_ikLiL_
VUSLATA HASRET.....
<B>
</B>
Mürşidin yanında Yapılan Tövbenin Faydaları
1-Tövbeden evvel işlemiş olduğu bütün günahlardan affa uğrar.
Hadis: Tövbe eden sanki günah işlememiş gibidir.
2-Tövbe edip de tövbesi kabul olan kimse günahlarından kurtulduğu gibi ayrıca bir de tövbe mükâfatı kazanır.
Bu mükâfatın büyüklüğü de günahın çokluğuna göredir. Günahların sayısı kadar sevap kazanır. Yani
günahın ne kadar çoksa mükâfat da o kadar büyük olur.
Kur’an-ı Kerim
Furkan Suresi 70 ve 71. Ayetlerin meali: “Ancak tövbe edip iman eden ve Salih bir amel eden müstesna. İşte onlar var ya Allah(c.c.) onların kötülüklerini iyiliklere çevirir. Çünkü Allah(c.c.) Gafur (çok bağışlayan)dır. Rahim(çok merhamet eden)dir.”
“İşte kim tövbe edip Salih amel işlerse
artık şüphesiz ki o
tövbesi kabul edilmiş olarak Allah’a(c.c.) döner.”
3- Tövbe edene
Allah Teâlâ tövbesinde durabilmesi için yardım eder( kendi başına tövbe edenle mürşid yanında tövbe edenin farkı budur.)
4-Tövbe eden kimseyi
Allah Teâlâ sevdiği kullarının arasına yazar. Kur’an-ı Kerim Allah’a(c.c.) tövbe edenleri ve temizlenenleri sever(iç ve dış kirlerinden temizlenenler.)
5- Mürşid yanında tövbeden sonra
mürşidin himmeti (manevi yardım9 ile
dinin gerçek ve hak olduğuna dair deliller görmeye başlar. Allah’ü Teâlâ
çeşitli şekillerde bize ölümden sonraki hayatın var olduğunu göstererek imanımızın şüphelerden temizlenmesini temin eder. Meselâ; kerametler
hikmetli işler
rüyalar
bir takım manevi halleri kalp gözü ile yaşar gibi görmek
iman kuvvetlendikçe
onunla beraber dinin emir ve yasaklarına uyma derecesi de artar. Allah’ın(c.c.) sevgi ve korkusu da artar. “Bu bildiğimiz korku değil de
Allah’ü Teâlâ’nın muradına aykırı davranma korkusudur.”
Keramet ve hikmetli bir işi gören kimse evvelâ bunu aklı ve ilmi ile çözmeye çalışır. Akıl ve ilimle olmadığını görünce düşünceye dalar: Bilmediği ve göze görünmeyen bir kuvvetin veya var olduğunu kabul etmeye mecbur kalır. İşte bu ilme maneviyat ilmi veya ledün ilmi denir. Bu ilim mürşidin
tövbe edenleri binlerce kilometre uzakta olsalar bile kontrol altında tutabilmesini
günahlardan koruyabilmesini ve onların manevi hastalıklarını tedavi etmesini sağlar. Bu ilim vasıta ile mürşid
bağlılarını tasarruf denilen bir güçle idare eder ki buna mürşidin himmeti deriz.
6- Tövbeden gelen faydalardan birisi de tövbe edenin niyetinin her işte Allah(c.c.) için olmasının halinin başlamasıdır. Tabi bu değişiklikde ancak mürşidin himmeti ile olur.
7- Mürşidin himmeti ve tövbenin bereketi ile Allah Teâlâ dünya işlerini de düzeltir. Hadis; İbni Abbas(r.a.) rivayet ediyor: “Her kim günahlarına tövbe ederek istiğfara devam ederse
Allah Teâlâ o kimseyi dünya ve ahrete ait her darlıktan kurtarır ve her gamdan ve kederden azad eder. Ummadığı yerden rızıklandırır.” (Sünen-i Ebu Davud
Cilt1
s.348)
Meselâ: İşi iyi gitmeyen bir esnaf
memur
işçinin kazancındaki bereketsizlik veya el darlığı düzelir. Kazancına ve evindeki yiyeceğine bereket gelir. Başına bir belâ veya hastalık gelmişse
Allah Teâlâ mürşidin himmeti veya duası ile belâyı defeder
hastalığına şifa verir.
8-İbadetine zarar veren manevi hastalıkların mürşid tarafından tedavisi çok güzel yapılır.
Bunlar;
Namazı kılamamak
a)Namazı gafletle kılmak
vaktini geciktirmek
b)İbadetlerde vesvese gelmesi
c)Uzun emel
dünya hırsı ve mal sevgisi
9- Kötü ahlâkta mürşidin hemmetiyle en kısa yoldan tedavi edilir. Dine zarar veren kötü ahlâk
a)Kibir (büyüklenmek)
b)Hırs (tâmâ
gözü doymamak hali)
c)Haset (başkasının bir şeyi olmasını istememek)
d)Dedikoducu olmak
e)Cimrilik
f)Kendisini beğenmek
g)Gösterişten hoşlanmak
h)Geçimsiz olmak
i)İlmi ile
aklı ile
ibadeti ile
marifeti ile
kabiliyeti ile öğünmek
büyüklenmek
j)İnsanlara
takva ve Allah(c.c.) korkusuna göre değil de zenginliğine göre kıymet vermek
k)Kendi kusurlarını görmeyip de Müslüman kardeşlerinin kusurlarını ayıplama
Bütün bu kötü huylar
diğer diğer müminleri sevmememizi önler ve bizi de kimseye sevdirtmez. Çaresi
ve tedavisi ancak mürşidlerin eliyle olur. Mürşidlerin yanına gidenlerin eski kötü hâl ve ahlâkı gider
yerine güzel hal ve ahlâk gelir.
10-İçki
kumar
zina
hırsızlık
katil gibi büyük günahlardan kendini kurtaramayanlara
mürşidin yardımı çok büyük olur. Mürşid yanında tövbeden sonra bu çeşit günahlara karşı içindeki sevgi veya zaafın derhal nefrete dönüştüğünü görür. Mürşidin yanına gelip gidenlerin
bu gibi hallere ait sayısız örnekler çoktur. Bazı kimseler bunları duydukları zaman inanamamakta ve bunlar uyduruluyor zannediyorlar.
1-Tövbeden evvel işlemiş olduğu bütün günahlardan affa uğrar.
Hadis: Tövbe eden sanki günah işlememiş gibidir.
2-Tövbe edip de tövbesi kabul olan kimse günahlarından kurtulduğu gibi ayrıca bir de tövbe mükâfatı kazanır.
Bu mükâfatın büyüklüğü de günahın çokluğuna göredir. Günahların sayısı kadar sevap kazanır. Yani
Kur’an-ı Kerim
“İşte kim tövbe edip Salih amel işlerse
3- Tövbe edene
4-Tövbe eden kimseyi
5- Mürşid yanında tövbeden sonra
Keramet ve hikmetli bir işi gören kimse evvelâ bunu aklı ve ilmi ile çözmeye çalışır. Akıl ve ilimle olmadığını görünce düşünceye dalar: Bilmediği ve göze görünmeyen bir kuvvetin veya var olduğunu kabul etmeye mecbur kalır. İşte bu ilme maneviyat ilmi veya ledün ilmi denir. Bu ilim mürşidin
6- Tövbeden gelen faydalardan birisi de tövbe edenin niyetinin her işte Allah(c.c.) için olmasının halinin başlamasıdır. Tabi bu değişiklikde ancak mürşidin himmeti ile olur.
7- Mürşidin himmeti ve tövbenin bereketi ile Allah Teâlâ dünya işlerini de düzeltir. Hadis; İbni Abbas(r.a.) rivayet ediyor: “Her kim günahlarına tövbe ederek istiğfara devam ederse
Meselâ: İşi iyi gitmeyen bir esnaf
8-İbadetine zarar veren manevi hastalıkların mürşid tarafından tedavisi çok güzel yapılır.
Bunlar;
Namazı kılamamak
a)Namazı gafletle kılmak
b)İbadetlerde vesvese gelmesi
c)Uzun emel
9- Kötü ahlâkta mürşidin hemmetiyle en kısa yoldan tedavi edilir. Dine zarar veren kötü ahlâk
a)Kibir (büyüklenmek)
b)Hırs (tâmâ
c)Haset (başkasının bir şeyi olmasını istememek)
d)Dedikoducu olmak
e)Cimrilik
f)Kendisini beğenmek
g)Gösterişten hoşlanmak
h)Geçimsiz olmak
i)İlmi ile
j)İnsanlara
k)Kendi kusurlarını görmeyip de Müslüman kardeşlerinin kusurlarını ayıplama
Bütün bu kötü huylar
ve tedavisi ancak mürşidlerin eliyle olur. Mürşidlerin yanına gidenlerin eski kötü hâl ve ahlâkı gider
10-İçki