğiniz kadar sınırlı sorumluluklardan bahsetmiyor, nüşuz yani başkaldırı, isyan etme, emir tutmamadan bahsediyor. bağlam kapsamında okursanız çok da açık ne söylediği,gıyabında eşinin haklarını korumak diyor, bu iffeti olabileceği gibi, malı, sözü, yahut herhangi bir emri yahut yasağı da olabilir. Nitekim sizin ekolünüz gereği dini delillendirme methodu siyer, nüzul ve hadis gibi nakli kaynaklar ise söylediğiniz hepten geçersiz, çünkü bu ayetin tefsirlerinde içlerinde meşhur sahabelerin olduğu, kocasından izinsiz çarşıya çıkan kadının ağız burun dövülmesi, “Kocaya karısını neden dövdüğü sorulmaz” gibi sahih hadisler yer almakta. Yani sizin sadece apooloji, vicdanınız diğerine cevaz vermediğinden , savunma içgüdüsü ile söylenen yanlı şeyler. Akli olarak da geçerliliği yok, neden.Çünkü ayetin bile devamını okumuyorsunuz, bir dünya şey saymışsınız, vay efendim eve geldin kadını şöyle yakaladın, böyle yakaladın, dövmeyecek misin diye, peki... dövdünüz, kadın da tamam edendi bir daha yapmam affet dedi. ayette diyor ki: dövdükten sonra,
Eğer size itaat ederlerse kendilerini incitmeye başka bir bahane aramayın. Çünkü Allah çok yücedir, çok büyüktür.
Peki siz döverek namusunuzu temizledikten sonra , ayet gereği affedip,incitmemeye mi çalışacaksınız eşinizi?
Namusuz kadının cezası o iffetsizliğin gereğini yapmak mıdır, dövüp hırsını mı almaktır?
başka bir argümansa, siz hep erkek egemen akılla önünüzdeki metnin erkek merkezli yazıldığı kesin kabulü ile herşeyi çözmüş edası ile konuşuyorsunuz, halbuki dediğiniz haltı kadınlardan çok erkekler yiyor, peki kocasını bu şekilde yakalayan kadın ne yapacak? o da dövüp hırsını mı alacak? yoksa ayet kadınlar açısından bir yöntem içermiyor mu?
Ayrıca Adams’ın dediği çok doğru, eğer elinizdeki kitabın salt metin hali ile hüküm ifa ettiğine inanıyorsanız, ne sizin gördüğünüz cezaya yeter nede iki kişinin? nerde ayetin 4 şahidi? 4 şahit bulamayınca kadına eziyet ederseniz ne olacak, hani zina 4 şahitle hüküm ifa ediyordu? Ne Dna delil olur sizin için, ne olay yeri inceleme, yüzde yüz bilsen de ayet şahit getir yoksa kaybol diyor, açıp okuyabilirsin.
Herşey ahkam keserken çok kolay, çok net. Ama olay düşünmeye, detaya gelince daha yüzeyi geçemiyor asla inemiyor söyledikleriniz, kardeşim , erkek bu egemendir, görünce döver sever, burda kadının hükmü yoksa, o zaman ormanda da böyle yaşayan bir dünya canlı var ne farkın var?