müslüman isevi olurmu?

Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Said Nursi;“Hem âlem-i insaniyette inkâr-ı ulûhiyet niyetiyle medeniyet ve mukaddesât-ı beşeriyeyi zîr ü zeber eden Deccal komitesini, Hazret-i İsâ Aleyhisselâmın din-i hakikîsini İslâmiyetin hakikatiyle birleştirmeye çalışan hamiyetkâr ve fedakâr bir İsevî cemaati namı altında ve ‘Müslüman İsevîleri’ ünvanına lâyık bir cemiyet, o Deccal komitesini, Hazret-i İsâ Aleyhisselâmın riyaseti altında öldürecek ve dağıtacak, beşeri inkâr-ı ulûhiyetten kurtaracak.” (Mektubat, Yirmi Dokuzuncu Mektup)
Said Nursi' ye büyük evliya,büyük alim diyenler, bu yazıya cevab verirlerse eyi olur.
 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya
evet müslüman isevi olur.Mesela isa aleyhisselam ve şakirtleri gibi.Bu mesele günümüz hıristiyanlarıyla alakalı değildir.İsa aleyhisselamın nüzülü döneminde cereyan edecek olaylarla ilgili bir meseledir..Evet!!! Üstad hazretleri hem büyük bir veli, hemde büyük bir alimdir..Rahimehullah!!
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
evet müslüman isevi olur.Mesela isa aleyhisselam ve şakirtleri gibi.Bu mesele günümüz hıristiyanlarıyla alakalı değildir.İsa aleyhisselamın nüzülü döneminde cereyan edecek olaylarla ilgili bir meseledir..Evet!!! Üstad hazretleri hem büyük bir veli, hemde büyük bir alimdir..Rahimehullah!!
Hangi veli, alim böyle demiş.Dememişler ise Said Nursi nasıl demiş.?Yoksa O'nun veliliği alimliği başka manalaramı geliyor.Yani kısacası kaynağın.?
 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya
Hangi veli, alim böyle demiş.Dememişler ise Said Nursi nasıl demiş.?Yoksa O'nun veliliği alimliği başka manalaramı geliyor.Yani kısacası kaynağın.?

Herkesin her meselede bir şey söylemesi gerekmez.Üstadın bu sözü akaid meselesi de değildir.İnanmayanada ,inananada bir şey gerekmez..Zira keşfi meseleler dinde sened değildir..Lakin nüzülü isa ve deccali öldürmesi akaidi bir meseledir..
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Herkesin her meselede bir şey söylemesi gerekmez.Üstadın bu sözü akaid meselesi de değildir.İnanmayanada ,inananada bir şey gerekmez..Zira keşfi meseleler dinde sened değildir..
Evliyanın ilhamı İslamiyet’e uygun ise, yalnız kendisine senettir. Başkalarına senet olamaz.
Bu ilham islamiyete uygunmu.?Uygunsa bizde inanalım.Uygun değilse sen neden inanıyorsun.?
sevi Müslüman olur mu?
Sual: (Hazret-i İsa, kıyamete yakın yere inecek, teslis inancını kaldıracak, hakiki Hristiyanlığı getirecek, Hristiyanlıkla İslamiyet’i yaklaştıracak, böylece İsevi Müslümanlar ortaya çıkacaktır) deniyor. İsevi Müslüman olur mu? Yani ahir zamanda, iki dinli insanlar mı çıkacak?
CEVAP
Hayır, İsevi Müslüman veya Müslüman İsevi olamaz! Sütlü idrarveya idrarlı süt denmez, ikisi de necistir. Bu ifade, Müşrik Müslümanveya Temiz necaset yahut Namuslu ****** tabirine benziyor. Bunlardan biri kötü ise, ötekini de kötü eder. Biri necis ise veya kâfir ise ikisi de, aynı hükme girer. Kâfirlik kelime oyunlarıyla gizlenmeye çalışılıyor. Süte idrar karıştırınca, bunu İdrarlı süt diye övmekle, İsevi Müslüman demek arasında ne fark vardır ki?

Bir Hristiyan, İsevi Müslüman’ım veya Müslüman İsevi’yim demekle Müslüman olmuş olmaz. Dinine, putuna zarar vermez, batıl dininden çıkmış olmaz. Yani bir gayrimüslim, ben Müslüman’ım dese de Müslüman olmuş olmaz; fakat bir Müslüman şakadan bile, ben Hristiyan’ım dese, onun kâfir olacağı fıkıh kitaplarında yazılıdır. Yani,Müslüman İsevi’yim diyen kâfir olduğu gibi, Müslüman Musevi’yimdiyen de kâfir olur.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
@saglıkcı sana bir soru: Kur'an'dan Tevhid'i çıkartırsan ne kalır? İslam kalır mı? Bu noktayı anlarsan İsa aleyhisselam'la ilgili Said'i Nursi hazretlerinin ne demek istediğini de anlamış olursun.

Din-i Hakiki sade ve duru tevhidtir.. Bu hakikat gittiği zaman geriye kalan şeriat ve kelam bile hükümsüz kalır. Zira her şey, bu hakikat varsa vardır. Yoksa hiçbir şeyin hükmü de yoktur. Onun içindir ki İslam şeriat dini değil, tevhid dinidir. İslamın hakikati tevhidtir..
 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya
Evliyanın ilhamı İslamiyet’e uygun ise, yalnız kendisine senettir. Başkalarına senet olamaz.
Bu ilham islamiyete uygunmu.?Uygunsa bizde inanalım.Uygun değilse sen neden inanıyorsun.?
sevi Müslüman olur mu?
Sual: (Hazret-i İsa, kıyamete yakın yere inecek, teslis inancını kaldıracak, hakiki Hristiyanlığı getirecek, Hristiyanlıkla İslamiyet’i yaklaştıracak, böylece İsevi Müslümanlar ortaya çıkacaktır) deniyor. İsevi Müslüman olur mu? Yani ahir zamanda, iki dinli insanlar mı çıkacak?
CEVAP
Hayır, İsevi Müslüman veya Müslüman İsevi olamaz! Sütlü idrarveya idrarlı süt denmez, ikisi de necistir. Bu ifade, Müşrik Müslümanveya Temiz necaset yahut Namuslu ****** tabirine benziyor. Bunlardan biri kötü ise, ötekini de kötü eder. Biri necis ise veya kâfir ise ikisi de, aynı hükme girer. Kâfirlik kelime oyunlarıyla gizlenmeye çalışılıyor. Süte idrar karıştırınca, bunu İdrarlı süt diye övmekle, İsevi Müslüman demek arasında ne fark vardır ki?

Bir Hristiyan, İsevi Müslüman’ım veya Müslüman İsevi’yim demekle Müslüman olmuş olmaz. Dinine, putuna zarar vermez, batıl dininden çıkmış olmaz. Yani bir gayrimüslim, ben Müslüman’ım dese de Müslüman olmuş olmaz; fakat bir Müslüman şakadan bile, ben Hristiyan’ım dese, onun kâfir olacağı fıkıh kitaplarında yazılıdır. Yani,Müslüman İsevi’yim diyen kâfir olduğu gibi, Müslüman Musevi’yimdiyen de kâfir olur.

Yazar sapla samanı karıştırmış..Bir kere kalem oynattığı meselede, tenkid ettiği şahsın kullandığı terminolojiyi bilmesi gerekir, kendisinin doldurması değil..Üstad isevi kelimesini isa aleyhisselama iman etmiş , onunla beraber deccale karşı cihad eden ehli iman için kullanıyor.isevi müslüman tabiriyle, bu vurgulanıyor.Denilmesinki bütün ehli iman isa aleyhisselama iman eder.Buradaki incelik, isa aleyhisselamın nüzülünde onunla beraber bulunan şakirtlere vurgu yapmaktır.Yukarda yazar isevi terimiyle şirke bulaşmış hıristiyanları anlıyor! zavallı!
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
@saglıkcı sana bir soru: Kur'an'dan Tevhid'i çıkartırsan ne kalır? İslam kalır mı? Bu noktayı anlarsan İsa aleyhisselam'la ilgili Said'i Nursi hazretlerinin ne demek istediğini de anlamış olursun.
Kuran-ı Kerim'den Bir harf çıkartılmakla İslamlık olmaz.Bu gün Hazreti İsa Aleyhiselam zamanındaki gibi tevhit sahibi birisi olsa dahi Muhammed Aleyhisselama tabi olmadıkca o kimse müslüman olmaz.Fakat tabiliği kabul ederse,yani kelimeyi şahadet getirse o zaman bunun adı sadece müslüman olur.Yani isevi müslüman isevi olmaz.
 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya
''Ve Kur'an'a iktida (uymak, tabi olmak) ederek, o İsevilik şahsı manevisi tabi; ve İslamiyet, metbu (tabi olunan) makamında kalacak. Din-i Hak, bu iltihak neticesinde azim bir kuvvet bulacaktır. ''

Üstad bu sözüyle isevi müslüman tabirini açıklamış oluyor.İsevilik şahsı manevisini temsil eden isa aleyhisselam ve tabileri, hıristiyanlardaki hurafatı izale edecekler, hıristiyan dünyasında büyük bir ınkılab olacak yani islamiyete tabi olacaklar...

<Üstad ın açıklamalarında hiç bir gariblik yoktur..Hepside naslara uygundur..
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Eline saglik acmis oldugun bu konu icin sen sag ol Saglikci abi.
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Ahter söylemiş zaten ama yine destek olmak adına, Hristiyan olmak başkadır isevi olmak ya aynı ya başka. Eğer hakiki isevi olsa Müslümandır ki Nursi hazretleri buna işaret etmiş. Şimdi Hristiyanlara isevi derler ki bunlar o peygambere kendilerini isnad ettikleri içindir. Yoksa hakikatte öyle değildir. Zamanla bunlar hakiki isevi olacaklar inşaallah diyor Hazret... Bunların yine peygamber efendimize iman etmeleri gerekecektir.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
''Ve Kur'an'a iktida (uymak, tabi olmak) ederek, o İsevilik şahsı manevisi tabi; ve İslamiyet, metbu (tabi olunan) makamında kalacak. Din-i Hak, bu iltihak neticesinde azim bir kuvvet bulacaktır. ''

Üstad bu sözüyle isevi müslüman tabirini açıklamış oluyor.İsevilik şahsı manevisini temsil eden isa aleyhisselam ve tabileri, hıristiyanlardaki hurafatı izale edecekler, hıristiyan dünyasında büyük bir ınkılab olacak yani islamiyete tabi olacaklar...

<Üstad ın açıklamalarında hiç bir gariblik yoktur..Hepside naslara uygundur..
Bak sahtekar (Tam okumamış tam tabi olmamış) Nurcu;Burda ne diyor.
“Hem âlem-i insaniyette inkâr-ı ulûhiyet niyetiyle medeniyet ve mukaddesât-ı beşeriyeyi zîr ü zeber eden Deccal komitesini, Hazret-i İsâ Aleyhisselâmın din-i hakikîsini İslâmiyetin hakikatiyle birleştirmeye çalışan hamiyetkâr ve fedakâr bir İsevî cemaati namı altında ve ‘Müslüman İsevîleri’ ünvanına lâyık bir cemiyet, o Deccal komitesini, Hazret-i İsâ Aleyhisselâmın riyaseti altında öldürecek ve dağıtacak, beşeri inkâr-ı ulûhiyetten kurtaracak.” (Mektubat, Yirmi Dokuzuncu Mektup)
Haşa haşa hiç bir Nasda müslüman iseviler kelamı bu kelam altında şu yazılanlar yoktur.Hazreti İsa Aleyhisselam Muhamed Aleyhisselam'ın bir ümmeti olarak geleçek ve Hazreti Mehdi'yle birlikte İslamiyeti yayaçak ve hakim kılaçaktır.Her neyse seni her seferinde daha çok anlıyorum,neden büyüklere düşmanlık ediyorsun bunu iyice kavratıyorsun.Sende ehli sünnet dışı fikirlere ve bu fikirlerin sahiblerine karşı bir muhabbet var.Delerim tez zamanda kurtulursun.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Kuran-ı Kerim'den Bir harf çıkartılmakla İslamlık olmaz.Bu gün Hazreti İsa Aleyhiselam zamanındaki gibi tevhit sahibi birisi olsa dahi Muhammed Aleyhisselama tabi olmadıkca o kimse müslüman olmaz.Fakat tabiliği kabul ederse,yani kelimeyi şahadet getirse o zaman bunun adı sadece müslüman olur.Yani isevi müslüman isevi olmaz.
Güzel kardeşim, bugün ki âlimlerin problemi kavram kargaşasıdır. Bu yüzden ne dediklerini ve yaptıklarını kendileri de bilmiyorlar. Kafaları karışıyor, çelişkiye giriyorlar ve hadisleri inkar yolunu tercih ediyorlar.

Bu kavram kargaşasından bahsetmek istiyorum. Çünkü her şey bunun üzerinden yoldan çıkmış. Sahabe İslam denince ne anlıyordu, biz ne anlıyoruz? Bunu bir arkeolog edasıyla tarafsız olarak analiz etmek zorundayız. Bu analiz işi cesaret ister. Cesaret yoksa atadan kalma kavram kargaşaları aşılamaz. Bu böyledir..

Buhari ve Kütüb'ü Sitte'de Kur'an'ın cem edilmesiyle ilgili birçok hadis-i şerif vardır. Bu nakiller ilk dönemlerde hadis kitaplarına alınmışsa ve tepki görmemişse bunu ciddiye almak durumundayız. Şunu demek istiyorum: 1400 sene sonranın şeşbeş olmuş değer parametreleriyle ilk dönem hadisleri silemezsin!!! O ilk dönem hadislerine bakarak o dönemin DİN ALGISI'nı çözümlemeye çalışırsın. Bu ancak ve ancak bir sosyolog, bir psikoloj, bir filozof ufkuyla çözümlenip anlaşılabilir. Aksi taktirde memlenmiş âlimlerin bunu yapmasını bekleyemeyiz çünkü memlerden kurtulmak öyle her babayiğidin harcı değildir. Hadisleri inkar edenlerin ''memlerden kurtuluyoruz'' diye kendilerini doğru yolda sanmaları bile çok çok büyük bir yanılgıdır. Sabret, izah edeceğim inşallah..

Kur'an'ın cem edilmesi Hz. Ebubekir döneminde olmuştur. Hatta sahabe ''Resulullahın yapmadığı bir şeyi sen nasıl yaparsın'' diye itiraz etmişlerdir. Bu nokta çok ilginç değil midir? Bunu şimdilik aklında tut!!!

Kur'an cem edilirken birtakım ayetlerde ihtilaflar çıkar. Uzun şehadetler ve tartışmalardan sonra neticede Kur'an cem edilir. Buna rağmen bazı sahabeler bazı kısa surelerin Bakara Suresi gibi uzun olduğunu ama unutulduğunu rivayet etmişlerdir. İbn-i Mes'ut radiyallahüanh Felak ve Nas surelerinin Kur'an'a sonradan eklendiğini söylemiş, kendi mushafına bu iki sureyi katmamıştır. Bazı sahabeler rabbena atina dualarının aslında ayet olduğunu ama cem esnasında mushafa dahil edilmediğini rivayet etmişlerdir.. Buna benzer yüzlerce rivayet vardır ve bu rivayetler en sahih hadis kitaplarında geçer..

Buraya kadar ön yargısız olarak bunları kafanda canlandır. Korkma!!!

Bütün bu rivayetler bize şunu gösteriyor: Sahabenin İslam algısı tamamen tevhid idrakinde pekişmiş. Onlar mushafa tapmıyorlar, Allah'a tapıyorlar. Dolayısıyla İslam'ın aslîyyetinin tevhid olduğuna inanmışlar.. Onun için bazı surelerin unutulmasını, bu vardı şu yoktu diyenleri falan dışlamamışlar. Bu meseleyi büyütmeyişlerinden bu anlaşılıyor.. Sahabe DİN denince mushaf veya kelam değil, bilakis halis muhlis tevhid inancını anlıyordu. Onların davası tevhid davasıydı, mushaf davası değildi.. Biz bugün tevhidi geri plana attık ve davayı kelama indirdiğimiz için böyle fırkalara bölündük. BAK İYİ ANLA BURAYI, SOSYOLOJİK BİR KURAL SÖYLÜYORUM, ÇOK ÖNEMLİ BU NOKTAYI ANLAMAK: Siz davayı tevhidten ayırıp mushafa indirgerseniz herkes o mushaf üzerinden birbirini ötekileştirmeye başlıyacaktır. Birbirini tekfir etmeler kaçınılmaz olacaktır.. Bu açık seçik denklemi anlamamak için cidden kör olmak gerek.

Saygıdeğer kardeşim, işte bu yukarıda yazdığım vakiayı bugünün hocaları anlamakta zorlanıyorlar. Bu doğaldır çünkü çarpık bir değerler parametresine sahipler. O parametreyi kıramıyorlar. Dolayısıyla hadis inkarına gidiyorlar. Çünkü sebep-sonuç ilişkisi kurmaktan malesef acizler. Hadisleri inkar etmekle İslam'ın yaşadığı krizi çözebileceklerini sanıyorlar. Oysa problem fırkalara bölünmüş olmaktır. Peki, her fırka kendini ne üzerinden delillendiriliyor? Mushaf değil mi? Bu fırkaların her birisinin merkezinde mushaf yerine TEVHİD İDRAKİ olsa ve DİN kavramını TEVHİD olarak anlasalar (sahabe gibi) ne olur? Herkes birbirini tekfir etmekten vaz geçip kucaklaşma olur. Farklı yorumlar tekfir yapılmadan tartışmalarla halledilir ve çeşitlilik dahi berekete dönüşür. Allah'a ortak koşmadıktan sonra hiçbir sorun yok..

Bak İslamın aslının Kur'an değil Tevhid olduğuna bir inanmaya başla, vallahi billahi her okuduğun ayette ve hadiste bunun böyle olduğunu göreceksin. Bütün perdeler kalkacak, hakiki manalar yüzüne ışık gibi vuracaktır. Resmen kalbin ve beynin açılacaktır. Yer yer ''bunu nasıl anlamadım'' diye şaşıracaksın ve an gelecek ''bunu nasıl anlamıyorlar'' diye kendi kendini yiyeceksin..

Bu yazdıklarımın kıymetini bil. Bu yazılar bir nesil sonra ki kurtuluş neslinin keşfedeceği değerlerdir.. Tevhid idrakini ön plana çıkarmak ne Kur'an'ı ne de nübüvveti ucuzlatır. Tam tersine tevhidle birlikte durmaları gereken yerde dururlar..

Yazının sonunda küçük bir psikoanalitik tarih okuması daha yapayım. Hani Mushafı Şerifi havaya kaldırıp ''Allahuekber'' diye bağırıyoruz ya! Bunu ilk kim yaptı biliyor musun? Sıffin savaşında Muaviye savaşı kaybedeceği sırada bir kurnazlık yapıp Kur'an sayfalarını havaya kaldırtarak Hz. Ali'nin ordularının moralini bozdu. İlk din istismarı Kur'an'ı havaya kaldırmakla başlamıştır. İlk fırkalaşma da ''Kur'an hakem olsun'' sloganıyla!! Bu işin tadına varan Emeviler bu alanı boş bırakmayıp sonuna kadar kullandılar!

Bu psikoanalitik tarih okumalarını korkmadan yapın inşallah.. Hadisleri de öyle kafanıza göre inkar etmeyin. Kendi döneminde tepki almamışsa orada bir şeyler vardır.. O dönemlere gidip o anı önyargısız yaşayın. Ancak bu metodla gerçekleri yakalarsınız..
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Valahi senin yadıkların karışık,karanlık .Hem sen neyi temsil ediyorsun.Yani alim yani tabi olunanmısınız.Yoksa tabi olan makamındamısınız.?Ben alimim diyorsan,bana göre öyle değilsiniz.Ben tabi olan makamındayım diyorsan,Senin ehli sünnet alimlerine tabi olmadığın anlaşılmakta.Bendeniz tabi olmak makamındayım.Ehli Sünnet alimlerine tabiyim.O'nun için fikirlerini kendine sakla.Yani anlayacağın tereciye tere satmağa kalkma.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Ahter söylemiş zaten ama yine destek olmak adına, Hristiyan olmak başkadır isevi olmak ya aynı ya başka. Eğer hakiki isevi olsa Müslümandır ki Nursi hazretleri buna işaret etmiş. Şimdi Hristiyanlara isevi derler ki bunlar o peygambere kendilerini isnad ettikleri içindir. Yoksa hakikatte öyle değildir. Zamanla bunlar hakiki isevi olacaklar inşaallah diyor Hazret... Bunların yine peygamber efendimize iman etmeleri gerekecektir.
Bu gün hakiki bir isevi olsa müslümandır diyorsun ha.(Böyle diyen hemen tevbe etsin.)böyle dedikten sonrada
Bunların yine peygamber efendimize iman etmeleri gerekecektir.Bu nasıl çelişkidir Hem müslüman olduklarını söyle hem müslüman olmaları için peygamberimize iman etmeleri gereçektirde.Bu perhiz bu ne turşu.İtikatını nerden öğrendin.Bu iki şıklı itikadı nasıl buldun.?Bunlar Müslümansa daha neye iman davet ettin.Müslüman olmak için Muhammed Aleyhisselama İman etmek şart iseki şart.Ne den bu şartı yerine getirmemiş olanlara müslüman dedin.
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Bu gün hakiki bir isevi olsa müslümandır diyorsun ha.(Böyle diyen hemen tevbe etsin.)böyle dedikten sonrada
Bunların yine peygamber efendimize iman etmeleri gerekecektir.Bu nasıl çelişkidir Hem müslüman olduklarını söyle hem müslüman olmaları için peygamberimize iman etmeleri gereçektirde.Bu perhiz bu ne turşu.İtikatını nerden öğrendin.Bu iki şıklı itikadı nasıl buldun.?Bunlar Müslümansa daha neye iman davet ettin.Müslüman olmak için Muhammed Aleyhisselama İman etmek şart iseki şart.Ne den bu şartı yerine getirmemiş olanlara müslüman dedin.

İsevi demek Hz. İsa'nın inandığı gibi inanan demektir. Hz. İsa'nın imanın bir kusur var mıdır?

Bugün hristiyanlara İsevi denmesi, onların kendilerini o peygambere isnad etmelerindendir. O yüzden fakir onlara İsevi demem, hristiyan derim ki onlar tam kafirdir.

Hristiyanlar zamanla hakikati göreceklerdir inşaallah. Tevhid inancına yaklaşacaklardır. Hz. İsa'nın yolunca olacaklardır ve peygamber efendimizi de kabul edeceklerdir inşaallah. Eden eder, müslüman deriz, etmeyen etmez.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Herkesin her meselede bir şey söylemesi gerekmez.Üstadın bu sözü akaid meselesi de değildir.İnanmayanada ,inananada bir şey gerekmez..Zira keşfi meseleler dinde sened değildir..Lakin nüzülü isa ve deccali öldürmesi akaidi bir meseledir..

Kastamonu Lahikası, Sayfa 79

başlayan, "Evet, nass-ı hadisle, nev-i beşerin en mümtaz şahsiyetleri olan yüz yirmi dört bin enbiyanın, ilâ ahir..." ta Altıncı Ricaya kadar yazılacak. Eğer haşre ait sair risalelerde bunlar gibi parçalar varsa, münasip görseniz ilâve edersiniz. Bunların heyet-i mecmuasının tesiri büyüktür.
• • •
Gayet ehemmiyetlidir.
b565.gif

Şiddet-i şefkat ve rikkatten, bu kışın şiddetli soğuğuyla beraber manevi ve şiddetli bir soğuk ve musibet-i beşeriyeden biçarelere gelen felâketler, helâketler, sefaletler, açlıklar şiddetle rikkatime dokundu. Birden ihtar edildi ki:
Böyle musibetlerde kâfir de olsa hakkında bir nevi merhamet ve mükâfât vardır ki, o musibet ona nispeten çok ucuz düşer. Böyle musibet-i semaviye masumlar hakkında bir nevi şehadet hükmüne geçiyor.
Üç dört aydır ki, dünyanın vaziyetinden ve harbinden hiçbir haberim yokken, Avrupa’da, Rusya’daki çoluk çocuğa acıyarak tahattur ettim. O manevi ihtarın beyan ettiği taksimat bu elîm şefkate bir merhem oldu. Şöyle ki:
O musibet-i semaviyeden ve beşerin zalim kısmının cinayetinin neticesi olarak gelen felâketten vefat eden ve perişan olanlar, eğer on beş yaşına kadar olanlar ise, ne dinde olursa olsun şehit hükmündedir. Müslümanlar gibi büyük mükâfât-ı maneviyeleri, o musibeti hiçe indirir.
On beşinden yukarı olanlar, eğer masum ve mazlum ise, mükâfâtı büyüktür, belki onu Cehennemden kurtarır. Çünkü ahirzamanda madem fetret derecesinde din ve din-i Muhammedîye (a.s.m.) bir lâkaytlık perdes
i gelmiş. Ve madem ahirzamanda Hazret-i İsâ’nın (a.s.) din-i hakikîsi hükmedecek, İslamiyetle omuz omuza gelecek. Elbette şimdi, fetret gibi karanlıkta kalan ve Hazret-i İsa’ya (a.s.) mensup Hıristiyanların mazlumları, çektikleri felâketler onlar hakkında bir nevi şehadet denilebilir. Hususan ihtiyarlar ve musibetzedeler, fakir ve zayıflar, müstebit büyük zalimlerin cebir ve şiddetleri altında musibet çekiyorlar. Elbette o musibet onlar hakkında medeniyetin sefahetinden ve küfranından ve felsefenin dalâletinden ve küfründen gelen günahlara keffaret olmakla beraber, yüz derece onlara kârdır diye hakikatten haber aldım, Cenab-ı Erhamürrâhîmine hadsiz şükrettim. Ve o elîm elem ve şefkatten teselli buldum.

 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
evet müslüman isevi olur.Mesela isa aleyhisselam ve şakirtleri gibi.Bu mesele günümüz hıristiyanlarıyla alakalı değildir.İsa aleyhisselamın nüzülü döneminde cereyan edecek olaylarla ilgili bir meseledir..Evet!!! Üstad hazretleri hem büyük bir veli, hemde büyük bir alimdir..Rahimehullah!!

İsa As., şahıs olarak teşrif ederse ordan bir ihtimal kurtarır da... Şahs-ı manevi (cemaat) olarak gelince, filan hıristiyanlar çok dindar ve Müslüman gibi oluyorlar. Gülenciler bu açıktan girip diyalog aşısı yapabildiler.

Seni tenzih ederim. Nurcuların kahir ekserisi, boşluğa meydan verecek biçimde inanmakta... Yani Mehdi As. da İsa As. da cemaat halinde gelecekler, hatta geldiler demekteler...

Bu sahada kullanılan terimler, yayılan fikirler maalesef Ehli Sünnet'in malı değil. Bu bir gerçek.
 
Üst